سیستم اعلام حریق چیست؟

سیستم یا دستگاه اعلام حریق به مجموعه ای از تجهیزات آتش نشانی که هماهنگ با هم جهت خبر دادن و آشکارسازی وقوع حریق در محیط سازمان یا هر مکان دیگر عمل می کنند، گفته می شود. از جمله خدمات قابل ارائه توسط هایپر صنعت فامکو در کنار فروش تجهیزات اعلام حریق، طراحی انواع سیستم اعلام حریق و همچنین نصب و اجرای سیستم اعلام حریق می باشد.

بروشور راهنمای تجهیزات آتش نشانی

فیلم معرفی سیسم اعلام حریق

انواع سیستم اعلام حریق

ابتدا باید بیان کنیم که سیستم اعلام کننده حریق از نظر نحوه آغاز به دو صورت دستی و خودکار وجود دارد:

  1. سیستم اعلام حریق دستی: سیستم اعلام حریق دستی سیستمی است که شامل کاشف خودکار نیست و هشدار فقط از طریق دست توسط انسان آغاز می شود. در واقع سیستم اعلام حریق دستی بدون اپراتور کارایی ندارد. تمام ساختمان هایی که سیستم اعلام حریق خودکار دارند الزاما باید سیستم اعلام حریق دستی هم داشته باشند.
  2. سیستم اعلام حریق اتومات (خودکار): سیستم اعلام حریق اتومات سیستمی است که دارای یک سری حسگر است که به یک یا چند محصول حریق حساس هستند و در صورت حس کردن آن ها به صورت خودکار فعال می شوند. سیستم اعلام حریق خودکار شامل دو سیستم موضعی و مرکزی نیز می باشد.
    • سیستم اعلام حریق اتومات موضعی (انفرادی): به این صورت است که بر روی آشکارساز ها آژیر هشدار نصب شده است. کاشف های موضعی باید دارای طول عمر 5 سال و باتری مناسب جهت استفاده باشند.
    • سیستم اعلام حریق خودکار مرکزی: دارای پنل مرکزی هستند و آشکارساز ها سیگنال را به پنل و پنل به آژیر ها و غیره می رساند.

انواع سیستم اعلام حریق اتومات (خودکار) مرکزی
  1. سیستم اعلام حریق متعارف (Conventional): هنگام مراجعه به سیستم های اعلام حریق، به احتمال زیاد اصطلاح یک سیستم اعلام حریق متعارف یا معمولی یا کانونشنال را خواهید شنید. یک سیستم اعلام حریق متعارف یک هشدار وقوع آتش است که منطقه آشکارساز فعال یا نقطه تماس دستی را توسط یک LED شناسایی می کند. این متفاوت از یک پیام متنی است که در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در یک صفحه نمایش LCD ایجاد می شود. در واقع در سیستم اعلام حریق متعارف یا کانونشنال منطقه حدودی حریق مشخص می شود.

سیستم اعلام حریق متعارف (کانونشنال)

  1. سیستم اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable): یک سیستم اعلام حریق آدرس پذیر از مجموعه ای از آشکارساز های آتش و دستگاه هایی ساخته شده است که به یک صفحه کنترل مرکزی متصل می شوند. با استفاده از سیستم های آدرس پذیر، هر دستگاه دارای یک آدرس یا مکان است، که این امکان را می دهد تا آشکارساز دقیق مکان حریق ایجاد شده را به سرعت شناسایی کند. به عبارتی دیگر در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به طور دقیق دیوایسی که دچار حادثه شده است را مشخص می کند. به نوعی از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر سیستم اعلام حریق هوشمند نیز گفته می شود.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

  1. سیستم اعلام حریق بی سیم (Wireless): سیستم های اعلام حریق بی سیم از هیچ گونه سیم کشی بین پانل کنترل آتش و سایر دستگاه ها استفاده نمی کنند. بیشتر سیستم اعلام حریقی که امروزه استفاده می شوند بی سیم هستند. از پیشرفته ترین فن آوری هوشمند استفاده می کنند و می توانند در یک خانه هوشمند با کاربرد های مختلف نرم افزاری ادغام شوند. در سیستم های اعلام حریق بی سیم، سیگنال از ردیاب ها به صفحه کنترل با فرکانس رادیویی منتقل می شود. سیستم اعلام حریق بی سیم در اماکنی که امکان سیم کشی و یا تغییر و دسترسی به تمام نقاط آن وجود ندارد استفاده می شود.

سیستم اعلام حریق یا اعلان حریق کدام درست است؟

اگر بخواهیم به معنی لغوی اعلام حریق یا اعلان حریق توجه کنیم باید بیان کنیم اعلان حریق در لغت به معنی ظاهر کردن و آشکار کردن و اعلام حریق در لغت به معنی هشدار دادن یا آگاه کردن است. از آنجایی که عملکرد این سیستم به صورت آشکار کردن حریق است اعلان حریق درست است. همچنین برای تجهیزاتی مانند آژیر و فلاشر که وظیفه آگاه کردن را دارند اعلام حریق استفاده می شود. اما به طور عمومی این دو واژه معادل هم هستند و با یک مفهوم مشترک استفاده می شوند.

سیستم اعلام حریق هوشمند چیست؟

سیستم اعلام حریق هوشمند مجموعه ای از تجهیزات آتش نشانی است که به هم متصل شده و کامل کننده کار یکدیگر هستند که به وسیله این تجهیزات وجود خطر یا رخداد حادثه را هشدار می دهد. همان طور که بالاتر ذکر کردیم نوعی از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به عنوان سیستم اعلام حریق هوشمند شناخته می شود.

سیستم اعلام حریق هوشمند

تجهیزات آتش نشانی از جمله دتکتور ها با توجه به وجود دود یا حرارت داده هایی از محیط اطراف جمع آوری می کنند که این داده ها به صورت سیگنال هایی به کنترل پنل یا دستگاه مرکزی اعلام حریق فرستاده می شود. کنترل پنل به عنوان هسته سیستم اعلام حریق این داده ها را بررسی می کند و دستور اعلام حریق را به دستگاه های هشدار دهنده همچون آژیر و فلاشر ارسال می کند. در واقع کنترل پنل راه ارتباطی بین دستگاه های آشکارساز و دستگاه های هشدار دهنده است.

عملکرد سیستم اعلام حریق

همانطور که می دانیم سیستم اعلام حریق در دو نوع سیستم اعلام حریق دستی و سیستم اعلام حریق اتوماتیک وجود دارد. نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق دستی با نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق اتوماتیک بسیار متفاوت است. در سیستم اعلام حریق دستی نحوه عملکرد به این صورت است که با فشار دادن شستی توسط کاربر آژیر به صدا در می آید و افراد موجود در محل آگاه می شوند. اما در سیستم اعلام حریق اتوماتیک عملکرد به این صورت می باشد زمانی که دتکتورها دود یا حرارت را سنس کنند به کنترل پنل اطلاع می دهند و کنترل پنل دستور هشدار را به آژیر و فلاشر می دهد و با فعال شدن این دو تجهیز اعلام حریق صورت می گیرد.

مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند
  • سیستم اعلام حریق هوشمند قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات امنیتی ساختمان را دارد.
  • نگهداری و تعمیر سیستم اعلام حریق هوشمند هزینه کمی به همراه دارد.
  • به صورت 24 ساعته ساختمان را مانتیور می کند.
  • در سیستم اعلام حریق هوشمند امکان این وجود دارد تا حساسیت تجهیزات آشکار کننده توسط شخص تنظیم شود.
  • سیستم اعلام حریق هوشمند احتمال بروز آتش سوزی را تشخیص می دهد.
  • با تشخیص به موقع آتش سوزی از خسارات سنگین جانی و مالی جلوگیری می کند.
جدول استاندارد های سیستم اعلام حریق آتش نشانی

سیستم اعلام حریق آتش نشانی در کشور های مختلف دارای استاندارد های مختلف می باشد که در جدول زیر به آنها اشاره شده است.

استاندارد سیستم اعلام حریق
ردیف کشور استاندارد
1 امریکا NFPA
2 کانادا ULC
3 انگلستان BS58
4 اروپا EN54
5 امریکا UL
6 امریکا FM

اجزای سیستم اعلام حریق آتش نشانی
  1. کنترل پنل اعلام حریق (FACP): واحد کنترل اعلام حریق، مرکز فرماندهی سیستم اعلام حریق و یا قلب سیستم محسوب می شود و بر اطلاعات ورودی و خروجی و یک پارچگی سیستم نظارت دارد و آن ها را کنترل می کند.
  2. منبع تغذیه اصلی سیستم اعلام حریق: منبع تغذیه اصلی که با جریان متناوب برق شهری شروع به کار می کند معمولا 120 تا 240 ولتی است.
  3. منبع تغذیه ثانویه (پشتیبان) سیستم اعلام حریق: برای تامین برق مورد نیاز شامل باتری یا انواع منبع تغذیه اضطراری مثل ژنراتور می باشد. در مواقعی که منبع تغذیه اصلی دچار مشکل شود منبع تغذیه ثانویه وارد مدار می شود. باتری های کنترل پنل معمولا 2 عدد هستند که یا درون کنترل پنل اصلی سیستم اعلام حریق و یا بیرون از آن، در جعبه باتری قرار می گیرند.
  4. دستگاه های آغاز کننده سیستم اعلام حریق: ورودی های واحد کنترل محسوب می شوند. هر دو حالت اتوماتیک و یا دستی آن ها در بازار موجود است. به طور مثال دستگاه های آغاز کننده سیستم اعلام حریق شامل شستی اعلام حریق، دتکتور دودی اعلام حریق، دتکتور حرارتی، دتکتور گازی، دتکتور شعله و دتکتور ترکیبی می شوند. که هر کدام از آن ها نیز به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند.
  5. دستگاه های اطلاع رسانی سیستم اعلام حریق: این دستگاه ها از انرژی منبع انرژی استفاده می کنند تا خبر حریق (اعلام حریق) را به افراد و ساکنین بدهند. دستگاه های اعلام حریق شامل لامپ چشمک زن، ریموت اندیکاتور (چراغ نور بارق)، آژیر های الکترومکانیکی و الکتریکی، زنگ و بلندگو یا ترکیبی از آن ها نیز می باشد.
  6. رابط های ایمنی ساختمان سیستم اعلام حریق: با تاثیر گذاری بر روی گزینه هایی مثل جریان هوا، نور، کنترل فرآیند موجب می شود سیستم اعلام حریق قسمت هایی از محیط را کنترل کند. مثل باز و بسته کردن درب های اضطراری و غیره.
  7. تکرار کننده سیستم اعلام حریق: پنل یا دستگاه تکرار کننده سیستم اعلام حریق کلیه عملیاتی که در سیستم اعلام حریق ایجاد می شود و روی دستگاه کنترل اصلی نمایش داده می شود را تکرار و محل آتش سوزی و یا خطوط معیوب را به طور دقیق مشخص می کند و امکان کنترل و بازرسی کل سیستم را فراهم می آورد. این دستگاه جهت مانیتورینگ و نمایش وضعیت پنل اصلی اعلام حریق در مکانی دیگر است که نشان دهنده وضعیت عادی، خطا ها و حریق های سیستم است. این دستگاه فقط کاربرد نظارتی دارد.

تفاوت سیستم اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر

هر دستگاهی که به سیستم اعلام حریق آدرس پذیر متصل است آدرس منحصر به فرد خود را دارد. با تشخیص آتش سوزی، آدرس دستگاه، در صفحه کنترل اصلی نشان داده می شود و به شما می گوید دقیقاً کدام دستگاه فعال شده است. با این کار می توانید مکان دقیق آتش سوزی را پیدا کرده و سریع خاموش کنید.

اما در یک سیستم اعلام حریق متعارف، هیچ راهی برای تعیین محل دقیق آتش سوزی وجود ندارد. با این حال، با سیم کشی ساختمان خود در مناطق مختلف بر اساس زون بندی، می توانید یک ایده کلی از محل آتش سوزی دریافت کنید. به عنوان مثال اگر دو طبقه دارید، می توانید طبقه اول را به عنوان منطقه (زون) 1 و طبقه دوم را به عنوان منطقه (زون) 2 سیم کشی کنید. بنابراین اگر آتش سوزی در زون 1 باشد، می دانید که آتش در طبقه اول رخ داده است.

نحوه سیم کشی مدار سیستم اعلام حریق متعارف و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیم کشی مناسب در مدار سیستم اعلام حریق بسیار مهم می باشد زیرا در صورتی که از کابل مناسب استفاده نگردد ممکن است سیستم اعلام حریق به درستی عمل نکند. به طور کلی سیم های مدار اعلام حریق به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول سیم هایی هستند که در دتکتور و شستی یا تجهیزات قبل از اعلام حریق استفاده می گردند و دسته دوم سیم هایی هستند که در تجهیزات بعد از اعلام حریق مانند آژیر و فلاشر استفاده می شوند.

معمولا جهت مدار بندی برای آژیر و دتکتور از کابل افشان دو رشته استفاده می گردد. گاهی بعضی از ساختمان ها نیاز به نصب ریموت اندیکاتور دارند به همین دلیل در این ساختمان ها از کابل سه رشته ۱٫۵ یا ۲٫۵ استفاده می گردد. در هر صورت مدار سیستم اعلام حریق به صورت زیر می باشد:

سیستم اعلان حریق آدرس پذیر دستگاه ها را با استفاده از یک حلقه متصل یا مدار کشی می کند. در واقع یک سیم همه دستگاه ها را به صفحه کنترل متصل می کند. هر دو انتهای حلقه سیم به صفحه کنترل متصل می شوند. در یک سیستم اعلان حریق متعارف، هر دستگاه از طریق سیم مخصوص خود به جای یک سیم مشترک به صفحه کنترل پنل متصل می شود. در واقع مدارکشی به این صورت است که یک انتهای سیم دستگاه و دیگری صفحه کنترل خواهد بود.

نحوه سیم کشی سیستم اعلام حریق متعارف و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

تفاوت بین حلقه و زون در سیستم اعلام حریق

زون در سیستم اعلام حریق متعارف بیان می شود. برای نشان دادن آتش سوزی در یک ساختمان، هر طبقه به طور معمول به یک منطقه (زون) تقسیم می شود. یک ساختمان با 3 طبقه را می توان به 3 منطقه تقسیم کرد، هر منطقه شامل یک سیم است که چندین دستگاه را به هم متصل می کند (شستی ها و دتکتور ها). سیم کشی در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به صورت حلقه یا لوپ است. به این صورت که سیم کشی از ترمینال خروجی لوپ در کنترل پنل خارج شده و بعد از گذشتن از تجهیزات مجدد به کنترل پنل و ترمینال ورود لوپ، وارد می شود.

برتری سیستم اعلام حریق آدرس پذیر نسبت به سیستم اعلام حریق متعارف

رایج ترین نوع آلارم هایی که مشاغل استفاده می کنند سیستم های اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر هستند. هر دو نوع سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و سیستم اعلام حریق متعارف دستگاه های اتصال (مثل شستی و دتکتور دود) را به یک صفحه کنترل اصلی متصل می کنند. تفاوت اصلی این دو سیستم اعلام حریق در این است که با سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر، می توانید دقیقاً مشخص کنید که کدام دستگاه فعال شده است. پس سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در مکان های حساس کاربرد بیشتری دارد.

مزایای استفاده از سیستم اعلام حریق آتش نشانی

اولین و مهم ترین سود استفاده از سیستم اعلام حریق، نجات جان انسان ها است. کوچک ترین اهمیت سیستم اعلام حریق این است که افراد را نسبت به ایجاد آتش، آگاه می کند و به آن ها اجازه فرار می دهد. مزیت بعدی سیستم اعلام حریق این است که موجب کاهش آسیب مالی بیشتر می شود. همچنین سیستم اعلام حریق با آگاهی سریع تر افراد و سازمان آتش نشانی وقفه کاری کمتری در کسب و کار افراد ساکن ساختمان ایجاد می کند.

گزینه ارزان تر برای خرید سیستم اعلام حریق

هزینه خرید پنل های سیستم اعلام حریق متعارف بسیار کمتر است اما نصب آن ها گران تر است. این بدان دلیل است که هر دستگاهی که در حال اتصال است به سیم مخصوص خود نیاز دارد. اما در سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر، یک حلقه سیم چندین دستگاه را به هم متصل می کند. این بدان معنی است که سیستم های اعلام حریق متعارف در مرحله نصب به سیم بیشتر و ساعت کار بیشتری نیاز دارند.

علاوه بر این سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر دارای مجموعه ای از امکانات دیگر هستند که می توانند به صرفه جویی در هزینه کمک کنند. به عنوان مثال، پانل های درزگیر آدرس پذیر جریان هوا را از طریق ردیاب های دود کنترل می کنند تا از وقوع هشدار های دروغین جلوگیری کنند، که این امر می تواند برای یک کسب و کار هزینه بر باشد.

سیستم اعلام حریق قابل اطمینان تر

پانل هشدار سیستم اعلام حریق آدرس پذیر قابل اطمینان تر است. این به این دلیل است که سیم در هر دو انتها به صفحه کنترل پنل متصل می شود اگر یک انتهای حلقه قطع شود، سیگنال ها هنوز می توانند از طریق انتهای دیگر حلقه به صفحه کنترل ارسال شوند. از ماژول های جداسازی حلقه برای جداسازی دستگاه های روی حلقه نیز استفاده می شود این بدان معنی است که اگر یک دستگاه قطع شود، مدار را غیرفعال نمی کند. اما در یک سیستم اعلام حریق متعارف اگر یک سیم قطع شده باشد، دستگاه قطع می شود.

مقایسه دو سیستم اعلام حریق متعارف و اعلام حریق آدرس پذیر

جدول مقایسه سیستم اعلام حریق متعارف و آدس پذیر

سیستم اعلام حریق متعارف سیستم اعلام حریق آدرس پذیر
عملکرد پایین تر بالاتر
نصب پیچیده آسان
قیمت خرید کمتر بیشتر
قیمت نصب بیشتر کمتر
تشخیص مکان احتراق غیر دقیق دقیق
سیم کشی با دو سیم حلقوی
سازگاری بین مارک های مختلف دارد ندارد
محل استفاده مکان کوچکتر مکان بزرگتر

نحوه انتخاب سیستم اعلام حریق

خرید سیستم اعلام حریق یکی از مهم ترین کار هایی است که می توانید برای ایمن نگه داشتن خانه انجام دهید. در صورت بروز آتش سوزی، باید در اسرع وقت از آن آگاه شوید تا بتوانید آن را خاموش کنید و یا از آن فرار کنید.

خرید سیستم اعلام حریق فقط به دلیل رعایت الزامات قانونی نیست. این سیستم همچنین به دلیل صرفه جویی در وقت، پول و تلاش لازم است. اولین قدم برای محافظت از جان و مال افراد از عواقب آتش سوزی، راه اندازی سیستم اعلام حریق با کیفیت بالا است. پس از نصب اصولی سیستم اعلام حریق، مهم است که آن را به خوبی حفظ کنید تا مطمئن شوید همیشه در بهترین حالت کار می کند.

در این صفحه، ما تمام اطلاعات لازم برای خرید بهترین سیستم اعلام حریق را با شما به اشتراک می گذاریم. همان طور که گفته شد بسته به عملکرد و اجزای یکپارچه، چندین طبقه بندی برای سیستم های اعلام حریق وجود دارد. سیستم های اعلام حریق اتوماتیک از طریق ردیاب های حریق، مانند سنسور های دود یا گرما فعال می شوند. هشدار های دستی با نقاط تماس دستی (شستی اعلام حریق) یا ایستگاه های خودکار (دتکتور) فعال می شوند. دلیلی وجود ندارد که سیستم اعلام حریق از بین نقاط تماس دستی یا دتکتور های خودکار یکی را کنار بگذارد. هر دو می توانند در یک سیستم گنجانده شوند. سیستم های اعلام حریق یک مرحله ای به همه افراد در ساختمان هشدار می دهند که یک سنسور فعال شده است. سیستم های اعلام حریق دو مرحله ای فقط به افراد خاصی که مجاز به انجام اقدامات مناسب قبل از مرحله دوم هستند هشدار می دهد. این سیستم برای سرویس دهی به اماکن عمومی بزرگ (مراکز درمانی) برای جلوگیری از رعب و وحشت طراحی شده است.

برای تعیین مناسب ترین سیستم اعلام حریق، با شناسایی نیاز های خاص خود شروع کنید. به این فکر کنید که چه تعداد آشکارساز باید در ساختمان شما نصب شود. سراغ سیستم اعلام حریقی بروید که با سیستم امنیتی فعلی شما سازگار باشد. برای تهیه تجهیزات متناسب با بودجه خود بدون افت کیفیت، خرید کنید. برای نصب صحیح سیستم اعلام حریق و ادغام صحیح آن با سیستم نظارت و امنیت موجودتان از نزدیک با کارشناسان فروش سیستم اعلام و اطفا حریق شرکت فامکو تماس بگیرید.

به سیستم های اعلام حریقی که دارای ویژگی های اضافی هستند مانند زنگ صوتی و باتری پشتیبان جهت بهبود عملکرد اولویت دهید.
برای انتخاب این دو سیستم (اعلام حریق، اطفا حریق) باید به مشخصات ساختمان، تعداد طبقات، بودجه، نوع استفاده، کاربری، هدف، تعداد ساکنین (جمعیت ساکن) و اهمیت آن توجه کرد. اگر در مورد اینکه آیا ویژگی خاصی از سیستم اعلام حریق نیاز خاص شما را تأمین می کند مطمئن نیستید، با مشاوران شرکت فامکو تماس حاصل فرمایید. همچنین بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک را بخرید با کد ها و مقررات مربوطه آشنا شوید. در صورت تمایل آشنایی با این کد ها می توانید با کارشناسان شرکت فامکو ارتباط برقرار کنید.

و آخرین نکته ای را که باید مدنظر قرار دهید این است که کیفیت را قربانی قیمت نکنید. زیرا ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

سیستم اعلام حریق خانگی

در منازل مسکونی و آپارتمان ها از سیستم اعلام حریق خانگی استفاده می شود و نوع سیستم اعلام حریق خانگی با توجه به متراژ واحد، تعداد واحد و تعداد افراد ساکن در آن انتخاب می شود. در ساختمان های کوچک از سیستم اعلام حریق خانگی متعارف استفاده می شود اما در ساختمان های بزرگ از سیستم اعلام حریق خانگی آدرس پذیر استفاده می شود.

تاریخچه پیدایش سیستم اعلام حریق

سال ها پیش انسان ها به دنبال آتش سوزی های متمادی دریافتند که واکنش سریع و به موقع هنگام آتش سوزی بسیار حائز اهمیت می باشد. اما در گذشته هنگام مواجهه در محیط های صنعتی کارگر و یا نگهبان با استفاده از زنگ دستی خطر را اعلام می کردند و چون این تجهیزات دقیق نبودند موجب خطا و اشتباه می شدند. اما بعد از اختراع تلگراف مخابره به آتش نشانی سریع تر صورت گرفت و سیستم اعلام حریق تکمیل شد.

قیمت سیستم اعلام حریق

قیمت سیستم اعلام حریق با توجه به نوع آن و تجهیزاتی که انتخاب می کنیم و تعداد آن ها متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق و مشاوره با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید یا در جدول زیر بر روی لینک مربوطه سیستم اعلام حریق کلیک کنید.

faq

انواع سیستم اعلام حریق شامل سیستم اعلام حریق متعارف (Conventional)، سیستم اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable) و سیستم اعلام حریق بی سیم (wireless) می شود.

یک سیستم اعلام حریق باید حداقل دارای یکی از استانداردهای بین المللی از قبیل استاندارد NFPA امریکا، استاندارد UL&FM امریکا، استاندارد EN54 اروپا و یا BS58 انگلستان باشد.

سیستم اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر از نظر نحوه سیم کشی، نحوه نصب، محل مورد استفاده و قیمت متفاوت می باشند. سیم کشی در سیستم اعلام حریق متعارف دو سیمه اما در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر حلقوی است. همچنین قیمت خرید سیستم اعلام حریق متعارف پایین تر و قیمت نصب آن بالاتر از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر است.

برای تعیین مناسب ترین سیستم اعلام حریق، پس از بررسی محیط و تعداد آشکارسازهای مورد نیاز را مشخص کنید و سیستمی را انتخاب کنید که با سیستم امنیتی فعلی شما سازگار باشد. برای انتخاب این دو سیستم (اعلام حریق، اطفا حریق) باید به مشخصات ساختمان، تعداد طبقات، بودجه، نوع استفاده، هدف، تعداد ساکنین و اهمیت آن توجه کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عبدالواحد سیفی
ارسال شده در : چهارشنبه 29 آذر 1402

سلام و درود. تشکر از سایت خوبتون. آخرین سیستم اعلام حریقی که کار کردیم zita است در شهرک صنعتی. اگه بتوانید مشاوره دقیق تری در انتخاب نوع سیستم و راهنمایی در مورد سوالات فنی کلی ارائه بدهید و کمک کنید، بی شک هم بسیار سپاسگزار خواهیم بود و هم حتما از مشتریان خوب شما خواهیم شد. به امید همکاری عالی.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 29 آذر 1402

سلام جناب سیفی عزیز، به دلیل نیاز به ارائه توضیحات کامل و طولانی برای پرسش حضرتعالی، نیاز است همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس بگیرند اما شماره تماس شما به درستی وارد نشده است. برای گفتگو با کارشناس مربوطه می توانید با شماره 02148000049 (داخلی 220 و 225) تماس حاصل نمایید.

محمدرضا معصومی
ارسال شده در : شنبه 20 خرداد 1402

سلام و درود. تشکر از سایت خوبتون. البته نتونستم تمام مطالب و اطلاعات سایت رو ببینم ولی یه بازبینی 50 تا 60 درصدی که داشتم عالی بود و قطعا بیشتری پیگیری خواهم کرد. آخرین سیستم اعلام حریقی که کار کردیم تقریبا 8 سال پیش بود. چون انقدر هنگام راه اندازی اذیت کرد و تقریبا داشت خودمون رو زیر سوال می برد که بالاخره نماینده خود شرکت آمد و مشخص شد خود دستگاه کنترل، ایراد الکترونیکی و مونتاژه داره. فقط کلی کار ما رو عقب انداخت. فکر کنم یه برند بود که اون موقع ها خیلی هم معروف بود، اما خود همین برند معروف باعث شد که هیچ وقت دیگه انجام این سیستم رو قبول نکنیم و همیشه به نحوی، تو پروژه های خودم هم انجام این آیتم رو نپذیریم. ولی دیگه شرایط خیلی فرق کرده و اکثر پروژه هایی که انجام میدیم الزام به اجرای این سیستم هست. باید دوباره تو برنامه کاری خودمون قرار بدیمش. اگه بتونید مشاوره دقیق تری در انتخاب نوع سیستم و راهنمایی در مورد سوالات فنی کلی ارائه بدهید و کمک کنید، بی شک هم بسیار بسیار سپاسگزار خواهیم بود و هم حتما از مشتریان خوب شما خواهیم شد. به امید همکاری عالی.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 خرداد 1402

سلام جناب معصومی عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

زینب فهیمی
ارسال شده در : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402

با سلام و وقت بخیر. برای یک کارخانه تولیدی نیاز به راهنمایی و تهیه سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

سلام سرکار خانم فهیمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

عفت وزیری تبار
ارسال شده در : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402

سلام، برای یک مجتمع 183 واحدی نیاز به راهنمایی و تهیه سیستم اعلام حریق دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محسن ریسی
ارسال شده در : پنجشنبه 11 اسفند 1401

سلام، لطفا طریقه بستن لامپ نشانگر که بالای درب ورودی واحدها بسته می شه، راهنمایی کنید. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 اسفند 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احمد کریمی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 11 بهمن 1401

سلام، برای مجتمع تجاری و پزشکی نیاز به راهنمایی و تهیه سیستم اعلام حریق دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 20 بهمن 1401

سلام جناب کریمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

فرامرز علی بیگی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 دی 1401

سلام، عالی بود. ممنون. بهتر بود یک نقشه یا مدار و نمای کاملی از داخل کنترل پانل و همچنین ولتاژ باطری ها هم بگذارید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 دی 1401

سلام، وقت بخیر، به روی چشم، در اسرع وقت اطلاعات درخواستی روی سایت بارگذاری خواهد شد.

هادی رجبی
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

سلام، وقت بخیر. برای یک مجتمع 140 واحدی نیاز به مشاوره تهیه سیستم اعلام حریق دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 30 آبان 1401

سلام جناب رجبی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

خانم کارور
ارسال شده در : یکشنبه 06 شهریور 1401

سلام، برای نصب سیستم اعلام حریق در کارخانه نیاز به مشاوره دارم. ممنون از لطفتون.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 06 شهریور 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل و یا ایراد، اصلاح گردد.

سید شاهورانی
ارسال شده در : شنبه 25 تیر 1401

با عرض سلام و خداقوت. برای شروع کار در زمینه سیستم اعلام حریق باید از کجا شروع کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 25 تیر 1401

سلام جناب شاهورانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سپیده خرسندی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 اردیبهشت 1401

با سلام، جهت اجرای سیستم اعلام حریق در یک مجتمع 160 واحدی نیاز به مشاوره دارم. با سپاس.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401

سلام جناب خرسندی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سعید رستمی
ارسال شده در : پنجشنبه 18 فروردین 1401

سلام، بسیار عالی، چه در بخش و توضیحات فیلم، چه متن توضیحات. انشاالله بابت شرکتم بتوانم از خدمات شما استفاده کنم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 20 فروردین 1401

سلام، ممنونیم از نظر دلگرم کننده شما.

کشکولی نژاد
ارسال شده در : دوشنبه 09 اسفند 1400

سلام، جهت طراحی و اجرای سیستم اعلام حریق یک کارگاه فنی و حرفه ای و همچنین PM سیستم اعلام حریق ساختمان 5 طبقه نیاز به مشاوره دارم. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 11 اسفند 1400

سلام جناب کشکولی نژاد عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

نظری فرد
ارسال شده در : شنبه 23 بهمن 1400

سلام، واسه کارگاه نیاز به مشاوره جهت خرید دارم. ممنون می شم راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 24 بهمن 1400

سلام جناب نظری فرد عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مهدی حسین پور
ارسال شده در : یکشنبه 26 دی 1400

سلام، سیستم اعلام حریق نیاز دارم برای دو تا اتاق سرور. همچنین نیاز دارم میزان رطوبت، دمای اطاق، ورود آب به اطاق و سیستم تردد رو هم داشته باشم. حتی المقدور می خوام بتونم روی مانیتور هم ببینم بصورت لحظه ای. منتظر تماستون هستم. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 دی 1400

سلام جناب حسین پور عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سعید سلطان محمدی
ارسال شده در : دوشنبه 03 آبان 1400

سلام، برای کارخانه کوچک نیاز به مشاوره خرید دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 03 آبان 1400

سلام جناب سلطان محمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

میلاد ناروئی
ارسال شده در : پنجشنبه 21 مرداد 1400

سلام، وقت بخیر. برای کارخانه نیاز به مشاوره دارم جهت خرید سرویس کامل.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 مرداد 1400

سلام جناب ناروئی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مسعود ناصری
ارسال شده در : جمعه 03 اردیبهشت 1400

سلام، وقت بخیر. برای برج شصت واحدی نیاز به مشاوره جهت خرید سیستم کامل دارم. لطفا در صورت امکان با بنده تماس بگیرید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 04 اردیبهشت 1400

سلام جناب ناصری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.