درب لابی چیست؟

درب لابی به درب هایی گفته می شود که در ورودی ساختمان و برای جداسازی بخش های داخلی ساختمان از فضای بیرونی و حیاط استفاده می شوند. درب لابی علاوه بر ایجاد امنیت و مقاومت بالا، ظاهری زیبا به ساختمان می بخشند و می توان از انواع شیشه های دکوری و یراق آلات زیبا در طراحی آنها استفاده نمود.

درب لابی (درب لابی ضد سرقت)

مشخصات فنی درب لابی

درب های لابی از متریال های گوناگون چوبی، استیل، فلزی و شیشه ای و کیفیت های متفاوت و همچنین به صورت درب دو لنگه و سه لنگه ساخته می شوند. استفاده از مواد اولیه و یراق آلات با کیفیت در ساخت و تولید این درب ها، طول عمر آنها را افزایش می دهد. همچنین میزان شدت تابش نور خورشید و میزان رطوبت محیط در انتخاب نوع چوب و رنگ آن تاثیرگذار است. شایان ذکر است که درب لابی باید استحکام و مقاومت بالایی داشته و همچنین عایق صدا و حرارت نیز باشد. این مدل درب دارای ابعادی مشخص و ثابتی نیست و شما مشتریان عزیز می توانید مطابق سلیقه خود و با توجه به فریم انتظار درب ورودی ساختمان، ابعاد درب لابی مورد نظر خود را سفارش دهید.

برای افزایش امنیت درب های لابی، می توان در ساختار آنها از ورق های فلزی سرتاسری، پروفیل های آهنی و انواع قفل های ضد سرقت، دیجیتال و هوشمند استفاده کرد. تعداد قفل ها بر اساس مدل درب ورودی لابی ساختمان مشخص می شود.

به منظور نصب درب ضد سرقت لابی مانند سایر کالاهای ضد سرقت، این در روی قوطی آهنی با ابعاد تقریبا 40×80 جوش خورده و نصب می گردد.

انواع درب لابی

این درب ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از انواع این درب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب لابی چوبی

درب های لابی چوبی که از چوب روس، راش، بلوط و گردو کاملا خشک شده (در سه مرحله برای جلوگیری از تاب خوردگی) و به شکل تک لنگه، دو لنگه و سه لنگه تولید می شوند، بسیار زیبا و با کیفیت هستند. چوب راش و روس دارای قیمت مناسب تری نسبت به سایر چوب ها هستند. توجه داشته باشید که نوع چوب استفاده شده در این درب ها بر اساس عوامل محیطی انتخاب می شود تا درب ماندگاری بالاتری داشته باشد.

درب لابی چوبی

قیمت درب لابی چوبی نسبت به دیگر مدل ها بالاتر است، در عین حال وزن سبک تر و خاصیت ابزارخوری و حالت پذیری بالاتری نسبت به بقیه دارد. در طرح این مدل چوب ها رگه و نقوشی دیده می شود که این رگه ها در چوب بلوط از همه بیشتر است.

درب لابی چوبی همراه با کتیبه

برای داشتن یک درب لابی چوبی لوکس با سبکی منحصر به فرد، می‌توان از انواع مدل های تاج و روکوب و ابزار و حکاکی استفاده نمود که زیبایی و جلوه ورودی ساختمان را دو چندان می کند. دستگیره های این درب به صورت برقی قابل طراحی است تا بتوان به آیفون وصل نمود. در صورت نصب شیشه روی این مدل درب ها می توان از شیشه استند گلاس یا طرح استند گلاس استفاده نمود.

ساخت درب لابی چوبی نیاز به زمان بیشتری دارد، به ویژه در مورد مدل های هلالی و نیم هلال زمان ساخت بسیار طولانی است.

استفاده از رنگ پلی اورتان و چوب چند لایه پلای وود باعث افزایش مقاومت درب در برابر رطوبت می شود.

درب لابی فلزی

درب لابی فلزی اگرچه به زیبایی درب های چوبی نیست اما از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و قیمت مناسب تری نیز دارد و جزء درب های لابی ارزان به شمار می رود. به همین دلیل یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین درب های لابی است.

درب لابی فلزی

درب لابی فلزی دارای رنگ بندی و طرح های بسیار متنوع و همچنین ابعاد مختلفی می باشد. این مدل درب ورودی لابی سختمان از ورق فولادی یک تکه و کلاف کشی فلزی سرتاسر لنگه ساخته شده است. پروفیل استفاده شده در ساخت درب فلزی معمولا به شکل براق است و برای مات شدن آن باید با دستگاه های مخصوص سطح کار را خش دار کرد.

