پکیج تصفیه آب استخر چیست؟

از اساسی ترین و مهم ترین تجهیزات استخر، پکیج تصفیه آب استخر می باشد. به واسطه استفاده از پکیج تصفیه استخر، آب موجود در استخر به گردش در آمده و تصفیه می شود همچنین آلودگی های موجود در آن حذف خواهد شد.

انواع پکیج تصفیه آب استخر

به طور کلی پکیج های تصفیه استخر با توجه به کاربرد های مخصوص در 3 نوع زیر ساخته و طراحی می شوند:

  • پکیج t pack تصفیه آب استخر
  • پکیج دفنی تصفیه آب استخر
  • پکیج سطحی تصفیه آب استخر

در ادامه به معرفی پک کامل تصفیه آب استخر در انواع فوق می پردازیم:

پکیج t pack تصفیه آب استخر

پکیج تصفیه آب استخر T Packs شامل پمپ، کیت اتصالات و همچنین لوله های رابط، فیلتر شنی (فیلتر استخری) و یک شاسی که تمامی اتصالات بر روی آن نصب می گردد است. این پکیج برای استخر های کوچک، حوضچه های آب سرد و جکوزی مناسب است. برای نصب این دستگاه، کافی است ورودی و خروجی مشخص شده بر روی پکیج را به ورودی و خروجی لوله استخر متصل نمایید.

پکیج تصفیه آب استخر t pack

پکیج دفنی تصفیه آب استخر

پکیج تصفیه آب استخر دفنی جاگیزین مناسبی برای موتور خانه های قدیمی است. به طور متوسط این پکیج ها برای استخر های سرباز تا حجم 100 متر مکعب مناسب هستند. برای استفاده از این پکیج، در نزدیکی استخر مکانی، به صورت چاله کنده شده و پکیج در آن دفن می شود و آب از طریق مسیر لوله کشی به استخر متصل می گردد. اجزای این پکیج شامل، پمپ، فیلتر شنی، کلز زن خطی، لوله و اتصالات، مبدل حرارتی و همچنین پمپ کفکش جهت تخلیه آب، تابلو برق و شیر های کشویی می باشد.

پکیج تصفیه آب استخر دفنی

پکیج سطحی تصفیه آب استخر

پکیج تصفیه سطحی ( TOP Filter)، اگر هیچ گونه لوله کشی در سطح یا کف استخر صورت نگرفته، این پکیج مناسب ترین تجهیز برای تصفیه آب استخر است. در این نوع از پکیج ها به طور معمول یک سکو در لبه استخر نصب می شود که شامل پمپ، کلر زن خطی، فیلتر، تابلو های کنترل، چراغ، دستگیره و همین طور جای پا می باشد. برای استخر های 45 تا 90 متر مکعب این پکیج می تواند مناسب باشد.

پکیج تصفیه آب استخر سطحی

انتخاب تصفیه آب استخری

مهم ترین رکن برای انتخاب پکیج تصفیه آب استخر، توجه به ظرفیت فیلتراسیون است. در این محاسبه آب درون استخر باید در بازه زمانی 8 ساعته برای استخر های سرباز و در زمان 6 ساعت برای استخر های سربسته به طور کامل تصفیه و یا به اصطلاح سیرکوله شود.

faq

رایج ترین و بهترین روش برای تصفیه آب استخر استفاده از پکیج تصفیه می باشد.

یک پکیج تصفیه آب استخر، شامل یک استند یا پایه، فیلتر (اعم از شنی، دیاتومه ای و کارتریجی) و یک پمپ می باشد.

انواع پکیج تصفیه آب استخر شامل انواع کنار استخر، آب دفنی و تاپ فیلتر می شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: