درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت از جنس فولاد و چوب ساخته شده و دارای انواع روکش چوب طبیعی، PVC، ملامینه و فلزی می باشد. در ساختار داخلی در ضد سرقت از ورق فلز، پروفیل های فلزی و عموما از پشم سنگ یا یونولیت استفاده شده که به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل می کند.

درب ضد سرقت (درب ضدسرقت)

درب های ضد سرقت دارای ساختار فلزی و پروفیل بندی و ورق های سرتاسر فلزی می باشند. پروفیل چهارچوب فلزی امکان نصب روکوب چوبی را دارد و از انواع قفل های ضد سرقت در این درب ها استفاده می شود و در شرایط خاص و در صورت درخواست کارفرما از ترکیب این قفل ها در مونتاژ درب نیز می توان استفاده کرد.

هنگامی که مقابل درب ورودی منزل قرار می گیریم، مشاهده درب ضد سرقتی با ظاهری زیبا، جذابیت و امنیت خانه را اضافه می نماید و با رضایت خاطری دو چندان وارد منزل خواهیم شد.

انواع درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت بر اساس کشور سازنده

درهای ضدسرقت بر اساس کشور سازنده به دسته بندی زیر تقسیم می شوند، دقت بفرمایید که با توجه به کیفیت بالای محصولات تولید داخل کشور، دربهای دیگر مثل درب ضد سرقت ترک به صورت سفارشی وارد می گردد، لذا در زمان سفارش می بایست زمان سنجی واردات نیز انجام پذیرد تا در اتمام پروژه خللی ایجاد نشود.

  • درب ضد سرقت ترک
  • درب ضد سرقت ایرانی
  • درب ضد سرقت چینی
  • درب ضد سرقت ایتالیایی

مشخصات درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت اولین خط دفاعی در برابر نفوذ گرما، سرما و رطوبت به داخل خانه هستند. در فضای داخلی این درب ها از پشم سنگ و یونولیت به عنوان عایقی مناسب برای صدا و حرارت استفاده می شود. زبانه ای که داخل قفل درب های ضد سرقت با کیفیت مورد استفاده قرار گرفته از فولاد بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر اسید، برش خوردن و ضربه دارد.

روکش های طبیعی مورد استفاده در درب های ضد سرقت اکثرا شامل روکش چوب گردو، روکش چوب راش و روکش چوب بلوط می باشند. روکش گردو دارای گره های طبیعی و تیره بوده در صورتی که روکش راش بدون گره، یکدست و به رنگ قهوه ای روشن است ولی روکش بلوط در مقابل دو روکش دیگر دارای تناژ قهوه ای است. ورق MDF رویه درب ها، معمولا 8 میلیمتری می باشد (بنا به نوع درب تا 25 میلیمتر هم تولید می گردد).

درب های ضد سرقت در چند سایز اصلی تولید می شوند و در صورت نیاز با توجه به محل مورد استفاده باید ویژگی های متفاوت و منحصری داشته باشند.

درب ضد سرقت مدرن

درب ضد سرقت مدرن درب هایی با طرح های هندسی ساده و بدون برجستگی های پروفیلی متعدد هستند که امروزه بیشتر در دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

درب ضد سرقت مدرن

درب ضد سرقت کلاسیک

درب ضد سرقت کلاسیک با طرح ها و نقش های پیچیده با استفاده از منبت ها و پروفیل های چوبی با الهام از سبک کلاسیک طراحی و تولید می شوند.

درب ضد سرقت کلاسیک

درب ضد سرقت نئوکلاسیک

درب ضد سرقت نئوکلاسیک تلفیقی از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی های سبک مدرن می باشد.

درب ضد سرقت نئوکلاسیک

درب ضد سرقت لوکس یا لاکچری

درب ضد سرقت لوکس با تاج ها و روکوب های خاص، می تواند قفل هوشمند، قفل مرکزی یا قفل گاو صندوق داشته باشد. البته همه درب ها می توانند این آپشن ها را نیز داشته باشند.

درب ضد سرقت لوکس دارای تنوع بسیار بالایی ازجمله درب مدرن پی وی سی می باشد که انتخاب آن با توجه به مدل دکوراسیون و سبک چیدمان منزل انتخاب می شود. مدل دیگری از درب ضدسرقت لوکس دارای شیشه گلس استن می باشد. لنگه درب ضد سرقت لوکس با روکش چوب گردو و ورق 10 میل ساخته شده و قفل آن برند کاله می باشد.

درب ضد سرقت لوکس با برجستگی های زیاد و متنوع زمان تولید طولانی تری نسبت به سایر مدل ها دارند و اگر شما مشتریان عزیز، تصمیم به خرید درب ضد سرقت لوکس برای ساختمان خود دارید بهتر است که حداقل 30 روز زودتر از زمان مورد نظر خود اقدام به سفارش درب ضدسرقت لوکس نمایید.

درب ضد سرقت روکش چوبی

روکش ها در درب ضد سرقت روکش چوب را می توان به دو نوع مصنوعی و طبیعی تقسیم کرد. این روکش ها در تجهیزات و وسایل چوبی موجود بوده و در ساخت کفپوش، کابینت، سرویس چوب منزل و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

درب ضد سرقت رویه فلزی

درب ضد سرقت فلزی با رویه فلزی از ورق های فولادی با استحکام و مقاومت بالا ساخته شده است. این درب ها عایق مناسبی در برابر گرما، سرما و حرارت هستند و به دلیل داشتن استحکام بالا، بیشتر در محل هایی که در معرض رطوبت و آفتاب شدید است، مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل می توان از آنها با نام درب ضد سرقت ویلایی (درب ضد سرقت برای خانه ویلایی) نیز یاد کرد.

درب ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت شیشه ای (شیشه خور)

درب ضد سرقت شیشه ای از ترکیب چوب و شیشه ساخته می شوند که زیبایی و جلوه خاصی به نمای ظاهری ساختمان می دهند. لازم به ذکر است که شیشه ها در ساختار داخلی و بدنه درب استفاده نمی شوند و فقط در نمای کار و برای زیبایی به کار می روند.

درب ضد سرقت شیشه خور

انواع درب ضد سرقت بر اساس آب و هوا

  1. در ضد سرقت مناسب آب و هوای شرجی
  2. درب ضد سرقت مناسب آب و هوای سرد و کوهستانی
  3. درب ضد سرقت مناسب آب و هوای گرم و خشک

انواع رویه قابل نصب روی درب ضدسرقت

  • رویه pvc پی وی سی
  • رویه لمینوکس یا همان ضدخش
  • رویه راش
  • رویه فلز
  • رویه ترمووود
  • رویه ترمو شیشه

درب ضد سرقت آکوستیک

درب ضد سرقت آکوستیک که به آن درب عایق صدا نیز گفته می شود، برای مواردی که محیط باید در سکوت کامل و مطلق باشد مورد استفاده قرار می گیرد. روی درب ضد سرقت آکوستیک با روکش عایق صدا پوشیده شده است که ممکن است عایق پشم سنگ یا عایق صوتی سرب باشد.

درب ضد سرقت ونوس

درب ضد سرقت ونوس که به آن ونوس ترک نیز گفته می شود، یکی از انواع درب ضد سرقت پر فروش و بسیار جذاب در بازار است. در ضد سرقت ونوس در حالت استاندارد دارای چهارچوب کف 18 و ابعاد ۱۱۰x۲۱۰ تولید می‌شود. درب ضد سرقت ونوس جزو درب های ضد سرقت لوکس به شمار می رود.

رویه های استفاده شده در درب ضد سرقت ونوس عمدتا از ورق ام دی اف بوده که با لایه ای از روکش راش پوشانده شده است. یراق آلات به کار رفته در در ضد سرقت مدل ونوس بسیار لوکس و با کیفیت است که زیبایی این مدل درب را دو چندان می نماید.

بهترین برند درب ضد سرقت

شرکت های متعددی داخل ایران و خارج از کشور اقدام به تولید درب ضد سرقت نموده اند. اما با این حال از مهم ترین و با کیفیت ترین برند های ایرانی می توان به درب ضد سرقت دژ درب، سنا درب، راشا درب، سهند درب، اتحاد درب، راسان درب و درب امن اشاره نمود.

یکی از با کیفیت ترین و با امنیت بالا در انواع کشورهای تولید کننده در ضد سرقت، درب ضد سرقت ترک می باشد، که با توجه به افزایش بالای قیمت ارز، این درب ها افزایش قیمت بالایی داشته و بنابراین تقاضای کمتری دارند. از پرطرفدار ترین برند های درب ضد سرقت ترک اصل می توان درب سور ترکیه را نام برد که امنیت بسیار بالا و ظاهری بسیار لوکس و لاکچری دارند.

درب ضد سرقت دو لنگه

این مدل از درهای ضدسرقت بیشتر به عنوان درب لابی و درب ورودی آپارتمان خریداری می شوند. و به دلیل وجود عوامل محیطی بیرون ساختمان نظیر رطوبت و باد، درب ضد سرقت دو لنگه دارای ساختار مقاومت تر و رویه های فلزی با کیفیت تری هستند.

خرید درب ضد سرقت سفید

در ضد سرقت سفید از اوناع پر فروش درب های ضد سرقت می باشد. به این دلیل که استفاده از درب ضدسرقت سفید به عنوان درب ورودی ساختمان دارای زیبایی و جذابیت بسیار بالایی می باشد. همچنین فضای خانه را درب ضد سرقت سفید دلباز و روشن تر نشانمی دهد.

انواع روکوب درب ضد سرقت

روکوب درب ضد سرقت به منظور زیباتر شدن ظاهر درب و همچنین هماهنگ شدن آن با دکوراسیون منزل یا محل مورد استفاده به کار می رود. این روکوب ها از ورق MDF با روکش های PVC یا روکش های چوب طبیعی ساخته می شوند و روی انواع چهارچوب ها قابل نصب می باشند. طرح و نقش های این روکوب ها متنوع هستند و در شش مدل زیر به مشتریان عزیز ارائه می شوند:

روکوب FA R100

روکوب مدل FA R100

روکوب FA R101

روکوب مدل FA R101

روکوب FA R102

روکوب مدل FA R102

روکوب FA R103

روکوب مدل FA R103

روکوب FA R104

روکوب مدل FA R104

روکوب FA R105

روکوب مدل FA R105

اجزا و قطعات درب ضد سرقت

درهای ضدسرقت از قطعات متنوعی ساخته شده اند که در هنگام خرید باید به آنها توجه نمود.

  1. اسکلت فلزی
  2. ورق فلزی میانی
  3. چهارچوب و لولا
  4. قفل ها
  5. پین امنیتی درب ضد سرقت
  6. زوار لاستیکی یا همان واشر درب
  7. قاب زبانه
  8. یونولیت و پشم سنگ
  9. روکوب درب
  10. دستگیره
  11. روکش
  12. چشمی درب
  13. قفل پستچی

قفل درب ضدسرقت

اصلی ترین بخش در درهای ضد سرقت، قفل درب ضد سرقت می باشد. قفل ضد سرقت کاله تولید شده در کشور ترکیه دارای بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد می باشد. توجه داشته باشید که برای تعویض مغزی درب ضد سرقت با دقت بالایی بخش های کاسه رزت و شب بند را باز نموده تا بتوانید پوکی ها را از داخل آن خارج نمایید.

درب ضد سرقت با قفل دیجیتال دارای نوعی قفل الکترونیکی است که بدون کلید می توان آن را باز کرد. منبع تغذیه قفل دیجیتال باتری قلمی بوده و نیازی به سیم کشی داخلی برق ندارد. برای آشنایی بیشتر و جامع تر با قفل های درب ضد سرقت می توانید مقاله انواع قفل مناسب درب ضد سرقت را بررسی نمایید.

ویژگی های قفل درب ضد سرقت هوشمند

  • دارای سیستم اثر انگشت
  • بدون نیاز به کلید
  • سیستم ضد شوک
  • امکان اتصال به گوشی هوشمند
  • امنیت بالا
  • سیستم اعلام حریق
  • ثبت کامل رفت و آمد ها
  • دسترسی قفل مهمان
  • دارای قفل کودک هوشمند

انواع قفل درب ضد سرقت

  1. قفل کاله 5 کلید
  2. قفل گاوصندوقی
  3. قفل هوشمند درب ضدسرقت
  4. قفل مولتی پوینت
  5. قفل منوبلاک
  6. قفل هوکی شکل
  7. قفل DESI

امنیت درهای ضد سرقت

به صورت کلی در های ضد سرقت به شکل اکونومی در بازار ارائه می شوند که قیمت مقرون به صرفه ای برای مشتریان دارند. با این حال روش های زیادی نیز وجود دارد که بتوان امنیت درب ضدسرقت را افزایش داد، که در اینجا به برخی موارد اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از قفل چنگکی و قفل مولتی سیستم چهارده زبانه با کیفیت
  • استفاده از شب بند و روزبند
  • نصب صحیح درب
  • استفاده از 4 قوطی و 4 لچکی در استراکچر درب
  • استفاده از ورق فلزی داخلی دوبل و افزایش ضخامت ورق داخلی به دو میلی متر (شبکه فلزی قدرتمند)
  • استفاده از پین پشت لولا گاوصندوقی
  • امکان نصب چشمی هوشمند و دزدگیر آژیردار
  • لاستیک درزگیر
  • روزت فولادی (روزت فولادی یا ضدبرش)
  • ضد دیلم بودن درب

فرآیند تولید روکش طبیعی چوب

برای تولید روکش طبیعی چوب، ابتدا تنه درخت، خیس خورده و سپس فرآیند پوست گیری انجام می شود و در ادامه تنه برش طولی خورده و صاف شده و تکه های برش خورده کنار یکدیگر قرار می گیرند. پس از طی فرآیندهای مختلف، لایه های نازک چوب تشکیل روکش طبیعی می دهند. این روکش های طبیعی را می توان روی MDF یا نئوپان پرس کرد. روکش چوب طبیعی بسیار زیبا و دلنشین بوده و نیاز به استفاده از چوب طبیعی را کاهش می دهد.

  • چوب گردو

زیبایی ظاهری و استحکام بالای چوب گردو را می توان از فاکتورهای مهم در انتخاب آن به شمار آورد. این چوب بافتی خاص و ریز دارد. پوسته چوب گردو تا حدی زبر و خشن است. الیاف چوب گردو صاف بوده و گره هایی به صورت نامنظم در برخی نقاط چوب دیده می شوند. لازم به ذکر است که روکش چوب گردو به رنگ قهوه ای است.

  • چوب بلوط

از ویژگی های چوب بلوط، می توان به مقاومت در برابر سایش اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود که اغلب از چوب بلوط برای ساخت کفپوش استفاده شود. این چوب استحکام بالایی دارد و مقاومت آن در برابر عواملی مانند باد و باران و نور خورشید نیز بسیار زیاد است.

  • چوب راش

چوب راش برای استفاده به عنوان روکش بسیار ایده آل است. یکی از مزایای این روکش ها انعطاف پذیری بالا و قابلیت ورقه ورقه شدن آسان نسبت به سایر چوب ها است. به همین دلیل این چوب ها را می توان به راحتی برای ساخت روکش، انواع تجهیزات چوبی مانند مبل یا سرویس چوب منزل به کار برد. چوب راش سریع خشک شده و دچار تنش کمتری می شود.

ابعاد درب ضد سرقت

در حالت استاندارد ابعاد درب ضدسرقت به چهار دسته تقسیم می شوند. درب ضد سرقت تک لنگه 210×105 سانتی متر و 210×110 سانتی متر می باشد. درب ضد سرقت دو لنگه نیز دارای ابعاد استاندارد 200×210 سانتی متر است. همچنین درب ضد سرقت یک و نیم لنگه دارای ابعاد استاندارد 140×210 سانتی متر می باشد. البته درب های ضد سرقت قابلیت سفارشی سازی مطابق با ابعاد مورد نظر شما مشتریان عزیز را نیز دارند، که زمان طولانی تری جهت تولید محصول شما مورد نیاز است.

آموزش روش نصب در ضد سرقت

به منظور تعویض درب های قدیمی و نصب درب ضد سرقت، ابتدا چهارچوب در ضدسرقت روی چهارچوب قدیمی جوشکاری شده و با به کارگیری روکوب های جدید روی چهارچوب قدیمی کاملا پوشیده می شود. بهترین درب ضد سرقت ایرانی با مقاومتی بسیار مطلوب و ظاهری شیک در بازار ارائه می شود.

تفاوت درب ضد سرقت و معمولی

درب های ضدسرقت نصب بسیار آسان تری نسبت به درهای معمولی دارند و دارای تنوع بسیار بالایی می باشند. امنیت و مقاومت در برابر ضربه و مواد شیمیایی در های ضد سرقت بسیار بالا است، که دیگر نیازی به نصب حفاظ آکاردئونی ندارند. لولاهایی که داخل درب ضدسرقت تعبیه شده است، قابل مشاهده نیست و دسترسی به آنها وجود ندارد. از دیگر محاسن درب ضد سرقت استفاده از متریال های متنوع مانند چوب و فلز و غیره بوده که عایق صدا و حرارت هستند.

درب های ضد سرقت دارای دو قفل بسیار مقاوم با نام های قفل مرکزی و قفل شب بند می باشند. قفل های در ضدسرقت دارای زبانه های چهار جهت بوده و به آسانی باز نمی شود.

درهای معمولی دارای روزت معمولی بوده، اما روزت درهای ضد سرقت فولادی می باشد.

تفاوت درب ضد سرقت ترک با ایرانی

در ضد سرقت ترک دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و در گذشته بسیار پر طرفدار بوده است. اما با افزایش قیمت ارز و افزایش کیفیت و مناسب بودن قیمت درب ضد سرقت ایرانی، فروش محصولات درب ضد سرقت ترک کمتر شده است. همچنین ابعاد و ساختار کلی در ضد سرقت ترک با توجه به استانداردهای این کشور تولید شده است و کمی متفاوت با درب ضد سرقت ایرانی می باشد. درب ضد سرقت ایرانی دارای کیفیت ساخت و امنیت بسیار بالایی بوده و قابل رقابت با نمونه ترک می باشد.

نکات مهم در نگهداری از درب ضد سرقت

  1. روغن کاری به موقع لولاها و قفل برای جلوگیری از صدای جیر جیر دادن در
  2. به منظور افزایش مقاومت درب ضدسرقت در برابر زنگ زدن و خراش، می توان از روکش پودری استفاده کرد.
  3. به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب درب های ضدسرقت به مکانی که قرار است از درب استفاده نمایید دقت کنید، به طور مثال در فضای باز نباید از چوب راش استفاده نمود، به دلیل اینکه رطوبت و باد در زمانی کوتاه به آن آسیب خواهد زد.
  4. تمیز کردن درب ضد سرقت به صورت مرتب و مداوم با پارافین و دستمال نرم ابریشمی
  5. نصب درست در های ضد سرقت در جای مناسب بسیار دارای اهمیت می باشد.

بورس درب ضد سرقت

برای خرید درب ضد سرقت مناسب باید تمام نکات مهم و موارد مورد نیاز در انتخاب در مورد نظر خود را اطلاع داشته باشید. برای این منظور بهتر است که به بورس درب ضد سرقت در هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید تا با جدید ترین و متنوع ترین مدل های در ضد سرقت دسترسی داشته باشید و بتوانید با اطمینان کامل بهترین مارک درب ضد سرقت مورد نظر خود را خریداری نمایید.

خرید درب ضد سرقت ارزان
درب ضد سرقت ارزان چینی

این مدل درب ضد سرقت بی کیفیت ترین درب های داخل بازار می باشد. مواد استفاده شده داخل درب ضد سرقت چینی بسیار بی کیفیت بوده و از فولاد مقاوم و آهن با استقامت بالا داخل آن استفاده نشده است، بنابراین در برابر ضربه و فشار بسیار ضعیف می باشد.

درب ضد سرقت ارزان ایرانی

درب ضد سرقت ارزان ایرانی بسیار بهتر از مدل چینی آن است. داخل درب ضد سرقت ارزان ایرانی از یک ورق فولاد استفاده شده که استقامت بالاتری دارد. این درب ها به دلیل اینکه در تیراژ بالا تولید می شوند دارای قیمت مناسبی هستند.

نکات مهم در زمان خرید درب سرقت از کارخانه

  1. توجه به ضخامت و جنس چهارچوب
  2. نوع لولای به کار رفته در درب ضد سرقت
  3. نصب صحیح و اصولی درب ضدسرقت توسط متخصصین با تجربه
  4. انتخاب درست جنس لایه های درب ضد سرقت
  5. ابزار یراق
  6. وجود لایه فولادی بین لایه های در
  7. ابعاد درب ضد سرقت

اگر تصمیم به خرید درب ضد سرقت ارزان با کیفیتی مطلوب دارید، همکاران ما در هایپر صنعت فامکو کامل ترین و بهترین مشاوره تخصصی را برای بهترین انتخاب به شما ارائه خواهند داد. همچنین می توانید برای خرید بهتر، مقاله راهنمای خرید درب ضد سرقت را مطالعه نمایید.

قیمت درب ضد سرقت

درب ضد سرقت با توجه به انواع از قیمت های مختلفی برخوردار است. برای اطلاع از قیمت انواع درب های ضد سرقت ایرانی، قیمت درب ضد سرقت ترک اصل و قیمت درب ضد سرقت ارزان با کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده بهترین درب های ضد سرقت می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین شیرودی
ارسال شده در : چهارشنبه 12 مهر 1402

سلام و خدا قوت، ارسال به شهرستان هم دارید؟ به رامسر؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 12 مهر 1402

سلام جناب شیرودی عزیز، بله، ارسال به سراسر ایران از طریق بابری امکانپذیر است.