قیمت :
43,600,000
تومان
قیمت :
3,550,000
تومان
قیمت :
3,000,000
تومان
قیمت :
3,400,000
تومان
قیمت :
2,600,000
تومان
قیمت :
2,850,000
تومان

ویلچر مکانیکی چیست؟

ویلچر مکانیکی در واقع یک صندلی با چهار چرخ است که جهت افزایش تحرک در افرادی که مشکلات حرکتی دارند، طراحی شده است. این ویلچرها دسترسی به فرصت هایی چون تحصیل، کار و زندگی اجتماعی را در افرادی که دارای معلولیت هستند یا به طور موقت یا دائم قادر به راه رفتن نیستند، فراهم می کنند.

ویلچر مکانیکی

در واقع با استفاده از ویلچر های مکانیکی افرادی که دارای محدودیت حرکتی هستند می توانند مستقل به فعالیت روزانه مهم و زندگی خود برسند. شرکت هایپر صنعت فامکو به عنوان یک شرکت پیشرو در فروش تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی و توانبخشی، انواع ویلچرهای مکانیکی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

انواع ویلچر مکانیکی

در ادامه به بررسی انواع ویلچرهای مکانیکی می پردازیم:

ویلچر دستی

ویلچرهای دستی که با نام ولیچرهای ساده دستی نیز شناخته می شوند، به گونه ای طراحی شده اند که کاربر می تواند در صورت داشتن توانایی لازم جهت به حرکت در آوردن آن با استفاده از نیروی خود، از حلقه های فلزی که در کناره های ویلچر تعبیه شده است، استفاده کند یا درصورت عدم توانایی، به وسیله دسته های پشتی که جهت جابجایی توسط شخص دیگر در نظر گرفته شده است بهره ببرد.


ویلچر دستی

ویلچر ارتوپدی

ولیچرهای ارتوپدی ویلچرهایی با طراحی منحصر به فرد هستند که امکانات و راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می کنند و به گونه ای طراحی شده اند که از زیر دستی و زیر پایی متحرک بهره می برند و قابلیت تاشوندگی را برای جابجایی و حمل آسان ارائه می دهند.
 

ویلچر ارتوپدی

ویلچر برانکاردی

این ویلچرها را متناسب با خاصیت باز شوندگی و تبدیل شدن به برانکارد، به این صورت نام گذاری کرده اند و کاربر می تواند با باز کردن دسته ها و پایه های ویلچر آن را مطابق با نیاز خود تنظیم کند. این ویلچرها علاوه بر داشتن امکانات یک ویلچر، قابلیت تخت شدن را نیز دارند.

ویلچر برانکاردی

ویلچر بیمارستانی

ویلچرهای بیمارستانی متناسب با ساختاری که برای آنها در نظر گرفته شده است کاربری بیشتری را برای محیط های بیمارستانی و مراکز درمانی ارائه می دهند. زیرپایی های این مدل از ویلچرها به صورت ثابت با مقاومت بالا ساخته می شوند، تا در صورت برخورد با موانع موجود در جابجایی ها به راحتی دچار آسیب نشوند.

ویلچر بیمارستانی

ویلچر حمامی

ویلچرهای حمامی نوع دیگر از ویلچرها هستند که امکان استفاده در محیط های دارای رطوبت و همچنین تماس مستقیم با آب را فراهم کرده اند. ویلچرهای حمامی دارای ساختار ویژه ای هستند و آن هم استفاده از لگن مخصوص حمام و دستشویی در ساختار آنها است که در برخی مدل ها قابلیت جداشدن دارد و فرد می تواند از آن به عنوان یک ویلچر معمولی استفاده کند. این مدل از ویلچرها به راحتی بر روی توالت فرنگی قرار می گیرند به همین دلیل است که به آنها ویلچر سرویس بهداشتی نیز می گویند.

ویلچر حمامی

ویلچر ایستا

ویلچرهای ایستا مکانیکی برای آن دسته از افرادی طراحی شده اند که قابلیت راه رفتن و ایستادن ندارند ولی به دلیل شرایط زندگی خود احتیاج به قرار گیری در حالت ایستا دارند تا بتوانند پاسخوی نیاز های خود باشند. این ویلچرها با استفاده از اهرم ها و جک هایی که در ساختار آن ها تعبیه شده است، حالت ایستا را فراهم می کنند.


ویلچر ایستا

ویلچر مسافرتی

ویلچرهای مسافرتی را نیز می توان در دسته بندی ویلچرهای مکانیکی قرار داد. این مدل از ویلچرهای مکانیکی متناسب با ماهیتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است دارای وزن کمتری نسبت به سایر مدل های ویلچرهای مکانیکی هستند و از قابلیت تا شدن نیز بهره می برند. ویلچرهای مسافرتی همانطور که از نامش پیداست برای راحت تر کردن جابجایی ها و حمل ویلچر برای افرادی که برای مدت طولانی در خارج از منزل فعالیت دارند و یا احتیاج به مسافرت دارند، ساخته شده اند تا به راحتی در صندوق ماشین و سایر وسایل نقلیه به آسانی قرار بگیرند و حس رضایت را برای افراد توان یاب به ارمغان آورند.

ویلچر مسافرتی

اجزا ویلچر مکانیکی

اجزای تشکیل دهنده و ساختار کلی ویلچرهای استاندارد مکانیکی به این صورت می باشد:

  • چرخ ها: دارای دو مجموعه اصلی چرخ هستند که بار را حمل می کنند و صندلی را به جلو و عقب حرکت می دهند. دو چرخ گردان کوچکتر در موقعیت قدامی ویلچر به عنوان چرخاننده و دو چرخ عقبی نیز به عنوان محرک عمل می کنند ودر کل مجموعه چرخ ها موجب ثبات و پایداری ویلچر می شوند.
  • کاستور: ویلچرهای مکانیکی دارای محفظه کاستور و محورهای چرخ محرک عقب است که به قاب ویلچر متصل می شوند.
  • قاب: قاب ممکن است بر اساس نیاز کاربر و نوع ساخت آن تاشو یا یک تکه و سفت باشد.
  • نشیمنگاه: جهت نشستن کاربر یک صندلی بین چرخ های باربر در نظر گرفته شده است که دارای دو تکیه گاه بازو در طرفین می باشد که از دست ها و آرنج پشتیبانی می کنند. در واقع سیستم نشیمنگاه به عنوان یک رابط کمکی عمل می کند که موجب حفاظت از پوست، ایجاد موقعیت برای عملکرد و نیروی محرکه و همچنین راحتی کاربر می شود.
  • جاپایی: جهت قرار گرفتن پاها (حمایت از پاها) و عدم بر خورد آنها با زمین در زمان قرارگیری بر روی ویلچر، تکیه گاهی تعبیه شده است که به اصطلاح به آن زیرپایی گفته می شود.
  • دسته های پشت ویلچر: دو دسته در پشت صندلی طراحی شده است که به اندازه کافی قوی هستند تا نیروی ناشی از فشار را تحمل کنند و ویلچر را به حرکت در آورند.
  • ترمز: ترمزهای ویلچر را می توان برای جلوگیری از حرکت ویلچر اعمال کرد، به خصوص زمانی که کاربر در حال سوار شدن یا خارج شدن از صندلی است یا اگر صندلی در شیب می باشد و شما نمی خواهید ویلچر حرکت کند. علاوه بر موارد گفته شده تسمه های موقعیت، تکیه گاه سر، دسته های فشاری، قفل چرخ ها و رینگ های دست، نمونه هایی از اجزای متداول یک ویلچر هستند که بر اساس نیاز پزشکی و عملکردی اضافه می شوند. در واقع می توان گفت ویلچرهای مکانیکی در انواع متنوع و جهت کاربردهای متفاوت ساخته می شوند تا آزادی بیشتری را برای کاربران فراهم کنند. از این رو با توجه به کاربری و امکانات استفاده شده در طراحی و ساخت آن ها، دارای دسته بندی و انواع مختلفی هستند.

نکات استفاده از ویلچر مکانیکی

گرفتن ویلچر یک چیز است، نگهداری از آن چیز دیگری است و به همان اندازه مهم است. اگر صاحب ویلچر هستید، حتما باید از آن مراقبت کنید تا در حد ممکن دوام بیاورد. در اینجا چند نکته کلیدی نگهداری وجود دارد که می توانید به طور منظم آنها را انجام دهید.

  • صندلی را به طور مرتب با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید تا از آلوده شدن آن جلوگیری کنید.
  • همیشه چرخ های ویلچر را از نظر شل بودن مهره ها و پیچ ها بررسی کنید.
  • تراز چرخ را بررسی کنید.
  • همیشه باد لاستیک را چک کنید.

نکات خرید ویلچر مکانیکی

فرآیند انتخاب ویلچر مکانیکی به محدودیت ‌های هزینه، نیازهای کاربر (کاربر در چه وضعیتی قرار دارد مانند ناتوانی طولانی مدت، آسیب کوتاه مدت یا تحت درمان توانبخشی است) و همچنین عواملی تاثیرگذار چون سن، وزن، سطح تناسب اندام، ترجیحات شخصی و محیط بستگی دارد.

کاربرد ویلچر مکانیکی

برآوردی سازی نیاز افراد معلول، دارای مشکلات جسمانی، توان یاب و افراد سالمند در منزل، محیط های خارج از خانه، خانه سالمندان، آسایشگاه ها و بیمارستان ها و مراکز درمانی و توانبخشی جهت جابه جایی و تحرک بیشتر.

مزایا ویلچر مکانیکی

  • نیازی به شارژ ندارد.
  • نیاز به نگهداری کمی دارند، از این رو مقرون به صرفه هستند.
  • فضای کمتری نیاز دارد.
  • به راحتی قابل مانور هستند و می توانند برای رفع نیازهای شما پیکربندی شوند.
  • به راحتی قابل حمل هستند و گزینه های تاشو زیادی وجود دارد که برای سفر و ذخیره سازی آسان عالی هستند.
  • به دلیل استحکام قاب، حرکت و چرخش آسان تر است.
  • قطعات متحرک کمتر، از این رو استحکام و دوام بیشتری دارند.

قیمت ویلچر مکانیکی

قیمت ویلچر مکانیکی به مواردی مانند برند سازنده، جنس بدنه، لاستیک های مورد استفاده، روکش نشیمنگاه و غیره بستگی دارد. بنابراین برای اطلاع از قیمت ویلچر مکانیکی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید و یا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: