دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند یا قفل دیجیتال راه حلی پیشرفته برای کنترل ورود و خروج راحت است. در این دستگیره ها وظیفه باز و بسته کردن قفل درب بر عهده موتورالکتریکی بوده و فرمان باز و بسته شدن توسط رمز، اثرانگشت، کارت مغناطیسی و تشخیص چهره به موتور ارسال می شود. دستگیره هوشمند دارای کلید مکانیکی برای مواقع ضروری نیز می باشند.

دستگیره های هوشمند که با نام دستگیره دیجیتالی نیز شناخته می شوند، امروزه برای کاهش سرقت در اکثر منازل، شرکت ها و سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. درب ورودی منازل و شرکت ها با نصب یک دستگیره هوشمند از نظر جلوه زیبایی می تواند بسیار تغییر کند و در عین حال امنیت آن مکان را فراهم آورد.

انواع دستگیره هوشمند

دستگیره های دیجیتال بر اساس قابلیت هایی که دارد را می توان به انواع زیر دسته بندی نمود:

  • دستگیره هوشمند تشخیص چهره
  • دستگیره هوشمند کارتی
  • دستگیره هوشمند اثر انگشتی
  • دستگیره هوشمند رمزدار

دستگیره هوشمند درب (دستگیره دیجیتالی)

قابلیت های دسترسی دستگیره هوشمند

در ادامه به بررسی قابلیت های دستگیره های هوشمند می پردازیم.

  • دستگیره هوشمند با قابلیت پذیرش رمز: این مدل متداول ترین و رایج ترین نوع دستگیره هوشمند است و معمولا دارای رمزی 4 الی 12 رقمی دارد. این رمزها می تواند به صورت واحد برای تمام افراد یا به صورت مخصوص برای هر کدام از کاربران تعریف شود.
  • دستگیره هوشمند با قابلیت تشخیص اثر انگشت: یکی از ایمن ترین نوع دستگیره های دیجیتالی حسگر اثر انگشت است که با قرار دادن اثر انگشت در محل مخصوص قفل به راحتی باز می شود. معمولا این دستگیره ها دارای رمز نیز هستند که در صورت وجود هر گونه مشکلی در تشخیص اثر انگشت بتوان از رمز برای باز کردن قفل استفاده کرد.
  • دستگیره هوشمند با قابلیت تشخیص کارت: یکی دیگر از دستگیره های هوشمند و دیجیتالی دستگیره های هوشمند کارتی هستند که با استفاده از کارت باز و بسته می شوند.
  • دستگیره هوشمند با قابلیت تشخیص چهره: یکی دیگر از قابلیت های دستگیره های هوشمند، باز کردن درب از طریق تشخیص چهره می باشد. در این مدل از دستگیره ها دیگر نیاز به دخالت دست نیست و به محض اینکه چهره تعریف شده رو به روی دوربین قرار بگیرد و همسان سازی چهره، درب را باز می کند.

این دستگیره ها علاوه بر زیبایی به دلیل استفاده از آلیاژ خاص در ساخت، مقاومت بالایی در برابر ضربه و شکسته شدن دارند و همچنین مجهز به آلارم های هشدار در برابر تهدیدات امنیتی هستند. همچنین دستگیره های هوشمند و دیجیتالی انواع درب، سیستم کنترل از راه دور توسط تلفن های همراه را نیز دارند. دستگیره دیجیتالی علاوه بر درب های ورودی منزل و محل کار، قابل نصب بر روی درب های داخلی مانند اتاق خواب و اتاق کار نیز می باشد. توجه داشته باشید که نصب این سری از تجهیزات ساختمانی یا تعویض دستگیره های قدیمی با آنها کار دشواری نیست.

انواع دستگیره هوشمند یا دیجیتالی بر اساس نوع درب

دستگیره های هوشمند در ظاهر بسیار شبیه هم هستند و می توانند به چند روش مختلف از جمله پین، کارت، اثر انگشت و چهره یا با بعضی از این موارد باز و بسته شوند. دستگیره هوشمند دیجیتال دارای انواع مختلفی بوده و این تنوع در انواع دستگیره هوشمند ایرانی و خارجی تقریبا یکسان می باشد که در ادامه به ارائه اطلاعاتی درباره آنها می پردازیم.

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت

این دستگیره ها قابلیت نصب بر روی درب های ضد سرقت را دارند و از امنیت بالایی برخوردار هستند و در مدل های مختلف مناسب برای درب های اصلی می باشند. ورود و خروج دستیگره های این درب ها را می توان با رمز، کارت، اثر انگشت یا تشخیص چهره کنترل کرد که برای اکثر سازمان های بزرگ کارایی دارد.

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت

دستگیره هوشمند درب اتاق

این دستگیره ها از نظر اندازه و سایز از دستگیره های درب ضد سرقت کوچکتر هستند و بیشتر مورد استفاده آن درب های اتاقی می باشند و اغلب با اثر انگشت و رمز قابلیت بازگشایی درب را دارند. از قابلیت های دستیگره درب ضد سرقت نیز می توان روی این درب ها استفاده کرد. با این تفاوت که شیوه تشخیص چهره برای درب ها اتاق دیگر لازم نیست.

دستگیره هوشمند درب اتاق

دستگیره هوشمند درب شیشه ای

این دستگیره صرفا برای درب های شیشه ای استفاده می شود و قابلیت بازکردن درب را از طریق رمز و نرم افزار را دارند. در درب های شیشه ای دستگیره بین دو شیشه نصب می گردد.

دستگیره هوشمند درب شیشه ای

نحوه اتصال دستگیره هوشمند

دستیگره های هوشمند علاوه بر قابلیت هایی که در بالا اشاره شد به سه شکل زیر نیز قابل کنترل می باشند:

نحوه اتصال دستگیره هوشمند

  • اتصال به وای فای

قابلیت اتصال به وای فای این امکان را به شما می دهد که ورود و خروج افراد به خانه یا شرکت به شکل آنلاین کنترل کنید. این قابلیت زمانی موثر است که فاصله زیادی از منزلتان داشته باشید.

  • اتصال به بلوتوث

این نوع اتصال کارکرد خوبی دارد اما در زمانی که فاصله دستگاه از دستگیره زیاد نباشد. برای مثال در خانه هایی که متراژ بالایی دارند این نوع اتصال خیلی کاربرد ندارد. اما در هر صورت با نزدیک کردن تلفن همراه به دستگیره دیجیتالی قفل درب باز می گردد.

  • پشتیبانی نرم افزار

زمانی که نخواهید از هیچ یک از مواردی مثل رمز، کارت یا اثر انگشت استفاده کنید یا بخواهید از راه دور دسترسی داشته باشید، برنامه های اختصاصی وجود دارند که با اکثر پلتفرم های اندروید و ios همخوانی داشته و این امکان را به کاربر می دهد که رفت و آمد را برای افراد از راه دور فراهم کنند.

لازم به ذکر است که دستگیره های هوشمند را در مواردی می توان طوری تنظیم کرد که با دوربین های امنیتی و منابع نوری در ارتباط باشد که در هنگام هر نوع تهدید یا روشن ماندن چراغ ها، هشداری را به شکل پیامک به تلفن همراه فرد ارسال نماید.

راهنمای خرید دستگیره هوشمند

در حال حاضر دستگیره هوشمند تولید داخل وجود ندارد و برای خرید دستگیره اتوماتیک یا دستگیره دیجیتال تحت عنوان دستگیره هوشمند ایرانی باید دقت فراوانی به خرج دهید. نکات دیگری که در خرید بهترین دستگیره هوشمند باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

  • نوع باتری
  • میزان ذخیره شارژ باتری
  • گزارش گیری از ورود و خروج
  • نوع برنامه و اپلیکیشن قابل اجرا
  • جنس بدنه
  • زبانه های قفل
  • لوازم جانبی

دستگیره هوشمند

مزایای دستگیره های هوشمند درب
  • ایجاد امنیت یالا
  • سهولت و راحتی و عدم نیاز به کلید سنتی
  • ظاهر زیبا و جذاب

قیمت دستگیره هوشمند درب

عوامل مختلفی در قیمت دستگیره های هوشمند موثر هستند که آنها را از دستگیره هوشمند ارزان و بی کیفیت متمایز می کنند و شامل نوع باتری و ذخیره شارژ، جنس بدنه و مغزی این دستگیره، هشدارهای امنیتی و سیستم عامل می شوند. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع دستگیره های هوشمند، آماده ارائه مشاوره و اطلاعات لازم در این زمینه، به مشتریان گرامی می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: