قیمت :
7,095,000
تومان

کولر آبی پوشالی چیست؟

کولر آبی پوشالی یکی از انواع کولر آبی می باشد که با استفاده از پدهای پوشالی و ریزش آب روی آنها فرایند تبخیر را به خوبی انجام داده و هوای خنک را برای محیط فراهم می کند. کولر آبی پوشالی به دلیل استفاده از سیستم تبخیری برای مناطق گرم خشک مناسب می باشد و دارای مصرف برق کمی می باشد.

انواع کولر آبی پوشالی

هایپر صنعت فامکو یکی از بزرگترین تامین کننده تجهیزات تهویه مطبوع، کولرهای آبی پوشالی را به شرح مدل های زیر ارائه می نماید.

کولر آبی پوشالی ثابت

  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 2300 cfm
  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 3500 cfm
  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 4900 cfm
  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 7000 cfm

کولر آبی پوشالی پرتابل

  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 2500 cfm
  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 2800 cfm
  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 3000 cfm
  • کولر آبی پوشالی ظرفیت 5000 cfm

مشخصات فنی کولر آبی پوشالی

در نظر داشته باشید زمانی که کولر آبی پوشالی را روی دورهای تند قرار می دهیم حدود یک اسب بخار جریان می کشد. در بخش پمپ آب کولر آبی پوشالی می توان به انواع پمپ های مورد استفاده در این سیستم اشاره کرد که این پمپ می تواند موتور تک بوبین و یا دو بالشتک باشد. در نوع تک بوبین موتور الکتریکی فقط دارای یک سیم پیچ است که آب را با فشار کمتری پمپاژ می کند ولی در نوع دو بالشتک با ایجاد میدان مغناطیسی آب را با فشار بیشتری پمپاژ کرده و برای کولرها با ظرفیت های بالاتر کاربرد دارد.

کولر آبی پوشالی

معرفی ویژگی های انواع کولر آبی پوشالی

کولرهای آبی پوشالی یکی از محصولات تهویه مطبوع می باشد که با ظرفیت های مختلف و در دو نوع ثابت و قابل حمل (پرتابل) طراحی و تولید می شود که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

کولر آبی پوشالی ثابت

کولر آبی پوشالی ثابت یکی از پرطرفدار ترین و قدیمی ترین سیستم های سرمایشی محیط های گرم و خشک ایران محسوب می شود که در ظرفیت های بالا و برای منازل طراحی شده است. لازم به ذکر است که کولرهای پوشالی ثابت به دو صورت بغل زن و بالازن ارائه می شود. توصیه می شود با توجه به گران بودن منابع انرژی از کولر آبی پوشالی ثابت استاندارد استفاده گردد.

کولر آبی پوشالی ثابت

کولر آبی پوشالی پرتابل

در واقع همان سیستم کولر آبی ثابت پوشالی را دارد ولی در ابعاد کوچکتر که در دو مدل ارائه می شود. یکی از مدل های این کولر آبی پوشالی پرتابل نیازی به اضافه کردن آب به شکل دستی ندارد و می توان با وصل کردن شیلنگ، آب مورد نیاز دستگاه تامین کرد اما در مدل دیگر آب مورد نیاز باید به صورت دستی در داخل کولر ریخته شود.

کولر آبی پوشالی پرتابل

نحوه محاسبه ظرفیت کولر آبی پوشالی

برای استفاده بهینه از ظرفیت مطلوب سیستم های خنک کننده کولر آبی پوشالی و همچنین صرفه جویی در مصرف منابع زیست محیطی، ظرفیت های ویژه ای برای داشتن بهترین راندمان سرمایش محیط در نظر گرفته شده است که در جدول زیر به آن پرداخته ایم.

نحوه محاسبه ظرفیت کولر آبی پوشالی
ظرفیت کولر آبی پوشالی (CFM) مساحت محل نصب (مترمربع)
1400 صفر تا 20
2300 20 تا 50
3500 50 تا 70
5500 70 تا 100
7000 100 تا 120
8000 120 تا 150

نکات استفاده از پوشال کولر آبی پوشالی

پوشال کولر آبی پوشالی از رشته چوب ساخته شده که با توجه به ظرفیت کولر آبی در شبکه های مخصوص قرار می گیرد. پوشال ها یکی از مهم ترین اجزای کولز آبی پوشالی هستند که قدرت جذب آب بالایی دارد و این ویژگی باعث شده که به سختی آب را پس بزند. پوشال های استفاده شده در کولر آبی، اندازه ای بین 1 تا 2 میلیمتر دارد و شکل ظاهری این پوشال ها عموما به شکل درهم تنیده و نامنظم می باشد. این رشته چوب ها را از درخت های سپیدار و بید می سازند زیرا بیشترین مقدار جذب آب را دارند. استفاده از پوشال در کولر آبی پوشالی دارای نکاتی می باشد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

  • زمان تعویض پوشال

این پوشال ها برای داشتن بهترین و بالاترین راندمان در فصول گرم باید به صورت سالانه تعویض شوند زیرا این چوب ها مستقیما با آب در ارتباط هستند اگر سالیانه تعویض نشوند ممکن است خاصیت خود را از دست بدهند.

  • سایز پوشال های چوبی

برای تعویض پدهای پوشالی باید از اندازه های آنها نیز اطلاع داشته باشید زیرا این پوشال ها در بازار با نام های 2000، 2500، 3000، 4500 و 7000 به فروش می رسد.

  • نحوه استفاده از پوشال چوبی

با توجه به برند و نوع ساخت کولر آبی، آب دهی هر کدام می تواند متفاوت باشد. در زمان خرید پوشال باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از کولرها به صورت اتوماتیک از بالا و برخی دیگر از طرفین محفظه کولر روی پوشال ها آب می ریزند به همین علت باید پوشال مناسب را خریداری نمایید. این نکته را حین استفاده از کولر آبی پوشالی در نظر داشته باشید که اگر ریزش آب به صورت مکرر باشد با گذر زمان محفظه نگهدارنده پوشال زنگ زده و در صورت تداوم زنگ زدگی پوسته بیرونی هم آسیب می بیند.

مزایای کولر آبی پوشالی
  • هزینه نصب و راه اندازی بسیار اندک
  • قیمت مناسب
  • مناسب برای آب و هوای گرم و خشک
  • دوست دار محیط زیست

قیمت کولر آبی پوشالی

تعیین قیمت کولر آبی پوشالی با توجه به فاکتورهای مهمی مانند ظرفیت، نوع پمپ، متریال سازنده و همچنین پرتابل یا ثابت بودن آن مشخص می گردد که شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع کولر آبی پوشالی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: