ژنراتور دائم کار چیست؟

ژنراتور دائم کار چیست؟

معمولا به ژنراتور هایی دائم کار گفته می شود که در نبود برق و بدون وقفه بتوانند خروجی بدون نوسان داشته باشند. در اینجا سوال پیش می آید که آیا فقط ژنراتور گازسوز دائم کار بوده یا خیر؟! ژنراتور های گازسوز به دلیل اتصال به منبع گاز بی وقفه به ژنراتور دائم کار معروف شدند. از لحاظ فنی ژنراتور گازسوز دائم کار دارای موتورهایی با توان بالا و قدرت بسیار زیادی بوده که معمولا در مراکزی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به برق دائمی داشته باشند، مانند دیتاسنترها که همه روزه در سال فعال می باشند تا اطلاعات از دسترس خارج نشوند.

ژنراتور دائم کار

هایپر صنعت فامکو، به عنوان تنها هایپر مارکت تجهیزات صنعتی در خاورمیانه، این امکان را فراهم نموده تا شما مشتریان گرامی با یک تماس تلفنی و مشاوره رایگان، بهترین ژنراتور دائم کار مورد نیاز خود را تهیه نموده و در اسرع وقت، در هر کجای ایران که باشید آن را درب منزل دریافت نمایید، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان بخش مشاوره فنی این محصول در ارتباط باشید.

تفاوت ژنراتور دائم کار با سایر ژنراتور ها

یک تفاوت اصلی میان این ژنراتورهای برق وجود دارد. معمولا ژنراتور دائم کار را برای منبع بی وقفه برق انتخاب می کنند، یعنی در جایی که برق وجود ندارد. اما ژنراتور های معمولی را برای برق اضطراری و به عنوان پشتیبان از آن ها استفاده می کنند. یک ویژگی ژنراتور دائم کار این است که اصطکاک بین قطعات بیشتر می باشد اما در ژنراتور های دیگر این گونه نیست. 

ژنراتور های گاز سوز به دلیل دائم کار بودن معمولا باید از 50 درصد توانی که دارند استفاده کرد، اما در ژنراتور های اضطراری معمولا تا 75 درصد و در لحظه استارت وسایل از 100 درصد توان آن ژنراتور استفاده می شود.

در ژنراتور ها اورهال به معنای از نو شدن دستگاه ها و در اصطلاح به تنظیمات کارخانه برگشتن می باشد. در ژنراتور های معمولی این ویژگی حدودا 1200 ساعت می باشد. در ژنراتور دائم کار بستگی به طراحی موتور دارد اما به صورت حدودی در این نوع از ژنراتور ها بین 10000 ساعت اورهال می گردد. این اعداد به صورت حدودی بوده است و ممکن است میزان ساعت کارکرد موتور بیشتر از این اعداد باشد و نیاز به اورهال نداشته باشند.

ژنراتور دائم کار گازوئیلی

ژنراتور دائم کار گازوئیلی

دیزل ژنراتور در حالت معمولی با 50 الی 75 درصد توان به میزان 8 الی 12 ساعت می تواند خروجی برق بدهد. در صورتی که اقدامات لازم بر روی موتور انجام گیرد، برای مثال با بالا بردن و تقویت کردن سیستم خنک کاری موتور های دیزلی می توانند این امکان را ایجاد کنند تا به عنوان ژنراتور دائم کار دیزلی یا گازوئیلی مورد استفاده قرار گیرند.

مشکلی که ذهن مشتری های عزیز را مشغول می کند سوخت رسانی به دیزل ژنراتور دائم کار است. شما با استفاده از یک منبع روی ژنراتور های گازوئیلی می توانید این مشکل سوخت رسانی را برطرف نمایید.

ژنراتور دائم کار ماینر

سیستم استفاده از ماینر ها به نحوی می باشد که ورودی برق به هیچ عنوان نوسان یا قطعی نباید داشته باشد. به این دلیل برخی از ماینر ها را با استفاده از ژنراتور های گاز سوز راه اندازی می کنند.

ژنراتور گازی دائم کار به دلیل دائم کار بودنش، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا با استفاده از تغییراتی در موتور و عدم خاموشی آن ها مورد استفاده قرار گرفته است. خاموش شدن ژنراتور در ماینر ها به دلیل راه اندازی مجدد و زمان بر بودن آن باعث شده است تا ژنراتور های گاز سوز به عنوان ژنراتور دائم کار ماینر بسیار مورد استفاده قرار بگیرند.

در مورد نوسان در ژنراتور ها باید گفت که این مشکل توسط AVR یا همان رگولاتور ولتاژ یا نوسان گیر حل شده است که در یک ولتاژ منظم خروجی برق را ارائه بدهد.

موتور های ژنراتور دائم کار

از لحاظ فنی ژنراتور های گاز سوز معمولا دارای دور موتور پایین تر از 1500 دور می باشند، که در حال حاظر از دسترس خارج است. اما با تغییراتی که در موتور این ژنراتور گازی دائم کار قرار می گیرد، می توانند به ژنراتور دائم کار تبدیل بشوند:

  1. گزینه بسیار مهم مدل های مختلف ژنراتور دائم کار سیستم خنک کاری موتور است که با تقویت سیستم خنک کاری باعث بالا رفتن ساعت کاری آن شده تا از داغ شدن موتور و بالا رفتن راندمان جلوگیری شود.
  2. به دلیل بی وقفه کار کردن موتور، مخازن روغن را بزرگ تر در نظر می گیرند تا زمان تعویض روغن را به حداقل برسانند و از خاموش شدن موتور جلوگیری شود.

ژنراتور دائم کار خانگی

ژنراتور دائم کار خانگی

ژنراتور دائم کار خانگی گازی معمولا دارای توان های پایین تری می باشد. اکثر این ژنراتور ها تک فاز بوده اما به صورت سه فاز هم مورد استفاده قرار می گیرند. ژنراتور دائم کار خانگی گازی دارای Programmable Logic Controller یا به اختصار plc می باشند که به معنای کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی یا برنامه پذیر می باشد. پی ال سی ها به جای پنل های کنترلی قدیمی به کار گرفته می شوند که توسط سنسورها قادر به نظارت و فرماندهی به مدار می باشند. ژنراتور دائم کار خانگی گازی به دلیل فشار گاز که 1.2 پوند است، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

ژنراتور گازی دائم کار کوچک

ژنراتور گازی دائم کار کوچک

ژنراتور گازی دائم کار کوچک در توان های زیر 10 کیلووات تولید و عرضه می شوند. به این دسته از ژنراتور های کوچک موتور برق های گازسوز گفته می شود که معمولا به صورت تک فاز عرضه می گردد. این ژنراتور گازی دائم کار کوچک بیشتر در کارگاه های صنعتی که فشار گاز آنها 1.2 پوند می باشد، استفاده می گردد. به این ژنراتور ها، ژنراتور گازی دائم کار کوچک گفته می شود.

قیمت ژنراتور دائم کار

ژنراتور گازسوز دائم کار به دلیل تقاضای بالا در بازار قیمت های نسبتا بالایی را در مقابسه با قیمت دیزل ژنراتور دائم کار دارد. شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات وارد بخش ژنراتور شوید و از قیمت تمام ژنراتورهای دائم کار مطلع گردید، همچنین می توانید با تماس با کارشناسان بخش مشاوره فنی هایپر صنعت فامکو از مشاوره کاملا تخصصی و راگان بهره مند شوید.

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمدرضا چوپانی
ارسال شده در : یکشنبه 12 فروردین 1403

سلام، یک ژنراتور دائم کار می خوام گاز سوز برای 5 تا ماینر 15 آمپر چه ژنراتور پیشنهاد می کنید؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 فروردین 1403

سلام جناب چوپانی عزیز، سال نو مبارک. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

عظیمی
ارسال شده در : جمعه 03 فروردین 1403

سلام، شرایط خرید رو لطفا بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : شنبه 25 فروردین 1403

سلام دوست عزیز، سال نو مبارک. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

محسن
ارسال شده در : پنجشنبه 24 اسفند 1402

با سلام، یک ژنراتور 200 کاوا، دائم کار گاز سوز با انشعاب گاز غیر صنعتی یا همان خانگی می تواند کار کند و اینکه ژنراتور 200 کاوا چند میلیون در میاد؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : پنجشنبه 24 اسفند 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی های بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

شفیعی
ارسال شده در : پنجشنبه 12 بهمن 1402

سلام، وقتتون بخیر. من برای تامین برق یک دستگاه ماینر 3600 وات 15 آمپر یک ژنراتور گازسوز نیاز دارم. می خواستم ببینم آیا مدلی هست که با خریدش مشکل بنده حل بشه؟

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 اسفند 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مهرداد ذاکری
ارسال شده در : پنجشنبه 16 آذر 1402

درود بر شما، ژنراتور دائم کار 70 کاوا چند مترمکعب گاز نیاز داره؟ قیمت دستگاه چقدره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 06 دی 1402

سلام جناب ذاکری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سیدامیرحسین میرحسینی
ارسال شده در : پنجشنبه 05 مرداد 1402

سلام، 3 عدد دستگاه ماینر دارم که هر کدوم 17 آمپر برق مصرف می کنه. می خواستم ژنراتور دائمی بگیرم. برای این 3 تا دستگاه شما چه ژنراتوری رو پیشنهاد می کنید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 08 مرداد 1402

سلام جناب میرحسینی عزیز، برای دائم کار بودن باید دستگاهی با آمپر خروجی دو برابر آمپر مورد نیاز خریداری کنید. بنابراین شما می توانید یک دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازسوز 70 کاوا تهیه نمایید که با 50 درصد بار کار کند.

سیف
ارسال شده در : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

سلام، وقتتون بخیر. جایی دیدم که مصرف ژنراتورهای گازسوز معمولا به ازای هر 30 کیلووات، 10 مترمکعب بر ساعت هست که با آمارهایی که گاها در مشخصات بعضی ژنراتورهای فروشی سایت ها میبینم، تفاوت داره. مثال ژنراتور 250 کاوا رو مصرفش رو 30 مترمکعب اعلام کرده. کدوم درسته؟ بنده متوجه پارامترهای تاثیرگذار هستم اما تخمین این قضیه خیلی مهمه که متاسفانه تفاوت زیادی دارند با هم. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 خرداد 1402

سلام دوست عزیز، گاز مصرفی ژنراتور به صورت کلی و حدودی به ازای هر یک کیلووات توان برابر با 0.3 متر مکعب در ساعت می باشد.

غفور رشیدی
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

سلام، موتور برق گازی سه فاز 25 کاوا می خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 04 اردیبهشت 1402

سلام جناب رشیدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

روح الله شمس الدینی
ارسال شده در : پنجشنبه 14 مهر 1401

سلام، ضمن خسته نباشید و خدا قوت. لطفا قیمت ژنراتور دایم کار خانگی رو برام ارسال کنید. انشاالله تعالی بتونیم در آینده در یکی یا چند زمینه با هم همکاری داشته باشیم. نظر خاصی جز سلامتی و پیشرفت شما عزیزان ندارم. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 16 مهر 1401

سلام جناب شمس الدینی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت.