قیچی هرس شارژی چیست؟

قیچی هرس شارژی در اصل یک قیچی الکتریکی هرس شاخه درختان می باشد که توان خود را برای کارایی از یک باتری تامین می کند. این قیچی قابل حمل با داشتن باتری لیتیومی در شرایط کاری سنگین مناسب است. با توجه به ظرفیت باتری و جنس تیغه، این قیچی می تواند در قطر برش های مختلف ساخته شود.

مشخصات فنی قیچی هرس شارژی

قیچی های هرس شارژی در دو نوع با کابل و بدون کابل وجود دارند. در هر دو نوع قیچی شارژی از باتری لیتیومی قابل شارژ استفاه می شود که در نوع بدون کابل باتری در زیر قیچی و در نوع کابلی باتری ها در داخل یک کیف و بر پشت کاربر سوار می شود و از طریق کابل کوتاهی به قیچی متصل می شوند. معمولا در شرایطی که قیچی برای انجام کارها با ظرفیت بالا استفاده شود، از چند باتری لیتیومی قابل شارژ استفاده می کنند تا به راحتی امکان استفاده از قیچی در مدت زمان طولانی فراهم گردد. در چنین حالتی باتری ها از طریق یک کابل به قیچی شارژی متصل می شوند.

بخش مهم و حیاتی دیگری که در قیچی هرس شارژی وجود دارد، تیغه قیچی است. با توجه به ضخامت تیغه و ظرفیت باتری، قیچی های شارژی می توانند قطر برش های مختلفی از 23 تا 38 میلیمتر داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه در هرس درخت، بریدن شاخه های بلند درختان امری ضروری است، قیچی های شارژی از نظر تیپ برش در دو نوع معمولی برای هرس شاخه های با ارتفاع کوتاه و در نوع دسته بلند برای هرس شاخه ها با ارتفاع بالا دسته بندی می شوند.

قیچی هرس شارژی

قیچی هرس شارژی کامپگنولا

این قیچی در مدل های مختلفی با قطر برش های متفاوت عرضه می شود که به راحتی با این نوع از قیچی های شارژی می توان عملیات هرس را در ظرفیت کاری بسیار بالا انجام داد. وزن سبک و طراحی ارگونومیک دسته این قیچی ها از ویژگی های بارز برند کامپگنولا ایتالیا است.

قیچی هرس شارژی کامپگنولا (campangola)

قیچی هرس شارژی هیوندای

قیچی هرس هیوندای شارژی برای انجام عملیات هرس و بریدن شاخه درختان و گل ها استفاده می شود. این نوع قیچی شارژی نیز از نظر قطر برش دارای انواع مختلفی است. طراحی ارگونومیک و داشتن تیغه محکم و قابل تعویض از مشخصه های مفید این قیچی هرس شارژی محسوب می شود.

 قیچی هرس شارژی هیوندای (hyundai)

کاربرد قیچی هرس شارژی
  • هرس شاخه درختان
  • هرس ساقه گل ها

مزایا قیچی هرس شارژی
  • تیغه تیز و مستحکم
  • دارای قطر برش های مختلف
  • طراحی ارگونومیک
  • باتری قابل شارژ
  • ظرفیت باتری بالا
  • تیغه قابل تعویض

راهنمای نگهداری از باتری قیچی شارژی

قیچی های هرس شارژی در حالت کلی به سه قسمت باتری، دسته و تیغه تقسیم می شوند. باتری جز بسیار مهمی در بحث تعمیر و نگهداری این نوع از قیچی ها هستند. مراقبت صحیح از باتری قیچی باعث افزایش طول عمر دستگاه و کاهش معنادار هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری قیچی می شود. مهمترین نکته نیز در موضوع نگهداری باتری مسئله شارژ کردن آن است. لازم نیست باتری را 100 درصد شارژ کنید. برای افزایش طول عمر، بهتر است باتری حداکثر 85 درصد شارژ شود. همچنین تا زمان نزدیک به صفر شدن شارژ باتری منتظر نمانید، اگر شارژ باتری به زیر 20 درصد رسید باتری را شارژ نمایید. این نکات باعث افزایش عمر باتری و تعداد دفعات شارژ شدن آن می شود. در فصل انبار قیچی هرس شارژی، اگر باتری ها دارای شارژ زیر 50 درصد هستند، بهتر است آن را به طور کامل شارژ کنید و در جای خشک و خنک نگهداری شود. به هیچ و باتری دستگاه در معرض تابش آفتاب نباشد، زیرا داغ شدن باتری باعث کاهش طول عمر آن می شود.

قیمت قیچی هرس شارژی

درباره قیمت قیچی شارژی باید به جنس تیغه و قطر برش آن، ظرفیت و تعداد باتری ها توجه کرد. به همین دلیل قیمت هر قیچی می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی قیچی های هرس شارژی که از برندهای شناخته شده هستند. به دلیل کیفیت بسیار بالای تیغه و همچنین باتری آن دارای قیمت بیشتری است و طبیعتا طول عمر و کاراریی این قیچی ها نیز در مقایسه با برندهای متفرقه بیشتر است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: