نحوه تنظیم ست کنترل چگونه است؟

نحوه تنظیم ست کنترل چگونه است؟

به منظور تنظیم ست کنترل، ابتدا شیر آب یکی از واحدها را تا انتها باز نموده و سپس شیر خروجی پمپ را به طور کامل ببندید. سپس شیر خروجی را کمی باز کرده و پیچ ست کنترل را در جهت منفی بچرخانید و مجددا 4 مرحله ذکر شده را تکرار کنید. سپس شیر خروجی را باز کنید.

همانطور که می دانید، ست کنترل یکی از تجهیزات پر مصرف در فرآیند نصب پمپ آب است که عملکرد صحیح آن منوط به تنظیم درست این تجهیز می باشد. به منظور تنظیم صحیح ست کنترل، نیاز است که زمان روشن و خاموش شدن پمپ را با زمان باز و بسته شدن شیر آب در نظر بگیریم. اگر این فرآیند به صورت آنی و همزمان انجام شود، بدین معنی می باشد که ست کنترل به خوبی تنظیم شده است. اما اگر با باز شدن شیر آب، ست کنترل با تاخیر فرمان روشن شدن پمپ را صادر کند، یا پمپ روشن شود اما خاموش نشود و یا پمپ اصلا روشن نشود یعنی ست کنترل وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد و باید به شکل صحیح تنظیم شود. در این مقاله به طور جامع نحوه تنظیم ست کنترل را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید.

ست کنترل

مراحل تنظیم ست کنترل

به منظور تنظیم ست کنترل، مراحل زیر می بایست به ترتیب و دقیق انجام شوند تا عملکرد صحیحی را ارائه نماید.

  1. باز نمودن شیر یکی از واحدهای ساختمان: با باز نمودن شیر یکی از واحدها موجب روشن شدن پمپ می شویم. در نظر داشته باشید که تفاوتی ندارد که در کدام طبقه یا واحد مشخصی شیر آب را باز کنیم.
  2. بستن شیر خروجی پمپ آب: با بستن شیر خروجی پمپ آب، موجب خاموش شدن ست کنترل خواهیم شد.
  3. باز کردن شیر خروجی پمپ آب به مقدار کم: در این مرحله شیر خروجی پمپ را به مقدار خیلی کم باز نموده به طوری که مقدار بسیار ناچیزی آب از آن عبور کند. با باز کردن مقدار کمی از شیر خروجی و عبور مقدار اندکی آب از دهانه خروجی پمپ آب، پمپ مجددا روشن می شود.
  4. تنظیم ست کنترل: اکنون نوبت به هوشمند سازی روشن و خاموش شدن پمپ آب می رسد که توسط ست کنترل صورت می گیرد. پس از مشاهده روشن شدن پمپ، پیچ تنظیم ست کنترل را در جهت منفی (خلاف جهت عقربه ساعت) می چرخانیم تا از روشن شدن پمپ مادامی که مقدار کمی آب از آن خارج می شود، جلوگیری کنیم این فرایند برای ممانعت از کارکرد مداوم پمپ آب و مشکلات بعد از آن در نظر گرفته شده است.
  5. تکرار مراحل قبل: مجددا مراحل قبل را انجام می دهیم و بدین ترتیب شیر خروجی پمپ آب خانگی را تا نیمه باز می کنیم. اگر پمپ روشن شد، بدان معنا است که تنظیم ست کنترل به درستی صورت گرفته است. اما اگر در همین حالت پمپ روشن نشد، این بار پیچ تنظیم ست کنترل را مقداری در جهت مثبت (در جهت عقربه ساعت) می چرخانیم تا ست کنترل به درستی تنظیم شود. در صورتی که پمپ خاموش نشود باید پیچ تنظیم را کمی در جهت خلاف عقربه های ساعت (منفی) بچرخانیم.
نحوه تنظیم ست کنترل با پمپ آب

نکته مهم در زمان تنظیم ست کنترل

اگر ساختمان مسکونی شما بیش از 3 طبقه باشد، توصیه می شود به جای استفاده از ست کنترل از منبع تحت فشار به همراه کلید اتوماتیک، گیج فشار و شیر پنج راهی استفاده نمایید زیرا ست کنترل مناسب ساختمان هایی با هد 10 تا 12 متر می باشد. همچنین نحوه تنظیم ست کنترل روی پمپ منوط به داشتن پیچ تنظیم است و برخی مدل های ست کنترل دارای پیچ تنظیم نمی باشند. پس قبل از خرید این محصول، از داشتن یا عدم داشتن پیچ تنظیم آن اطمینان حاصل نمایید. به طور کلی برای تنظیم ست کنترل مورد نظر، باید ضمن اطمینان از وجود پیچ تنظیم بر روی آن، مراحل تنظیم را با دقت و به ترتیب انجام دهید تا ست کنترل به درستی کار کند و از مشکلات احتمالی از قبیل کارکرد مداوم و بدون توقف پمپ، روشن نشدن پمپ و یا دیر روشن شدن پمپ جلوگیری شود. همچنین در صورتی که تمایل به استفاده از ست کنترل ها برای مصارف کشاورزی دارید، می توان آنها را برای زمین های کشاورزی با حداکثر مساحت 120 متر مربع و بدون شیب استفاده نمود و دکمه ریست ست کنترل در برندهای مختلف آن وجود دارد که در زمان ست کردن ست کنترل مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید به منظور کسب اطللاعات بیشتر در زمینه نحوه تنظیم ست کنترل با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمائید.

ست کنترل برای کارکرد صحیح پمپ آب

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: