فروش دریل ستونی

دریل های ستونی نوعی دریل برقی قدرتمند هستند و مجهز به الکتروموتور دینامی می باشند از این رو می توانید به صورت دائم کار از آنها استفاده کنید. این دریل ها به دلیل استفاده از ستون به عنوان نگهدارنده سر یا کلگی دریل، دقیق تر عمل می کنند و برای مصارف مختلف در صنایع، کارگاه ها و مراکز تولیدی بکار می روند و بر حسب نوع برق مصرفی، به دو صورت تکفاز و سه فاز عرضه می شوند. هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از مراکز معتبر عرضه انواع ابزارآلات، دریل های ستونی را در برندهای متنوع به شما مشتریان عزیز ارائه می نماید. دریل ستونی رونیکس و محک در بازار از با کیفیت ترین برند در دسته ابزارآلات می باشند.

جهت آشنایی بیشتر با دریل ستونی یا ایستاده می توانید به صفحه دریل ستونی چیست؟ مراجعه نمایید.

مشخصات فنی دریل ستونی

دریل ستونی در مدل های مختلف در ابعاد و اندازه های متفاوت تولید شده که هر کدام با توجه به نیاز کاربر انتخاب می شود. سه نظام دریل ستونی هر چه بیشتر باشد قدرت آن دریل نیز بیشتر است، سایز سه نظام در دریل های ستونی از 13 تا 32 میلیمتر در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که دریل ستونی در انواع تکفاز و سه فاز موجود می باشد، اما استفاده کردن از نوع تکفاز یا سه فاز آن بستگی به برق کارخانه یا کارگاه دارد. (یعنی اگر برق کارگاه تکفاز باشد، نمی توان از دریل ستونی سه فاز استفاده کرد).

سرعت چرخش در انواع مختلف دریل های ستونی 200 تا 4000 دور در دقیقه است. در دریل های ستونی، قدرت موتور قابل تنظیم است و این قدرت به واسطه تسمه و فولی به موتور منتقل می شود و در نتیجه قدرت سوراخکاری دریل با سرعت چرخش مته دریل رابطه عکس دارد و با افزایش سرعت چرخش، قدرت کاهش می یابد.

 دریل ستونی

انواع دریل ستونی

دریل های ستونی دارای ابعاد بزرگی می باشند و عمدتا در موارد صنعتی و در سطح وسیع استفاده می شوند، دریل های ستونی، ثابت هستند البته نوع دیگری از این دریل ها به صورت متحرک ارائه می شود که در ابعاد کوچکتر ساخته شده و بر روی میزکار و به منظور کارهای ساده تر استفاده می شوند. دریل های ستونی عموما متناسب با سوراخکاری انواع مختلف سطوح و اجسام، دارای سرعت چرخش متغییر بوده و برخی از مدل ها دارای چندین سرعت مختلف هستند. این نوع دریل های ستونی را می توان بر حسب سرعت نیز به صورت زیر دسته بندی کرد.

دریل ستونی بر اساس سرعت

دریل های ستونی از نظر سرعت به دو نوع دو سرعته و چند سرعته دسته بندی می شود که در ادامه به بررسی مشخصات هر یک می پردازیم.

دریل ستونی تک سرعته

این دریل ها با یک سرعت ثابت کار می کنند به همین جهت برای کارهای ساده تر مناسب هستند و نمی توان سرعت آنها را تنظیم کرد. دریل های ستونی تک سرعته در مقایسه با دریل های چند سرعته، قیمت پایین تری دارند.

دریل ستونی چند سرعته

در زمان کار با این دریل ها، برحسب نوع کاربری، سختی جسم مورد نظر و عمق سوراخکاری، می توان سرعت آنها را تنظیم نمود. این دریل ها قیمت بالاتری دارند به عنوان مثال برای سوراخکاری فلزات و مواد سخت به سرعت بیشتری در مقایسه با سوراخکاری چوب نیاز است.

این نکته را در نظر داشته باشید برخی از انواع دریل ها دارای قابلیت های اضافی هستند که این امر باعث افزایش کنترل پروسه سوراخکاری توسط کاربر می شود. البته در صورتی که قصد خرید دریل ستونی ارزان قیمت را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است همه این ویژگی ها را نداشته باشد. از جمله قابلیت های مهم این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تابع توقف خودکار به منظور توقف دریل ستونی در زمان بروز مشکلاتی مانند فشار بیش از حد بر روی قطعه یا گیر کردن مته
  • کلید قطع برق اضطراری
  • چراغ با پرتوهای نور متمرکز به منظور تامین روشنایی میز کار و امکان تنظیم ارتفاع چراغ
  • محافظ مته
  • قابلیت قلاویز زنی در برخی مدل های دریل ستونی کلاچ دار و امکان ایجاد قلاویز بر روی سطوح چدن و استیل

دریل ستونی بر اساس نوع

دریل های ستونی در انواع صنعتی، اتوماتیک و گیربکسی تولید می شوند که هر کدام با توجه به نیاز کاربر در محیط های گوناگون استفاده می شوند. در ادامه هر یک را بررسی کرده ایم.

دریل ستونی صنعتی

دریل ستونی صنعتی با داشتن ویژگی هایی همانند قدرت بالا و سرعت قابل تنظیم برای سوراخکاری چوب و فلز کاری استفاده می شود.

دریل ستونی اتوماتیک

دریل ستونی اتوماتیک برای سوراخکاری از یک موتور الکتریکی برای چرخش مته استفاده می کند. این وسیله شفت بلندی دارد و این امکان را فراهم می آورد تا بتوان سوراخ های عمیقی روی سطوح مختلف به وجود آورد.

دریل ستونی گیربکسی

در این نوع دریل به جای تسمه از گیربکس استفاده می کنندکه در طول استفاده از آن دیگر نیازی به تعویض تسمه نمی باشد. این ابزرا دقت بالا و کارایی مطلوبی دارد.

نحوه خرید دریل ستونی

هنگام خرید دریل ستونی باید به موارد زیادی از جمله توان دستگاه، سرعت سوراخکاری، نوع و ظرفیت سه نظام توجه نمود. اگر سرعت تعویض مته برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است باید دریل هایی با سه نظام اتوماتیک را انتخاب کنید. دریل های ستونی در برندهای مختلف عرضه می شوند و توصیه می شود گارانتی و خدمات پس از فروشی که هر برند ارائه می دهد را مد نظر قرار دهید. به دلیل اطمینان از اصالت کالا، توصیه می شود از مراکز معتبر، اقدام به خرید انواع دریل ستونی نمایید. همچنین اگر نیاز به استفاده از دریل ستونی در طولانی مدت دارید، بهتر است دریل هایی با توان و ظرفیت سوراخکاری بالا را تهیه کنید.

دریل ایستاده (دریل ستونی)

راهنمای خرید دریل ستونی

در فرآیند خرید دریل ستونی در ابتدا باید به یکسری نکات توجه کنید تا دچار پشیمانی در خرید نشوید:

  • در خرید دریل ستونی توجه کردن به مدل دستگاه بسیار اهمیت دارد. حتما مدلی را انتخاب کنید که متناسب با کارتان باشد. دریل ستونی در مدل های رومیزی و ثابت عرضه می شوند. مدل رومیری سبک تر بوده در حالیکه که نوع ثابت آن ظرفیت بالایی داشته و قابلیت جابجایی ندارند، بنابراین در خرید این محصولات باید نهایت دقت را اعمال کرد.
  • توجه داشتن به لوازم جانبی دریل ستونی از دیگر فاکتورهای مهم است. لوازمی همانند گیره اضافه، لیزر راهنما یا حتی میز اضافی ممکن است هزینه اولیه بیشتری داشته باشد اما ارزش خرید دارند.
  • سایز سه نظام باید متناسب با شرایط کاری انتخاب گردد. اگر می خواهید دستگاه ارتفاع و قدرت بیشتری داشته باشد، باید سه نظام هایی که سایز بیشتری دارند را خریداری نمایید.

خرید اینترنتی دریل ستونی

در صورتی که قصد خرید دریل ستونی به صورت اینترنتی دارید، کافی است با هایپر صنعت فامکو تماس گرفته و بعد از برقراری ارتباط با کارشناسان واحد ابزار آلات، سفارش خود را ثبت نموده و بعد از مدت زمان مشخص، محصول خریداری شده برای شما ارسال می گردد، بدون اینکه نیاز به حضور شما در مجموعه باشد. یکی از مزیت های خرید آنلاین، امکان مقایسه برندهای مختلف و کسب اطلاعات فنی در این زمینه می باشد.

کاربرد دستگاه دریل ستونی

  • کارخانه ها
  • کارگاه ها
  • نجاری و صنایع دستی
  • تراشکاری
  • سری کاری
  • خطوط تولید
  • تولید و ساخت انواع اسباب بازی
  • تعمیرگاه و مکانیکی
  • حوزه ساختمانی
  • حوزه برق و الکترونیک

مزایای دریل ستونی

  • قدرت بالاتر موتور در دریل های ستونی
  • قابلیت استفاده برای پروژه های کاری سنگین
  • امکان سوراخکاری و ایجاد حفره در سطوح و اجسام سخت
  • دقت بالا در ایجاد حفره بدون هیچ گونه انحراف
  • قابلیت نصب انواع مختلف مته های کوچک و بزرگ
  • روند سوراخکاری آسان به واسطه این دریل ها
  • ظرفیت بیشتر مته ها در دریل ستونی در مقایسه با دریل معمولی
  • عدم نیاز اعمال قدرت از سوی اپراتور دستگاه به دلیل طراحی دقیق

دریل ستونی دست دوم

دریل ستونی نیز مانند سایر ابزار های برقی از موتور تغذیه می کند که نوع مصرف و نگهداری دریل در دوام و طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد لذا کارشناسان هایپر صنعت فامکو توصیه می کنند از خرید دریل ستونی دست دوم پرهیز کنید تا متحمل هزینه های گزاف تعمیر و نگهداری نشوید.

قیمت دریل ستونی

این نوع دریل ها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند و ملاک تعیین قیمت دریل ستونی به موارد مختلفی اعم از قدرت موتور، نوع سه نظام، ظرفیت سوراخکاری و برند بستگی دارد که همین امر موجب تفاوت های قیمت در این محصول شده است. به علاوه، دریل های ستونی از نظر ابعاد با هم متفاوت هستند و عمدتا قیمت دریل ستونی بزرگ در مقایسه با قیمت دریل ستونی کوچک، بیشتر است. جهت راهنمایی، کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه دریل ستونی، لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: