فروش شیر آتش نشانی

همه ما با شیر های آتش نشانی آشنایی داریم. همانطور که می دانید باز و بسته کردن شیر های آتش نشانی در انواع مختلف موجب جاری و یا بسته شدن جریان آب می شود. همچنین از اکثر شیرهای آتش نشانی در عملیات اطفا حریق یا در تجهیزات اطفا حریق استفاده می گردد. به طوریکه این تجهیزات در مکان های عمومی یا تجاری نصب شده و هنگام اطفا حریق از آنها استفاده می گردد.

بروشور راهنمای تجهیزات آتش نشانی

انواع شیر های آتش نشانی

در مبحث آتش نشانی با انواع شیرآلات با کاربردهای متنوع روبرو هستیم. انواع شیر های آتشنشانی به شرح زیر می باشند:

  • شیر آتش نشانی فشار شکن
  • شیر فلکه آتش نشانی
  • شیر فلکه تنظیم فشار
  • شیر سیلابی آتش نشانی
  • شیر دروازه ای آتش نشانی
  • شیر پروانه ای آتش نشانی
  • شیر های توپی (ساچمه ای)
  • شیر کنترل (کنترل ولو)
  • چک ولو (شیر یک طرفه)
  • شیر تست و تخلیه آتش نشانی
  • شیر هیدرانت آتش نشانی
  • شیر سیامی آتشش نشانی

شیر فشار شکن آتش نشانی

در ساختمان ها جهت کاهش فشار آب ناشی از استفاده پمپ در طبقات ابتدایی و کاهش آسیب به شیرآلات از شیر فشار شکن استفاده می شود.

شیر فشار شکن آتش نشانی

شیر فلکه آتش نشانی

جهت باز یا بسته کردن جریان سیال (آب) از شیر فلکه آتشنشانی استفاده می شود. شیر فلکه دارای دو نوع ایستاده و زاویه دار می باشد و نوع زاویه دار آن در جعبه آتش نشانی استفاده می شود.

شیر فلکه آتش نشانی

شیر فلکه تنظیم فشار آتش نشانی

شیر فلکه تنظیم فشار نه تنها می تواند عمل باز و بسته کردن جریان را انجام دهد بلکه بر کاهش و افزایش فشار آب می تواند اثر بگذارد.

شیر سیلابی آتش نشانی

در سیستم های اطفاء حریق آب و فوم جهت عملیات اطفا حریق از شیر سیلابی استفاده می شود و کار فرمان اطفا حریق را انجام می دهد.

شیر سیلابی آتش نشانی

شیر دروازه ای آتش نشانی

شیر دروازه ای دو وظیفه کنترل و مسدود کردن مسیر آب را دارد که در دو حالت باز و بسته استفاده می شود.

شیر پروانه ای آتش نشانی

شیر پروانه ای جهت قطع و وصل و کنترل جریان آب و کاهش ضربات کله قوچی استفاده می شود و این امکان را فراهم می آورد که در صورت بسته بودن شیر، سیگنال به سایر تجهیزات اعلام حریق ارسال شود.

شیر های توپی (ساچمه ای) آتش نشانی

شیر توپی با انجام یک حرکت 90 درجه ای جریان سیال را تنظیم می کند و یا موجب انسداد مسیر آن می شود.

شیر های توپی (ساچمه ای) آتش نشانی

شیر کنترل آتش نشانی

شیر کنترل یا کنترل ولو به صورت دستی و یا اتوماتیک عملیات کنترل جریان آب را انجام می دهد.

چک ولو (شیر یک طرفه) آتش نشانی

شیر یک طرفه که به آن چک ولو (Check Valve) یا شیر خودکار نیز گفته می شود عمل جریان سیال را از یک طرف انجام می دهد و از سمت مخالف امکان انتقال سیال وجود ندارد و دارای دو نوع دریچه ای و سوپاپی در بازار می باشد. چک ولو در چند جنس برنج، چدن، فولاد، استیل و برنز تولید می شود.

شیر تست و تخلیه آتش نشانی

در شیر تست و تخلیه از دو شیر توپی هم راستا با سه نوع عمل تست، تخلیه و بستن استفاده می شود.

شیر تست و تخلیه آتش نشانی

شیر هیدرانت آتش نشانی

شیر هیدرانت یکی ار اصلی ترین شیر های آتش نشانی محسوب می شود و در مکان های مختلف در خیابان نصب می شود که موجب اطفا حریق از طریق آب شهری می گردد. شیر های هیدرانت در معابر و خیابان های شهر و محوطه اماکن صنعتی، تجاری، مسکونی نصب می شوند و آبرسانی آن ها از زیر زمین ایجاد می شود. هیدرانت در دو نوع زمینی و ایستاده در بازار موجود است. محفظه هیدرانت زمینی زیر زمین نصب می شود و به همین دلیل کاربرد کمتری دارد اما هیدرانت ایستاده در هنگام بارش برف با مشکل مواجهه نمی شود و فقط احتمال برخورد وسایل نقلیه با آن زیاد است. همچنین هیدرانت ها بسته به نوع رنگ کلاهکشان دارای کلاس بندی متفاوتی هستند.

انواع شیر هیدرانت آتش نشانی

  • شیر هیدرانت ایستاده با محفظه خشک
  • شیر هیدرانت ایستاده با محفظه تر
  • شیر هیدرانت زمینی

شیر هیدرانت ایستاده با محفظه خشک

شیر هیدرانت ایستاده با نصب بر روی شبکه آب رسانی تحت فشار شهری در مناطق مخلف شهر از جمله مناطق صنعتی به اطفا حریق در زمان نیاز کمک می کند. شیر هیدرانت دارای 1 ورودی و 3 خروجی می باشد. از دیگر اجزای این شیر می توان به در پوش، شیر تخلیه خودکارو فلنج ضربه گیر اشاره کرد. به دلیل اینکه کلاهک شیر هیدرانت بیرون از زمین قرار دارد و در حالت عادی این شیر عاری از هر گونه آب است و با باز کردن شیر اصلی پر از آب می شود به آن شیر هیدرانت ایستاده با محفظه خشک می گویند. همچنین به شیر هیدرانت آتش نشانی می توان شیلنگ های 7 تا 10 سانتی متری متصل کرد و در عملیات اطفا حریق از آن ها بهره بیرد.

شیر هیدرانت ایستاده با محفظه تر

ﺷﯿﺮ هیدرانت ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﺎ ﻣﺤﻔﻈﻪ تر نیز بیرون از سطح زمین است اما تفاوت آن با شیر هیدرانت با محفظه خشک در این است که به سیستم آب رسانی متصل است و همیشه دارای آب است به همین دلیل در مناطق سردسیر که امکان یخ زدگی آب بالا است استفاده نمی شود. تفاوت دیگر این دو نوع شیر آتش نشانی این است که در شیر هیدرانت با محفظه تر به جای یک شیر فلکه اصلی هر کدام از خروجی های آن دارای شیر می باشد. قابل ذکر است این نوع ﺷﯿﺮ هیدرانت ﺁﺗﺶﻧﺸﺎﻧﯽ ﺩﺍﺭﺍی ﺍﺗﺼﺎﻝ ﻓﻠﻨﺠﯽ (DN100) می باشد.

شیر هیدرانت زمینی

شیر هیدرانت زمینی

ﺷﯿﺮ هیدرانت زمینی به طور کامل درون زمین قرار می گیرد و از طریق یک شیلنگ و پایه شیلنگ موجب انتقال آب می شود. تجهیزات این نوع شیر شامل شیر قطع و وصل جریان می باشد و نوع اتصال آن از نوع فلنجی (DN80) است.

شیر سیامی

شیر سیامی دارای 2 ورودی و یک خروجی می باشد که این موجب افزایش فشار آب خروجی می شود.

شیر سیامی

صافی نوع Y

صافی ها جهت تصفیه و فیلتر کردن جریان آب استفاده می شود. لازم به ذکر است صافی ها کمترین میزان افت فشار راایجاد می کنند.

صافی نوع Y

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: