تفاوت پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

تفاوت پمپ لجن کش ساده و خردکن دار چیست؟

تفاوت پمپ لجن کش ساده و خرد کن دار در پمپاژ نوع مواد سیال است که در نوع اول مواد نرم و در نوع دوم مواد سخت توسط این پمپ ها منتقل می شوند. پمپ لجن کش در دسته پمپ های فاضلابی قرار می گیرند و برای انواع کاربرد ها از جمله کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و شرح تفاوت های بین این دو مدل پمپ خواهیم بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

مشخصات فنی پمپ لجن کش

پمپ لجن کش برای جمع آوری و انتقال لجن از مخازن، حوضچه ‌ها، خطوط لوله و سایر منابع استفاده می‌ گردد. فرق کفکش با لجن کش در این است که پمپ کفکش امکان پمپاژ سیال به همراه مواد جامد قطور را ندارد، به همین دلیل هم هست که در ورودی پمپ کفکش یک استرینر (صافی) تعبیه شده است تا از ورود مواد جامد با قطر زیاد به داخل پمپ جلوگیری کند. پمپ لجن کش اما قادر به پمپاژ سیال حاوی مواد جامد کوچک و بزرگ، فیبر و غیره می باشد و با توجه به این شرایط در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پالایشگاه ‌ها، نیروگاه‌ ها، صنایع شیمیایی و فاضلاب استفاده می شود. باتوجه به این که در این صنایع، لجن به عنوان یک مواد زائد نیاز به جمع آوری و دفع دارد، پمپ لجن کش با امکانات خاص خود، این فرآیند را سریعتر و کارآمدتر انجام می ‌دهد. دسته بندی پمپ های لجن کش به ترتیب زیر است:

  • پمپ لجن کش ساده: این نوع پمپ فاضلابی، دارای یک پروانه بر روی شفت خود می باشد که غالبا از نوع باز بوده و نیروی گریز از مرکز توسط این پروانه بر سیال ورودی پمپ وارد شده و سپس با فشاری مطلوب، عمل پمپاژ صورت می گیرد.

پمپ لجن کش ساده

  • پمپ لجن کش خردکن دار: پمپ لجن کش خردکن دار (Grinder Water Pump) در قسمت ورودی خود که در زیر پمپ قرار دارد، دارای یک پروانه خردکن هست که با نام های Grinder ،Shredder و Cutter هم شناخته می شود. وظیفه این پروانه، خرد کردن و تخریب مواد جامد قطور، انواع پارچه، انواع الیاف و غیره می باشد که در مسیر ورودی به پمپ هستند. این پروانه با خاصیت تخریب بالای این ذرات، در مواردی که فاضلاب حاوی مقادیر بالایی از ذرات جامد است، کاربرد بسیاری دارد. در تصویر زیر پمپ لجن کش خردکن دار و پروانه خردکن آن را مشاهده می کنید.

پمپ لجن کش خردکن دار

تفاوت پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

در این بخش نکات و مواردی ارائه شده است که با توجه به آنها می توانید با مشخصات و تفاوت های پمپ لجن کش ساده و خردکن دار آشنا شوید که به شرح زیر می باشند.

تفاوت عملکرد پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

پمپ های لجن کش خردکن دار معمولا در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که سیال مورد پمپاژ حاوی موادی سخت با قطر زیاد و دارای غلظت بالا و حباب زده است و با خرد کردن این مواد و سپس ورود آنها به محفظه پمپ، عمل پمپاژ و انتقال سیال توسط این نوع پمپ صورت می پذیرد. در حالی که پمپ لجن کش ساده با هدف پمپاژ سیال حاوی موادی نرم تر با غلظت کمتر، مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت کاربرد پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

پمپ لجن کش خردکن دار با داشتن پروانه خردکن، امکان استفاده خود در تصفیه خانه ‌های فاضلاب و صنایع غذایی، صنعت نساجی و صنعت شیمیایی را فراهم آورده است. در حالی که از پمپ لجن کش ساده در مواردی همچون استخراج نفت و گاز، صنعت معدن و صنعت آب و فاضلاب استفاده می شوند.

تفاوت تعمیر و نگهداری پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

با توجه به طراحی انجام شده، پمپ های لجن کش خردکن دار نسبت به پمپ های لجن کش ساده، نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند، لذا در صورت ورود اجسام بزرگ یا مواد غیر قابل تجزیه (مثلا مواد فلزی مخلوط با لجن) به سیستم، ممکن است مکانیزم برش مسدود شده یا آسیب ببیند. بنابراین برای جلوگیری از انسداد و حفظ کارایی پمپ، بازرسی و تمیز کردن منظم پمپ ضروری است.

تفاوت قیمت پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

پمپ های لجن کش خردکن دار به دلیل طراحی تخصصی و مکانیزم برش، در حالت برابر گران تر از پمپ های لجن کش ساده هستند. علاوه بر این، الزامات نگهداری ممکن است منجر به هزینه های بلند مدت بالاتری نیز شود.

راهنمای خرید پمپ لجن کش مناسب

تفاوت عمده پمپ لجن کش ساده و خردکن دار در مکانیزم ابتدایی عملکرد آنها است. به این صورت که ورود فاضلاب به پمپ لجن کش خردکن دار با واسطه (پروانه خردکن)، اما در پمپ لجن کش ساده بدون واسطه صورت می گیرد. در نتیجه، انتخاب نوع پمپ لجن کش نیز وابسته به بررسی و تشخیص مواد قابل پمپاژ و قطر و مقدار سختی آنها می باشد. برای خرید پمپ جهت پمپاژ فاضلاب مورد نظر کاربر، مهم است که مقدار فاضلاب مورد نیاز برای پمپاژ، مقصد و مسافتی را که برای رسیدن به آنجا باید طی کند (تعیین کننده هد پمپ)، و همچنین نوع مواد مورد انتقال توسط پمپ (تعیین کننده نوع پمپ لجن کش)، را در نظر بگیرید. برای مثال، با بررسی قطر و سختی مواد مورد پمپاژ متوجه می شوید که برای استفاده کدام نوع پمپ لجن کش بهتر است.

انواع برند پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده بهترین برندهای پمپ لجن کش ساده و خردکن دار در انواع زیر می باشد:

انواع برند پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

بهترین برندهای پمپ لجن کش خردکن دار و ساده
پمپ لجن کش پنتاکس سری DX پمپ لجن کش مستغرق ابارا سری RIGHT
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ لجن کش چدنی خردکن دار داب سری GRINDER 1000-1600 پمپ لجن کش چدنی خردکن دار ابارا سری DL-DL W/C
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

کاربرد پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

  • تصفیه‌ خانه ‌های فاضلاب: یکی از موارد اصلی استفاده از پمپ های لجن کش ساده و خردکن دار، در تصفیه ‌خانه‌ های فاضلاب است. در این تصفیه‌ خانه‌ ها، لجن تولید شده در فرآیندهای تصفیه به وسیله پمپ لجن کش جمع آوری و به بخش‌ های دیگر تصفیه‌ خانه منتقل شده و حفظ کیفیت فرآیند تصفیه را به دنبال دارد.
  • کارخانجات صنعتی: در بسیاری از کارخانجات صنعتی، لجن تولید شده در فرآیندهای تولید به دلایل بهداشتی و زیست محیطی نباید به صورت مستقیم به محیط زیست رها شود. بنابراین، پمپ لجن کش برای جمع آوری و انتقال لجن به سامانه‌ های دفع مناسب استفاده می ‌شود.
  • مکان های عمومی: در ساختمان‌های عمومی، بزرگراه ‌ها، پارک ‌ها، فرودگاه ‌ها و سایر مکان‌ های عمومی، نگهداری و تخلیه صحیح لجن تولید شده در سامانه‌ های فاضلاب بسیار مهم است. پمپ لجن کش در این مکان‌ ها برای جمع آوری و انتقال لجن به سامانه ‌های دفع مناسب استفاده می ‌شود. این عمل باعث حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست شده و برای تخلیه آب باران نیز استفاده می گردد.

کاربرد پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

قیمت پمپ لجن کش خردکن دار و ساده

قیمت پمپ لجن کش ساده و خردکن دار با توجه به موارد مختلفی از جمله متریال، برند، داخلی یا خارجی بودن پمپ و بسیاری موارد دیگر تعیین می شود. از طریق تماس با کارشناسان فامکو می توانید علاوه بر دریافت مشاوره ها و راهنمایی های لازم، قیمت درست و به روز این محصولات را دریافت کرده و در صورت تمایل محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: