قیمت :
4,130,000
تومان

قرقره و شیلنگ آتش نشانی

یکی از تجهیزات موجود در جعبه آتش نشانی، قرقره آتش نشانی است که در واقع نگهدارنده شیلنگ آتش نشانی می باشد و شیلنگ آتش نشانی به دور آن پیچیده می شود.

بروشور راهنمای تجهیزات آتش نشانی

انواع قرقره آتش نشانی

قرقره های آتش نشانی در مدل های زیر در بازار موجود هستند:

  • قرقره آتش نشانی دیواری با پایه ثابت
  • قرقره آتش نشانی دیواری با پایه متحرک
  • قرقره آتش نشانی متصل به سیستم آب رسانی
  • قرقره آتش نشانی بدون اتصال به سیستم آب رسانی

می توان گفت نوع قرقره آتش نشانی به نوع شیلنگ آتش نشانی که دور آن قرار می گیرد بستگی دارد. شیلنگ آتش نشانی نوع اول بدون سیستم انتقال آب و معمولا از جنس برزنتی بوده و شیلنگ آتش نشانی نوع دوم با سیستم انتقال آب داخلی و از جنس پلاستیکی و pvc می باشند. همچنین به قرقره متصل به جریان آب و شیلنگ آن شیلنگ هوزریلی می گویند و جهت استفاده افراد عادی مناسب می باشد. به طور کلی می توان گفت شیلنگ ها دارای انواع متفاوتی از قبیل شیلنگ برزنتی، شیلنگ پلاستیکی، شیلنگ کتان و غیره هستند.

انواع شیلنگ آتش نشانی

شیلنگ آتش نشانی وظیفه انتقال سیال را برای اطفاء حریق انجام می دهد که این سیال می تواند آب، فوم و یا سایر تجهیزات باشد.

انواع شیلنگ آتش نشانی از نظر جنس و نوع سیستم به صورت زیر می باشد:

  • شیلنگ آتش نشانی پلاستیکی
  • شیلنگ آتش نشانی برزنتی
  • شیلنگ آتش نشانی متصل به شبکه آب رسانی (سیستم تر)
  • شیلنگ آتش نشانی بدون اتصال به شبکه آب رسانی (سیستم خشک)

هوزریل چیست؟

در معنای لغوی هوزریل به شیلنگی که بر روی ریل قرقره قرار دارد گفته می شود. یک هوزریل از یک تیوب با مقاومت بالا تشکیل شده است و دور این تیوپ را نخ و پی وی سی (pvc) جهت افزایش استقامت پوشانده است.

شیلنگ آتش نشانی هوزریل

در چه نوع حریق از قرقره هوزریل استفاده می شود؟

از آنجایی که قرقره هوزریل به سیستم آبرسانی متصل است و جهت اطفا حریق از آب استفاده می کند در حریق نوع A استفاده می شود. حریق نوع A مربوط به مواد جامد سوختنی مانند کاغذ و پلاستیک و زباله می باشد. همچنین از هوزریل نباید در حریق کلاس E یعنی لوازم الکترونیک استفاده شود زیرا آب رسانای برق است و موجب برق گرفتگی می شود.

اجزای تشکیل دهنده قرقره هوزریل آتش نشانی

اجزای یک قرقره هوزریلی شامل موارد زیر می شود:

  • قرقره آتش نشانی
  • شیلنگ آتش نشانی
  • نازل شیلنگ آتش نشانی
  • شیلنگ رابط

نکات مهم در انتخاب قرقره و شیلنگ آتش نشانی

  • تر یا خشک بودن سیستم مورد نظر
  • متراژ مورد نظر آبرسانی
  • جنس و متراژ قرقره هوزریل

نحوه استفاده از قرقره هوزریل آتش نشانی

هوزریل آتش نشانی از درون دارای یک هوزگرد است که موجب می شود که شیلنگ آتش نشانی بدون نیاز به این که قرقره به طور کامل باز شود مورد استفاده قرار گیرد.

به منظور استفاده، در ابتدا به افراد ساکن باید هشدار داده شود و دقت شود در آتش سوزی برق استفاده نگردد. همچنین باید اطمینان حاصل کتید که آب در نازل وجود داشته باشد. شیلنگ را بکشید تا باز شود. نازل را فشار دهدید، آن را به سمت آتش نشانه بگیرید و شروع به اطفا کنید.

محل نصب و پوشش دهی قرقره آتش نشانی

قرقره آتش نشانی باید در محل قابل دسترس نصب گردد و نصب آن ها به گونه ای باشد تا با توجه به محدودیت طول شیلنگ تمام نقاط ساختمان را پوشش دهد از آنجایی که طول شیلنگ معمولا 20 تا 30 متر است و برد آن ها که معمولا بین 3 تا 10 متر است پوشش دهی هر هوزریل نهایتا 40 متر می باشد.

استانداردهای نصب قرقره آتش نشانی

به طور کلی از آنجایی که قرقره آتش نشانی در جعبه آتش نشانی قرار می گیرد، ارتفاع نصب آن متناسب با میزان ارتفاع جعبه آتش نشانی می باشد. در نتیجه قرقره آتش نشانی در ارتفاع 1.4 متری از سطح زمین نصب می شود. همچنین میزان فاصله ابزارهای موجود در جعبه آتش نشانی از هم باید 5 سانتی متر باشد تا بتوان قرقره و سایر تجهیزات جانبی آتش نشانی را به راحتی بیرون کشید.

میزان آب مورد نیاز قرقره هوزریل آتش نشانی

از آنجایی که قرقره هوزریل به طور پیوسته به آب متصل است و دارای سیستم اطفاء حریق تر است، برای فشار 2 بار 18 لیتر در دقیقه و برای فشار 4 بار 26 لیتر در دقیقه آب نیاز می باشد.

برندهای مطرح قرقره هوزریل

  • هوزریل پامچال
  • هوزریل آریا کوپلینگ

قیمت قرقره و شیلنگ آتش نشانی

ابتدا جهت خرید قرقره و شیلنگ آتش نشانی باید دقت کنید که آن ها را متناسب با نیاز و محیط خود انتخاب نمایید. همچنین جهت انتخاب قرقره هوزریل به هرزگرد آن باید توجه کرد زیرا هرزگرد پلاستیکی گرچه دارای قیمت کمتری نسبت به هرزگرد برنجی و یا آلومینیومی است اما از نظر کیفیت مرغوب نیست و بهتر است کیفیت را فدای قیمت نکنید.

faq

قرقره های آتش نشانی در مدل های قرقره آتش نشانی دیواری با پایه ثابت، قرقره آتش نشانی دیواری با پایه متحرک، قرقره آتش نشانی متصل به سیستم آب رسانی و قرقره آتش نشانی بدون اتصال به سیستم آب رسانی در بازار موجود هستند.

شیلنگ آتش نشانی از نظر جنس و نوع سیستم به دسته های: شیلنگ آتش نشانی پلاستیکی، شیلنگ آتش نشانی برزنتی، شیلنگ آتش نشانی متصل به شبکه آب رسانی (سیستم تر) و شیلنگ آتش نشانی بدون اتصال به شبکه آب رسانی (سیستم خشک) تقسیم می شود.

قرقره آتش نشانی باید در محل قابل دسترس نصب گردد و نصب آن به گونه ای باشد تا با توجه به محدودیت طول شیلنگ، تمام نقاط ساختمان را پوشش دهد از آنجایی که طول شیلنگ معمولا 20 تا 30 متر است و برد آن معمولا بین 3 تا 10 متر است پوشش دهی هر هوزریل نهایتا 40 متر می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
هاکان پاشا
ارسال شده در : چهارشنبه 02 فروردین 1402

سلام، من از ترکیه تماس می گیرم. می خواستم قیمت قرقره آتش نشانی را بدانم. متشکرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.