کولر صنعتی یا کولر تبخیری چیست؟

یکی از سیستم هایی که بر پایه سیکل تبخیری کار می کند کولر صنعتی می باشد. کولر صنعتی از نظر نحوه کارکرد بسیار شبیه کولر آبی خانگی می باشد ولی از نظر ابعاد و میزان هوادهی بسیار بزرگتر از کولرهای خانگی هستند. کولر صنعتی یا کولر آبی صنعتی، خنک کننده قدرتمندی است که در اندازه های بزرگ و متوسط برای محیط های صنعتی و اداری تولید می شود. این کولر در فضاهای باز و نیمه باز نصب می شود و برای خنک کنندگی از سیکل سرمایش تبخیری استفاده می کند و هوای محیط خود را با استفاده از این روش خنک، مرطوب و تمیز می کند. کولر های صنعتی موجود در بازار دارای اسامی مختلفی از جمله موارد زیر می باشند:

  • کولر صنعتی تبخیری
  • کولر صنعتی کویری
  • کولر صنعتی باتلاقی
  • کولر صنعتی داکتبل
  • کولر صنعتی اداری

سیستم تبخیری بر پایه تبخیر آب کار می کند، به عبارت دیگر بخار شدن آب یا هر مایع دیگری با جذب گرمای محیط باعث کاهش دمای آن محیط می شود. سیستم تعریق بدن نوعی از سیستم تبخیری می باشد، بدین صورت که با تعرق روی پوست ما خیس شده و تبخیر مایع بر روی پوست بدن انجام می شود.

کاتالوگ کولر صنعتی

کولر صنعتی

کولر صنعتی که با نام های کولر کویری، کولر تبخیری و کولر آبی صنعتی نیز شناخته می شود برای مناطقی که افزایش خشکی و دمای هوا شرایط کاری را غیر قابل تحمل می کند، یک وسیله مهم و ضروری محسوب می شود. این کولر ها نه تنها باعث خنک شدن هوای محیط می شوند بلکه هوای تازه و تمیز را وارد فضای کاری می کنند و سطح راحتی در محیط را افزایش می دهند، که این مسئله خود باعث افزایش بهره وری و راندمان کاری می شود.

کولر صنعتی یا کولر آبی صنعتی بر اساس تبخیر آب به وسیله هوای گرم کار می کند. یک کولر تبخیری دارای یک مخزن بزرگ برای ذخیره سازی آب است. زیرا این کولر یک دستگاه خنک کننده سازگار با محیط زیست است که ظرفیت ذخیره سازی زیادی برای آب مصرفی خود دارد و از هدر رفتن منابع آبی جلوگیری می کند.

کولر کویری یا کولر آبی صنعتی با انتقال هوای تازه و خنک، هوای گرم و حاوی ناخالصی و گرد و غبار را از فضا خارج می کند و یک محیط خنک، تهویه شده، تمیز را برای راحتی افراد ایجاد می نماید. این کولر ها در مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه هستند و می توانند جایگزین خوب و مناسبی برای دستگاه های تهویه مطبوع باشند.

انواع کولر صنعتی

کولر صنعتی در انواع کولر صنعتی پوشالی، سلولزی، روبروزن، بالازن، بغل زن و یا با فن سانتریفیوژ یا فن آکسیال ارائه می شود اما مدل هایی از فن کولر ها یا کولر های آبی صنعتی وجود دارند که از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردارند. این کولر های صنعتی عبارتند از کولر صنعتی سلولزی و کولر صنعتی گلخانه که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

کولر صنعتی سلولزی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کولر تبخیری سلولزی چیست؟ باید گفت این کولر های کویری در انواع فن های آکسیال و سانتریفیوژ طراحی و تولید می شوند. مزیت ویژه کولر تبخیری سلولزی نسبت به کولر های آبی که دارای پوشال هستند، کاهش میزان مصرف آب و انرژی همچنین درصد بیشتر خنک کنندگی هوا است.

کولر صنعتی سلولزی

کولر صنعتی سلولزی قابلیت خنک کنندگی هوای محیط های صنعتی و تجاری مختلف را تا حداقل 30 درصد بیشتر از کولر های آبی دیگر دارد. همچنین کولر های تبخیری سلولزی به دلیل بالا بودن عمر مصرف پد های سلولزی، دارای راندمان بیشتر و عملکرد بهتری هم هستند.

پد های سلولزی در کولر صنعتی سلولزی، عنوان واسط تبخیری را دارند و نقش موثری در عملکرد این کولر ها ایفا می کنند. فاصله پرتاب هوا توسط کولر های تبخیری سلولزی معمولا بین 20 تا 25 متر است و از آنها بیشتر در محیط هایی مانند اماکن زیر استفاده می شود:

  • انبار ها و سوله های صنعتی
  • محیط های کارگاهی و کارخانجات
  • مساجد
  • نمایشگاه
  • فروشگاه
  • سالن هایی با کاربری های مختلف

یکی از پرکاربرد ترین انواع کولر صنعتی سلولزی، کولر صنعتی 13000 است که با ظرفیت هوادهی 13000 فوت مکعب بر دقیقه، از سری فن کولر های کویری پرطرفدار محسوب می شود.

مشخصات فنی کولر صنعتی سلولزی 13000
مدل کولر صنعتی 13000
نوع فن کولر صنعتی سلولزی
ظرفیت هوادهی معمول 22090 متر مکعب در ساعت
حداکثر دور موتور 1430 دور در دقیقه
انواع کاربری آکسیال و سانتریفیوژ
حداکثر بازدهی تبخیر 85 درصد
ولتاژ سه فاز

کولر صنعتی گلخانه

کولر تبخیری یا کولر آبی صنعتی که در گلخانه ها استفاده می شود، در سال های اخیر محبوبیت بالایی در بین پرورش دهندگان گیاهان گلخانه ای پیدا کرده است. کولر صنعتی گلخانه ای به عنوان یکی از تجهیزات گلخانه با استفاده از عملکرد سرمایش تبخیری، تاثیر ویژه ای در خنک کردن و تازه سازی جریان هوا در محیط های گلخانه ای مختلف دارد.

کولر صنعتی گلخانه

این نوع کولر تبخیری (کولر آبی صنعتی) از سری فن کولر های صنعتی محوری است، که با استفاده از جذب حرارت هوای محیط توسط رطوبت موجود در پد های سلولزی و تبخیر آب، باعث خنک شدن هوای گلخانه می شود. کولر های صنعتی گلخانه با توجه به میزان هوادهی و خنک کنندگی خود در مدل ها و ابعاد مختلفی، طراحی و تولید می شوند.

یکی از مدل های طراحی شده از کولر صنعتی گلخانه ای، کولر صنعتی 24000 است که در گروه کولر های صنعتی سلولزی هم قرار می گیرد. عملکرد این کولر تبخیری در کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان و تولیدات گلخانه ای تاثیر بسزایی دارد و استفاده از آن در محیط های گلخانه ای مختلف و دارای شرایط مناسب، توسط مهندسان و متخصصین مجرب کشاورزی توصیه می شود.

مشخصات فنی کولر صنعتی گلخانه 24000
مدل کولر صنعتی 24000
نوع فن کولر صنعتی گلخانه ای
ظرفیت هوادهی معمول 40000 متر مکعب در ساعت
حداکثر دور موتور 900 دور در دقیقه
انواع کاربری آکسیال
حداکثر بازدهی تبخیر دارد درصد
ولتاژ 200 ولت

انواع کولر صنعتی بر اساس پروانه

کولر صنعتی یا کولر کویری هم مانند فن صنعتی در دو نوع آکسیال و سانتریفیوژ تولید می شود. ابعاد کولر های تبخیری آکسیال معمولا کوچکتر از کولر های سانتریفیوژ است. کولر های آکسیال صنعتی عموما جزء کولر های قابل حمل محسوب می شوند. در ادامه به شرح هر یک از انواع گفته شده می پردازیم:

کولر صنعتی سانتریفیوژ

کولر صنعتی سانتریفیوژ از انواع پرکاربرد کولر های تبخیری در صنایع مختلف به شمار می رود. پروانه به کار رفته در این کولر کویری در دو نوع فوروارد و بکوارد است. با توجه به اندازه و توان این کولر ها، کاربرد آنها در محیط های صنعتی بزرگ مانند سوله ها بیشتر به چشم می آید، چرا که قدرت هوادهی و توان بالایی در انتقال هوای تازه و خنک به محیط دارند. همچنین باید توجه داشته باشید که کولر تبخیری سانتریفیوژ برای نصب و راه اندازی، احتیاج به کانال کشی اصولی دارد.

کولر صنعتی سانتریفیوژ

کولر صنعتی آکسیال

کولر تبخیری آکسیال یا کولر صنعتی آکسیال نسل جدید کولر های صنعتی است، که در بازار های صنعتی طرفداران زیادی پیدا کرده است. توان هوادهی کولر تبخیری آکسیال نیز نسبتا بالاست، اما این کولر ها بیشتر در محیط های تجاری، انبار ها و فضا هایی با متراژ متوسط کاربرد دارند. مزیت ویژه ای که کولر های صنعتی آکسیال نسبت به کولر های سانتریفیوژ دارند، این است که این کولر ها برای راه اندازی و استفاده، نیازی به کانال کشی ندارند.

کولر صنعتی آکسیال

کولر های صنعتی آکسیال هم مانند نوع سانتریفیوژ خود دارای راندمان و کاربری بالایی هستند و تفاوتشان با این فن ها، در نوع انتقال هوا و پروانه آن هاست. پروانه فن های آکسیال صنعتی از نوع محوری بوده و هوای وارد شده در راستای محور فن حرکت می کند. در کولرهای صنعتی با فن آکسیال معمولا از دمپر برای کنترل میزان و جهت جریان هوا استفاده می شود. دمپرهای قابل استفاده در کولرهای صنعتی با فن آکسیال از دو نوع می باشد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  • دمپر اتوماتیک: به وسیله جریان باد به وجود آمده توسط فن دمپر باز نگه داشته می شود و با خاموش شدن فن دمپر بسه می شود. از معایب این مدل دمپر می توان به ایجاد مقاومت دائمی در برابر جریان باد اشاره کرد.
  • دمپر کلاجی: از طریق چرخش پروانه، نیروی گریز از مرکز به قطعه ای پلاستیکی (کلاج) منتقل شده و باعث باز شدن دمپر می گردد و با خاموش شدن فن نیروی گریز از مرکز قطع شده و دمپر بسته می شود. از مزایای دمپر کلاجی عدم مقاومت در مقابل جریان باد می باشد و از معایب آن می توان به امکان شکستگی کلاج اشاره کرد.

مشخصات فنی کولر صنعتی تبخیری یا کولر آبی صنعتی

قدرت و توان خنک کنندگی کولر تبخیری بر اساس میزان و حجم جریان هوادهی ایجاد شده توسط آنها اندازه گیری می شود. همچنین دسته بندی کولر های صنعتی تبخیری نیز بر اساس جریان هوا و دبی آنها صورت می گیرد. جریان هوادهی این کولر ها معمولا بر حسب متر مکعب در ساعت (CMH)، متر مکعب در دقیقه (CMM) و یا فوت مکعب در دقیقه (CFM) دسته بندی می شود. کل سیستم کولر تبخیری از یک روش سه جانبه پیروی می کند که شامل گردش هوا، جذب و تبخیر در لایه های رسانه ای و انتشار هوای سرد می شود.

کولر تبخیری یا کولر آبی صنعتی با توجه به ابعاد و توانی که دارد، نسبت به فن های معمولی دیگر قدرتمند تر است. خنک کننده های تبخیری بیشتر در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک استفاده می شوند. این کولر صنعتی تبخیری از گرمای هوای محیط اطراف خود برای شروع تبخیر استفاده می کند به این معنی که کارایی کولر تبخیری تحت تاثیر عواملی مانند رطوبت کلی و سطح دمای محیط می باشد. همچنین در لوله کشی فن کولر های صحرایی از آلیاژ مس استفاده می کنند تا هم کیفیت بالایی داشته باشد و باعث طولانی شدن عمر آن شود.

یک کولر کویری استاندارد، نه تنها شرایط مناسبی برای تهویه و خنک کنندگی هوا تامین می کند، بلکه یک سرمایه گذاری خوب هم برای افزایش بهره وری در محیط کار، محسوب می شود. کولر تبخیری معمولا در انواع کولر های نصب شده در محیط های بیرونی، کولر های دیواری، کولر تخلیه جانبی و کولر تخلیه پایین می باشد.

کولر های صنعتی تبخیری، همراه با مخازن بزرگ آب یا اتصالات شیر شناور برای اطمینان از تامین مداوم آب هنگام اتصال به مخزن، عرضه می شوند. هزینه انجام شده برای طراحی و تولید کولر آبی صنعتی تبخیری نسبت به سیستم های تهویه مطبوع بسیار کمتر است، بنابراین خرید این دستگاه برای صنایع مختلف مقرون به صرفه تر است.

کولر کویری یا کولر آبی صنعتی که کیفیت بالایی داشته باشد، راندمان خنک کنندگی عمومی آن هم بالا بوده و شاخص تبخیری حدود 80 تا 90 درصد دارد. کولر های صنعتی تبخیری در انواع ثابت و قابل حمل تولید می شوند. کولر های تبخیری قابل حمل مناسب محیط های کوچک و متوسط بوده و ثابت ها نیز برای مناطق و محیط های صنعتی بزرگ، مورد استفاده قرار می گیرند.

مشخصات فنی کولر صنعتی تبخیری
حداکثر ظرفیت هوادهی کولر آبی صنعتی 40000 متر مکعب در ساعت
حداقل وزن 100 کیلوگرم
الکتروموتور تک فاز و سه فاز
جنس بدنه استیل مقاوم و ضد زنگ، فولاد گالوانیزه
انواع سانتریفیوژ و آکسیال
کاربری خانگی، اداری، صنعتی

کولر صنعتی تک فاز و سه فاز

کولر های صنعتی یا کولر آبی صنعتی انواع مختلفی دارند و با توجه به ولتاژ مصرفی خریداران در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شوند. هر یک از این کولر ها حداکثر ولتاژ مصرفی دارند که می تواند در توان و هزینه های مصرف برق آن ها تاثیر زیادی داشته باشد. کولر صنعتی تک فاز معمولا برای محیط های خانگی، اداری و صنعتی کوچک یا متوسط استفاده می شود. کولر صنعتی بزرگ اما قابلیت های بیشتری دارد و می تواند خنک کننده مناسبی برای محیط های صنعتی و تجاری بزرگ باشد.

اجزای فن کولر صنعتی تبخیری

کولر های صحرایی که با نام کولر تبخیری یا کولر آبی صنعتی نیز شناخته می شون، مانند تمام سیستم ها و دستگاه های تهویه و سرمایشی از کنار هم قرار گرفتن اجزای مختلفی تشکیل شده اند. وجود هر یک از این قطعات در کولر های صنعتی ضروری است. حذف یا خراب شدن هر کدام از آنها باعث مختل شدن سیستم کولر کویری شده و آسیب جدی به آن وارد می کند. قطعات به کار رفته در کولر آبی صنعتی تبخیری شامل موارد زیر می شود:

اجزای فن کولر صنعتی تبخیری

  1. موتور
  2. تسمه موتور
  3. تسمه اتصال
  4. تسمه بلوئر (دمنده)
  5. بلبرینگ، دهانه، شافت
  6. مجرای انتقال آب (سه راهی)
  7. پوشش و الکترود
  8. زه کشی و لوله سر ریز
  9. پمپ و صفحه فیلتر
  10. دریچه خروج آب
  11. شیر شناور
  12. پد سلولزی
  13. جعبه اتصال الکترونیکی
  14. گیره، لوله و پخش کننده آب

طرز کار کولر صنعتی

کولر صنعتی یا کولر تبخیری برای خنک کردن و تمیز کردن هوای محیط از سه فاکتور کلیدی زیر استفاده می کند:

  • آب
  • سطح خیس شده (پد های سلولزی)
  • پمپ

کولر تبخیری یا کولر آبی صنعتی، با استفاده از تبخیر آب موجود در مخزن شروع به خنک کردن محیط اطراف خود می کند. پمپ موجود در کولر ذرات هوا را در آب می کشد و دمای آنها را کاهش می دهد. هوای گرم آب ریخته شده روی پد ها را تبخیر می کند. تبخیر آب، گرمای نهان هوا را می گیرد، سطح رطوبت هوا را افزایش می دهد و هوا را خنک می کند. پمپ کولر تبخیری توسط یک سیستم مکانیکی واقع در سیستم خنک کنند کار می کند. در واقع چرخ یا فن موجود در کولر تبخیری پس از ایجاد هوای خنک توسط این پمپ، هوای خنک شده را در محیط مورد نظر پخش می کند.

ساخت کولر صنعتی

تولید کنندگان کولر های صنعتی یا کولر آبی صنعتی اگر از برند ها و صنعتگران معتبر و با سابقه ای باشند، معمولا برای ساخت کولر آبی صنعتی که در نظر دارند از قطعات با کیفیت و استاندارد موجود در بازار استفاده می کنند. فاکتور های مختلفی برای روش ساخت یک کولر صنعتی استاندارد وجود دارد. همچنین نوع کولر و توانی که برای آن در نظر گرفته می شود نیز در مراحل ساخت آن تاثیر گذار بوده و می تواند هزینه ها و تعداد قطعات مورد نیاز برای تولید آن را تغییر دهد.

نکات انتخاب کولر صنعتی

انتخاب کولر صنعتی یا کولر آبی صنعتی مناسب به موارد و ویژگی های مختلفی بستگی دارد. این ویژگی ها در کنار هم باعث می شوند که بتوانید کولر تبخیری با کیفیت و با دوامی را برای محیط فعالیت خود انتخاب نمایید. از جمله مواردی که کارشناسان مجرب فامکو نیز آنها را برای انتخاب کولر کویری یا کولر صنعتی با کیفیت تایید نموده اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس و ضخامت بدنه

آلیاژ و مواد استفاده شده در ساخت بدنه کولر تبخیری یا کولر آبی صنعتی باید تازه، با کیفیت و با دوام باشد. برخی سازندگان کولر های صنعتی به جای استفاده از این نوع مواد، از مواد بازیافتی برای ساخت بدنه استفاده می کنند که اصلا مناسب نیست. ضخامت بدنه باید تا حد امکان زیاد باشد. در واقع یکی از فاکتور های دوام و مقاومت کولر های صنعتی ضخامت بدنه آن است. هر چه بدنه کولر ضخیم تر باشد بهتر است. فن کولر های عرضه شده در هایپر صنعت فامکو علاوه بر داشتن بدنه ضخیم از مواد مقاوم، با کیفیت و با دوام ساخته شده اند.

  • داشتن پد یا فیلتر خنک کننده مناسب

پد های تعبیه شده در کولر تبخیری (کولر آبی صنعتی) که به عنوان فیلتر از آن ها استفاده می شود، باید دارای اندازه، ضخامت و کیفیت مناسبی باشند. زمانی که یک فن کولر صنعتی شروع به فعالیت می کند، هوای پخش شده در محیط از طریق لایه های این فن وارد محیط می شود. در چنین شرایطی هر گونه آلودگی و عدم کیفیت در پد ها هم باعث آلودگی هوای محیط شده و هم کارکرد خود فن را دچار اختلال می کند. علاوه بر این باعث افزایش هزینه های شما برای تعویض و خرید فیلتر های جدید نیز می شود.

  • نوع سیم کشی کولر صنعتی

سیم کشی های مسی دارای کیفیت و دوام زیادی هستند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از اتصال یا آسیب دیدگی کولر های صنعتی از سیم کشی های مسی در آنها استفاده شود. برخی از تولید کنندگان برای صرفه جویی در هزینه ها و مقرون به صرفه بودن تولیداتشان، از موتور هایی با سیم کشی آلومینیوم استفاده می کنند که شاید برای مدت کوتاهی مناسب باشد اما در نهایت کیفیت و سلامت محصول را به خطر می اندازند.

  • حجم هوادهی

هوادهی فن کولر های تبخیری (کولر آبی صنعتی) دارای اهمیت زیادی است. به عبارت بهتر خریداران این کولر ها برای خاصیت خنک کنندگی گسترده و هوادهی بالای آنها است که این کولر ها را انتخاب می کنند. اگر کولر صنعتی که انتخاب می کنید با وجود کیفیت و دوام مناسب هوا دهی خوبی نداشته باشد، نمی تواند کارایی زیادی برای شما داشته باشد.

  • برند های کولر صنعتی

شرکت های سازنده کولر آبی صنعتی یا کولر تبخیری که معتبر هستند مناسب ترین و مطمئن ترین گزینه برای خرید کولر های تبخیری یا کولر آبی صنعتی مورد نظر شما می باشند. با توجه به برند و شهرتی که هر یک از این تولید کننده های صنعتی دارند، اولین و مهم ترین گزینه در نظر گرفته شده در سیستم های تولید شده توسط آنها، کیفیت و استاندارد بالای محصولات است. درصورتی که به این تولید کننده های صنعتی دسترسی ندارید، می توانید از فامکو برای دریافت محصولات آن ها کمک بگیرید.

  • آب و هوای منطقه مورد نظر

کولر های صنعتی که از خاصیت تبخیر برای خنک کنندگی محیط استفاده می کنند، در بازار های تجاری با نام کولر های آبی صنعتی هم شناخته می شوند. همان طور که مشخص است، این کولر برای تهویه و خنک کردن محیط و به طور کلی کار کردن، وابسته به آب و تبخیر قطرات آن توسط هوای گرم هستند. بنابراین اگر در محیط شرجی یا مرطوبی فعالیت می کنید، بهتر است گزینه های انتخابی دیگر را هم برای خنک کردن محیط بررسی کنید، چون یک کولر آبی صنعتی می تواند رطوبت محیط شما را چند برابر بیشتر از حالتی که است، کند.

نکات نگهداری کولر کویری

برای اینکه بتوانید از کولر های صنعتی بهتر محافظت کنید، باید برخی نکات لازم در نگهداری از آنها را رعایت نمایید. از جمله این نکات که می توان موارد زیر را نام برد:

  • کولر صنعتی یا کولر تبخیری بسته به نوع و محیطی که در آن قرار دارد، قابل نصب در محیط های داخلی و بیرونی می باشد، اما بهتر است کولر کویری یا کولر تبخیری خود را خارج از محیط نصب کنید زیرا در این صورت فضای کمتری از محیط داخلی را اشغال می کند.
  • حداقل فاصله لازم را در محل نصب کولر صنعتی با مواد و ابزار موجود در اطراف آن رعایت کنید. در صورتی که محل نصب فن کولر صنعتی در محیطی که دارای مواد شمیایی یا قابل احتراق است باشد، حداقل فاصله 3 متر را از محل نصب تا ابزارآلات ذکر شده را رعایت فرمایید.
  • همیشه بعد از هر چرخه، پمپ شیر شناور کولر تبخیری یا کولر آبی صنعتی را بررسی کنید. با این کار مطمئن می شوید که شناور خیلی بالا نرفته و باعث سر ریز شدن مخزن آب هم نمی شود.
  • یک کولر صنعتی به یک منبع آب ثابت و تمیز نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که خط یا لوله آب را به یک منبع در فضای باز که دارای شیر قطع و وصل می باشد، متصل کرده اید.
  • قبل از روشن کردن کولر صنعتی مطمئن شوید که نشتی یا آسیب دیدگی ندارد.
  • مخزن آب را از آلودگی و آب های آلوده پاک کنید.
  • روغن کاری کولر کویری یا کولر آبی صنعتی را به صورت دوره ای انجام دهید.
  • پد های کولر کویری یا کولر صنعتی را در زمان بندی مشخص و به طور مرتب عوض کنید. پد ها در طول زمان فشرده و فرسوده می شوند. از طرفی هم عوض نکردن فیلتر های قدیمی که آلودگی و مواد معدنی روی آنها انباشته شده است، می تواند باعث خراب شدن کولر تبخیری شده و هوای آلوده را وارد محیط کند.
  • بهتر است برای پیشگیری از زنگ زدگی کولر کویری، پد های آن را هر سال قبل از شروع فصل تابستان عوض کنید.
  • از محافظ و پوشش برای کولر تبخیری یا کولر صنعتی استفاده کنید. اگر کولر صنعتی شما فاقد دمپر و محافظ است، با نصب پوشش و سایه بان بر روی آن به افزایش عمرش کمک کنید.
  • تعداد کولر صنعتی یا کولر آبی صنعتی را متناسب با محیط انتخاب کنید. کولر تبخیری یا کولر صنعتی هوادهی گسترده و مناسبی دارد، اما اگر محیط در نظر گرفته شده برای آن بیشتر از توانش باشد، ممکن است بهروه وری مناسبی را نمایان نکند. بنابراین بهتر است چند کولر در فاصله های متناسب قرار داده شود.
  • نکته دیگر در مورد فن کولر کویری یا کولر آبی صنعتی این است که هر چه فضای محل نصب این کولر صنعتی محصورتر و پوشیده تر باشد، شما به یک کولر قدرتمندتر نیاز خواهید داشت.

کاربرد کولر صنعتی

کولر آبی صنعتی (کولر تبخیری) به طور معمول برای خنک کردن استفاده می شود. ابعاد و توان هوادهی فن کولر صنعتی متفاوت است، اما به طور کلی در محیط های مختلف صنعتی، تولیدی و تجاری، بسیار کاربردی و مقرون به صرفه می باشد. از جمله کاربرد های کولر صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در کارخانه ها
  • انبار ها
  • سوله های صنعتی و نگهداری مواد
  • ساختمان های بزرگ
  • آشیانه ها
  • محیط های تجاری و صنعتی بزرگ
  • سالن های ورزشی
  • اماکن تفریحی
  • نیروگاه های حرارتی
  • واحد های شیمیایی
  • موسسات مختلف
  • اماکن مذهبی
  • نمایشگاه ها
  • کارگاه های تولید
  • اسکله های بارگیری
  • چادر های بزرگ
  • گاراژ ها
  • مزارع
  • استخر ها
  • پاسیو

کولر صنعتی (کولر آبی صنعتی) برای سوله از مهم ترین کاربرد ها برای این تجهیز است. کولر های صنعتی که در سوله ها استفاده می شوند می توانند از هر دو نوع آکسیال و سانتریفیوژ انتخاب شوند. کولر صنعتی برای سوله با توجه به ابعاد محیطی که در آن قرار می گیرد، انتخاب می شود. این کولر ها توان و قدرت متفاوتی دارند و می توانند به تنهایی یا همزمان با یکدیگر وظیفه خنک کنندگی و تهویه هوای محیط سوله را به عهده بگیرند. قبل از خرید حتما به هوادهی و توان کولر صنعتی که انتخاب می کنید توجه داشته باشید. کم یا زیاد بودن این قدرت هوادهی تاثیر زیادی در ماندگاری مواد و تجهیزات موجود در سوله خواهد داشت.

مزایای کولر های تبخیری

ویژگی های زیادی در کولر صنعتی یا کولر آبی صنعتی وجود دارد، که باعث می شود خریداران زیادی برای تهویه و خنک کردن محیط کاری و تولیدی خود، این فن کولر ها را انتخاب کنند. از ویژگی های بهترین کولر آبی صنعتی می توان موارد زیر را نام برد:

  • صدای کم
  • قابل نصب در محیط های بیرونی و داخلی
  • عدم اشغال فضای داخلی
  • راندمان بالا در خنک کنندگی
  • دوستدار محیط زیست
  • صرفه جویی در مصرف آب و انرژی
  • دارای مخزن ذخیره آب برای مواقع ضروی کمبود آب
  • تهویه و تازه سازی هوای محیط
  • افزایش سطح رطوبت هوای محیط
  • قیمت مناسب
  • نصب و راه اندازی آسان
  • عدم نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد
  • عدم انتشار گاز کربن
  • بادوام
  • هوادهی بالا
  • مقرون به صرفه
  • قادر به کنترل دمای محیط
  • قدرت خنک کنندگی بالا
  • پوشش دهی نقاط وسیع
  • دارای ابعاد و اندازه های متناسب با محیط ها مختلف

لیست قیمت کولر صنعتی

کولر های صنعتی یا کولر آبی صنعتی که با نام کولر کویری یا کولر تبخیری نیز شناخته می شوند در قالب انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک با توجه یه میزان ظرفیت که از معمول ترین آنها می توان به کولر صنعتی 40000، کولر صنعتی 24000 و کولر صنعتی 50,000 اشاره نمود دارای قیمت های متفاوتی هستند. جهت اطلاع از قیمت کولر آبی صنعتی، کولر کویری یا قیمت کولر آبی بزرگ صنعتی همچنین دریافت مشاوره در خرید و ظرفیت سنجی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: