نحوه انتخاب پمپ پشت تراکتوری چگونه است؟

نحوه انتخاب پمپ پشت تراکتوری چگونه است؟

نحوه انتخاب پمپ پشت تراکتوری بر اساس نوع کاربری، ظرفیت و فشار، عمق چاه، مصرف انرژی، توان موتور و کیفیت ساخت انتخاب می شود. برای مثال در برخورد با نوع کاربری مهم است که پمپ مورد نظر در کجا استفاده می شود زیرا در مواردی نیاز است پمپ ظرفیت بالاتر و جذب بالاتری نیاز داشته باشد.

پمپ پشت تراکتوری از جمله پمپ های سانتریفیوژ محسوب می شود. این پمپ ها برای انتقال آب از منابع طبیعی مانند چاه ها، رودخانه ها و دریاچه ها به مناطق کشاورزی در جهت انجام فرآیندهای آبیاری و یا باغداری استفاده می شوند. در این مقاله سعی داریم نحوه انتخاب این پمپ و عوامل موثر بر این انتخاب را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

انواع پمپ پشت تراکتوری

پمپ های پشت تراکتوری انواع مختلفی دارند که در ادامه به ذکر آنها می پردازیم:

پمپ پشت تراکتوری تسمه ای

پمپ های پشت تراکتوری تسمه ای در دو نوع چپ گرد و راست گرد تولید می شوند که به همراه پولی وظیفه چرخش و انتقال نیروی دورانی از گاردان به شفت پمپ را بر عهده می گیرند. همچنین برای ایجاد فشار بیشتر می توان دو پمپ را به شکل بوستر به یک تسمه متصل کرد که باعث ایجاد ارتفاع آبرسانی بیشتری می شود.

پمپ پشت تراکتوری تسمه ای

پمپ پشت تراکتوری گیربکسی

در پمپ های پشت تراکتوری گیربکسی، وظیفه گیربکس، بالا بردن دور خروجی گاردان و افزایش و انتقال نیروی دورانی ساطع شده از گاردان به شفت پمپ می باشد. یکی از مزیت های اصلی پمپ های تراکتور گیربکس راندمان بالای آنها نسبت به نوع تسمه ای است.

پمپ پشت تراکتوری گیربکسی

پمپ پشت تراکتوری چند پروانه

پمپ های چند پروانه فشار قوی یا Multistage نیز در شرایطی پشت تراکتور نصب می شوند که مصرف کننده نیاز به ارتفاع آبرسانی (هد) و در واقع فشار بالاتری است و این فشار با پمپ های تک پروانه ایجاد نشود.

پمپ پشت تراکتوری چند پروانه

پمپ پشت تراکتوری پیستونی

این نوع پمپ ها که از سری پمپ های جابجایی مثبت محسوب می شوند، به منظور سمپاشی مزارع و انتقال آب به دوردست ها (با توجه به تولید فشار بیشتر پمپ های پیستونی نسبت به پمپ های سانتریفیوژ)، مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ پشت تراکتوری پیستونی

انتخاب پمپ پشت تراکتوری

انتخاب پمپ پشت تراکتوری یک فرآیند مهم است که نیازمند در نظر گرفتن عوامل و شرایط مختلفی است. در اینجا به بررسی چندین عامل کلیدی برای انتخاب پمپ پشت تراکتوری می‌ پردازیم:

  • نوع کاربری

اولین عاملی که باید در نظر گرفته شود، نوع کاربری است. پمپ ‌های پشت تراکتوری برای استفاده در باغ‌ ها، مزارع و سایر مناطق کشاورزی طراحی شده‌اند. بسته به نوع کاربری، ممکن است نیاز به پمپ با ظرفیت بالاتر یا قدرت جذب بالاتر باشد.

  • ظرفیت و فشار

ظرفیت و فشار پمپ نقش مهمی در عملکرد آن دارد. ظرفیت پمپ به مقدار آبی که در واحد زمان قادر به جذب و انتقال است، اشاره دارد. فشار پمپ نیز به میزان فشاری که پمپ قادر به تولید و انتقال آب به آن است، اشاره دارد. برای انتخاب پمپ مناسب، باید نیازهای آبی مورد نظر را در نظر گرفته و پمپی با ظرفیت و فشار مناسب انتخاب کرد.

  • عمق چاه

در صورت استفاده از پمپ پشت تراکتوری برای استخراج آب از چاه، عمق چاه نیز باید در نظر گرفته شود. پمپ باید قادر به جذب آب از عمق مورد نظر باشد. بنابراین، قبل از انتخاب پمپ، عمق چاه را باید به دقت اندازه‌گیری کرده و با مشخصات فنی پمپ مقایسه کرد. لازم به ذکر است که پمپ های سانتریفیوژ امکان مکش از عمق تا حداکثر 8 متر را دارا هستند.

  • مصرف انرژی

مصرف انرژی پمپ نیز باید در نظر گرفته شود. پمپ ‌های با کارایی بالاتر، کمترین مصرف انرژی را دارند. اما در صورت استفاده مداوم از پمپ، مصرف انرژی آن می ‌تواند تأثیر قابل توجهی در هزینه‌ های عملیاتی داشته باشد.

  • توان موتور

پمپ های پشت تراکتوری قدرت خود را از موتور تراکتور دریافت می کنند و در واقع این موتور تراکتور است که به واسطه اتصال شفت پمپ به آن، باعث چرخش شفت و پروانه متصل به شفت پمپ می شود. بدیهی است سرعت چرخش شفت این پمپ ها وابسته به قدرت موتور تراکتور می باشد. لذا مصرف کننده محترم که پمپ را قبل از استفاده از پمپ پشت تراکتوری می بایست از داشتن مواردی همچون داشتن سوخت کافی برای روشن ماندن موتور، اطمینان حاصل کند. همچنین به منظور بهره وری بیشتر از پمپ، بهتر است که تراکتور با یک موتور دور بالا (حداقل 1500 دور در دقیقه)، به کار گرفته شود.

  • کیفیت ساخت

کیفیت ساخت و قابلیت نگهداری و تعمیرات پمپ نیز باید در نظر گرفته شود. پمپ‌های با کیفیت بالا، عمر مفید بیشتر و نیاز به تعمیرات کمتر را دارند.

قابلیت همکاری با تراکتور

در صورت استفاده از پمپ پشت تراکتوری، باید مطمئن شوید که پمپ قابلیت همکاری با تراکتور شما را دارد. این شامل انطباق سایز و ابعاد، نوع اتصال و سازگاری با سیستم هیدرولیک تراکتور است.

انواع برندهای پمپ پشت تراکتوری

انواع برند پمپ پشت تراکتوری
پمپ پشت تراکتوری کادوپی CA پمپ پیستون سرامیکی برتولینی سری C
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

به طور خلاصه، برای انتخاب پمپ های پشت تراکتوری مناسب، باید موارد مختلفی همچون میزان آبدهی مورد نیاز، متراژ زمین زراعی یا باغ و عمق منبع آبی که قصد مکش از آن را دارید، مورد بررسی قرار داده تا مناسبترین گزینه را در جهت تامین نیازتان، انتخاب کنید. حتی الامکان قبل از انتخاب پمپ مورد نظرتان با یک متخصص در این زمینه مشورت به عمل آورید. در همین راستا، به منظور کسب یا تکمیل اطلاعات خود در جهت انتخاب پمپ مورد نظرتان، لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید
عملکرد همه دوربین های مداربسته یک روند یکسان و کلی را در پیش دارد. اما متناسب با نوع دوربین و اجزای تشکیل دهنده آن، طرز کار دوربین های مداربسته متغییر است. دوربین های مداربسته عمدتا مجهز به یک موتور قدرتمند هستند که به واسطه آن قابلیت زوم داشته و برحسب نیاز با حرکت در محدوده مورد نظر و زوم در یک نقطه خاص، توالی ثابتی از تصاویر مرتبط با آن نقطه یا نقاط ثبت شده را ضبط می کنند و از طریق کابل یا در مدل های بی سیم به واسطه قابلیت وای فای دیتاها را بر روی DVR ذخیره می کنند.
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: