تجهیزات محوطه آرایی

تجهیزات محوطه آرایی چیست؟

تجهیزات محوطه آرایی به تجهیزاتی گفته می شود که به چرخش هوای تازه در محیط و ایجاد هماهنگی بین فضاهای طراحی شده در محوطه، محیط زیست و گیاهان با نمای ساختمان و بنای اصلی کمک می کنند و علاوه بر حفظ محیط پیرامون از آلودگی های شهری، لحظاتی آرامش ساز را برای افراد فراهم می سازد.

مشخصات فنی تجهیزات محوطه آرایی

محوطه سازی و طراحی و اجرای لند اسکیپ با کمک شناخت هرچه بهتر تجهیزات آن امکان پذیر می گردد که این تجهیزات و امکانات هر کدام دارای کاربری و اثرگذاری های متفاوت هستند. برای مثال ایجاد گرین وال یا دیوار سبز، نمای سبز در نمای ساختمان ها یا محوطه ویلاها و باغ ها و یا حتی در فضاهای داخلی این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که علاوه بر کمک به زیبایی فضا، به چرخش هوا و ایجاد فضایی پر آرامش کمک می کند. به عبارت بهتر در محوطه شهری امروزی و با وجود آلودگی های بسیار، داشتن چنین فضایی کمک به داشتن هوایی پاک حتی در محیطی محدود می کند و برای حفاظت از محیط زیست بسیار اثر گذار است. بت وجود تجهیزات ساختمانی مانند آبنما چه در محیط داخلی ساختمان های مسکونی و اداری و چه در محیط های خارجی، کمک به چرخه سالم آب و هوا در محیط می کند.

تجهیزات محوطه آرایی

انواع تجهیزات محوطه آرایی

تجهیزات محوطه آرایی در انواع مختلفی دسته بندی می شوند که به طور کلی می توان در موارد زیر به معرفی آنها پرداخت.

دیوار سبز

گرین وال، دیوار سبز یا نمای سبز، در حقیقت به ایجاد فضای سبز نه در سطح زمین بلکه به صورت عمودی و بر روی سطحی مثل نمای ساختمان، دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان ها ایجاد می شود که در برخی نقاط به کمک گیاهان طبیعی و رونده به صورت طبیعی گرین وال ایجاد شده است و در برخی نقاط به کمک تجهیزات مدرن و سیستم مکانیزم تصفیه و کاشت و رسیدگی به گیاهان ایجاد می شود.

دیوار سبز

آب نما

جریان آب از گذشته در ایران مورد توجه بوده و در تمامی باغ ها و اماکنی که صدای جریان آب به گوش می خورد فضایی روح نواز و آرام بخش ایجاد می شود. آبنما یکی از عناصری است که به صورت پیش ساخته و یا قابل اجرا در محل ساخته می شود و از دسته محصولاتی است که کمک به ایجاد چرخه سالم هوا و زیست بوم می گردد. آبنما در طبیعت نیز به صورت چشمه های طبیعی و آبشارها قابل رویت است و با توجه به مزایایی که دارد معماران و طراحان به صورت گسترده ای در طراحی محوطه و لنداسکیپ از آن استفاده می کنند.

آب نما

جکوزی پیش ساخته

جکوزی پیش ساخته یکی از عناصری است که علاوه بر اینکه کمک به محوطه آرایی و زیباسازی محوطه باغ و ویلا می کند ساعاتی خوش، سلامتی و استفاده مفید از محوطه باز را امکانپذیر می سازد، امروزه جکوزی های پیش ساخته در مدل های مختلف و با متریال مقاوم برای استفاده در محیط باز تولید می شود که سبک زندگی را متفاوت کرده است و مراحل نصب و استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

جکوزی پیش ساخته

نحوه انتخاب تجهیزات محوطه آرایی

بهترین و زیباترین محوطه آرایی را زمانی خواهید داشت که بتوانید هارمونی مناسبی بین تمامی عناصر استفاده شده در در محیط برقرار کنید و این هارمونی با یک طراحی درست و انتخاب صیحیح متریال، رنگ و تجهیزاتی که برای محوطه آرایی اتفاق می افتد، برای مثال برای انتخاب یک جکوزی باید به تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند، رنگ و جنس آن و طرح هندسی آن که در هماهنگی با محوطه باز باغ و ویلا یا روف گاردن باشد دقت نمایید و برای انتخاب صحیح آبنما بهتر است به ابعاد و اندازه محیط و ابعاد آبنمایی که قصد اجرای آن را در فضا دارید توجه کنید گرچه مشاوران و کارشناسان ماهر این حوزه یا طراح معمار می تواند کار شما را در انتخاب آسان سازد.

کاربرد تجهیزات محوطه آرایی

  • روف گاردن
  • محوطه باغ و ویلا
  • محوطه تالارها 
  • محوطه کارخانجات و ادارات
  • حیاط ساختمان ها
  • پارکها و محوطه های شهری

قیمت تجهیزات محوطه آرایی

با توجه به تنوع بسیار زیاد تجهیزات محوطه آرایی و تفاوت در متریال و نوع نصب آنها بهتر است جهت دریافت قیمت و مشاوره های لازم با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: