منیفولد ترانسمیتر فشار چیست؟

منیفولد ترانسمیتر فشار یکی از تجهیزات جانبی ضروری ترانسمیتر و گیج فشار بوده که وظیفه اصلی آن مسدود کردن یا جداسازی سیال در فرآیند می باشد که این جداسازی باید بدون آسیب رساندن و خاموش کردن فرآیند انجام گیرد.

مشخصات فنی منیفولد ترانسمیتر فشار

منیفولد ترانسمیتر فشار جزو یک سیستم هیدرولیک و یکی از تجهیزات جانبی اندازه گیری فشار می باشد که از یک یا چند شیر تشکیل شده است. این شیرها از اجزای مختلف مانند توپی، سوزنی، Bleed و منفذ تخلیه تشکیل شده اند. در صنعت تجهیزاتی مانند ترانسمیتر و گیج فشار نیاز مکرر به کالیبره و یا تعویض دارند که این عمل باید توسط منیفولد ترانسمیتر فشار بدون دخالت به پروسه انجام گیرد.

منیفولد ترانسمیتر فشار 2 راهه

منیفولد 2 راهه یا منیفولد 2 شیره به صورت کامپکت با ترکیبی از شیر ایزولیشن و شیر کالیبراسیون طراحی شده است که دارای یک پورت ورودی و خروجی نری یا مادگی می باشند. در منیفولد ترانسمیتر فشار 2 راهه شیر قطع کننده یا Block به رنگ آبی و شیر تخلیه به رنگ قرمز طراحی شده است. معمولا جنس بدنه شیر منیفولد 2 راهه از استیل 316 بوده و متریال آب بند (Sealing) از PTFE می باشد و به دو حالت L شکل و Y شکل تولید می شوند.

منیفولد ترانسمیتر فشار 2 راهه

منیفولد ترانسمیتر فشار 3 راهه

منیفولد 3 راهه از دو شیر مسدوده کننده (Block Valve) و یک شیر تقسیم کننده (Equalizing) تشکیل شده است. ترانسمیتر فشار تفاضلی یکی از نمونه هایی است که می تواند از منیفولد ترانسمیتر فشار 3 راهه استفاده کند. در این مدل از منیفولد ولو شیرهای مسدود کننده با رنگ آبی و شیر تقسیم کننده با رنگ سبز مشخص شده اند. شیر منیفولد 3 راهه زمانی که در حال استفاده است، شیرهای مسدود کننده در حالت باز و شیر اکولایزینگ در حالت بسته می باشند.

منیفولد ترانسمیتر فشار 3 راهه

منیفولد ترانسمیتر فشار 5 راهه

اجزای اصلی منیفولد 5 راهه یا 5 شیره را می توان دو شیر تخلیه یا تست، یک شیر اکولایزر و دو شیر مسدود کننده دانست. شیر مسدود کننده در فشارهای بالا و کم، به صورت آبی رنگ طراحی شده است. همچنین دیگر شیرها مانند شیر اکولایزر با رنگ سبز و شیر تخلیه با رنگ قرمز مشخص شده اند. شیر منیفولد 5 راهه در حالت نرمال یا عادی، شیرهای مسدود کننده در حالت باز بوده و شیرهای اکولایزر و تخلیه در حالت بسته می باشند و ترانسمیتر فشار تفاضلی یکی از تجهیزاتی می باشد که از منیفولد 5 راهه استفاده می کند.

منیفولد ترانسمیتر فشار 5 راهه

مزایای منیفولد ترانسمیتر فشار
  • ابعاد کامپکت
  • کاهش نوسانات
  • بازده انرژی سیستم
  • طراحی ساده و قرون به صرفه
  • کاهش میزان نشتی

کاربرد منیفولد ترانسمیتر فشار

شیر منیفولد به طور گسترده در تمامی صنایع نفت و گاز برای توزیع تمامی سایلات مایعی و گازی مورد استفاده قرار می گیرد و برای کنترل فرآیندهای مبنی بر سیال و جلوگیری از نشت و جریان برگشتی می باشد. استفاده از منیفولد ولو در فرآیند، مکانیزم ضد نشت و حداقل لرزش را تضمین می کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: