قیمت :
12,950,000
تومان
قیمت :
4,300,000
تومان

کولر آبی سلولزی چیست؟

کولر آبی سلولزی نسل جدید کولرهای آبی بدون پوشال می باشد که در ظرفیت های مختلف تولید می شود. کولر آبی سلولزی دارای پدهایی از جنس سلولز بوده که دارای خاصیت رطوبت پذیری بالایی می باشند و همین امر باعث قدرت خنک کنندگی بالای آنها شده است.

انواع کولر آبی سلولزی

هایپر صنعت فامکو کولرهای آبی سلولزی را با توجه نوع سیستم عملکرد به شرح زیر ارائه می نماید.

  • کولر آبی سلولزی ثابت
  • کولر آبی سلولزی پرتابل
  • کولر آبی سلولزی هوشمند
  • کولر آبی سلولزی نیمه هوشمند

مشخصات فنی کولر آبی سلولزی

کولرهای آبی سلولزی، نسل مدرن کولرهای آبی قدیمی می باشند که با توجه به نیاز جامعه توانسته اند امکانات بسیار مدرن و پیشرفته ای را به صنعت تهویه مطبوع اضافه کنند. کولر آبی سلولزی مانند کولر آبی پوشالی از سیستم تبخیری استفاده می کند و در ظرفیت های 3500 تا 11000 تولید شده است. متخصصان کشور ما با جایگزین کردن پدهای مقاوم و جدید سلولزی به جای پدهای پوشالی قدیمی، باعث افزایش راندمان کولر آبی در مناطق گرم و خشک شده اند.

کولر آبی سلولزی

معرفی ویژگی های کولر آبی سلولزی

کولرهای آبی سلولزی دارای انواع ثابت و پرتابل می باشند که می توان آنها را به صورت هوشمند و نیمه هوشمند ارائه نمود که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

کولر آبی سلولزی پرتابل

این کولرها مناسب فضاهای کوچک بوده و می توان آن را با توجه به وزن کم آن جابجا نمود. کولر آبی سلولزی در انواع کولر آبی سلولزی ایستاده و رومیزی طراحی و تولید می گردد.

کولر آبی سلولزی پرتابل

کولر آبی سلولزی ثابت

این کولر بر خلاف کولر آبی پرتابل خاصیت جابجایی و نصب در محیط دلخواه را ندارد و حتما باید در محل های مشخص شده و دارای کانال کشی نصب شود. کولر آبی سلولزی ثابت توانایی خنک کردن متراژ بالای 100 متر را دارد.

کولر آبی سلولزی ثابت

کولر آبی سلولزی هوشمند

این نوع کولر آبی که به کولر آبی سلولزی هوشمند معروف است به دلیل نداشتن تسمه در بازار با نام کولر آبی سلولزی بدون تسمه به فروش می رسد که در این سیستم تسمه و یاتاقان به طور کامل حذف شده اند.

کولر آبی سلولزی نیمه هوشمند

کولر نیمه هوشمند در واقع تمام ساختار کولر آبی های قدیمی حفظ شده است و فقط نوع پوشال از پوشال چوبی به پد سلولزی تغییر کرده است.

اجزای کولر آبی سلولزی

اجزای کولر آبی سلولزی شامل پد سلولزی، پمپ، پروانه، سیستم کنترل هوشمند، موتور، جعبه تقسیم و بدنه کولر می باشد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

  • پوشال سلولزی (پد سلولزی)

یکی از اصلی ترین اجزای کولر آبی سلولزی پوشال های آن می باشد. هر کولر آبی سلولزی داری 4 پد سلولزی بوده که این پدها از تعداد لایه های ورقی بسیار زیاد ساخته شده است که این پدها به صورت لایه های موج دار و بسیار نازک موجود می باشد.

  • پمپ آب

این قطعه نیز مانند پدهای سلولزی جز مهم ترین اجزا کولر آبی سلولزی می باشد که این قطعه آب را از درون منبع از طریق لوله های روی پدهای سلولزی انتقال می دهد.

  • پروانه

قطعه پروانه در مرکز کولر قرار می گیرد و با چرخشی که دارد باعث سرعت باد خنک و هدایت آن می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که پروانه این دستگاه همیشه باید تراز باشد در غیر این صورت اتلاف انرژی زیادی خواهیم داشت.

  • سیستم کنترل هوشمند

در کولرهای آبی مدرن سلولزی قطعه ای به نام سیستم کنترل هوشمند وجود دارد که با داشتن این قطعه به راحتی می توانیم عملکرد کولر آبی را کنترل کنیم.

  • موتور

دینام یا موتور از مهم ترین بخش کولر و همچنین منبع انرژی این دستگاه محسوب می شود که در دو بخش سرعت تند و سرعت کند قابلیت تنظیم دارد.

  • جعبه تقسیم برق

همانطور که از نام قطعه مشخص است این قطعه وظیفه برق رسانی به اجزای داخلی کولر را دارد. در نظر داشته باشید که این قطعه حتما باید دور از رطوبت نصب شود تا خطر برق گرفتی برای کاربر نداشته باشد.

  • بدنه کولر

بدنه کولر از یک مکعب کامل با یک بخش ثابت و دیواره متحرک ساخته شده است. بهتر است کف کولر از ورق گالوانیزه باشد زیرا در برابر عوامل جوی مقاوت دارد و از زنگ زدگی و پوسیدگی زود هنگام جلوگیری می کند.

نحوه نصب کولر آبی سلولزی

قبل از اقدام به نصب کولر آبی سلولزی باید با توجه به شرایط اقلیمی، ظرفیت مورد نظر خود را انتخاب کنیم. در اولین مرحله نصب کولر سلولزی باید کولر را به جایگاه نصب منتقل کرده و در مرحله بعد به دلیل حساسیت بالای سیم کشی کولر آبی سلولزی باید اتصالات آب به کولر را به درستی انجام دهید زیرا در صورت عدم نصب صحیح، دستگاه یا تابلو کلید موجود در کولر آسیب می بینند. در صورتی که تخصص کافی در نصب این نوع کولر آبی ندارید توصیه می شود به متخصصین در این حوزه مراجعه فرمایید.

نحوه رفع بوی بد کولر آبی سلولزی

یکی از مزایای مهم کولر آبی سلولزی نسبت به کولر آبی پوشالی عدم نیاز سرویس سالیانه می باشد اما اگر برای مدت بسیار طولانی به کولر آبی سلولزی رسیدگی نکنید و پدهای آن تمیز نشود باعث ایجاد بوی بسیار بدی در محیط می گردد. البته نگران نباشید برای رفع بوی بد پدهای سلولزی می توانید از محلول آب و سرکه برای شست و شوی این پدها استفاده کنید و به مدت دو ساعت اجازه دهید که در محفظه باقی بماند با این روش دیگر شما هرگز بوی بدی را استشمام نخواهید کرد.

نکات مهم در انتخاب ظرفیت کولر آبی سلولزی
  • محل نصب کولر

در صورتی که محل نصب کولر سلولزی بر روی پشت بام و در مقابل تابش مستقیم آفتاب باشد راندمان کولر کاهش پیدا خواهد کرد.

  • شمالی یا جنوبی بودن ساختمان

مهم ترین پارامتری که باید در زمان انتخاب کولر آبی در نظر داشته باشیم میزان نور واحد است ساختمانی که دارای نورگیری بهتری است باید ظرفیت های بالاتری را انتخاب نماید.

  • نوع کانال کشی واحد

نقشه کانال مورد استفاده حتی ابعاد کانال در میزان سرمایش و ظرفیت کولر تاثیر بسزایی دارد.

  • مکان نصب

آب منطقه ای که قرار است کولر در آن نصب شود اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل کولرهای آبی سلولزی برای استفاده در مناطق آب شور توصیه نمی شود زیرا احتمال شوره زدن پدها وجود دارد.

مزایای کولر آبی سلولزی
  • سیستم شستشوی خودکار
  • عدم نیاز به سرویس سالانه نسبت به کولر آبی پوشالی
  • مقاوم در برابر اکسید شدن
  • نصب بسیار سریع و آسان
  • مصرف انرژی پایین

قیمت کولر آبی سلولزی

مواردی مانند متراژ ساختمان، متریال ساخت، هوشمند سازی، ظرفیت و غیره بر روی قیمت کولر آبی سلولزی می تواند تاثیر گذار باشد که شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت های بروز با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: