جاروی استخر چیست؟

جاروی استخری به عنوان یکی از تجهیزات استخر برای پاکیزگی سطوح داخلی استخر استفاده می شود و موجب کاهش آثار منفی کلر بر دیواره ها همچنین جمع آوری ضایعات و مواد ته نشین شده از کف استخر، سونا و جکوزی می شود.

یکی از دغدغه های بزرگ صاحبان استخر های شنا تمیز بودن سطوح داخلی استخر است. همان طور که می دانید وجود گل و لای و جلبک بر روی دیوار و کف استخر، فیلتراسیون طبیعی را در آن تحت تاثیر قرار داده و سبب تشکیل کلر آمین ها می شود که همین موضوع نشانگر لزوم استفاده از جاروی استخری می باشد.

انواع جاروی استخری

در ادامه به شرح سه نوع کلی جاروی استخری می پردازیم:

جاروی استخری دستی

جاروی استخر دستی از دسته جارو، سری و شلنگ خرطومی که یک سر آن به سر جارو و سر دیگر آن به اسکیمر متصل می شود، تشکیل شده است. نحوه عملکرد جارو دستی استخر به این شکل است که آب و ضایعات وارد اسکیمر شده و از آنجا وارد سیکل تصفیه استخر می شود. در صورت عدم عملکرد درست جاروی دستی کف استخر، ممکن است سیکل تصفیه آب استخر به خوبی صورت نپذیرد.

جاروی استخری دستی

جاروی استخر دستی توسط نیروی انسانی هدایت می شود و باید قبل از هر بار استفاده از آن، حتما هواگیری انجام شود. هواگیری جاروی استخر دستی بدین صورت است که شلنگ خرطومی را ابتدا در مقابل یکی از جت های دهش استخر قرار داده و یا دهانه شلنگ را در آب به صورت غوطه ور قرار دهید تا لوله خرطومی پر از آب شود در صورتی که شلنگ خرطومی به پمپ تصفیه استخری وصل باشد علاوه بر مورد ذکر شده در بالا لازم است داخل استرینر، آب ریخته شود تا پمپ خشک کار نکند.

جاروی استخر نیمه اتوماتیک

جاروی استخری نیمه اتوماتیک بدون نیاز به نیروی انسانی کار می کند اما تفاوت هایی با جاروی اتوماتیک استخر دارد و نیازمند تجهیزات وابسته ای همچون پمپ، استرینر و غیره می باشد. جاروی استخر نیمه اتوماتیک به صورت نامنظم و غیر قابل پیش بینی به نظافت استخر می پردازد و قابل برنامه ریزی نیست.

جاروی استخر نیمه اتوماتیک

جاروی استخر اتوماتیک

جاروی استخری اتوماتیک بدون نیاز به نیروی انسانی و مستقل از پمپ و سیستم فیلتراسیون استخر عمل می کند. در ساختار درونی جاروی استخر اتوماتیک که با نام جاروی رباتیک استخر نیز شناخته می شود یک تراشه الکترونیکی تعبیه شده است که سطح استخر را آنالیز می کند تا استخر را به سریع ترین و کارآمد ترین روش ممکن پاکسازی کند. جاروی استخر اتوماتیک برای انواع سازه های استخر با اشکال، سطوح و عمق های متفاوت حتی نقاطی که برای انسان ها غیر قابل دسترسی است مورد استفاده می باشد.

جاروی استخر اتوماتیک

از جمله نکاتی که باید در مورد جاروی رباتیک استخر مد نظر قرار داد این است که این نوع جاروی استخر از تعداد قطعات بسیاری ساخته شده و از تکنولوژی بالایی برخوردار است به همین دلیل عموما برای کاربرد های خاص تری فراتر از فعالیت های روزمره استفاده می شود.

مزایای استفاده از جارو رباتیک استخر

از جمله مزایای جاروی استخر اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در مقایسه با جارو های دستی و نیمه اتوماتیک راندمان بالاتری دارند.
  • مناسب برای استخر هایی با اشکال هندسی متفاوت
  • عدم نیاز به اپراتور
  • قابل برنامه ریزی
  • نصب آسان
  • تمیز کننده مستقل

نکات استفاده از جاروی استخری

در استفاده از جارو های استخری لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است از قسمت هایی که عمق کمتری دارند شروع کرده و به سمت قسمت های عمیق بروید.
  • در استفاده از جارو استخری سیستم تصفیه استخر را خاموش کنید تا مواد معلق در آب ته نشین گردد. می توانید از جوهر نمک و یا سولفات آلومنیوم برای نتیجه گیری بهتر استفاده کنید.
  • هنگام خرید جاروی استخری حتما به فشار فیلتر ها توجه کنید.
  • اگر در هنگام فعالیت جاروی استخر، رنگ آب استخر کدر شد بدین معنی است که مواد ته نشین شده از کف استخر جدا شده و در آب معلق گشته اند، توصیه می شود چند ساعتی کار را متوقف کنید.

نکات خرید جاروی استخر

انتخاب جاروی استخری مناسب می تواند کاری پیچیده باشد زیرا مدل های متفاوتی توسط تولید کنندگان مختلف طراحی و تولید شده اند که از لحاظ سبک و قیمت متفاوت اند. در خرید جارو استخری لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  • اندازه و سایز استخر: سایز استخر، نوع کاربری (عمومی یا خصوصی)، سرباز یا سرپوشیده بودن و موقیت پله از مواردی است که باید در هنگام خرید جاروی استخری مورد توجه قرار گیرد.
  • محاسبه دور ترین نقطه: در خرید جارو های استخر رباتیک به طول سیم توجه نمایید زیرا طول سیم باید به میزانی باشد که به انتهای استخر شما برسد همچنین فاصله منبع تغذیه از دور ترین نقطه و عمق استخر را نیز در نظر بگیرید. در جارو های دستی باید طول شلنگ خرطومی با توجه به فاصله اسکیمر تا دور ترین نقطه تعیین گردد همچنین عمق استخر نیز از موارد مهم در طول شلنگ به شمار می رود.
  • ساعت کار کرد جارو: هر چه زمان کار کرد جارو بالاتر باشد بهره وری بالاتری دارد و استخری تمیز تر خواهیم داشت.

کاربرد جاروی استخری

اگر برای تمیز نمودن استخر شنا، از ذرات جامد معلق و جلبک ها، اقدام نشود، استخر مکانی برای تجمع حشرات خواهد شد، استفاده از جاروی استخری، می تواند ذراتی که به دیواره و کف استخر چسبیده را از بین ببرد و استخر را به صورت کامل تمیز نمایید.

جاروی استخری دست دوم

افراد بسیاری که قصد خرید جاروی استخری به خصوص نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را دارند به دلیل هزینه اولیه بالا اقدام به خرید جاروی استخر دست دوم می کنند اما به دلیل اینکه نوع دست دوم دارای عملکرد بهینه نمی باشد و ممکن است عدم رضایت شناگران را به دنبال داشته باشد خرید نمونه نو محصول توصیه می شود.

قیمت جاروی استخر

به دلیل تنوع بالا در برند جاروی استخری به عنوان یکی از تجهیزات استخری رنج قیمت های متفاوت برای این تجهیز وجود دارد به همین دلیل توصیه می شود جهت اطلاع از قیمت جاروی استخری با کارشناسان هایپر صنعت فامکو مشاوره نمایید.

faq

جاروی استخری در انواع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک دسته بندی می شود. استفاده از جاروی دستی نیازمند اوپراتور می باشد اما مابقی انواع جاروی استخری عملیات پاکسازی را به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور انجام می دهند.

بله تمیز نمودن کف و دیواره های استخر از گرد و غبار و ذرات درشت ته نشین شده منجر به جلوگیری از رشد، جلبک ها می شود، این کار به وسیله جاروی استخری امکان پذیر است.در صورت عدم استفاده از جاروی استخری، ذرات جامد در آب، معلق شده و آب را کدر می کنند، که می تواند موجب بروز بیماری در انسان شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: