ماشین آلات آماده سازی غذا چیست؟

ماشین آلات آماده سازی غذا، تجهیزاتی مکانیکی می باشند که به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک کار می کنند، این تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی اغلب با انرژی برق کار کرده و سهلوت انجام کارها را به همراه دارند، همچنین باعث بالا رفتن سرعت کار، بهره وری و صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی می شوند.

مشخصات فنی ماشین آلات آماده سازی غذا

ماشین آلات آماده سازی غذا محدوده گسترده ای را شامل می شوند. دستگاه ها و ماشین آلاتی مثل: خرد کن ها یا اسلایسر ها، چرخ گوشت، اره استخوان بر، خمیرگیر ها و خمیر پهن کن ها و غیره همه جزئی از این دستگاه ها می باشند که اغلب طی برنامه مشخصی به صورت اتوماتیک کار می کنند و به سرآشپز این امکان را می دهند که امور مربوط به آماده سازی مواد اولیه را با کمک این دستگاه در زمان کم، با کیفیت بالا و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی به انجام رساند.

ماشین آلات آماده سازی غذا

انواع ماشین آلات آماده سازی غذا

اره استخوان بر

اره استخوان بر، دستگاهی که برای برش انواع گوشت می باشد که کاربرد بسیار زیادی در شرکت های پروتئینی و قصابی و یا کشتارگاه ها دارند.

اره استخوان بر

سبزی خرد کن صنعتی

از دستگاه سبزی خرد کن صنعتی برای خرد کردن انواع سبزیجات استفاده می شود و با توجه به حجم بالای سبزی در آشپزخانه های صنعتی این سبزی خرد کن ها بسیار کاربردی بوده و کمک شایانی به بالا رفتن سرعت و دقت کار می نماید.

سبزی خرد کن صنعتی

مرغ خرد کن صنعتی

مرغ خرد کن های صنعتی برای برش مرغ و ماهی استفاده می شود، در اکثر مرغ فروشی ها، مرغ داری ها، مغازه های بسته بندی مرغ و ماهی کاربرد دارند و در آشپزخانه های صنعتی نیز به منظور افزایش سرعت و دقت در کار مورد استفاده قرار می گیرند.

سبزی خرد کن صنعتی

پوست کن صنعتی

پوست گیر یا پوست کن صنعتی دستگاهی است به کمک آن پوست مواد اولیه مانند پیاز، سیب زمینی، هویج و صیفی جات را می کنند.

پوست کن صنعتی

روغن گیر صنعتی

روغن گیر صنعتی برای گرفتن روغن به صورت طبیعی و با مکانیزم پرس یا کلد پرس از دانه مغذی همچون کنجد، هسته انگور و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و کمک به حفظ ارزش غذایی و سلامت روغن و غذاهای طبخ شده با آن می کند.

روغن گیر صنعتی

کباب زن صنعتی

کباب زن صنعتی، کباب گیر، کباب پیچ یا کباب سیخ گیر دستگاهی است که برای سیخ گرفتن کباب کوبیده ایرانی که معمولا با برق شهری کار می کند و به صورت اتوماتیک کباب ها را با نظم و سرعت بالا سیخ می زند.

کباب زن صنعتی

غذاساز صنعتی

غذاساز صنعتی از جمله تجهیزاتی است که چندین عملیات ترکیبی را انجام می دهد مانند هم زدن خمیر، خرد کردن سبزیجات، مخلوط کردن مواد غذایی و غیره که در ابعاد بزرگ و کوچک برای آشپزخانه های خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

غذاساز صنعتی

کالباس بر

این دستگاه توانایی برش حجم زیادی از انواع کالباس و ژامبون و سایر مواد غذایی مثل برخی از گوشت ها و سبزیجات را با قطر های متفاوت و با سرعت بالا دارد.

کالباس بر

همبرگر زن

همبرگر زن دارای انواع مختلفی مثل دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است و وظیفه تهیه برگر با وزن و شکل مشخص در حجم بالا را بر عهده دارد.

همبرگر زن

سوسیس پر کن

سوسیس ساز دستگاهی است که با استفاده از آن مواد اولیه خام مورد نیاز را داخل پوسته ای پر می کند. دارای انواع برقی، برقی هیدرولیکی، گیربکسی و سایر مدل ها می باشند و ابعاد بزرگ و کوچک آن برای مصارف خانگی، آشپزخانه های صنعتی و یا کارخانجات تولید سوسیس تولید می شوند.

سوسیس پر کن

خمیر گیر

خمیر گیر صنعتی دستگاهی است که برای آماده سازی خمیر از آن استفاده می شود. این دستگاه مراحل آماده سازی خمیر مثل هم زدن و میکس کردن را انجام می دهد و برای تمامی کارهایی که نیاز به خمیرگیری دارد مثل نانوایی و قنادی مورد استفاده قرار می گیرد.

خمیر گیر

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن برای باز کردن و پهن کردن خمیر در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی از آن استفاده می شود، خمیر نان، خمیر پیتزا، خمیر شیرینی و غیره به کمک این دستگاه با سرعت و دقت بالاتری باز می گردد. یکی از انواع این خمیر پهن کن ها، رولر خمیر صنعتی نام دارد که برای باز کردن و پهن کردن خمیر پیتزا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

خمیر پهن کن

آسیاب صنعتی

آسیاب صنعتی برای خرد کردن و کوبیدن مواد مختلف تا مرحله ای که آسیاب شوند استفاده می گردد، این دستگاه به کمک تیغه های خود عملیات آسیاب کردن را انجام می دهد و برای آسیاب کردن گیاهان خشک، مواد غذایی و ادویه جات استفاده می گردد.

آسیاب صنعتی

دستگاه جوجه سیخ کن

دستگاه جوجه سیخ کن یا جوجه گیر صنعتی به صورت خودکار و اتوماتیک سیخ گرفتن جوجه را انجام می دهد. برای خرید این دستگاه به تعداد سیخ های که در ساعت می گیرد باید توجه داشت.

دستگاه جوجه سیخ کن

تاپینگ پیتزا و ساندویچ

تاپینگ یا کانتر گرم و سرد دستگاهی است که برای نگهداری مواد اولیه و نظم دهی به مواد استفاده می شود. این دستگاه کمک می کند که به هنگام استفاده از مواد اولیه برای پخت پیتزا کار با سهولت بیشتری انجام گیرد.

تاپینگ پیتزا و ساندویچ

تاپینگ بستنی

تاپینگ بستنی از لحاظ عملکردی شبیه به کانتر سرد می ماند ولی دارای ویترین تخت، خم ثابت و یا کشویی است و مسئولیت سرد نگه داشتن بستنی را بر عهده دارد، این مدل تاپینگ به صورت رومیزی و کابین دار تولید شده و برای به نمایش گذاشتن بستنی در فروشگاه هایی که فروش بستنی دارند استفاده می شود.

تاپینگ بستنی

میکسر صنعتی

میسر صنعتی وسیله است که برای مخلوط کردن مواد و یکدست ساختن آنها استفاده می شود، میکسر صنعتی قابلیت مخلوط کردن مایعات و یا جامدات را با یکدیگر دارد.

میکسر صنعتی

شوتینگ سیب زمینی

این دستگاه با کمک لامپ المنت گرمایی مطلوب برای ترد و تازه نگه داشتن سیب زمینی استفاده می شود، از شوت و گرمکن سیب زمینی برای گرم نگه داشتن آنها استفاده می گردد.

شوتینگ سیب زمینی

آسیاب قهوه صنعتی

آسیاب قهوه صنعتی در کافی شاپ ها و کافه ها برای دم کردن قهوه نیاز است که دانه های قهوه درست را آسیاب نمود، برای این کار از آسیاب قهوه استفاده می کنند که دارای تیغه هایی چرخان است و به کمک این تیغه ها قهوه را شکسته و آسیاب می کند.

آسیاب قهوه صنعتی

مخلوط کن صنعتی

مخلوط کن صنعتی برای مخلوط کردن مواد غذایی مایع مثل سس ها، آبمیوه ها و غیره استفاده می شود، به لحاظ عملکردی شبیه به میکسر صنعتی است و در حقیقت نام دیگر آن محسوب می شود که با توانایی کمتر، در مخلوط کردن مواد بیشتر در آبمیوه فروشی ها و کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مخلوط کن صنعتی

خلال کن

خلال کن صنعتی دستگاهی است که برای خلال کردن انواع سبزیجات، صیفی جات و به خصوص سیب زمینی به صورتی مرتب و با سرعت بالا استفاده می شود. این دستگاه دارای انواع مختلفی می باشد که بر اساس نوع کاربرد، محل قرار گیری و غیره تقسیم بندی می گردد.

خلال کن

آبمیوه گیری صنعتی

آبمیوه گیری صنعتی دستگاهی است که به وسیله آن آب مرکبات و میوه های مختلف را با آن می گیرند، از نوع کوچک تر و کم توان تر آبمیوه گیری برای مصارف خانگی استفاده می شود ولی از آبمیوه گیری صنعتی برای آبمیوه فروشی ها و کافی شاپ ها در حجم و با سرعت بیشتر استفاده می کنند.

آبمیوه گیری صنعتی

مرینیتور

مزه دار کردن مواد غذایی به صورت اتوماتیک با دستگاهی که آن را مرینیتور یا سس زن رستورانی می نامند، انجام می گردد، که بیشتر برای مواد غذایی مانند شنسل و جوجه کباب است.

مرینیتور

نحوه انتخاب ماشین آلات آماده سازی غذا

در ابتدای امر باید به منوی غذایی رستوران یا فست فود توجه کرد، متناسب با غذاهایی که قصد پخت آن را دارید دستگاه مورد نظر با حجم مناسب انتخاب کنید. دقت نمایید که در این دستگاه ها گارانتی و پشتیبانی بسیار مهم بوده و بهتر است برای نصب دستگاه حتما از نصابان مورد اعتماد فروشنده کمک بگیرید، در حین نصب دستگاه آموزش های لازم را از کارشناسان هایپر صنعت فامکو دریافت نمایید.

مزایای ماشین آلات آماده سازی غذا در آشپزخانه های صنعتی
  • انجام خودکار امور مربوط به آماده سازی غذا
  • کاهش پرسنل مشغول به کار در آشپزخانه های صنعتی
  • افزایش بهره وری پرسنل
  • افزایش سرعت پذیرش سفارشات و تحویل آن
  • کاهش خطرات احتمالی حین کار با توجه به اینکه امور توسط دستگاه ها انجام می شود.

قیمت ماشین آلات آماده سازی غذا

تنوع و کاربری های متفاوت ماشین آلات آماده سازی غذا و لوازم آماده سازی غذا در آشپزخانه های صنعتی، باعث شده است که قیمت های این دستگاه ها کاملا متفاوت باشند، حتی نیاز است قبل از خرید و پس از ارائه اطلاعات اولیه در خصوص نیاز های خود به کارشناسان هایپر صنعت فامکو، دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید و نسبت به دریافت قیمت همان دستگاه اقدام نمایید، برای دریافت قیمت با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: