اره گرد بر چیست؟

اره گرد بر یا اره دیسکی دستگاهی قابل حمل است که به کمک صفحه های مختلفی که روی آن نصب می شود امکان برش متریال های مختلف مانند چوب، پلاستیک، فلز و غیره را به اپراتور می دهد. همچنین می توان با اره گرد بر برش های مختلف مانند برش مستقیم و منحنی ایجاد نمود. همچنین اره های گرد بر تحت عنوان اره گرد بر خط کش دار و اره گرد بر چوب نیز شناخته می شود.

مشخصات فنی اره گرد بر

اره های گرد بر یکی از ابزارآلات پرکاربرد هستند که در مدل های مختلف تولید می شوند و در ابعاد تیغه، توان دستگاه، تعداد دور تیغه و تنظیمات عمق و درجه تفاوت دارند. همچنین اره های گردبر در انواع برقی و شارژی قابل ارائه هستند و قدرت موتور اره گرد برها معمولا 900 تا 2000 وات است و اگر برای کارها و پروژه های بزرگ این اره را تهیه می کنید توصیه می شود از اره های توان بالا استفاده نمایید که احتمال داغ شدگی آن کاهش پیدا کند. تیغه دستگاه نیز در قطر تیغه و شفت متفاوت بوده که باید متناسب با دستگاه و متریال مورد نظر انتخاب شود.

اره گرد بر (اره دیسکی)

اجزا دستگاه اره گرد بر

دستگاه اره گردبر از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که در مکانیزم و عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد و در تصویر زیر اجزای دستگاه اره گرد بر قابل مشاهده می باشد.

اجزای اره گرد بر

نحوه انتخاب دستگاه اره گرد بر

خرید اره گرد بر عملی بسیار راحت و آسان است و کاربر نیاز دارد در زمان خرید به چند عامل مختلف توجه کند. قدرت موتور یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد و بسته به نیاز و عملیات مورد نظر، اقدام به خرید اره گرد برد نماید. در نظر داشته باشید بدون در نظر گرفتن ابعاد اره گرد برد و توان موتور، نمی توان انتخاب مناسبی داشت و صرفا توجه به قیمت اره گرد بر بدون در نظر گرفتن خواسته های ما از دستگاه اره گردبر می تواند خطرات جانی و مالی به همراه داشته باشد حتی در برخی موارد نیاز شما با خرید یک اره گرد بر کوچک نیز رفع شده و عملکرد مناسبی را برای عملیات مورد نظر ارائه خواهد داد. اگر قصد دارید برای پروژه های سنگین یک اره گردبر تهیه کنید حتما قدرت بالای موتور را مد نظر قرار دهید. همچنین از دیگر مواردی که بهتر است هنگام خرید به آن توجه نمود وجود سیستم ترمز الکتریکی می باشد و نحوه عملکرد این ترمز به گونه ای است که به محض جدا شدن تیغه از قطعه، دستگاه خاموش می شود.

نحوه کار با اره گرد بر

  1. ابتدا برای داشتن نتیجه تمیز مطمئن شوید تیغه تیز بوده و مناسب با متریال مورد نظر می باشد.
  2. سپس عمق برش خود را مشخص نمایید و عمق برش باید 5 میلیمتر بزرگ تر از ضخامت چوب باشد.
  3. قطعه کار را با گیره یا کلمپ ثابت کنید تا حین انجام کار قطعه کار حرکت نکند و مطمئن شوید مانعی در مسیر برش وجود ندارد.
  4. اره را با هر دو دست گرفته سپس آن را روشن کرده و منتظر بمانید تیغه با سرعت کامل بچرخد.
  5. دماغه را روی قطعه کار بگذارید و برش را شروع کنید. در نظر داشته باشید که حرکت دست باید به صورت منظم باشد تا یک برش تمیز و دقیق ایجاد شود.
  6. قطعه هایی که بر روی زمین می افتند نشان دهنده برش شما می باشد و مشخص می شود که برش مذکور به صورت کامل انجام شده سپس محافظ تیغه را در جای خود قرار دهید.
  7. در زمان کار با اره گرد بر به کمک دو دستگیره تعبیه شده که باید در دو دست نگه داشته شود تعادل خوبی هنگام برش خواهید داشت.
  8. در بعضی اره ها نیز لیزر خط برش وجود دارد که موجب ایجاد برش دقیق تر و تمیز تری خواهد شد.

نکات ایمنی استفاده از اره گرد بر

  • به کابل‌ها و سیم‌ها که ممکن است خطر قطع شدن را به همراه داشته باشند، دقت کنید. مطمئن شوید که هیچ کدام در مناطقی که احتمالاً در حین کار با اره به آن جا می‌روید آویزان نباشد.
  • با استفاده از گیره ها و کلمپ ها، اطمینان حاصل کنید که قطعه کار به درستی روی میز شما محکم شده است و این کار از سر خوردن قطعه کار در حین برش جلوگیری می کند.
  • درصورت برش متریال روکش دار مثل (تخته سه لایی) آن را رو به پایین قرار دهید تا در حین برش پاره نشود و موجب توقف عملیات برش نشود.
  • تجهیزات محافظت شخصی خود را بپوشید از مهم ترین آن ها می توان به ماسک، گوشی و دستکش اشاره نمود.
  • هرگز از تیغه کند استفاده نکنید.
  • محافظ تیغه را تست کنید تا مطمئن شوید که در حین برش به درستی حرکت می کند.
  • در زمان ایجاد برش، اطمینان حاصل نمایید که هرگونه بریدگی یا مواد زائد به طور کامل از تیغه جدا شود و این قضیه در صورتی که یک فرد چپ دست هستید مهم تر خواهد بود زیرا ابزار را متفاوت از همکاران راست دست خود در دست خواهید گرفت.
  • هنگامی که برای اولین بار شروع به برش می کنید، مراقب ضربه یا پس زدن باشید و مطمئن شوید که برای این کار آماده هستید سپس کمی به یک سمت ایستاده تا متمرکز و آماده باشید.
  • اگر چوب برش می دهید ابتدا میخ های موجود را بررسی نمایید. در نظر داشته باشید که در صورت برخورد با تیغه موجب کیک بک و آسیب به تیغه می شود.
  • هنگام برش تمام توجه و تمرکز خود را به تیغه و مسیر برش محدود نمایید.

کاربرد دستگاه اره گرد بر
  • کارگاه نجاری
  • پروژه ساختمانی
  • سنگبری
  • کابینت سازی

مزایا اره گرد بر
  • قابلیت برش متریال های متفاوت
  • قابل حمل
  • وزن کم

اره گردبر دست دوم

برخی از خریداران به دنبال اره گرد بر ارزان هستند به همین دلیل اقدام به خرید اره گرد بر دست دوم یا کار کرده می کنند. باید به این نکته توجه داشت که نحوه کار و نگهداری اره گرد بر در طول عمر و دوام دستگاه تاثیر بسزایی دارد و در صورتی که موارد گفته شده رعایت نشود اره گرد بر کیفیت و کارایی خود را از دست داده و خرید و استفاده دوباره آن علاوه بر زیان مالی ممکن است خسارات جانی نیز به دنبال داشته باشد لذا کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو توصیه می کنند که از خرید اره گرد بر دست دوم خودداری نمایید.

قیمت اره گرد بر

اره های گرد بر در مدل های مختلف با مشخصات فنی متفاوتی تولید می شوند از این رو هر یک از این مشخصات و ویژگی ها در تعیین قیمت اره گرد بر تاثیر گذار خواهند بود. همچنین علاوه بر این موارد، برند اره گرد بر نیز در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. لذا جهت دریافت لیست قیمت اره گرد بر با کارشناسان حوزه ابزارآلات در هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: