آنلودر کمپرسور اسکرو

فروش آنلودر کمپرسور اسکرو

آنلودر کمپرسور اسکرو یک شیر مکانیکی بوده که با باز و بسته شدن می تواند هوای ورودی به واحد هواساز کمپرسور اسکرو را کنترل نماید. این قطعه بر روی کمپرسور اسکرو نصب می شود و باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر الکتروموتور و کمپرسور می شود. نوع آنلودر بر اساس میزان فشار و دبی کمپرسور مشخص می شود.

آنلودر کمپرسور اسکرو

مشخصات فنی آنلودر کمپرسور اسکرو

بر روی آنلودر یک شیر برقی نصب شده است که وظیفه آن باز و بسته کردن آنلودر جهت تعیین میزان فشار هوای ورودی به واحد هواساز می باشد. شیر برقی نصب شده بر روی آنلودر از تابلو برق، فرمان می گیرد و با توجه به تغییرات سیستم و باز و بسته شدن آنلودر میزان فشار هوا تعیین می گردد. البته دهانه آنلودر در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز می‌گردد تا عمل مکش هوا بوسیله‌ ی ایرند انجام گیرد و سپس فشرده سازی هوا صورت می پذیرد.

انواع آنلودر کمپرسور اسکرو

آنلودرها عموما در سه نوع دیافراگمی، رفت و برگشتی و چرخشی طراحی می گردند که معمولا در دو حالت عمودی و افقی تولید می شوند. در حالت کلی نوع آنلودر بر اساس میزان فشار و دبی کمپرسور تعیین می گردد.

یکی دیگر از انواع تقسیم بندی آنلودرها با توجه به باز و بسته بودن دهانه آنها تعیین می گردد که به دو حالت نرمالی باز و نرمالی بسته دسته بندی می گردند. در نرمالی باز مسیر عبوری هوا باز می باشد و پس از عبور هوا به میزان مشخص، دریچه آنلودر بسته می شود و در نرمالی بسته دریچه آنلودر پس از روشن شدن کمپرسور باز می شود و در حالت عادی دریچه بسته است.

آنلودرها در برندهای مختلف چینی، ایتالیایی، ایرانی در سری های RB, R, C و غیره در بازار عرضه می گردند.

وظایف آنلودر کمپرسور اسکرو

  • آنلودر باعث تخلیه فشار مخزن می گردد.
  • کنترل میزان هوا به درون هواساز
  • تنظیم میزان فشار کمپرسور و تخلیه فشار درونی مخزن کمپرسور
  • جلوگیری از بازگشت روغن جلوگیری از بروز مشکل هنگام استارت مجدد
  • تخلیه هوای درون مخزن سپراتور

نحوه عملکرد آنلودر کمپرسور اسکرو

هنگامی که فشار کمپرسور به حداکثر فشار کاری برسد و مخزن کمپرسور کاملا پر شود، توسط ترنسمیتر میزان فشار مشخص می گردد و ورودی هوا توسط آنلودر کمپرسور هوا متوقف می شود سپس دهانه آنلودر بسته می شود و از ورود هوا به درون ایرند جلوگیری می کند. همچنین هنگامی که فشار کمپرسور کاهش می یابد و به حداقل میزان خود می رسد، دهانه آنلودر باز می شود و هوای اطراف را به درون واحد هواساز هدایت می کند. این روند تا زمانی که فشار دستگاه افزایش یابد و میزان حداکثری خود برسد ادامه می یابد. در واقع می توان گفت آنلودر مانند یک شیر مکانیکی عمل می کند و که وظیفه اصلی آن تعیین میزان هوای ورودی به ایرند می باشد.

مزایای استفاده از آنلودر کمپرسور اسکرو

  • کاهش مصرف انرژی
  • افزایش عمر کمپرسور
  • قابلیت کنترل میزان ظرفیت کمپرسور
  • افزایش عمر الکتروموتور و کاهش تعداد دفعات روشن و خاموش شدن آن

قیمت آنلودر کمپرسور اسکرو

برای خرید آنلودر کمپرسور اسکرو به سایز، اندازه و طراحی شرکت مورد نظر باید توجه نمایید زیرا این موارد بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد. برای مشاوره و دریافت قیمت می توانید با کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: