دستگاه فرز آهنگری

دستگاه فرز آهنگری چیست؟

فرز آهنگری دستگاهی است که قابلیت نصب صفحه فرز جهت برش و سایش فلزات را دارد. همچینین این دستگاه دارای قاب استاندارد صفحه فرز، برای محافظت از دست و صورت در برابر پاشش براده آهن نیز می باشد. این دستگاه برش آهنگری یکی از دستگاه های کاربردی ماشین آلات ساختمانی و راهسازی بوده و بیشترین استفاده از آن در ساخت و ساز و مراکز صنعتی می باشد.

تفاوت عمده این دستگاه فرز با فرز سنگبری در تعداد دور آزاد آن است که از 8000 دور در دقیقه تا 8500 دور در دقیقه می باشد. این در حالی است که تعداد دور دستگاه فرز آهنگری از تعداد دور آزاد فرز سنگبری بیشتر بوده و درنتیجه امکان برش سریع فلزات را برای کاربران فراهم می کنند.

مشخصات فنی دستگاه فرز آهنگری

این دستگاه دارای دور چرخش آزاد 8000 تا حدود 9000 دور در دقیقه است. دستگاه های فرز آهنگری دارای ابعادی بزرگتر از مینی فرز آهنگری هستند و در برخی از مدل ها نیز مجهز به دستگیره جانبی و دستگیره پنجه گیر جهت امنیت بیشتر کاربر می باشد. لازم به ذکر است که این بهترین فرز آهنگری سرعت بالایی داشته و مصرف انرژی کمتری هم دارد.

قطر صفحه فرز یا سنگ فرز در فرز های آهنگری کمتر از فرز های سنگبری است و این موضوع برای تعیین نوع کاربری فرزهای آهنگری موثر خواهد بود. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد آسیب، از این فرز برای کارهای مربوط به آهنگری و از فرز سنگبری جهت برش سنگ استفاده شود.

دستگاه فرز آهنگری

اجزای دستگاه فرز آهنگری

دستگاه های فرز آهنگری از قسمت های مختلفی مانند دکمه چرخش دسته، شاسی قفل کن اتومات صفحه، کلید استارت، موتور، صفحه برش و غیره تشکیل شده اند. همچنین این دستگاه ها قطعات اصلی دیگری هم دارند که شامل موارد زیر می شوند:

اجزای دستگاه فرز آهنگری

  1. دستگیره جانبی
  2. ورودی هوا
  3. خروجی هوا
  4. شیلد محافظ
  5. قفل کن اتومات صفحه

نکات خرید دستگاه فرز آهنگری

در خرید فرز آهنگری توجه به مواردی همچون نوع کاربری و تعداد دور مورد نیاز دستگاه، اهمیت زیادی دارد. توجه به این مسائل باعث می شود که در صورت نیاز به برش فلزات و انجام امور آهنگری، از دستگاه صحیح با تعداد دور مناسب استفاده شود. بعد از انتخاب دستگاه فرز، نوبت به انتخاب صفحه برش یا سنگ فرز آهنگری می رسد.

نکات ایمنی استفاده از دستگاه فرز آهنگری

دستگاه فرز یا برش آهنگری دستگاهی خطرناک است که بهتر است قبل از استفاده نکاتی درمورد راه اندازی و کار با آن به کاربران آموزش داده شود. نکته ای که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که کاربران این دستگاه فرز باید از قدرت بدنی مناسبی برخوردار باشند تا استفاده از دستگاه برای آنها دشوار نباشد. جهت جلوگیری از ایجاد هر گونه آسیب در حین انجام عملیات فرز کاری بهتر است از لباس ایمنی ضخیم و عینک ایمنی استاندارد استفاده شود.

کاربرد دستگاه فرز آهنگری
  • کارخانجات فعال در صنایع فلزی
  • جوشکاری انواع فلزات
  • کارگاه آهنگری جهت برش کاری و سایش دقیق
  • در و پنجره سازی فلزی
  • ساختمان سازی
  • برش فلزات
  • صنایع فلزی سبک و سنگین

مزایای دستگاه فرز آهنگری
  • سرعت در برش کاری فلزات
  • صرفه جویی در وقت و هزینه نیروی انسانی
  • دقت در برش فلزات
  • سرعت در برش انواع فلزات

دستگاه فرز آهنگری دست دوم

دستگاه های فرز آهنگری دارای یک مکانیزم الکتریکال هستند، لذا هایپر صنعت فامکو به خریداران محترم توصیه می کند تا از خرید دستگاه فرز آهنگری دست دوم صرف نظر نمایند، چرا که نمی توان آگاهی دقیقی از مدت زمان استفاده از دستگاه کسب کرد و این مسئله مشکلات زیادی در استفاده از آن برای شما ایجاد می کند.

کارشناسان این مجموعه توصیه می کنند که تا جایی که امکان دارد دستگاه های فرز آهنگری خود را با برند و استاندارد مشخصی خریداری نمایید که دارای گارانتی و به صورت آکبند هستند. در این حالت دیگر متحمل هزینه های تعمیر و نگهداری ناشی از خرابی این دستگاه نیز نخواهید شد.

قیمت دستگاه فرز آهنگری

دستگاه فرز آهن بری موجود در بازارهای صنعتی انواع مختلفی دارد. با توجه به تنوع زیادی که در برندها و مدل های این دستگاه وجود دارد، توصیه می کنیم جهت استعلام قیمت مدل ها و برندهای موجود در بازار با کارشناسان فروش ماشین آلات ساختمانی در هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: