قیمت :
16,910,000
تومان
قیمت :
38,850,000
تومان
قیمت :
143,900,000
تومان
قیمت :
59,000,000
تومان

کباب پز صنعتی چیست؟

کباب پز صنعتی، وسیله ای مجهز به لوله های حفره دار است. شعله آتش از داخل این حفره ها عبور کرده و باعث طبخ انواع مواد غذایی که قابلیت سیخ گرفتن را دارند می شود. نوع صنعتی این کباب پزها برای محیط های بزرگ و حجم تولید کباب انبوه مثل آشپزخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات فنی کباب پز صنعتی

کباب پز صنعتی دارای انواع مختلفی از نظر شکل و ظاهر، نوع سوخت مصرفی، ابعاد و نوع عملکرد است که به معرفی آنها خواهیم پرداخت. اکثر کباب پز های صنعتی در سایز های بزرگ و برای پخت انواع کباب ها با حجم زیاد تولید می شوند. این کباب پزها عموما با سوخت گاز، ذغال یا برق می کنند که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند. ظرفیت پخت این کباب پزها متفاوت می باشد. کاربر باید با توجه به ظرفیت پذیرایی رستوران یا آشپزخانه خود، نسبت به تهیه ظرفیت مورد نظر تصمیم گیری کند. کباب پزها از لحاظ کارایی می تواند شباهت هایی با باربیکیو داشته باشند.

کباب پز صنعتی

انواع کباب پز صنعتی

کباب پزهای صنعتی که از تجهیزات پخت آشپزخانه صنعتی به شمار می روند، در مدل های زیر در هایپر صنعت فامکو به فروش می رسند:

  • کباب پز گازی
  • کباب پز ذغالی
  • کباب پز تابشی کشویی
  • کباب پز اتوماتیک
کباب پز گازی

کباب پز گازی

همانطور که از اسم این کباب پز پیداست با سوخت گاز کار می کند. این کباب پز دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی است، برای مثال کباب پز 60 سانتی با پایه، کباب پز 1.5 متری با پایه یا کباب پز 2 متری با پایه. بر حسب نیاز و حجم غذای قابل سرو می توانید ابعاد مورد نظر را انتخاب کنید.

کباب پز ذغالی

کباب پز ذغالی

این کباب پز از دسته کباب پز های سنتی پر طرفدار می باشد که با سوخت ذغال کار می کند و با توجه به طعم خوشی که به کباب منتقل می کند از کباب پزهای پر طرفدار است. البته که نوع این کباب پز ها مجهز به دمنده و فن برای شعله ور کردن آتش و ایجاد حرارت لازم برای پخت کباب هستند که کار را تسهیل می کند.

کباب پز تابشی

کباب پز تابشی

این کباب پز با سیستم مادون قرمز و تابش کار می کند و دارای ظرفیت های متفاوتی مثل 20 سینی یا 40 سینی است. کباب پز صنعتی تابشی به صورت کشویی بوده و در ابعاد مختلفی تولید می شود.

کباب پز اتوماتیک یا کباب پز نواری

کباب پز اتوماتیک یا کباب پز نواری

از این کباب پز در آشپزخانه های صنعتی با ظرفیت بالا استفاده می شود. این نوع کباب پز توانایی پخت حجم زیادی کباب را دارد و به صورت اتوماتیک پخت کباب را انجام می دهد. به همین دلیل سرعت پخت بالا رفته و پخت به آسانی انجام می گردد، در مدل اتوماتیک، سیخ های چیده شده بر روی نوار متحرک بر روی شعله را با یک سرعت حرکت داده شده و عمل طبخ با حرارت کنترل شده انجام می شود.

نحوه انتخاب کباب پز صنعتی

  • توجه به حجم و تعداد سیخ کبابی که قصد پخت آن را دارید و خرید کباب پزی که ظرفیت آن هماهنگ با ظرفیت پخت شما باشد.
  • توجه به جنس و کیفیت کباب پز صنعتی
  • توجه به نوع سیستم پختی که قصد طبخ کباب ها را با آنها دارید.
  • ابعاد و اندازه کباب پز، متناسب با فضای شما

نحوه تعمیر و نگهداری کباب پز صنعتی

کباب پزهای صنعتی همانند سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز به نظافت دوره ای و روزانه دارند. همچنین بهتر است نحوه استفاده از کباب پزها را حتما به پرسنل خود آموزش دهید. این موضوع به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک کرده و باعث می شود به دستگاه و حتی پرسنل شما آسیبی وارد نشود.

مزایای کباب پز صنعتی
  • کاهش نیروی انسانی
  • افزایش سرعت طبخ کباب
  • ایمنی بالاتر نسبت به کباب پز های سنتی
  • نظافت آسان

یکی از معایب های کباب پز صنعتی گازی یا معایب کباب پز تابشی که توسط افراد عنوان می گردد، بحث خشک شدن کباب می باشد. اما باید بدانید که در صورت انتخاب مدت زمان پخت مناسب برای غذا بر روی این کباب پزها این اتفاق رخ نخواهد داد.

کباب پز صنعتی دست دوم

نظر به اینکه بهداشت تجهیزات آشپزخانه صنعتی، خصوصا بهداشت کباب پزها از ارکان اصلی در آشپزخانه های صنعتی می باشد، کارشناسان هایپر صنعت فامکو توصیه می کنند از خریداری نمودن کباب پز رستورانی دست دوم صرف نظر نمایید. حتی اگر هزینه بیشتری برای کباب پز صنعتی نو بپردازید، مزیت هایی مثل طول عمر بیشتر و رعایت بهداشت از هر لحاظ با ارزش تر خواهد بود.

قیمت کباب پز صنعتی

با توجه به اینکه تنوع کباب پز صنعتی به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی، در بازار بسیار زیاد است، می توانید جهت دریافت قیمت و مشاوره های لازم برای خرید با هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید یا به صفحه محصول مورد نظر مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: