جک رادلس پنوماتیک چیست؟

سیلندر رادلس از انواع جک یا سیلندر پنوماتیک بوده و در دسته عملگر پنوماتیکی قرار می گیرد. جک رادلس قادر است بار را در یک مسیر خطی با هوای فشرده جابجا کند. سیلندر پنوماتیک معمولی از یک شفت متصل به پیستون برای فشار دادن یا کشیدن بار استفاده می کند، اما یک سیلندر رادلس بدون شفت، بار را در کنار پیستون حرکت می دهد.

سیلندرهای پنوماتیک برای مدت طولانی در بازار صنعتی مورد استفاده قرار گرفته اند و موارد رایج استفاده از جک رادلس پنوماتیک برای کارهایی مانند بلند کردن، فشار دادن و متعادل کردن می باشد به همین دلیل جک رادلس پنوماتیک بخش مهم و ارزشمندی از نیازها را پوشش می دهد. جک رادلس پنوماتیک باعث صرفه جویی در فضا شده و در برخی موارد موجب امکان هدایت و پشتیبانی بار می شود. یکی از مشخصه های جک رادلس پنوماتیک این است که حرکت آنها در طول کلی جک وجود دارد، بنابراین این نوع سیلندرها در کاربردهایی که محدودیت فضا وجو دارد یا استفاده از قابلیت سیلندر برای حمل بار مفید است کاربرد فراوانی دارند.

مشخصات فنی جک رادلس پنوماتیک

جک رادلس پنوماتیک برخلاف سایر جک های پنوماتیک از متعلقات بیشتری تولید شده اما ساختمانی ساده دارد. این جک ها نیز مانند سایر تجهیزات پنوماتیکی دارای فشار قابل تحمل 10 بار هستند و دارای کورسی تا 6000 میلیمتر با دقت بسیار بالا (دقت میلیمتری) می باشند که در ادامه مشخصات فنی جک رادلس پنوماتیک را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی جک پنوماتیک رادلس
سیال هوای فشرده
قطر سیلندر 16 تا 80 میلیمتر
کورس سیلندر 50 تا 6000 میلیمتر
دما کاری -10 تا 80 درجه سانتیگراد
جنس بدنه آلیاژ آلومینیوم
سایز پورت M5 تا ½ اینچ
جنس آب بندها NBR (لاستیک نیتریل)
نوع عملکرد دو طرفه

انواع جک رادلس پنوماتیک

جک رادلس با توجه به اندازه کالسکه و نوع بدنه به انواع متفاوتی تقسیم بندی می شوند:

  • جک رادلس پنوماتیک از نظر اندازه کالسکه به کالسکه کوچک، بزرگ و راهنما دار تقسیم می شود که با توجه به نوع حرکت و مکانیزم جک های رادلس هر چه اندازه کالسکه کوچکتر باشد کورس بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

جک رادلس پنوماتیک کالسکه کوچک، متوسط، راهنمادار

  • جک رادلس پنوماتیک از نظر نوع بدنه نیز به دو نوع پروفیل بدنه چهارگوش و کالسکه نصب شده بر روی آن یا جک مگنتی رادلس تقسیم می شوند.

جک رادلس پنوماتیک مگنتی

اجزا جک رادلس پنوماتیک

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید یک جک رادلس از قطعات داخلی متفاوت تری نسبت به جک های معمولی ساخته شده است.

ساختار داخلی جک رادلس پنوماتیک

  1. نوار آب بندی داخلی
  2. نوار آب بندی خارجی
  3. کالسکه
  4. ضربه گیر
  5. پیچ تنظیم ضربه گیر
  6. واشر آب بندی پیستون
  7. پیستون
  8. مگنت
  9. پروفیل لوله ای بدنه
  10. درپوش انتهایی با پیچ های نصب
نحوه عملکرد جک رادلس پنوماتیک

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با وارد شدن هوای فشرده از پورت هایی که روی در پوش ابتدایی و انتهایی سیلندر قرار دارند، نیروی هوایی فشرده به پیستون فشار وارد کرده و آن را به سمت مقابل می راند، هوای فشرده سمت دیگر پیستون، از پورت روی درپوش سمت خود خارج می شود و برای برگشت سیلندر یا کالسکه به محل اول همین عملیات از سمت مقابل انجام می شود.

عملکرد جک رادلس پنوماتیک

نکات انتخاب جک رادلس پنوماتیک

در انتخاب جک های رادلس پنوماتیک باید مواردی مانند قطر سیلندر، طول کورس، نوع و اندازه کالسکه و اندازه طول کلی جک جهت فضا نصب را در نظر گرفت. جک رادلس پنوماتیک در بازار کشور بیشتر در اختیار برندهای آسیای شرقی مانند شاکو و ایرتک و SMC و الیت و غیره می باشد.

مزایای جک رادلس پنوماتیک
  • دوام و عمر طولانی
  • طول کورس یکسان در فضای کمتر
  • عدم کمانش شفت سیلندر برای بارهای زیاد یا ضربه های طولانی
  • نیروی یکسان در هر دو جهت
  • اتصال مستقیم به پیستون بدون چرخش
  • 50 درصد صرفه جویی در فضا
  • گزینه های مختلف طراحی به شما امکان می دهد طرح بهینه را برای یک کار خاص انتخاب کنید.
کاربرد جک رادلس پنوماتیک

جک رادلس پنوماتیک برای کاربردهایی مانند جابجایی مواد، بارگیری، بلند کردن، برش شبکه و غیره استفاده می شود. از کاربردهای دیگر جک های رادلس می توان به تولید خودکار، پردازش و بسته بندی در صنایع به عنوان مثال منسوجات، سرامیک، انبارداری، داروسازی، شیمی و صنایع غذایی اشاره نمود.

faq

جک پنوماتیک رادلس یکی از انواع جک های پنوماتیک می باشد که در آن ارتباط پیستون با خارج از سیلندر از طریق شفت پیستون صورت نمی گیرد و کار از طریق کالسکه ای که روی پیستون نصب شده انجام می شود.

از جک رادلس به دو دلیل اصلی که ممکن است متناقض هم به نظر برسند استفاده می شود. سیلندرهای رادلس فضا را حفظ می کنند و در عین حال، امکان حرکت طولانی تر در همان فضای یک سیلندر معمولی را نیز فراهم می کنند.

جک های رادلس عمدتا با توجه به سفارش مشتری از قطر 16 تا 80 میلیمتر و با حداقل کورس 50 تا حداکثر کورس 6000 میلی متر تولید می شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فرهاد موفقی
ارسال شده در : شنبه 20 آبان 1402

سلام، وقت بخیر. شما نوار آببندی جک های رادلس فستو به طول 120 سانتیمتری موجود دارید؟ قیمت چنده لطفا؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 21 آبان 1402

سلام جناب موفقی عزیز، در حال حاضر محصول مورد نظرتان ارائه نمی شود.

منوچهر میرزایی
ارسال شده در : چهارشنبه 05 مهر 1402

سلام، خسته نباشید. پکینگ های داخلش رو از کجا می شه تهیه کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 08 مهر 1402

سلام جناب میرزایی عزیز، در حال حاضر قطعه مورد نظرتان ارائه نمی شود.