فن کویل کانالی چیست؟

داکت فن کویل یا فن کویل کانالی در دسته فن کویل های سقفی توکار قرار دارند که پس از نصب در سقف کاذب ساختمان از مقابل دریچه خروجی فن کویل کانال کشی انجام شده و در نقاط مشخصی از کانال فن کویل دریچه های خروج هوا تعبیه شده است فن کویل داکتی در ظرفیت هایی با مقیاس بزرگ بوده که بیشتر مناسب فضاهای بزرگ می باشد.

انواع فن کویل کانالی

هایپر صنعت فامکو بزرگ ترین تامین کننده تهویه مطبوع، فن کویل کانالی را در انواع زیر ارائه می کند:

  • فن کویل کانالی توکار 
  • فن کویل کانالی دو لوله
  • فن کویل کانالی چهار لوله

مشخصات فنی داکت فن کویل

فن کویل های کانالی دارای فشار استاتیک بیشتری نسبت به سایر فن کویل ها دارد، همین امر سبب خروج هوا از طریق کانال شده و فن کویل کانالی به وسیله بلوور باد را پرتاب می کند، و عبور باد از کویل آب گرم یا کویل آب سرد باعث سرمایش و یا گرمایش محیط می شود.

فن کویل کانالی (داکت فن کویل)

ویژگی فن کویل های کانالی

از بارزترین ویژگی فن کویل های کانالی دسترسی آسان به اجزا داخلی در زمان سرویس فن کویل ها و به راحتی هم می توان اجزای داخلی آن را تمیز کرد. از ویژگی دیگری که می توان به آن اشاره کرد وجود فن های سه سرعته سانتریفیوژ که جنس آن از فلزات مقاوم و ضد زنگ ساخته شده است و همچنین وجود فیلتر آلومینیومی که قابلیت شست و شو و تعویض را دارند از ویژگی های داکت فن کویل به حساب می آیند.

اجزا فن کویل کانالی

اجزا فن کویل کانالی

فن کویل کانالی توکار

این نوع فن کویل جز فن کویل سقفی هستند که فن کویل توکار درون قسمت مشخصی از سقف قرار می گیرد و یکی از خاصیت های این مدل از فن کویل این است که بدون صدا فعالیت می کند.

فن کویل کانالی توکار

فن کویل کانالی دو لوله

همانطور که از اسم این نوع فن کویل مشخص است یک لوله برای ورود آب و یک لوله برای خروج آب تعبیه شده است، دستگاهی که به فن کویل وصل می شود تعیین کننده حالت گرمایش و سرمایش می باشد به طور مثال اگه مصرف کننده فن کویل یک چیلر باشد آب درون فن کویل سرد می شود و برای سرمایش محیط استفاده می شود. اما اگر مصرف کننده فن کویل دیگ آب گرم باشد آب جریان یافته در درون فن کویل گرم می شود و برای گرمایش محیط استفاده می شود.

فن کویل کانالی دو لوله

فن کویل کانالی چهار لوله ای

فن کویل چهار لوله ای دارای 2 لوله برای ورودی آب و دو لوله برای برگشت آب است. این فن کویل ها می تواند به طور هم زمان به بویلر و چیلر وصل شوند، و می تواند آب گرم و آب سرد هم زمان در جریان باشد که این خاصیت برای ساختمان های خیلی بزرگ کارایی ویژه ای دارند، در واقع وجه متمایز این نوع فن کویل در این است که هم زمان دو نقطه از یک محیط را سرد و گرم می کند.

فن کویل کانالی چهار لوله ای

نحوه عملکرد فن کویل کانالی

دو راه برای تامین هوای تازه با توجه به ساختار فن کویل ها وجود دارد، این را در نظر داشته باشیم که هر فن کویل به صورت مجزا به یک کویل سرمایش و یا گرمایش متصل شده اند. نحوه عملکرد داکت فن کویل بدین صورت است که مکش هوای داخل با استفاده از فن ها مکش انجام شده در مرحله بعدی باعبور کردن هوای دریافتی از روی فیلتر برای از بین بردن آلودگی های موجود در آن و در نهایت ورود هوای تصفیه شده به داخل کویل ها توسط فن ها در کل اگر نیاز باشد که علاوه بر سرمایش و گرمایش محیط هوای تازه هم وارد محیط شود، باید از یک دستگاه هوا ساز کمک بگیریم که دستگاه هوا ساز هوا را فیلتر کند سپس از طریق کانال و یا دریچه همه به وسیله کویل ها در محیط پخش شود.

نحوه تنظیم دما توسط فن کویل

قطعه ای به نام ترموستات که در فن کویل ها وجود دارد می تواند میزان سردی و گرمی هوای خارج شده از فن کویل را تنظیم کند. قطعه ترموستات در فن کویل ها به عنوان کنترل کننده حلقه بسته عملکرد خود را انجام می دهد. از جمله وظایف ترموستات کاهش خطا بین درجه حرارت مورد نظر کاربر و درجه حرارت محیط می باشد. وظیفه دیگری که برعهده دارد دستور تغییر جریان ورودی به فن کویل را ترموستات برعهده دارد که این قطعه ترموستات مکانیکی دیجیتال و یا آنالوگ طراحی و تولید می شود.

تفاوت فن کویل کانالی و سقفی

  • سر و صدای ایجاد شده در فن کویل های سقفی بسیار کمتر از کانالی می باشد.
  • ظرفیت های فن کویل های کانالی بیشتر از نوع سقفی می باشد.
  • برای نصب فن کویل های کانالی محدودیت وجود دارد ولی فن کویل های سقفی قابلیت نسب روی هر سطحی را دارا می باشد.

نکاتی درباره فن کویل کانالی

  • شست و شو و تعویض فیلتر ها را به موقع انجام دهید.
  • تنظیمات سینی های تقطیر به موقع و اصولی انجام شود.

مزایا فن کویل های کانالی

فن کویل ها نسبت به دیگر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مزیت های بی شماری دارد. وجود همین مزیت ها باعث شده که استقبال بی نظیری از فن کویل های کانالی شده است. در ذیل به چند نمونه از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

  • امکان نصب در فضاهایی با حجم کم
  • امکان اتصال به تجهیزات تبرید خورشیدی و بازیابی حرارتی
  • عدم انتقال آلودگی هوا از یک محیط به محیط دیگر
  • قابلیت نصب در انواع مدل ها از نظر فشار ظرفیت و تعداد لوله
  • نصب بسیار آسان و استفاده راحت از داکت فن کویل
  • مناسب محیط های آرام

قیمت فن کویل کانالی

هایپر صنعت فامکو مفتخر است قیمت های به روز شده انواع فن کویل های کانالی در انواع مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار بدهد برای اطلاع از انواع و قیمت های به روز فن کویل کانالی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو در تماس باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: