انواع دستگاه بالابر بیمار یا معلولین چیست؟

افراد بسیاری بنا به مشکلات جسمانی دچار کم توانی، مشکلات نخاعی، معلولیت یا ناتوانی، چاقی مفرط و غیره می شوند، در این شرایط یکی از چالش هایی که فرد و اطرافیان وی با آن درگیر هستند، حرکت کردن و جابجایی شخص از روی زمین، تخت و غیره به نقطه ای دیگر می باشد. بالابر بیمار یکی از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی و توانبخشی است که به عنوان ابزاری کمکی و کارآمد در منزل، مراکز درمانی، آسایشگاه های سالمندان و بازتوانی، مراکز توانبخشی، منازل چند طبقه، هتل، آپارتمان، مرکز خرید و غیره به صورت ثابت و قابل جابجایی یا پرتابل مورد استفاده قرار گرفته می شود.

بالابر بیمار که به آن لیفت بیمار، بالابر بیمار بر، لیفتر بیمار، بالابر بیمار در منزل و بیمارستان نیز می گویند، برای نگهداری از افراد کم توان و جانباز در منزل استفاده می شوند و طراحی آنها به گونه ای می باشد که جابجایی فرد برای انجام نظافت و مراقبت های گوناگون با کمترین نیاز به صرف انرژی انسانی انجام شود.

جرثقیل بیمار یا بالابر بیمار قابلیت تحمل وزن های بالا تا حدود 150 کیلوگرم را دارد و در صورت سفارش بر اساس میزان وزن دلخواه ساخته می شود، دارای کیفیت، دوام مناسب و کاربری ساده ای است و از آسیب به فرد در حین حرکت جلوگیری می کند و باعث اطمینان خاطر فرد و اطرافیان وی و افزایش سرعت جابجایی می شود. لیفتر بیمار معمولا قابل جمع شدن است و در مواقعی که استفاده نمی شود می توان آن را جمع و در صورت نیاز استفاده کرد.

کاتالوگ معرفی تجهیزات پزشکی فامکو

هایپر صنعت فامکو تامین کننده انواع دستگاه بالابر بیمار مورد استفاده در منزل، مراکز درمانی، آسایشگاه سالمندان، بهزیستی ها و غیره از بهترین تولید کنندگان می باشد و تاثیر به سزایی در تامین رفاه کاربران و آرامش خاطر فرد و اطرافیان وی داشته است. بالابرهای بیمار ارائه شده در شرکت فامکو از بهترین و با کیفیت ترین بالابرهای بیمار بوده و با وجود قیمت مناسب، تضمین کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش، توجه کاربران را نسبت به خود جلب کرده است.

انواع بالابر بیمار

بالابر های بیمار به عنوان تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی و توانبخشی بر اساس کاربرد، قدرت و نحوه عملکرد در انواع مختلفی ساخته می شوند، که شامل موارد زیر می شوند:

  • بالابر بیمار دستی
  • بالابر بیمار برقی
  • جلیقه بالابر بیمار
  • بالابر بیمار معلق
  • بالابر بیمار سقفی
  • بالابر بیمار پله رو
  • بالابر بیمار ایستاده
  • بالابر برقی نشیمنگاه توالت فرنگی
  • مانکی بار
  • صندلی انتقال بیمار

در ادامه به شرح هر یک از موارد فوق می پردازیم:

بالابر بیمار دستی

بالابر بیمار دستی که به آن لیفتر بیمار دستی، بالابر مکانیکی و بالابر بیمار هیدرولیکی نیز می گویند، از تجهیزات پزشکی به شمار می رود که قیمت مناسبی داشته و امکان تنظیم عرض پایه های آن وجود دارد و از حمل و نقل راحتی نیز برخوردار است. لیفتر بیمار دستی، دارای جک هیدرولیکی می باشد که ممکن است به دلیل روغن ریزی، ایمنی کمتر و عدم تنظیم صحیح، موجب ناراحتی کاربر و اطرافیان وی گردد، از این رو کمتر از بالابر بیمار برقی استفاده می شود، معمولا به عنوان دستگاه بالابر پشتیبان و زمانیکه امکان شارژ منبع تغذیه بالابر برقی وجود ندارد، کاربرد دارد.

لیفتر بیمار دستی

بالابر بیمار برقی

دستگاه های بالابر برقی بیمار که به آنها جرثقیل بیمار برقی، دستگاه لیفت بیمار برقی، لیفتر بیمار برقی و بالابر الکتریکی بیمار نیز می گویند، به صورت الکترونیکی توسط کنترلر ها و بدون صرف نیروی انسانی، جابجایی فرد از یک نقطه به نقطه ای دیگر را انجام می دهند، منبع تغذیه آنها باتری یا برق شهر می باشد، متحرک است و در صورت عدم استفاده قابل جمع شدن هستند، راحتی مناسبی را فراهم می کنند، کیفیت، دوام و وزن مناسبی دارند و برای افراد سالمند، ناتوان و کم توان با وزن های مختلف در مکان های گوناگون استفاده می شوند. بالابر های الکتریکی برای تنظیم و هدایت دستگاه از یک ریموت کنترل استفاده می کنند و در صورت وجود قابلیت تغییر زاویه پایه های بالابر، یک جک به دستگاه لیفت بیمار وصل می شود.

لیفتر بیمار برقی

جلیقه بالابر بیمار

جلیقه های بالابر بیمار برای جابجا کردن فرد و تغییر حالت آن استفاده می شوند، برای مثال در شرایطی که فرد نیاز به تعویض پوشک داشته باشد یا از تخت بر روی ویلچر جابجا شود، جلیقه های بالابر بیمار کاربرد مناسبی دارند و در دو نوع جلیقه بالابر ایستاده و جلیقه بالابر نشسته وجود دارند. در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم:

جلیقه بالابر ایستاده

جلیقه های بالابر ایستاده که به آنها جلیقه بالابر ایستا نیز می گویند، از طریق کتف و ران ها فرد را جابجا می کنند.

جلیقه بالابر ایستاده بیمار

جلیقه بالابر نشسته

جلیقه های بالابر نشسته که به آنها جلیقه بالابر زیرنشیمنی نیز می گویند، فرد را از ناحیه نشیمنگاه جابجا می کنند.

جلیقه بالابر نشسته بیمار

بالابر بیمار معلق

بالابر بیمار های معلق که به آنها جرثقیل بالابر بیمار اتوماتیک و لیفتر معلق نیز می گویند، در واقع بالابری الکتریکی می باشند که از جلیقه های بالابر نشسته استفاده می کنند، ایمنی، دوام و کیفیت خوبی دارند و در منزل و مراکز درمانی برای افرادی که امکان تحرک ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

لیفت بیمار معلق

بالابر بیمار سقفی

بالابر های بیمار سقفی که به آنها بالابر سقفی بیمار، بالابر معلق سقفی بیمار، بالابر برقی متحرک و دستگاه بالابر بیمار سقفی نیز می گویند، دستگاهی الکترونیکی هستند که با کنترلر ها عمل می کنند، بر روی ریل طراحی شده بر سقف حرکت می کنند، تمام اتصالات به سقف متصل می شود و فضای کمی را اشغال می کنند، قابل جمع شدن هستند، کیفیت، ایمنی و دوام خوبی دارند، اغلب برای جابجایی بیماران با وزن های مختلف و دارای کم توانی، معلولیت و ناتوانی در آسایشگاه ها، منزل، مراکز درمانی و حالت بیهوشی استفاده می شوند و چون جابجایی بیمار به راحتی انجام می گیرد و به کمک فردی دیگر نیاز نیست، مورد استقبال ویژه پرسنل بیمارستان قرار گرفته است.

بالابر معلق سقفی بیمار

بالابر بیمار پله رو

بالابر پله ای بیمار رو که به آنها آسانسور پله رو، بالابر بیمار از پله، آسانبر، پله پیما، بالابر پله، صندلی بالابر پله، آسانسور بالابر، صندلی بالابر، صندلی پله پیما، بالابر پله نورد، آسانسور پله، صندلی پله رو و بالابر پله رو نیز می گویند، الکتریکی می باشند و دارای ریلی قابل تا شدن، صندلی ایمن همراه با کمربند، یک موتور و ریموت کنترل هستند، جهت حرکت فرد بر روی پله در مراکز درمانی، خرید، منازل چند طبقه، آپارتمان و غیره استفاده می شوند و به صورت نشسته و ایستاده نفر بر و ویلچر بر کاربرد دارند.

صندلی پله رو

بعضی از افراد به جای بالابر های پله پیما از ویلچر های پله رو استفاده می کنند. آسانسور های پله رو با استفاده از پیچ و مهره موقتا به نرده های راه پله، دیوار و غیره وصل می شوند و در انواع بالابر های پله ای چرخشی، مستقیم و خانگی ساخته می شوند. در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

بالابر پله ای پیچشی

بالابر های پله ای چرخشی که به آنها بالابر پله ای نرده ای، بالابر پله ای پیچشی، صندلی بالابر پله ای چرخشی و بالابر پله ای پاگرد گردان نیز می گویند، الکتریکی هستند، قابلیت چرخش دارند، به صورت چرخشی و صاف، بدون توقف بر روی ریل حرکت می کنند و فرد در طول مسیر نیازی به پایین آمدن و تعویض بالابر ندارد.

صندلی پله رو پیچشی

بالابر پله ای مستقیم

بالابر های پله ای مستقیم که به آنها بالابر پله ای ایستاده نیز می گویند، الکتریکی هستند، فقط امکان حرکت در یک مسیر را دارند، امکان توقف در مسیر وجود دارد و فرد با رسیدن به هر پاگرد، لازم است بالابر خود را تعویض کند.

بالابر پله ای ایستاده

بالابر پله ای خانگی

بالابر های پله ای خانگی که به آنها بالابر پله رو سالمندان نیز می گویند، الکتریکی هستند، در منازل دوبلکس، تریبلکس و غیره به منظور حرکت راحت افراد در طبقات استفاده می شود.

بالابر پله رو سالمندان

بالابر بیمار ایستاده

بالابر بیمار ایستاده که به آنها آسانسور ایستاده بیمار، بالابر بیمار ایستا، بالابر ایستا کننده و لیفتر ایستاده نیز می گویند، الکتریکی می باشند و دارای تعدادی تسمه و کمربند هستند تا تعادل و ایمنی فرد حفظ شود، کمی از وزن خود را بر روی پا ها تحمل کنند و موجب بازتوانی فرد شود، برای افرادی که تا حدی امکان تحرک دارند اما برای ایستادن به تنهایی و جابجایی از تخت یا ویلچر، انجام نظافت و غیره نیاز به یاری دارند، مناسب هستند.

لیفتر ایستاده بیمار

بالابر برقی نشیمنگاه توالت فرنگی

بالابر بیمار های برقی نشیمنگاه توالت فرنگی که به آنها بالابر برقی توالت فرنگی، صندلی بالابر سرویس بهداشتی، بالابر بیمار حمام، لیفتر حمام، بالابر بیمار سرویس بهداشتی و چهارچوب نشیمن توالت فرنگی اتوماتیک نیز می گویند، الکتریکی هستند، ایمنی و دوام مناسبی دارند، پایه های آن ضد لغزش و ضد آب می باشد، معمولا ارتفاع بالابر های برقی توالت فرنگی قابل تنظیم است، کاربری ساده ای دارند، در حمام، توالت و کنار تخت در اتاق خواب قابل استفاده هستند و برای افراد مسن، معلول و ناتوانی جسمانی در منزل، آسایشگاه ها، مراکز درمانی و توانبخشی استفاده می شوند و در حفظ استقلال فرد موثرهستند.

بالابر برقی توالت

مانکی بار

مانکی بار ها که به آنها مانکی بار بیمار نیز می گویند، به منظور یاری رساندن به بیمار مبتلا به مشکلات جسمانی در منزل و مراکز درمانی جهت بلند شدن از حالت خوابیده روی تخت مورد استفاده قرار می گیرند.

مانکی بار

صندلی انتقال بیمار

دستگاه انتقال بیمار که به آن صندلی بلند کننده از زمین و صندلی انتقال بیمار نیز می گویند، در حالتی برای بلند کردن فرد از روی زمین و حرکت جزئی کاربرد دارند و در بعضی از مدل ها همچون ویلچر برقی به منظور جابجایی فرد از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود و مانند بالابر بیمار برای بلند کردن فرد به کار گرفته نمی شوند. چرخ های دستگاه نسبت به بالابر بیمار بزرگ تر است، ایمنی مناسبی دارند، کیفیت و دوام خوبی دارند و در منزل و مراکز درمانی استفاده می شوند.

دستگاه انتقال بیمار

نکات خرید دستگاه بالابر بیمار

  • لازم است به میزان ناتوانی و حرکات فرد، مکان و میزان فضای مورد استفاده، قد و وزن بیمار، قابلیت تحمل وزن بالابر بیمار، نوع تسمه نگهدارنده بالابر یا اسلینگ (Sling)، محدوده تغییر ارتفاع دستگاه بالابر، ایمنی و راحتی لیفتر توجه شود و جلیقه و بالابر بیمار متناسب با نیاز خریداری شود.
  • علاوه بر شرایط فعلی فرد، توانایی حرکتی آینده نیز در نظر گرفته شود، برای مثال در شرایطی که شخص مبتلا به بیماری حرکتی پیشرونده می باشد یا دچار کهولت سن شده است، بهتر است دستگاه بالابری انتخاب شود که قابلیت انتقال فرد از نقاط مختلف از جمله زمین را نیز داشته باشد. همچنین در حالتی که فرد مبتلا به بیماری هایی مانند ام اس باشد و پزشک انجام حرکات فیزیوتراپی و توانبخشی را تجویز کند، انتخاب دستگاه بالابر بیمار ایستا انتخاب بسیار مناسبی می باشد.
  • بررسی های مربوط به کیفیت و قدرت موتور بالابر بیمار، وجود صفحه نمایش دهنده میزان شارژ، امکان تغییر زاویه پایه ها، قابلیت جمع شدن دستگاه به منظور جابجایی، دارا بودن چرخ های قفل شونده و غیره بر اساس مکان و نیاز فرد صورت گیرد.
  • نوع عملکرد بالابر از لحاظ الکتریکی یا مکانیکی بودن تعیین شود. لازم به ذکر است امروزه بالابر های برقی به دلیل تامین امنیت و راحتی کاربر و سهولت استفاده، بیش از پیش توجه خریداران را نسبت به خود جلب کرده است.
  • محل استفاده از دستگاه جرثقیل بیمار در نظر گرفته شود، برای مثال در صورتیکه فرد برای انتقال به داخل خودرو نیاز به استفاده از بالابر داشته باشد، لازم است دستگاه بالابری انتخاب شود که این امکان را فراهم کند.
  • در صورتیکه محدودیت مکانی وجود داشته باشد یا بالابر بیمار در معرض رطوبت زیادی قرار می گیرد، بهتر است از بالابر بیمار سقفی استفاده شود تا محیط کمتری اشغال شود و موتور آن نیز خیس نشود. همچنین بعضی از لیفتر های بیمار، ضد زنگ و ضد آب هستند که برای استفاده حین حمام فرد، بسیار مناسب می باشند، بهتر است حین خرید به ضد آب بودن بالابر بیمار نیز توجه شود.
  • مجهز بودن دستگاه لیفت بیمار به قابلیت هایی مانند سیستم خاموشی خودکار، مد خواب، پشتیبانی از باتری های قابل شارژ و غیره بررسی شود و متناسب با نیاز فرد خریداری شود.
  • در لیفتر بیمار های برقی لازم است دکمه ای به عنوان دکمه اضطراری جهت خاموش کردن بالابر بیمار و تغییر حالت لیفتر از برقی به دستی وجود داشته باشد تا اگر شارژ دستگاه به اتمام برسد، فرد دچار مشکل نشود.
  • چرخ های بالابر بیمار هایی که در منزل استفاده می شوند و به آنها بالابر بیمار خانگی می گویند، باید به گونه ای طراحی شده باشند که روی فرش هایی با ضخامت بالا نیز حرکت کنند.
  • بررسی شرکت سازنده بالابر بیمار و وجود ضمانت و خدمات پس از فروش اهمیت بالایی دارد. در صورتیکه سیستم ریموت کنترل، جک و سایر بخش های دستگاه بالابر های بیمار دچار مشکل شود، لازم است توسط متخصصین فنی و با استفاده از قطعات اصلی دستگاه، تعمیر یا تعویض صورت گیرد، از این رو خریداری دستگاه از شرکتی که گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد، بسیار مهم است.

نکات استفاده و نگهداری از بالابر بیمار

  • افتادن فرد از لیفتر بیمار موجب آسیب های فیزیکی شدید و حتی مرگ می شود، از این رو لازم است از عملکرد درست آن اطمینان حاصل شود.
  • جهت بهبود عملکرد دستگاه لیفت بیمار، قسمت های متحرک آن به صورت منظم روغن کاری شود، تسمه ها از نظر سالم بودن و عدم خوردگی و فرسودگی بررسی شوند و حداقل سالی یکبار عملکرد دستگاه توسط متخصصین فنی کنترل شود تا در صورت وجود مشکل، رفع شود.
  • پیشنهاد می شود درز های دوخته شده بالابر برای محکم تر شدن، پرچ شوند. درضمن پرچ ها در نقاطی مانند باسن که فشار وزن فرد به صورت عمده در آن قسمت است، نباید قرار بگیرند.
  • افرادی که دچار بی اختیاری ادرار هستند، ممکن است باعث کثیف شدن تسمه های بالابر بشوند، در چنین شرایطی شستن آن الزامی است. برای این کار می توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد، اما به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب و خراش تسمه ها به ماشین لباسشویی، تسمه باید در داخل کیسه قرار بگیرد. همچنین بنا به میزان استفاده از بالابر های بیمار، تسمه های آن لازم است هر یک تا سه سال یکبار تعویض شوند.
  • دستگاه های بالابر بیماری که به صورت برقی عمل می کنند، معمولا دارای باتری پشتیبان برای استفاده در مواقع خاص و عدم دسترسی به برق هستند.
  • قبل از استفاده از دستگاه لیفتر بیمار، از محکم بودن جلیقه، بست ها و اتصالات اطمینان حاصل شود.

اجزاء لیفتر بیمار

بالابر های بیمار در حالت کلی که فاقد صندلی هستند، معمولا دارای بدنه، پایه، چرخ، قفل، قلاب نگهدارنده و غیره هستند و در حالت های غیر دستی، منبع تغذیه که برق یا باتری می باشد، موتور و ریموت کنترل نیز اضافه می شود. بالابر بیمار هایی مانند بالابر بیمار های پله رو که دارای صندلی هستند، در حالت کلی دارای صندلی، موتور، پدال و ریموت برای کنترل حرکت و کمربند ایمنی هستند. در تصویر زیر اجزاء یکی از پر کاربرد ترین بالابر های بیمار نشان داده شده است.

 اجزاء بالابر بیمار

اجزاء بالابر بیمار
شماره قطعه
1 قلاب نگهدارنده اسلینگ
2 بدنه
3 اهرم آزاد سازی در مواقع اضطرار
4 ریموت کنترل برای انجام تنظیمات
5 قفل چرخ یا ترمز
6 پایه
7 چرخ

روش استفاده از دستگاه لیفت بیمار

در بالابر بیمار های پله رو و کلیه بالابر هایی که مجهز به صندلی هستند، فرد بر روی صندلی نشسته و در صورتی که دارای کمربند هستند، کمربند بسته شود و دستگاه بالابر شروع به حرکت کند. برای استفاده از دستگاه های بالابر بیمار که صندلی ندارند، ابتدا از سالم بودن لیفتر بیمار و کافی بودن شارژ آن، محکم بودن بست ها و اتصالات اطمینان حاصل شود، تنظیمات ارتفاع و زوایا انجام گیرد سپس مراحل زیر انجام شود:

  1. جلیقه بالابر بیمار پوشیده و بندهای آن محکم شود.

اتصال بند های جلیقه به بالابر

  1. بند های جلیقه بر روی قلاب نگهدارنده دستگاه لیفت بیمار آویزان شود.

حرکت بالابر

  1. بالابر بیمار شروع به حرکت می کند و فرد را جابجا می کند.

جابه جایی بیمار توسط بالابر

  1. حرکت بالابر هدایت شده و فرد بر روی ویلچر قرار می گیرد.

قرار دادن بیمار بر روی ویلچر

نمایش نحوه جابجایی فرد از روی تخت به ویلچر با استفاده از بالابر بیمار

  1. در ابتدا که فرد بر روی تخت می باشد، بالابر را نزدیک تخت آورده و تنظیمات دستگاه انجام می شود.
  2. جلیقه بالابر بیمار پوشیده و بند های جلیقه به قلاب دستگاه لیفتر بیمار وصل می شود.
  3. بالابر بیمار شروع به حرکت می کند و فرد را جابجا می کند.
  4. حرکت بالابر هدایت شده و فرد بر روی ویلچر قرار می گیرد.

کاربردهای بالابر بیمار

  • در منزل، مراکز درمانی، آسایشگاه ها، مراکز توانبخشی، آپارتمان و خانه های چند طبقه، هتل و غیره برای حرکت، جابجایی، تغییر حالت و نظافت افراد مسن و کسانی که دارای ناتوانی، معلولیت، کم توانی و چاقی مفرط هستند.
  • جابجایی فرد از روی ویلچر، تخت، مبل، زمین، ماشین، سرویس بهداشتی و غیره به نقطه ای دیگر
  • در منزل برای مراقبت و نظافت جانبازان و بیمارانی که دچار معلولیت و قطعی نخاع شده اند.
  • در اتاق عمل جهت جابجایی فرد در حالت بیهوشی
  • در بخش تصویر برداری مراکز درمانی برای تغییر حالت و جابجایی افرادی که توانایی حرکت کردن ندارند.

بالابر بیمار دست دوم

بالابرهای بیمار دارای جک با برند و قدرت های متنوعی هستند و قدرت موتور بر حسب وزن کاربر انتخاب می شود، از طرفی در صورت وجود مشکل در کارکرد دستگاه، اگر قطعه مشابه جایگزین قطعه اصلی شود، کارکرد دستگاه بالابر بیمار دچار اختلال می گردد. با توجه به این که افراد بیمار و اکثرا دارای ضایعه نخاعی از دستگاه های بالابر بیمار استفاده می کنند، در صورت وجود هرگونه خلل در نحوه عملکرد بالابر، خسارات جانی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، در ضمن انتخاب بالابر بر اساس میزان حرکت کاربر صورت می گیرد و برای هر شخص حتی با وجود میزان ضعف جسمانی یکسان، پس از مشاوره با در نظر گرفتن تمام مشخصات کاربر و انتظارات وی از دستگاه به صورت متفاوت انتخاب می شود، به همین دلیل توصیه می شود از بالابر بیمار دست دوم با توجه به عدم اطمینان از نحوه عملکرد آنها استفاده ننمایید.

بالابر بیمار ارزان

انتخاب بالابر بیمار ارزان و با کیفیت برای افراد مبتلا به مشکلات جسمانی، افراد سالمند و اطرافیان آنها دغدغه ای بسیار مهم است، از این رو شرکت هایپر صنعت فامکو با در نظر گرفتن نیاز کاربران، اقدام به تامین بالابر های متنوع، ارزان و با کیفیت عالی کرده و با مشاوره مناسب در هنگام خرید، خریدار را در جهت انتخاب دستگاهی با کاربری ساده و متناسب با شرایط جسمانی، میزان حرکت و وزن کاربر سوق می دهد.

قیمت بالابر بیمار

با توجه به این که شرایط جسمی فرد، قدرت و نحوه عملکرد دستگاه در انتخاب انواع بالابر بیمار موثر است، به همین دلیل توصیه می شود جهت اطلاع از دستگاه مناسب و قیمت بالابر بیمار با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

faq

 بالابرهای بیمار ارائه شده در شرکت فامکو به گونه ای طراحی شده اند که امکان استفاده از هر ۳ نوع جلیقه شامل جلیقه نشیمن (استاندارد)، جلیقه ایستا و جلیقه تعویض پوشک برای کاربر فراهم است.

  • انتظار از دستگاه، میزان حرکت جسمانی و توانایی حرکتی فرد
  • وزن بیمار و قدرک جک بالابر (جهت تعیین قابلیت تحمل وزن دستگاه)
  • نوع بالابر
  • قابلیت جمع شدن دستگاه جهت جابجایی
  • وجود قفل در چرخ ها به منظور حفظ ایمنی کاربر و جلوگیری از حرکت ناگهانی
  • سهولت حرکت چرخ ها بر روی سطح
  • ابعاد دستگاه بالابر بیمار
  • کشور سازنده جک
  • منبع تغذیه
  • وجود گارانتی و خدمات پس از فروش

خیر، بالابرها دارای ابعاد متفاوتی هستند و امکان سفارشی سازی بر اساس ابعاد مورد نظر کاربر جهت سهولت استفاده وجود دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فتی پور
ارسال شده در : شنبه 14 بهمن 1402

سلام و روز بخیر. من یک بیمار دارم که پاهاشون از ناحیه زیر زانو به دلیل دیابت قطع شده و الان به دلیل مشکلات کبد و کلیه بدنشون آب آورده و برای جا به جایی و بردنشون از منزل به بیمارستان و مرکز درمانی با مشکل مواجه هستم با توجه به اینکه وزنشون هم به 140 تا 150 کیلو می رسه، می خواستم ببینم آیا بالابر خاصی به من پیشنهاد می کنید؟ پیشاپیش سپاسگزارم.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 16 بهمن 1402

سلام و عرض ادب، لازم است از بالابر برقی با تحمل وزنی تا 150 کیلوگرم استفاده شود.

مسعود روانبخش
ارسال شده در : شنبه 27 آبان 1402

درود و شب شما بخیر، من مسعود روانبخش هستم و دیستروفی عضلانی بکر دارم. می خواستم بدانم آیا بالابر سقفی بیمار هم دارید و قیمت آن چقدر است؟ پیشاپیش از همکاری و راهنمایی شما سپاسگزاری می‌کنم و منتظر پاسخ شما هستم. پاینده و پیروز باشید.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 آبان 1402

سلام و عرض ادب، در حال حاضر به دلیل عدم وجود امنیت، بالابر سقفی ارائه نمی شود اما شما می توانید از بالابر برقی معمولی به همراه جلیقه ایستاده برای راه رفتن و سایر جابجایی ها استفاده کنید.

کیانی
ارسال شده در : شنبه 22 مهر 1402

سلام، ما از خریدمون راضی هستیم. خیلی با کیفیت هست.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 23 مهر 1402

سلام دوست عزیز، ممنون از خرید و نظر دلگرم کننده شما.

موسی پور
ارسال شده در : یکشنبه 26 شهریور 1402

با سلام و احترام، لطفا راهنمایی بفرمایید برای یک بیمار دیستروفی عضلانی که بیماری پیش رونده ای دارند، پاها کاملا ناتوان و دست ها نیز تواناییش خیلی کمتر شده و بلند شدن از زمین و سرویس فرنگی براشون به سختی انجام می شه، چه محصولی رو پیشنهاد می فرمایید که بتونند به صورت مستقل راحت تر بلند شن؟ ممنونم از شما.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 30 شهریور 1402

سلام و عرض ادب، استفاده از بالابر بیمار برقی به همراه یک عدد جلیقه ایستاده در کنار جلیقه استاندارد، انتخاب مناسبی است.

امید حیدری
ارسال شده در : جمعه 24 شهریور 1402

سلام، برای بیمار قطع نخاع کدام دستگاه مناسبه؟ بازدید حضوری دارید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 01 مهر 1402

سلام و عرض ادب، دستگاه بالابر بیمار برقی با جلیقه نشیمن استاندارد برای جابجایی فرد در حالت خوابیده هم قابل استفاده است. شما می توانید به صورت حضوری از هایپر صنعت فامکو به نشانی تهران، کیلومتر 21 بزرگراه لشگری (جاده مخصوص کرج)، روبروی پالایشگاه نفت پارس، پلاک 12 دیدار کرده و کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید.

محمد خاکباز
ارسال شده در : چهارشنبه 08 شهریور 1402

سلام، از مشهد تماس می گیرم. بالابر برای بیمار قطع نخاع از ناحیه گردن می خواستم که برای جابجایی بر روی ویلچر و حمام کردن مناسب باشد. قیمت مناسب دستی چقدر هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 شهریور 1402

سلام جناب خاکباز عزیز، در حال حاضر حالت دستی به دلیل عدم ایمنی لازم ارائه نمی شود. حالت برقی نیز با توجه به وزن و شرایط کاربر قیمت متفاوت دارد، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سحر عباسی
ارسال شده در : جمعه 27 مرداد 1402

سلام، من حضوری آمدم برای بازدید و صندلی دستگاه رو خرید کردیم. خیلی راضی ام.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 28 مرداد 1402

سلام سرکار خانم عباسی عزیز، ممنون از خرید و نظر دلگرم کننده شما.

مرتضی رضوی
ارسال شده در : جمعه 13 مرداد 1402

سلام، خیلی دستگاه ها و توضیحات عالی هستند. تشکر می کنم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 مرداد 1402

سلام جناب رضوی عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

اعظم صادق پور
ارسال شده در : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402

سلام، بالابر برای کمک کردن به فرد برای بلندشدن فرد از زمین به طوری که به صورت تکه تکه خودش بلند شود تا به زانوها و کمر و مچ دست ها کمتر فشار آورد هم تولیدشده است؟ بیمار روماتیسمی است و باید لبه دیواری قلاب دستگیره ای یا لبه دیواری باشد تا بتواند حرکت کند. چون این مدل ها تقریبا برای افراد معلول است. برای کسی که 30 درصد از توانایی را از دست داده، چیزی پیدا نکردم. اگر موجود است لطفا برایم در ایتا بفرستید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

سلام سرکار خانم صادق پور عزیز، بله، دستگاه بالابر برقی با استفاده از جلیقه ایستا کننده برای شرایط بیمار شما قابل استفاده می باشد. همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

خرمی
ارسال شده در : جمعه 08 اردیبهشت 1402

سلام، می خواستم یک بالابر بخرم که از زمین به ویلچر، از تخت به ویلچر و برعکس و از ویلچر به خودرو و برعکس باشه، تهیه کنم و تعویض پوشک، آیا چنین بالابر بیماری هست؟ اگه هست، قیمت و نکات مهمش رو بهم می گید؟ ممنون می شم با سپاس.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 اردیبهشت 1402

سلام دوست عزیز، صندلی برقی انتقال بیمار و بالابر برقی برای انتقال به خودرو و همچنین بالابر برقی برای تعویض پوشک بیمار نیز مناسب می باشد. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

بهنام اباذری
ارسال شده در : جمعه 25 فروردین 1402

سلام، دستگاه هاتون عالیه.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام جناب اباذری عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

اکرم رسولی
ارسال شده در : چهارشنبه 17 اسفند 1401

سلام، با کمک فیلم بهتر می شد پی به نحوه کاربرد وسایل برد. ای کاش فیلم می گذاشتید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 21 اسفند 1401

سلام و عرض ادب دوست عزیز، کاملا درست می فرمایید، قبلا فیلم روی سایت موجود بود اما چون در حال ساخت فیلم محصول جدید با ویژگی های جدید هستیم، به زودی فیلم این محصول جدید در سایت بارگذاری خواهد شد.

سهند تبریزی
ارسال شده در : جمعه 12 اسفند 1401

سلام، بالابر برای معلول قطع نخاعی مناسب تره یا صندلی؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 18 اسفند 1401

سلام و عرض ادب، به دلیل عدم توانایی حفظ تعادل بالاتنه، بالابر برقی انتخاب مناسبی می باشد.

رضوان خیری
ارسال شده در : شنبه 22 بهمن 1401

سلام، توضیحات عالی و کاربردی بود. تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 23 بهمن 1401

سلام جناب خیری عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

سکینه لکزایی
ارسال شده در : دوشنبه 05 دی 1401

سلام، می خواستم یک بالابر بخرم که از زمین به ویلچر، از تخت به ویلچر و برعکس و از ویلچر به خودرو و برعکس باشه، تهیه کنم. آیا چنین بالابر بیماری هست؟ اگه هست، قیمت و نکات مهمش رو بهم می گید؟ ممنون می شم با سپاس.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 دی 1401

سلام سرکار خانم لکزایی عزیز، بله، بالابرهای برقی ارائه شده در هایپر صنعت فامکو، امکان جابه جایی فرد از تمام سطوح از جمله زمین را دارند. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

محمد پور
ارسال شده در : یکشنبه 27 آذر 1401

سلام، وقت بخیر. برای انتقال بیمار دارای ضعف حرکتی به سرویس بهداشتی در منزل که ورودی سرویس بهداشتی چارچوب دارد و مسطح نیست وسیله ای دارید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 03 دی 1401

سلام دوست عزیز، بالابر و صندلی های بالابر برای اشخاص مبتلا به ضعف حرکتی قابل استفاده هستند اما در صورتی که اختلاف سطح وجود داشته باشد، لازم است رمپ در آن نقطه قرار گیرد.

راهب سرباز
ارسال شده در : جمعه 06 آبان 1401

سلام، من از اردبیل پیام می دهم. آیا دستگاه های بالابر شما برای گذاشتن بیمار ضایعه نخاعی در داخل وان جهت شستشو و استحمام زیر مریض قابل استفاده می باشد؟ آیا شما با بهزیستی قرار داد دارید یا نه؟ قیمت بالابر دستیتون چقدر هست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 11 آبان 1401

سلام دوست عزیز، بله، حالت برقی برای جابجایی از روی هر سطح و انتقال به قسمت های مختلف کاربرد دارد. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

فاطمه خسرو
ارسال شده در : جمعه 21 مرداد 1401

سلام، ببخشید من اطلاعات و نحوه کار کرد صندلی انتقال بیمار رو می خواستم بپرسم و بعد اقدام به خرید کنم. اگر محبت بفرمایید راهنمایی کنید ممنون می شم. تهران هستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 22 مرداد 1401

سلام سرکار خانم خسرو عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

فاطمه کاملان
ارسال شده در : شنبه 08 مرداد 1401

سلام، ساکن مشهد هستم. قیمت بالابر چرخشی پله ای برای یک پاگرد چند می شه؟ ضمنا شما مشهد نمایندگی دارید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 مرداد 1401

سلام سرکار خانم کاملان عزیز، هایپر صنعت فامکو در هیچ کجای ایران نمایندگی نداشته و کلیه اجناس از طریق دفتر تهران امکان ارسال به سراسر ایران را دارند. همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی مهری
ارسال شده در : پنجشنبه 01 اردیبهشت 1401

سلام، در مورد بالابر چرخشی پله ای راهنمایی می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 04 اردیبهشت 1401

سلام جناب مهری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.