درب لابی استیل

درب لابی استیل

این مدل درب جزء گران ترین، شیک ترین و لاکچری ترین مدل های درب لابی می باشد که بسیار مقاوم و مستحکم هستند و در مدت طولانی صرفه اقتصادی دارند. درب استیل معمولا در سبک های مدرن و لوکس استفاده می شود. در ساختار این درب ها میلگرد آهنی، لوله ها و پروفیل استیل استفاده شده است. درب لابی استیل طلایی یکی از نمونه های درب لابی لاکچری به شمار می رود.

درب لابی شیشه ای

درب لابی شیشه ای

درب لابی شیشه ای یا شیشه خور از شیشه سکوریت و نشکن به صورت مات یا براق ساخته می شود و از جمله درب های لوکس و جذاب به شمار می آید. البته استفاده از شیشه در ساخت درب برای لابی باعث کاهش امنیت آن نخواهد شد. اگر مدلی از شیشه با طراحی و تزئینات خاص مد نظر شما باشد می توان برای حفظ امنیت، این شیشه طرح دار (با تکنیک سند بلاست) را بین دو شیشه شفاف مقاوم قرار داد.

ضخامت این شیشه ها ½ یا 5/8 اینچ می باشد و به صورت دو یا سه جداره در انواع رنگی، طرح دار، استندگلاس، حکاکی و یا اسید کاری شده در کنار هم با فضای بین کاملا خشک هستند.

از مزایای درب لابی شیشه خور می توان به ظاهر زیبا و شکیل آن در ترکیب با چوب، مقاومت بالا نسبت به حرارت و تغییرات آب و هوایی، قیمت به صرفه تر از مدل تمام چوب و قابلیت طراحی روی آن اشاره نمود

درب لابی ترکیبی

درب لابی ترکیبی می تواند تلفیقی از چوب و شیشه یا فلز باشد. این درب ها پر طرفدارترین درب ها هستند که بسته به دکوراسیون و سلیقه خریدار می توانند گزینه مناسبی باشد.

درب لابی ترکیبی چوب و شیشه

انواع طرح درب لابی

درب های لابی از لحاظ طراحی در انواع زیر معرفی می شوند:

  • تک لنگه
  • یک و نیم لنگه
  • دو لنگه
  • سه لنگه
  • تمام چوب
  • روکش چوب
  • مدرن
  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک
  • پیووت (لولا محور یا لولا پاشنه ای)

درب لابی تک لنگه

درب لابی تک لنگه

اگر ساختمان شما لابی من یا نگهبان ندارد و نگران امنیت ورودی ساختمان هستید، بهتر است درب لابی ضد سرقت را انتخاب کنید که طرح آن تک لنگه ساده یا همراه با کتیبه بوده و از ورق فولاد که لایه ای از چوب روی آن قرار گرفته ساخته شده است. ضخامت این ورق 0.5 تا 1.25 میلی متر است.

درب لابی دو لنگه

درب لابی دو لنگه

پهنای این مدل درب ها از سری های معمولی بسیار بیشتر است. برای افزایش امنیت درب لابی دو لنگه می توان از قفل ضد سرقت مخفی استفاده نمود و همچنین قفل مخصوصی در قسمت بالای پشت لنگه ثابت قرار داد. این کار باعث ایستایی و مقاومت بهتر درب نیز می شود. یکی از معایب این مدل درب این است که بیشتر از درب های معمولی احتمال خارج شدن از رگلاژ و افتادگی دارد.

در صورتی که محل زندگی شما مجتمعی بزرگ است، به شما پیشنهاد می شود که درب یک و نیم لنگه و یا دو لنگه بزرگی انتخاب نمایید. اما اگر داخل آپارتمان ساکن هستید، درب تک لنگه برای درب ورودی لابی ساختمان شما کافی است.

درب لابی لوکس دو لنگه با متریال های چوب طبیعی راش و بلوط، دستگیره های بزرگ، شکل هلالی، شیشه های زیبا و منبت و گل های زیبا بهترین گزینه برای نماهای رومی و کلاسیک است و بر ارزش آن می افزاید. این درب ها برای لابی، کتابخانه و درب اتاق مستر پرکاربرد است.

درب لابی سه لنگه

این مدل درب ها دارای تنوع بالایی هستند و باید با توجه به کاربرد و بودجه خود مدل مورد نظر را انتخاب نمایید. درب لابی سه لنگه دارای دو لنگه ثابت و لنگه بازشو در وسط درب می باشد.

درب لابی روکش چوب

می توان با قیمتی به صرفه و مناسب دربی با ظاهری کاملا مشابه چوب طبیعی داشت. این کار با انتخاب روکش های چوب که به صورت مصنوعی و طبیعی هستند، انجام می شود. البته به طور معمول درب لابی با روکش چوب طبیعی طراحی می شود.

درب لابی مدرن

درب لابی مدرن

این سبک بسیار ساده و شیک است. طراحی صاف و به همراه خطوط موازی، بدون تاج، دستگیره ساده خطی با رنگ استیل و مشکی، روکوب ساده، رنگ عسلی یا گردویی برای روکش چوب طبیعی، رنگ های پرطرفدار مشکی، طوسی و سفید از جمله ویژگی های درب لابی مدرن می باشد. مدل شانگ های یکی از نمونه های درب مدرن است که با شیار و خطوط موازی طراحی شده است.

درب لابی کلاسیک

درب لابی کلاسیک

در این سبک از منبت کاری و ابزار، تاج و زهوار با استفاده از CNC در طراحی درب استفاده می شود و معمولا به صورت دو لنگه و کتیبه دار است. همچنین استفاده از شیشه، ستون و قاب در این سبک زیبایی آن را دو چندان می کند. از نمونه های این سبک می توان روستیک و فرانسوی را نام برد.

درب لابی نئوکلاسیک

این سبک کاملا مشخص است که بین طراحی مدرن و کلاسیک قرار دارد. درب دو لنگه به همراه قاب یا بدون قاب، با کتیبه های شیشه خور برای این سبک بسیار مناسب است.

درب لابی پیووت

درب لابی پیووت

درب لابی با کتیبه

درب لابی با کتیبه

در این مدل می توان در دو طرف درب کتیبه قرار داد و یا اینکه برای طراحی مدرن فقط در یک سمت درب کتیبه قرار داد. اگر در طرح کتیبه از شیشه استفاده شود، باعث روشنایی و نور بیشتری در فضای داخل خواهد شد.

انواع روکوب درب لابی

روکوب درب لابی در مدل های زیر به مشتریان عزیز ارائه می شود.

روکوب FA R100

روکوب مدل FA R100

روکوب FA R101

روکوب مدل FA R101

روکوب FA R102

روکوب مدل FA R102

روکوب FA R103

روکوب مدل FA R103

 روکوب FA R104

روکوب مدل FA R104

روکوب FA R105

روکوب مدل FA R105

نکات مهم برای خرید درب لابی

  • مطابق با نمای ساختمان و سبک طراحی آن
  • متریال درب (فلزی، چوبی یا ترکیبی)
  • نوع رنگ (مقاومت نسبت به حرارت و ضربه)
  • نوع و مدل دستگیره درب: متریال کروم، استیل، برنج و غیره برای دستگیره های ساده، طلایی، تزئینی و توکار
  • مدل قفل: ساده و ضد سرقت مولتی پوینت یا منوبلاک
  • گارانتی یا ضمانت نامه
  • از محصولات ضد سرقت با قفل مرکزی انتخاب کنید.
  • استفاده از شیشه سه جداره برنز کاری در درب لابی شیشه خور
  • انتخاب دربی که عایق سرما، گرما، صدا و رطوبت باشد.
  • استفاده از یراق آلات با کیفیت مناسب بر اساس وزن و ارتفاع درب (بهترین یراق آلات آلمانی، اتریش و ایتالیایی هستند.)
  • انتخاب لولایی با ضخامت ورق و اندازه مناسب و با دوام در باز و بسته شدن های زیاد
  • استفاده از روکش های ضد آب و مقاوم در برابر حرارت و تابش نور خورشید
  • انتخاب درب دو لنگه به عنوان درب ورودی ساختمان بهتر است تا هنگام جابجایی وسایل بزرگ مشکلی ایجاد نشود.
  • میزان رطوبت چوب بسیار مهم است. مثلا چوب روسی دارای رطوبت بسیار بالایی است که باید قبل از ساخت در فضای آزاد و یا با دستگاه کاملا خشک شود.

بهترین درب لابی چوبی

برای انتخاب بهترین درب ورودی لابی ساختمان چوبی باید با انواع ساختار و جنس آن آشنا شوید. چوب های این مدل درب دارای دو نوع سخت (درخت با برگ سوزنی) مانند راش، افرا، بلوط، بالسا و فندق و نرم (درخت با برگ پهن) مانند کاج و چوب سفید هستند. بهترین نوع چوب برای درب لابی، چوبی است که در برابر حرارت، رطوبت، هجوم حشرات و تغییرات دمایی بسیار مقاوم باشد.

بهترین و مرغوب ترین متریال برای ساخت درب لابی چوبی، استفاده از چوب گردو است که دارای بافتی نیمه سخت و همگن بوده و مقاومت و استحکام بالایی نسبت به رطوبت و ضربه دارد و رنگ پذیر بوده و بسیار گران است. همچنین چوب گردو برای قابلیت ابزار خوری و منبت کاری و ایجاد طرح و نقش های زیبا مناسب ترین گزینه است. چوب راش نیز دارای کیفیت مطلوبی بوده و در مقابل هجوم حشرات و فشار مقاوم است، همچنین قیمت مناسب تری نسبت به چوب گردو دارد.

چوب بعدی که بسیار مقاوم و پرطرفدار است، چوب ماهون بوده که رنگی به شکل قهوه ای مایل به سرخ دارد. چوب بلوط دارای رنگ قهوه ای در طیف های روشن و تیره است و استحکام و مقاومت بالایی دارد.

ابعاد درب لابی ضد سرقت

درب ورودی لابی ساختمان مدل ضد سرقت در دو نوع استاندارد و غیر استاندارد قابل سفارش است. در حالت استاندارد دارای ابعاد 115×215 می باشد. در حالت غیر استاندارد هیچ محدودیت سایزی وجود نداشته و می توان درهایی بسیار بزرگ و وسیع طراحی نمود.

مقایسه درب لابی فلزی و چوبی
  • درب چوبی عایق مناسبی در برابر سرما و گرما و صدا است. در حالی که روی سطح درب لابی فلزی در تابستان گرم است و در زمستان سرد.
  • آهن به کار رفته داخل درب فلزی ممکن است پوسیده شده یا زنگ بزند. البته این مشکل با رنگ گالوانیزه حل می شود.
  • درب لابی چوبی نیز ممکن است در برابر رطوبت آسیب ببیند که این مشکل نیز با رنگ پلی اورتان بر طرف می شود.
  • درب لابی فلزی در برابر حرارت و نور خورشید مقاوم است.
  • درب لابی چوبی دارای طرح و رنگ های طبیعی و زیبایی ظاهری بیشتری است.
  • درب لابی چوبی دارای انعطاف پذیری، شکل پذیری و فرم دهی بسیار خوبی است.
  • وزن درب لابی فلزی بسیار زیاد است. پس در ساخت درب لابی با ارتفاع بلند و ابعاد بزرگ، انتخاب چوب که سبک تر بوده، مناسب تر می باشد.
  • درب لابی تمام چوب قابلیت سفارش برای شخصی سازی داشته و محیطی نوستالژیک و گرم ایجاد می نماید.

قیمت درب لابی

یکی از انواع درب ها درب لابی بوده که با توجه به فاکتورهایی مانند متریال، نوع یراق، استراکچر داخلی، نوع روکش و چهار چوب از هم جدا می شوند. این عوامل در قیمت تاثیر بسزایی دارند زیرا با انتخاب مناسب هر یک از فاکتورها می توانید قیمت را تا حدی بهینه نمایید. برای دریافت قیمت و مشاوره با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

قیمت درب لابی به صورت متر مربع حساب می شود. عوامل تعیین کننده قیمت درب لابی:

  • تک لنگه یا دو لنگه بودن
  • جنس درب
  • نوع طراحی و مدل درب
  • جنس چوب به کار رفته در ساختار درب چوبی (راش، بلوط، روس و غیره)
  • ابعاد درب:
    • تک لنگه ابعاد 110 تا 130 سانتی متر
    • دو لنگه عرض 180 تا 270 سانتی متر و حداکثر ارتفاع 215 سانتیمتر
    • درب هلالی حداقل ارتفاع 3 متر
    • یک و نیم لنگه برای عرض های کمتر از 155 سانتی متر (لنگه ثابت کوچک 45 سانتیمتر)
  • رنگ درب
  • هزینه نصب و حمل
  • قیمت ورق فولادی
  • نوع یراق آلات مورد استفاده
  • نوع رویه به کار رفته برای ساخت درب
  • میزان زمان و نوع نصب
  • نصب سبک های مختلف چراغ جانبی
  • درب لابی سفارشی ساز

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: