نحوه انتخاب پمپ شناور

نحوه انتخاب پمپ شناور چگونه است؟

انتخاب پمپ شناور خوب نیازمند شناخت دقیق و درست است برای انتخاب پمپ شناور باید به فاکتورهایی مانند عمق چاه، سطح آب چاه، ارتفاع چاه، نسبت عمق چاه به ارتفاع چاه، میزان پیچیدگی مسیر چاه، جنس و قطر لوله مسیر پمپاژ و تعداد اتصالات توجه کرد.

در این مقاله می خواهیم به این مسئله بپردازیم که چه نوع پمپ شناوری برای مصرف شما با شرایط تان مناسب است و در واقع قصد داریم نحوه انتخاب پمپ شناور را تشریح کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

پمپ شناور از سری پمپ های سانتریفیوژ مستغرق می باشد که عموما با انتقال آب از چاه ها به بیرون از چاه، بستر تامین آب در صنایع کشاورزی، آتشنشانی، سیستم های آبیاری بارانی، آبرسانی مسکونی و غیره را فراهم می سازد. این پمپ ها در دو نوع تکفاز و سه فاز تولید می شوند و بسیار پر کاربرد هستند و به طبع دارای انواع مختلف با خصوصیات گوناگون می باشند.

عوامل موثر در انتخاب پمپ شناور

برای انتخاب پمپ شناور مناسب، بایستی به موارد مهم و کاربردی توجه کرد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم:

خصوصیات فیزیکی سیال

خصوصیات فیزیکی مایع نظیر چگالی، ویسکوزیته و دمای سیال قابل پمپاژ نیز بر انتخاب پمپ سانتریفیوژ شناور تأثیرگذار است. این خصوصیات ممکن است بر روی عملکرد پمپ و همچنین قابلیت‌ های آن تأثیر بگذارند. برای مثال، در صورت استفاده از پمپ در مناطق با دماهای بسیار پایین، باید به قابلیت‌ های پمپ در شرایط سرد توجه کرد. یا درمناطقی که دمای محیط و سیال بالاتر از حد معمول است، با توجه به اینکه پمپ های شناور از نوع مستغرق هستند و الکتروموتور آنها با آب خنک می شود، باید حتما به محدوده دمای تعریف شده برای محیط و سیال در پمپ توجه کرد تا از حد آن فراتر نرود. همچنین در محیط های بسیار گرم واجب است بدنه پمپ، شفت و پروانه ها، از متریال مستحکم تری نسبت به حالت معمول، استفاده گردند.

میزان آبدهی (دبی)

مقدار آبی که در واحد زمان قرار است توسط پمپ سانتریفیوژ شناور منتقل شود نیز یک فاکتور بسیار مهم است. برای انتخاب پمپ مناسب، باید به فاکتورهای جریان مایع در سیستم توجه کرد. این شامل مقدار جریان، فشار و دما است. همچنین، باید به تغییرات جریان در طول زمان نیز توجه کرد و پمپ مناسب را با توجه به این تغییرات انتخاب کرد. برای مثال، کشاورزانی که به منظور آبیاری گسترده زمین های زراعی قصد استخراج آب از چاه های عمیق و سپس انتقال آن به زمین های کشاورزی را دارند، می بایست از پمپ های شناور با میزان آبدهی بالا استفاده کنند.

میزان آبدهی (دبی)

ارتفاع آبرسانی (هد)

ارتفاع جابجایی مایع نیز یک مورد چشمگیر و مهم در انتخاب پمپ سانتریفیوژ شناور است. بسته به نوع کاربرد و سطح آب، باید پمپ مناسب با توجه به ارتفاع جابه ‌جایی مایع را انتخاب کرد. به عنوان مثال، کشاورزی که قصد آبیاری مزرعه ای متراژ بالا را دارد و یا مصرف کننده ای که قصد انتقال آب از عمق بسیار زیادی برای مصرف خاص خود دارد، حتما باید از پمپ شناور با هد بالا استفاده کند، تا نیاز او در جهت انتقال مطلوب آب تا ارتفاع مشخص شده، بر طرف شود.

متریال پمپ شناور

معمولا متریال استفاده شده در بدنه پمپ های شناور، چدن و استیل می باشد که هر دو از با کیفیت ترین فلزها محسوب می شوند. اما مقاومت استیل بالاتر است. پروانه های این پمپ ها از جنس ترموپلاستیک، استیل، چدن یا برنز، بسته به شرایط سیال و محیط، می توانند متفاوت باشند. شفت آنها نیز از جنس استنلس استیل (استیل ضدزنگ) می باشد. برای محیط هایی که دمای بسیار بالایی دارند، بهتر است از پروانه های برنز و استیل به دلیل مقاومت بالایشان استفاده نمود. لازم به ذکر است جنس اجزای پمپ بر نحوه عملکرد آنها نیز اثر گذار است. مثلا پمپ شناور با پروانه استیل، ارتفاع آبرسانی بالاتری نسبت به پمپ های شناور با پروانه تکنوپلیمری ایجاد می کنند.

متریال پمپ شناور

منبع آب مورد انتقال

از جمله نکات مهم در انتخاب پمپ شناور، شرایط انتقال سیال است. با توجه به طراحی پمپ های شناور، این پمپ ها به دلیل باریک بودن، باید در چاه هایی که دارای قطر کم هستند یا با مته حفاری شده اند، مورد استفاده قرار گیرند. حداقل قطر چاه برای عملکرد این پمپ ها 3 اینچ می باشد و قطر دهانه خروجی آنها از 1 اینچ به بالا بسته به میزان آبدهی و ارتفاع مورد نظر مصرف کننده متغیر می باشد. اما از بابت عمق چاه می توان خیالی آسوده داشت، چرا که پمپ های شناور تنها پمپ هایی هستند که در چاه های بسیار عمیق نیز با راندمانی بالا عملیات پمپاژ سیال را انجام می دهند.

روش انتخاب پمپ شناور با استفاده از نمودار

به منظور انتخاب پمپ شناور مناسب، بایستی حداقل اطلاعات ضروری، یعنی میزان آبدهی (دبی) و ارتفاع آبرسانی (هد) را در اختیار داشته باشیم. سپس با مراجعه به کاتالوگ محصولات پمپ شناور، با توجه به داده های در اختیار (دبی و هد)، نمودار آبدهی مربوطه را پیدا می کنیم. اما هنوز نمی توانیم این نمودار را برای پیدا کردن پمپ مورد نظر، تثبیت کنیم. چرا که در اینجا راندمان محصول، اهمیت بالایی دارد. به این معنی که با مشخص کردن مقادیر هد و دبی روی نمودار و متصل کردن امتداد آنها به هم، موقعیت پمپ مورد نظر را در می یابیم. اگر نقطه برخورد هد و دبی در ابتدا یا انتهای منحنی واقع شد، انتخاب این پمپ برای رفع نیازمان درست نیست. به این دلیل که در ابتدای نمودار، همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، ارتفاع آبرسانی (هد) بالاست اما میزان آبدهی (دبی) در کمترین حد خود قرار دارد. به همین منوال در انتهای منحنی، میزان آبدهی به بیشترین حد خود می رسد، در حالی که مقدار ارتفاع در پایین ترین سطح قرار دارد. در دو حالت گفته شده، راندمان کاری پمپ پایین می باشد. در نتیجه، بهترین مکان در منحنی برای انتخاب مناسب ترین پمپ شناور، نقاط میانی نمودار است. چرا که در این نقاط، مقادیر هد و دبی در یک حد تعادل (بالانس) قرار دارند و می توان از بابت بالا بودن راندمان در این نقاط، مطمئن بود. در شکل زیر به وضوح مشاهده می فرمائید که نقاط مشکی انتخاب شده روی هر منحنی، بهترین راندمان (بازده) هر مدل پمپ را نشان می دهند.

روش انتخاب پمپ شناور با استفاده از نمودار

به منظور یافتن بهترین پمپ شناور با استفاده از جدول انتخاب پمپ شناور نیز می تواینم مناسب ترین پمپ شناور در جهت نیازمان را بیابیم.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع مدل های پمپ شناور به شرح ذیل می باشد:

انواع مدل های پمپ شناور
پمپ شناور پمپیران پمپ شناور پنتاکس 4s
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ شناور لوارا GS پمپ شناور استیل داب SS
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ شناور طبقاتی ابارا WINNER پمپ شناور باغی لوارا Z6-Z8
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
الکتروپمپ شناور آب شور پمپیران پمپ شناور تنه باریک استیل داب MICRA
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

هایپر صنعت فامکو همچنین ارائه دهنده پمپ های شناور از برندهایی مانند کالپدا، لیو، سایر، اودسه، آنشی، پدرولا، استریم، شیمجه، سیستما و غیره می باشد. به طور خلاصه، انتخاب پمپ شناور به عواملی همچون نوع سیال، دمای محیط و دمای سیال، و نوع نیاز مصرف کننده بستگی دارد. پیشنهاد می شود به منظور انتخاب پمپ شناور مناسب، حتما با کارشناسان مربوطه مشورت به عمل آورید. از این رو، برای کسب اطلاعات درباره محصول مورد نظرتان و همچنین مطلع شدن از قیمت پمپ شناور، لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمائید.

همچنین بخوانید
عملکرد همه دوربین های مداربسته یک روند یکسان و کلی را در پیش دارد. اما متناسب با نوع دوربین و اجزای تشکیل دهنده آن، طرز کار دوربین های مداربسته متغییر است. دوربین های مداربسته عمدتا مجهز به یک موتور قدرتمند هستند که به واسطه آن قابلیت زوم داشته و برحسب نیاز با حرکت در محدوده مورد نظر و زوم در یک نقطه خاص، توالی ثابتی از تصاویر مرتبط با آن نقطه یا نقاط ثبت شده را ضبط می کنند و از طریق کابل یا در مدل های بی سیم به واسطه قابلیت وای فای دیتاها را بر روی DVR ذخیره می کنند.
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: