استخر پیش ساخته چیست؟

استخر های پیش ساخته یا آماده به استخر هایی اطلاق می شود که فرآیند ساخت آنها در کارخانه ها انجام می شود و برای استفاده از آنها فقط نیاز به نصب آنها در محل تعیین شده می باشد. استخرهای آماده به دلیل مقرون به صرفه بودن، تنوع در اشکال، سایز بندی متنوع، مدت زمان پایین اجرا و راه اندازی همچنین قابلیت جابجایی آسان کاربرد فراوانی دارند.

امروزه بسیاری از افراد برای ساخت استخر در باغ، ویلا و محل سکونت ترجیح می دهند از استخر های پیش ساخته استفاده نمایند. استخر پیش ساخته با ارتفاع زیاد سبب لذت بردن بیشتر بزرگسالان از شنا می شود. استخر پیش ساخته عمیق دارای طول بیشتری بوده و می توان از آنها در تفریحات آبی نیز استفاده نمود.

انواع استخر پیش ساخته

استخرهای پیش ساخته یکی از تجهیزات استخر بوده که از نظر جنس بدنه به سه دسته استخر پیش ساخته برزنتی - PVC، استخر پیش ساخته فایبر گلاس و استخر پیش ساخته بتنی تقسیم بندی می شود. لازم به ذکر است که این مدل استخرها از لحاظ موقعیت قرار گیری بر روی سطح زمین با عنوان استخر پیش ساخته توکار و استخر پیش ساخته رو کار نیز نام گذاری می گردند.

استخر پیش ساخته برزنتی – pvc با فریم فلزی

استخر پیش ساخته برزنتی

استخرهای پیش ساخته برزنتی با استفاده از یک میله فلزی که دور تا دور آن در لبه بالایی نصب شده است شکل های سه بعدی متفاوتی چون مربع و مستطیل به خود می گیرند. در استخر های پیش ساخته برای مهار نمودن نیروی وارد شده از آب بر دیواره کاسه استخر، از سمت خارج استخر دور تا دور پایه هایی از جنس استیل یا آلومینیوم قرار داده می شود که سبب استحکام بیشتر استخر گردد.

استخرهای پیش ساخته برزنتی یا PVC به صورت توکار و روکار قابلیت اجرا دارند. این نوع از استخر های پیش ساخته برای شنا به راحتی قابل جا به جا شدن دارند به گونه ای که شما قادر خواهید بود با خودروی شخصی آن را به مکان دیگر انتقال دهید.

مزایای استخر پیش ساخته برزنتی _ PVC با فریم فلزی

  • قیمت بسیار پایین
  • قابلیت بر پایی در کمتر از 3 ساعت
  • سبک هستند و وزن بسیار کمی دارد.
  • ساختاری مقاوم و بادوام در برابر شرایط جوی
  • امکان انتقال و جابجایی استخر به مکان دیگر

استخر پیش ساخته فایبر گلاس – رزین
استخر پیش ساخته فایبر گلاس

استخر های فایبر گلاس که با نام استخر آماده فایبر گلاس نیز شناخته شوند در اشکال مختلف مربع، دایره، مستطیل، نیم گرده و با ابعاد مشخص در کارخانه ساخته می شوند. استخر پیش ساخته فایبرگلاس همانطور که از نام آن مشخص است دارای بدنه ای از جنس فایبر گلاس، رزین و چندین لایه ژلکوت صیقل داده شده می باشد. استخرهای پیش ساخته فایبر گلاس دوام و مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه و نشتی نسبت به استخرهای پیش ساخته دیگر دارند. استخر پیش ساخته پلی اتیلن با کامیون از محل کارخانه به صورت قالب یک تکه به محل خریدار ارسال می شوند. این استخرها در دو نوع روکار و توکار قابل اجرا هستند. در صورتی که استخر توکار باشد. باید قبل از قرار دادن در محل مورد نظر، گود برداری و تمهیدات لازم صورت گیرد. به همین دلیل استخر های توکار نسبت به استخر های روکار با هزینه بیشتری همراه خواهند بود. از ویژگی های استخر پیش ساخته فایبر گلاس می توان یه موارد زیر اشاره نمود:

  • تنها امکان نصب با جرثقیل
  • عدم قابلیت تغییر طول و عرض
  • در صورتی که به صورت روکار استفاده شوند به مرور زمان و در بر خورد با آفتاب از بین می روند.
  • در صورت شکستی قابل تعمیر نیست.
  • محدود بودن تنوع رنگ
  • برای ساخت استخر شنا با ابعاد بزرگ، استخرهای پیش ساخته فایبر گلاس مناسب نیستند.

مزایای استخر پیش ساخته فایبر گلاس

  • ساختاری مقاوم و بادوام در برابر شرایط جوی و ترک خوردن
  • عدم نیاز به آرماتور بندی، بتن ریزی، کاشی و سرامیک
  • هزینه نگهداری پایین
  • سطح صاف و صیقلی
  • زمان کمتر برای ساخت
  • نصب سریع و آسان
  • هزینه ساخت مناسب نسبت به استخر های بتنی
  • امکان انتقال آسان و جابجایی استخر به مکان دیگر
  • تنوع در شکل و سایز
  • عدم نیاز به تعویض پوشش به مدت 10 الی 12 سال
  • قابلیت نصب پله

ابعاد استخر پیش ساخته فایبر گلاس

ابعاد استخرهای پیش ساخته با بدنه فایبر گلاس، تحت لیسانس Mixonall آلمان در 5 سایز متفاوت بوده که برای حجم کاسه جکوزی 4 متر مکعب و حجم کاسه استخر از 18 تا 55 متر مکعب طراحی شده که با شکل مستطیلی به شما مشتریان عزیز ارائه می گردد.

استخر پیش ساخته بتنی

استخر های پیش ساخته بتنی با استفاده از تایل های بتنی در کارخانه مونتاژ شده و برای انتقال به محل گود برداری از جرثقیل استفاده می کنند. این تایل های بتنی با استفاده از اتصالاتی همچون اتصالات آرماتور بندی به یکدیگر متصل شده و بسیار مستحکم و مقاوم هستند. استخر های پیش ساخته بتنی از استانداردهای بالایی در زمینه مقاوم سازی و آب بندی برخوردار اند و علاوه بر کاهش زمان اجرای پروژه و از لحاظ اقتصادی به دلیل استفاده از بلوک و بتن به صرفه تر می باشد.

استخر پیش ساخته بتنی

مقایسه استخر پیش ساخته و استخر بتنی

سه عامل مهم در مقایسه استخر های پیش ساخته (استخر آماده) هزینه، زمان ساخت و کیفیت سازه می باشد در همین راستا در ادامه به مقایسه انواع استخر های پیش ساخته با توجه به این عوامل نموده ایم:

هزینه استخر

هزینه ساخت استخر پیش ساخته فایبر گلاس با ابعاد مشخص 50 تا 60 درصد از استخر های بتنی با همان ابعاد کمتر است. باید توجه داشت عوامل متعددی چون کیفیت کاشی های انتخابی برای کاسه استخر، آرماتور بندی، مش بندی و ضخامت بتن در قیمت تمام شده استخر بتنی تاثیر چشم گیری دارد. استخرهای بتنی هر 5 سال نیاز به اسید شویی کاسه استخر دارند و برای این امر باید کاسه استخر تخلیه شود همچنین ممکن است کاشی و بتن استخر در طول زمان بر اثر عوامل مختلف از جمله شستشو دچار تخریب و خرابی گردد به همین دلیل باید گفت هزینه نگهداری و تعمیر این نوع از استخر های پیش ساخته به نسبت دیگر انواع آن بیشتر است. استخر پیش ساخته فایبر گلاس از یک لایه ژلکوت آنتی باکتریال پوشانده شده است که احتمال رشد جلبک و باکتری روی بدنه استخر را به میزان قابل توجه ای کاهش می دهد در نتیجه میزان مصرف مواد شیمیایی جهت گند زدایی در استخر آماده فایبر گلاس کمتر خواهد بود.

زمان ساخت استخر

در ساخت استخرهای بتنی با توجه به پیچیدگی های اجرا و اندازه کاسه استخر از 4 تا 8 هفته زمان نیاز دارند. ولی استخر پیش ساخته شنا یا استخر آماده شنا با توجه به این که از قبل در کارخانه تولید و به مکان مصرف فرستاده می شوند فرآیند نصب و راه اندازی فقط چند روز زمان می برد.

کیفیت سازه استخر

استخر های فایبر گلاس نسبت به استخر های بتنی حدود 7 تا 8 برابر وزن کمتری دارند و بسیار مناسب برای سازه هایی هستند که به صورت معلق اجرا می شوند. استخر پیش ساخته فایبر گلاس دارای بدنه یکپارچه بوده و به همین دلیل دچار نشتی نمی شوند. فرآیند تمیز کردن داخل استخر بتنی آسان بوده اما نکته ای که باید مد نظر قرار داد این است که بر اثر فشار وارده به سازه، این امکان وجود دارد که استخر بتنی دچار ترک و نشتی شود.

نکات خرید استخر پیش ساخته
  • مکان قرارگیری و ابعاد استخر آماده
  • نحوه اجرای استخر آماده توکار است یا رو کار
  • انتخاب جنس استخر آماده با توجه به شرایط جغرافیای محل نصب
  • انتخاب استخر آماده با توجه به میزان هزینه کرد
  • خرید استخر آماده از فروشندگان معتبر
  • توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش استخر آماده

استخر پیش ساخته دست دوم

امروزه خرید استخرهای پیش ساخته با اقبال گسترده ای از سوی سازندگان روبه رو شده است. تمایل برای خرید و فروش استخر دست دوم یا استخر آماده دست دوم نیز افزایش یافته است.

به دلیل این که استخر ها اگر به صورت رو کار نصب شوند به مرور زمان و در برخورد با نور خورشید دچار پوسیدگی شده و بعد از چندین سال بدنه آنها تخریب می گردد و یا اگر به صورت تو کار مورد استفاده قرار گیرند، به دلیل خشک بودن بدنه، ممکن است در زمان گود برداری و خارج کردن گوشه ها دچار شکستگی شوند. علاوه بر موارد ذکر شده هزینه های عملیاتی بالایی برای خارج کردن این مدل استخر ها و انتقال آنها به مکان دیگر وجود دارد توصیه می شود در حد امکان از خرید استخرهای پیش ساخته دسته دوم دوری کنید.

قیمت استخر پیش ساخته

عوامل متعددی مانند برند سازنده استخر پیش ساخته، جنس و کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت بدنه استخر، طرح و ابعاد استخر، نحوه اجرا استخر به صورت روکار یا توکار و هزینه های نگهداری، هزینه های جابه جایی با تریلی و جرثقیل بر قیمت استخر آماده تاثیر می گذارد. کارشناسان هایپر صنعت فامکو به شما در انتخاب بهترین نوع استخر پیش ساخته یا استخر آماده برای ویلا و سایر مکان ها به طور کلی خرید استخر، سونا و جکوزی کمک خواهند کرد. شما می توانید جهت دریافت قیمت انواع استخر پیش ساخته از جمله قیمت استخر پیش ساخته فایبر گلاس توکار و غیره با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حیدری
ارسال شده در : چهارشنبه 10 اسفند 1401

با سلام و احترام، برای اجرای یک استخر آماده حدودا تا 20 متر چقدر باید هزینه کرد؟ با سپاس.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 14 اسفند 1401

سلام دوست عزیز، در حال حاضر خدمات مورد نظر شما ارائه نمی شود.