فروش برج نوری

برج نوری یا برج روشنایی یک سازه دکل مانند فلزی می باشد که به منظور روشنایی محوطه های وسیع از جمله استادیوم ها، بیمارستان ها، میدان ها، کارخانه ها، پل ها و غیره استفاده می شود. برج نوری به طور کلی از پایه های بدون دستک و بازو که پروژکتور مستقیم در رأس پایه نصب می شود، تشکیل شده است.

انواع برج نوری

  • برج نوری سبد گرد
  • برج نوری استادیومی
  • برج نوری سیار

برج نوری (برج روشنایی)

معرفی ویژگی های برج نوری

ارتفاع این پایه چراغ ها یا برج های نوری از ۶ تا ۳۵ متر می باشد که بر اساس محیط توسط نرم افزار دیالوکس محاسبه می گردد. تعداد پروژکتورهایی که در بالای برج نصب می شوند از یک تا 18 عدد می باشد که با توجه به موقعیت تعداد آنها می توان بیشتر شود. پروژکتورهای برج نوری باید قابلیت تنظیم زاویه داشته باشند، همچنین با توجه به محیط و محاسبات روشنایی از پروژکتورهای LED و یا پروژکتور لامپ بخار سدیم استفاده می شود. مقطع پایه های برج نوری معمولا از ۶ تا ۲۴ ضلعی منظم طراحی و تولید می شوند که در دو مدل سبد ثابت بالا و سبد متحرک بالا قابل ارائه هستند. همچنین برج های نوری را می توان براساس ارتفاع آنها به صورت زیر دسته بندی کرد.

  • برج نوری 6 متری
  • برج نوری 9 متری
  • برج نوری 12 متری
  • برج نوری 18 متری
  • برج نوری 24 متری

برج نوری سبد گرد

برای روشنایی محوطه های گسترده و بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد که در دو مدل سبد ثابت بالا و سبد متحرک بالا قابل ارائه هستند اما در حالت اقتصادی تر و حتی به شکل دکوراتیو با سبد ثابت تا ارتفاع ۱۳ متر قابل ارائه به شکل لوله ای هم هستند و در ارتفاع 6 تا 50 متر موجود می باشد.

برج نوری سبد گرد

برج نوری استادیومی

برج نوری استادیومی یا برج نوری یک طرفه یکی از انواع تجهیزات روشنایی است که از چند ردیف پروژکتور پر قدرت ساخته شده و می تواند یک فضای خاص از محوطه باز را روشن نماید. بیشترین استفاده از این برج نوری در استادیوم ها است به همین دلیل به این نام شناخته می شود.

برج نوری استادیومی

برج نوری سیار

با توجه به زمان و مکان استفاده از برج های نوری میت وان از برج نوری ثابت یا متحرک استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، برج های نوری متحرک برای پروژه ها، فستیوال ها، نمایشگاه های موقت، معادن و غیره استفاده می شوند. لامپ های برج ژنراتور در برج نوری قابل حمل به وسیله یک موتور برق دیزلی یا بنزینی روشن شده و برج روشنایی توسط آن راه اندازی می شود.

برج نوری سیار (قابل حمل)

ساخت برج نوری

برای ساخت برج های نوری فارغ از جنس بدنه یا اندازه پایه ها، از دستگاه هایی مانند دستگاه برش، دستگاه پرس برک و جوشکاری و پرداخت استفاده می شود. در ساخت برج نوری علاوه بر تجهیزات باید به عوامل دیگری که اهمیت زیادی در ساخت این نوع پایه چراغ روشنایی دارند توجه نمایید که در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم.

  • سرعت باد
  • متراژ محیط
  • زاویه تابش نور
  • توجه به استانداردهای بین المللی
  • انتخاب نوع برج نوری (ثابت، متحرک، با هندل دستی یا موتور برقی)
  • تعداد پروژکتورها
  • کیفیت و نوع پوشش برج نوری با توجه به شرایط آب و هوایی

فونداسیون برج نوری

دو نوع فونداسیون برای پایه چراغ ها و برج های نوری وجود دارد، فونداسیون آماده و فونداسیون ریخته گری که با توجه به نوع پروژه، جنس خاک، هزینه ها، جابجایی و موارد دیگر انتخاب می شود. معمولا در مواردی که احتمال جابجایی کم باشد و همچنین زمان کافی برای ساخت وجود دارد بهتر است از فونداسیون ریخته گری استفاده شود. البته لازم به ذکر است اگر برج نوری در حال ساخت دارای ارتفاع کمتر از 20 متر باشد می توان از فنداسیون پیش ساخته استفاده کرد.

برج نوری دست دوم

در زمان خرید برج نوری دست دوم باید به نکاتی توجه نمایید، برای مثال برج نوری دست دوم زیبایی نوع سالم و نو را ندارد، همچنین به دلیل به وجود آمدن استهلاک در مکان نصب شده قبلی ممکن است شما را برای تعمیر و یا تعویض قطعات با مشکل مواججه کنند به همین دلیل بهتر است برای خرید این نوع پایه چراغ های روشنایی از نسخه نو و سالم آن استفاده نمایید.

قیمت برج نوری

برج های نوری با توجه به اینکه به صورت سفارشی و براساس نیاز کاربر و محیط نصب طراحی و ساخته می شوند، قیمت های متفاوتی خواهند داشت. همچنین متریال، ارتفاع، نوع ساخت، میزان پرتاب نور می تواند در قیمت این محصول تاثیرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
جلال برجی زاده
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403

با سلام، برای یکی از پروژه های شرکت نیاز به 7 عدد برج روشنایی با مشخصات ذیل می باشد. برج روشنایی 24 متری با پوشش گالوانیزه با کلیه متعلقات شامل سبد، مکانیزم بالابرنده و بدون چراغ و کابل. لطفا قیمت و پیشنهاد فنی خود را اعلام نمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : چهارشنبه 29 فروردین 1403

سلام جناب برجی زاده عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی های بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.