لنداسکیپ چیست؟

لند اسکیپ در معماری به معنی چشم انداز و منظره می باشد و در طراحی، به فرآیندهایی که برای محوطه سازی و زیباتر شدن چشم اندازها در انواع مکان هایی مثل: حیاط، ویلا، باغ، فضاهای شهری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، گفته می شود.

هایپر صنعت فامکو در زمینه اجرای پروژه های لنداسکیپ از جمله طراحی هایی برای زیبا سازی فضاهای شهری، انواع باغ و ویلاها، مجتمع های اداری یا مسکونی و غیره در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای طراحی پلان ها و اجرای لنداسکیپ با مشاوران و کارشناسان متخصص این زمینه در ارتباط باشید.

مشخصات فنی برای طراحی لند اسکیپ

لنداسکیپ که به انگلیسی Landscape می باشد به بهبود کیفیت زندگی شهری کمک می نماید، یکی از ارکان اصلی در معماری امروزی می باشد. امروزه معماران و کارفرمایان بسیاری علاوه بر توجه به معماری نما و معماری داخلی ساختمان های خود برای محیط پیرامون خود نیز اهمیت قائل شده اند و زمان زیادی را صرف طراحی با اصول و ضوابط خاص محیط زیستی برای محوطه باغ ها، حیاط ساختمان ها، بالکن و تراس خانه و رستوران ها، محیط های شهری مثل لند اسکیپ پارک و غیره می کنند.

لنداسکیپ

انواع تجهیزات لنداسکیپ

  • سقف متحرک
  • آلاچیق
  • پرگولا

سقف متحرک

با توجه به نیاز افراد به حریم خصوصی و تبدیل فضای بیرونی به فضایی امن و قابل استفاده و سکونت امروزه دامنه استفاده از سقف های متحرک بسیار گسترده شده است. هایپر صنعت فامکو انواع سقف های متحرک اعم از: سقف متحرک شیشه ای، سقف متحرک پلی کربنات، سقف متحرک پارچه ای، سقف متحرک آلومینیومی، سقف متحرک فلزی، سقف متحرک استخر، سقف متحرک روف گاردن، سقف متحرک دستی، سقف متحرک اتوماتیک و چتر و سایبان را به فروش می رساند.

سقف متحرک

آلاچیق

آلاچیق سرپناهی سبک و سنتی است که فضای باز را به فضایی امن تبدیل می کند که بتوان عصرهای گرم تابستان و یا روزهای باران پاییزی را در آن سپری نمود. آلاچیق دارای انواع مختلفی مثل آلاچیق سنتی، آلاچیق مدرن، آلاچیق قابل حمل می باشد و آلاچیق ها را معمولا با جنس های چوبی می شناسند و با توجه به اینکه کلبه های سوئیسی نیز از جنس چوبی ساخته می شوند و دارای سازه ای سبک هستند در دسته بندی آلاچیق ثبت شده اند.

آلاچیق

پرگولا

سقفی مشبک که بر روی سازه ای سوار می شود و برای ایجاد فضایی پر آرامش در محوطه های باز و باغی مورد استفاده قرار می گیرد. پرگولا از نظر جنس سازه و شکل آن دارای انواع مختلفی مثل: پرگولا مدرن، پرگولا قوسی، پرگولا متصل تولید می گردد.

پرگولا

تجهیزات رفاهی لنداسکیپ

مطمئنا ایجاد فضایی سبز برای داشتن لحظاتی آرام و پر آرامش در فضای زندگی شهری و شلوغ امروزه یکی از مواردی است که در تجهیزات ساختمانی بسیار مورد توجه است. در پروژه های لنداسکیپ ویلا، باغ و محیط های سبز با داشتن تجهیزاتی مثل تاب ویلایی، آتشدان، فلاور باکس، بخاری هیزمی، تخت های سنتی، بخاری یا هیتر های فضای باز، مه پاش رستورانی، مبلمان فضای باز و مبلمان شهری با ایجاد فضایی برای سرگرمی و آسودگی خاطر این امکان را برای افراد فراهم می کنند که ساعاتی پر از آرامش و تفریح را تجربه کنند. که در ادامه دو مورد از آنها را شرح می دهیم.

  • آتشدان
  • بخاری هیزمی
آتشدان

آتشدان در واقع یک ظرفی است که در آن آتش روشن می کنند تا محیط را گرم نگه دارد. سبک آنها بسیار متفاوت است زیرا که جزء تجهیزات رفاهی محسوب می شود. این آتشدان ها در انواع گازی و هیزمی می باشند. بنابراین، سبک های آنها مدرن و شیک می باشند و جنس این آتشدان ها معمولا از ورق های آهنی است.

آتشدان

بخاری هیزمی

یکی دیگر از تجهیزات رفاهی گرمایشی معمولا از چدن و فلز ساخته می شود. سوخت هایی که برای بخاری های هیزمی استفاده می شود از چوب و هیزم است. ظاهر این بخاری هیزمی بسیار زیبا بوده و در مواردی برای گرم کردن غذا استفاده می گردد. انواع بخاری های هیزمی شامل مدرن، سنتی، کمپینگ، چدنی و چندکار می باشد.

بخاری هیزمی

تجهیزات روشنایی لند اسکیپ

نورپردازی لنداسکیپ یکی از مهمترین بخش های طراحی و اجرای آن است که امکان استفاده از محیط باز را در شب فراهم ساخته و فضا را امن می کند. همچنین با ایجاد نور و سایه در این فضاها زیبایی بصری آن کامل می شود. از جمله نورپردازی هایی که برای محوطه های باز استفاده می شود می توان به انواع چراغ های شهری، چراغ های حیاطی و استخر و آبنما و حتی تلویزیون های شهری اشاره نمود.

تجهیزات روشنایی لند اسکیپ

تجهیزات محوطه آرایی لنداسکیپ

اگر تصمیم به ایجاد فضاهایی زیبا و قابل استفاده در محیط های باز هستید بهتر است مواردی مثل آبنما، جکوزی های پیش ساخته، گرین وال را امتحان کنید و بر زیبایی محوطه باغ ها و ویلاهای خود و حتی برخی از محیط های داخلی بیافزایید.

  • آبنما
  • جکوزی پیش ساخته
  • گرین وال
آبنما

در معماری یکی دیگر از عناصر زیبایی که در تجهیزات محوطه می توان استفاده کرد، آبنما می باشد. این نوع محصول از تجهیزات محوطه آرایی، اکثرا در محیط هایی مثل باغ و ویلا استفاده می شود. از مزایا آن می توان به پاکسازی و بهبود هوای چرخه محیط زیست اشاره کرد. آبنما با دادن یک چشم انداز زیبا و دل انگیز می تواند به زیبایی محوطه موردنظر کمک کند.

آبنما

جکوزی پیش ساخته

جکوزی های پیش ساخته یک نوع وان فایبرگلاس است که معمولا آب را به وسیله موتور یک اسب بخاری گرم می کند. جکوزی پیش ساخته در مدل های فضای باز و آپارتمانی می باشد. نصب تعداد شیرآلات، موتور و بلوئر و سایر تجهیزات با توجه به تعداد نفرات قابل ارائه می باشد.

جکوزی پیش ساخته

دیوار سبز (گرین وال)

گرین وال یا دیوار سبز به قسمتی از دیوار گفته می شود که با پوشش گیاهی پوشیده شده است. این دیوارها بسیار باشکوه می باشند و جلوه ظاهری زیبایی به محیط می بخشد. دیوار سبز دارای مدل هایی مثل: مدولار، شبکه ای، پلیمری، هیدروپونیک، کابلی، گیاهان مصنوعی و آکاردئونی می باشد.

دیوار سبز (گرین وال)

انواع سبک های طراحی لند اسکیپ

طراحی محوطه، طراحی روف گاردن، طراحی حیاط و یا حتی محیط های شهری با توجه به سبک های کاری متفاوت معماران علاوه بر اعمال سلیقه کارفرما و معمار، دارای اصول و سبک های خاصی می باشد که اکثر طراحان و معماران این حوزه برای طراحی پلان لنداسکیپ از این اصول پیروی می کنند.

پلان ها و سایت پلان های طراحی لنداسکیپ از عناصر زنده و مرده ای تشکیل شده اند که در این حوزه از عناصر مرده یا بی جان مثل ساختمان اصلی با عنوان هارداسکیپ یا طراحی لند اسکیپ هارد یاد می کنند و به عناصر زنده مثل درختان و بوته های سبز، آبنما و غیره نیز سافت اسکیپ یا طراحی لنداسکیپ سافت می گویند.

  • سبک کلاسیک

سبک های کلاسیک در طراحی محوطه خود دارای شاخه های بسیاری می باشد که در زیر برخی از زیر مجموعه های این سبک معرفی می شود.

سبک منظم

  • سبک باغ مدیترانه ای

به محض اینکه با اسم مدیترانه روبرو می شویم به یاد سواحل مدیترانه و محیط های ساده، دنج و پوشانده شده از شن و سنگ های لب ساحل و کاشی های رنگی می افتیم. در این سبک طراحی دقیقا تلاش می شود که محیط هایی با طراحی های رسمی و غیر رسمی را ایجاد نماید.

سبک باغ مدیترانه ای

  • سبک اسپانیایی

در این مدل طراحی کمی شباهت به طراحی معماری اسلامی مثل طراحی مساجد دارد. کاشی های رنگی، ستون های تکرار شونده، تراس ها و تقارن در هر سمت و سو به چشم می خورد.

سبک اسپانیایی

  • سبک باغ کوروش

یکی از رکن های این سبک طراحی وجود آبنما به خصوص در بخش ورودی ساختمان و روان سازی آب در محوطه می باشد. انعکاس حرکت آب بر روی نمای ساختمان فضایی دلنشین و زیبا را برای اوقات فراغت فراهم می کند.

سبک باغ کوروش

  • سبک باغ ژاپنی

فرهنگ معماری ژاپنی و علاقه آن به معنویت، حفظ حالت روحانی و طبیعی فضا باعث شده است که در این سبک شکل اصیل و ارگانیک فضا را حفظ نمایند.

سبک باغ ژاپنی

  • سبک باغ مدرن

سبکی که امروزه بسیار پر طرفدار است، سادگی و مینیمال بودن خطوط ساختمان و خطوط طراحی فضا باعث شده در فضاهایی که با این سبک طراحی می شود، احساسی از امنیت برای مخاطب به همراه داشته باشد. همچنین خطوط صاف و مستقیم، استفاده از مصالحی مثل بتن، سنگ ریزه و استفاده از رنگ های خنثی از نشانه های اصلی این سبک طراحی است.

سبک باغ مدرن

  • سبک باغ ایرانی

به محض اینکه نام باغ ایرانی بر زبان می آید تصاویری از باغ فین کاشان و یا سایر باغ های ایرانی، نهرهای جاری، حوض های بهم پیوسته، مسیر های هدایت کننده به سمت ساختمان اصلی در ذهن نقش می بندد.

سبک باغ ایرانی

  • سبک باغ توسکانی

این سبک از طراحی برای مناطق گرم و خشک استفاده می شود. در این سبک از گیاهان مقاوم در برابر آب و هوای خشک استفاده می کنند که نیاز کمی به آبیاری داشته باشند. با کاشت گیاهان و ایجاد فضای سبز کمک به بیابان زدایی و ایجاد فضایی مطبوع برای محیط زندگی می کنند.

سبک باغ توسکانی

سبک های دیگر نیز هستند که از نظر جلوه بصری زیبا بوده ولی خیلی مرسوم نمی باشند. این سبک ها عبارتند از:

  • سبک منظم

سبکی شیک و ساده که از خطوط منظم و در یک راستا پیروی می کند، در منازل یا ویلاهایی که سبکی کلاسیک دارند بیشتر از این سبک استفاده می کنند. در سبک کلاسیک اکثر خطوط در نمای ساختمان به صورت متقارن تکرار می شوند به همین جهت تکرار این خطوط متقارن و اتصال نما به فضای محوطه تاثیر به سزایی در زیبایی محیط دارد.

  • سبک ارگانیک

سبکی متضاد با سبک منظم که خطوط و اشکال نامنظمی را دنبال می کند و در محیط های بزرگ از این سبک بیشتر استفاده می شود. در این سبک طراحی، سعی می شود از عناصری که از دل طبیعت برگرفته شده اند و با متریال اولیه بومی و طبیعی ساخته می شوند، استفاده نمود همانند آجر، سنگ های قلوه ای و غیره می باشد.

  • سبک باغ مورب

سبکی ترکیبی است که از سبک اسپانیایی و انگلیسی پیروی می کند. شباهت هایی از هر یک از سبک های گفته شده را می توانید در گوشه و کنار محوطه خود به هنگام اجرای چنین طرحی ملاحظه کنید.

  • سبک باغ انگلیسی

سبکی از طراحی لنداسکیپ که در آن از مجمسه ها، ستون ها و المانی هایی از شخصیت های کلاسیک استفاده می گردد. مسیرهای رفت و آمد در این سبک به صورت ساده و مستقیم افراد را به محل های مورد نظر طراحی شده هدایت می کند.

نحوه انتخاب طراحی لنداسکیپ متناسب با فضا

کارشناسان هایپر صنعت فامکو می توانند با حضور در محل مورد نظر شما، برداشت ابعاد و اندازه های محوطه و مشاهده اقلیم و شرایط موجود می توانند پس از شنید خواسته های کارفرما نسبت به طراحی و اجرایی کردن طرح محوطه دلخواه شما اقدام نمایند.

معماران با تجربه ای که سالیان طولانی در حوزه طراحی لنداسکیپ فعالیت داشته اند دست به طراحی فضایی رویایی با امکانات رفاهی مناسب خواهند زد که تمامی خواسته های کارفرما را پاسخگو باشد. این پروژه ها می تواند برای انواع لند اسکیپ های حیاط، مجتمع های مسکونی، محیط های ویلایی، باغ و هتل غیره انجام گیرد.

توجه به اقلیم، شرایط موجود و امکانات فیزیکی موجود در محوطه مورد نظر یکی از ارکان های اصلی برای طراحی و اجرای یک محوطه دلنشین و هماهنگ با معماری بنا می باشد.

مزایای ایجاد لنداسکیپ
  • ایجاد فضایی امن و پر آرامش برای اوقات فراغت و استراحت
  • کاهش آلودگی محیط (آلودگی صوتی، آلودگی هوا)
  • ایجاد تنوع در فضاهای بیرونی ساختمان
  • استفاده مفید از فضاهای محوطه
  • تهویه هوا به صورت طبیعی
  • ایجاد تنوع بین فضای داخلی ساختمان و خارجی آن
  • ایجاد منظره ای چشم نواز و پر آرامش
  • ایجاد فضای بازی برای کودکان

مراحل طراحی و اجرای لنداسکیپ (اجزای تشکیل دهنده لنداسکیپ)

به هنگام طراحی لنداسکیپ، تمامی عناصری که نیاز است در محوطه داشته باشیم را با توجه به اقلیم و موقعیت قرار گیری ساختمان در نظر گرفت. امروزه در محوطه حیاط ها، محوطه باغ ها، روف گاردن ها و حتی تراس ها می توان با استفاده از عناصری ساده محیطی برای دقایقی آرامش را فراهم نمود که به دور از شلوغی ها و روزمرگی ها بتوان اوقاتی را در آنجا گذراند.

برای طراحی لند اسکیپ که اصول خاص خود را داشته و طراحان هایپر صنعت فامکو در حوزه طراحی و اجرای خطوط اصلی هماهنگ با محیط و بنای شما را بر اساس سفارش عهده دار می شوند، ولی در زیر بخشی از تجهیزاتی که می توان در محیط ها و محوطه های باز استفاده کرد و روح زندگی را در فضای خارجی ساختمان ها و حتی محیط های عمومی مثل پارک ها جاری ساخت معرفی می شود که می توانید به صورت موردی و نسبت به سفارش هر یک از این تجهیزات اقدام نمایید.

هزینه طراحی لنداسکیپ

قیمت طراحی محوطه آرایی یا لنداسکیپ با توجه به مواردی محاسبه می شود که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم:

طراحی لنداسکیپ

هزینه طراحی لنداسکیپ بر اساس بازدید و برداشت های اولیه، حجم کار، متراژ کار و درخواست های کارفرما بر حسب مترمربع محاسبه و اعلام می گردد. در ابتدا پلان های فاز صفر به مشتری تحویل می گردد و در صورت تایید و عقد قرارداد فازهای بعدی طراحی آغاز می گردد. شما می توانید برای دریافت قیمت طراحی لنداسکیپ و مشاوره های لازم در این حوزه با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

اجرای لنداسکیپ

در صورتی که کارفرما درخواست اجرای پلان لنداسکیپ خود را داشته باشه گروه صنعتی هایپر صنعت فامکو تیم های اجرایی خود را برای اجرای کار اعزام می کند و شما می توانید نسبت به عقد قرار داد با تجهیزات یا بدون تجهیزات اقدام و سپس مراحل اجرای کار صورت پذیرد.

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای لنداسکیپ

تجهیزاتی مورد نیاز محوطه و لنداسکیپ در هایپر صنعت فامکو به صورت موردی و تک محصول به فروش رسیده و در محل نصب می شوند، شما عزیزان برای دریافت قیمت هر یک از محصولات مورد نیاز و یا در صورت نیاز به نصب و آگاهی از قیمت نصب می توانید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: