قیمت :
17,300,000
تومان
قیمت :
67,250,000
تومان
قیمت :
31,000,000
تومان

اجاق صنعتی چیست؟

اجاق های صنعتی تحت عنوان اجاق های رستورانی یا اجاق گاز های صنعتی نیز در بازار شناخته می شوند و اغلب با گاز شهری کار می کنند. همچنین به دلیل تعداد زیاد شعله ها از اجاق گازهای صنعتی برای پخت انواع غذا ها با حجم زیاد در آشپزخانه های بزرگ یا صنعتی استفاده می شود.

همچنین فرایند پخت در آشپزخانه های صنعتی یا رستوران ها به گونه ای است که باید شعله های اجاق گاز در بازه های زمانی کوتاه مدت، دائما خاموش یا روشن شوند به همین دلیل در این مکان ها بهتر است از اجاق های صنعتی استفاده شود زیرا دارای قدرت و مقاومت بالایی هستند. هایپر صنعت فامکو اجاق های صنعتی را در انواع زیر به شما مشتریان عزیز ارائه می نماید.

  • اجاق گاز صنعتی
  • اجاق پلوپز صنعتی
  • اجاق گاز فردار صنعتی
  • اجاق گاز دو شعله رومیزی صنعتی
  • اجاق گاز چهار شعله پایه دار صنعتی
  • اجاق گاز چهار شعله کابین دار صنعتی
  • اجاق گریل (گریدل) صنعتی
  • اجاق ترکیبی گریدل و گریل صنعتی

مشخصات فنی اجاق گاز صنعتی

اجاق های صنعتی در دسته تجهیزات پخت آشپزخانه صنعتی قرار دارند و دارای انواع مختلف شامل اجاق پلوپز، اجاق فردار، اجاق بن ماری، اجاق پاستاپز و غیره می باشند. اجاق های صنعتی مانند سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی از استیل ساخته می شوند و علت این انتخاب، مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه است و این امر موجب می شود که شکل ظاهری و عملکرد تجهیزات در گذر زمان به راحتی دچار فرسایش نشود که این ویژگی یکی از مزیت های اجاق های صنعتی محسوب می شود. همچنین جنس استیل بدنه به آسان نمودن فرایند تمیز کاری و نظافت تجهیزات بعد از اتمام فرایند پخت و پز کمک می کند. لازم به ذکر است که هر یک از اجاق های صنعتی موجود در بازار دارای مشخصات فنی منحصر به فرد می باشند.

اجاق صنعتی

اجاق گاز صنعتی

یکی از تجهیزات اساسی و اولیه در آشپزخانه صنعتی یا آشپزخانه رستوران ها، اجاق گازهای صنعتی هستند و حرارت ایجاد شده این اجاق گاز از مشتعل شدن گاز متان، بوتان و غیره ایجاد می گردد و این حرارت به دیگ ها و قابلمه های روی اجاق منتقل شده و باعث طبخ یکنواخت مواد غذایی می شود. دارای پیچ شعله قابل تنظیم برای کم یا زیاد نمودن حرارت شعله های اجاق گاز می باشد و عموما اجاق گازهای صنعتی دارای یک یا دو کابین در زیر محفظه پخت هستند که برای نگهداری تجهیزات پخت و پز مورد استفاده قرر می گیرد و تفکیک فضای کابین ها دسترسی آسان به تجهیزات مورد نظر را آسان می نماید.

اجاق گاز صنعتی

اجاق پلوپز صنعتی

اجاق های پلوپز برای طبخ انواع غذاها در حجم زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و زمانی که به حرارت مستقیم نیاز دارید بهتر است از این اجاق پلوپز استفاده نمایید. اجاق گاز کوره دار صنعتی یا اجاق پلوپز زمینی اسامی دیگر این تجهیز هستند. معمولا دیگ یا تابه های بزرگ که حاوی حجم زیادی از مواد غذایی می باشند قابل استفاده با این اجاق پلوپز هستند. لازم به ذکر است که این اجاق های پلوپز در دو مدل کوره دار و بدون کوره تولید می شوند که از مدل کوره دار برای جوشاندن آب و در ادامه طبخ و آبکشی برنج استفاده می شود. ساختار شعله های اجاق پلوپز به گونه ای است که شامل سه ردیف دوار در بخش مرکزی اجاق می باشد که متناسب با نیاز آشپز می توان از هر ردیف شعله استفاده نمود. به منظور خاموش یا روشن نمودن و تنظیم حرارت شعله های اجاق پلوپز از پیچ های قابل تنظیم استفاده شده است و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد پیچ ها، در بخش پایینی این تجهیز و نزدیک به پایه های اجاق گاز قرار دارند و جنس آن فلزی است.

اجاق پلوپز صنعتی

اجاق فردار صنعتی

این مدل از اجاق گازهای صنعتی علاوه بر داشتن چند شعله در سایزهای مختلف در بخش صفحه رویی اجاق مجهز به فر نیز هستند که برای گرم نگه داشتن و یا پخت برخی از انواع غذاها از آن استفاده می گردد. داشتن فر در بخش زیرین این اجاق کمک می کند که طبخ چند غذای مختلف به صورت همزمان در یک بازه زمانی مشخص فراهم گردد و آشپز می تواند برای پخت انواع کیک ها، شیرینی جات و سایر غذاهایی که باید تحت حرارت غیر مستقیم قرا بگیرند از فر استفاده نماید.

اجاق فردار صنعتی

اجاق گاز 2 شعله رومیزی صنعتی

اجاق گازهای صنعتی رومیزی در ابعاد و تعداد شعله های متفاوت در بازار عرضه می شوند که یکی از اجاق های محبوب موجود در بازار، اجاق رومیزی 2 شعله می باشد که این تجهیز به علت اشغال فضای کمتر، مناسب آشپزخانه های کوچک می باشد. از اجاق 2 شعله رومیزی صنعتی در مکان های مختلف نظیر کترینگ ها، رستوران ها، کافه ها و غیره استفاده می شود. این اجاق رومیزی دارای دو پیچ جهت تنظیم حرارت شعله های اجاق بوده و در قسمت رویی شعله ها دارای محافظ چدنی برای قرار گیری آسان قابلمه و سایر تجهیزات پخت و پز می باشد. همچنین دارای یک سینی جداشونده در بخش کف اجاق می باشد تا بعد از فرایند طبخ غذا، روغن و چربی های اضافی درون سینی ریخته و از کثیف شدن میز جلوگیری شود.

اجاق گاز 2 شعله رومیزی صنعتی

اجاق گاز 4 شعله پایه دار صنعتی

اجاق گازهای 4 شعله پایه دار صنعتی مانند اجاق 2 شعله رومیزی یکی از پرطرفدار ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می شوند با این تفاوت که این اجاق صنعتی 4 شعله دارای پایه است و باعث می شود در ارتفاع مشخصی از سطح زمین قرار گیرد و در حالت ایستاده قابل استفاده پرسنل آشپزخانه می باشد. به علت داشتن چند شعله مختلف می توانید متناسب با حجم قابلمه یا سایر تجهیزات پخت و پز از شعله مورد نظر خود استفاده نمایید.

اجاق گاز 4 شعله پایه دار صنعتی

اجاق گاز 4 شعله کابین دار صنعتی

اجاق چهارشعله کابین دار صنعتی دارای دو یا چند کابین مجزا در بخش زیرین شعله ها می باشد که می تواند به عنوان محل قرارگیری لوازم و تجهیزات آشپزی از آن ها استفاده کرد و محلی مناسب برای ذخیره لوازم و مواد غذایی خشک می باشد. داشتن این کابین ها و در دسترس بودن مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز آشپزی در نزدیکی شعله های اجاق گاز یکی از مزیت های این اجاق گاز های 4 شعله کابین دار محسوب می شود و به دلیل داشتن 4 شعله در صفحه اجاق گاز، آشپز می تواند به طبخ 4 مدل غذای مختلف به صورت همزمان بپردازد. رویه چدنی شعله ها قابل تعویض و شستشو می باشد و موجب قرار گیری قابلمه در فاصله مشخص از شعله ها می گردد.

اجاق گاز 4 شعله کابین دار صنعتی

اجاق گریل صنعتی

اجاق گریدل صنعتی نام دیگر اجاق گریل صنعتی است و یک تجهیز پر کاربرد به حساب می آید. در بخش بالای شعله در اجاق گریل صنعتی یک صفحه گریل تعبیه شده است که این صفحه شامل میله های موازی با فاصله مشخص است و برای گریل یا کباب کردن انواع گوشت، استیک، همبرگر و حتی سبزیجات بدون استفاده از روغن مورد استفاده قرار می گیرد. امکان استفاده از اجاق گریل صنعتی در دو حالت صفحه تخت و صفحه شیار دار وجود دارد. در زمان استفاده از صفحه تخت می توان از روغن برای گریل کردن مواد غذایی استفاده نمود و برای طبخ بدون روغن می توان از صفحه شیاردار استفاده نمود. لازم به ذکر است که مدل ذغالی این اجاق ها بسیار پرطرفدارتر می باشد.

اجاق گریل صنعتی

اجاق ترکیبی گریدل و گریل صنعتی

اجاق های ترکیبی گریل و گریدل صنعتی مجهز به صفحه ای برای طبخ غذاهای مختلف با روغن هستند و یک طرف صفحه مناسب گریل کردن غذاها بدون روغن و بهه صورت کبابی می باشد. صفحه به کار رفته در این اجاق ترکیبی شامل صفحه گریل شیاردار و صفحه تخت می باشد و همزمان می توان از هر دو صفحه استفاده نمود. ترکیب دو صفحه در کنار هم نقش مهمی دراستفاده بهینه از فضا و بهبود سرعت آشپزی برای صاحبین کسب و کارهای رستورانی دارد.

اجاق ترکیبی گریدل و گریل صنعتی

اجاق پاستاپز صنعتی

دستگاه پاستاپز که کاربرد بسیار زیادی در رستوران های ایتالیایی و یا فست فود ها دارد قابلیت طبخانواع پاستا در کمترین زمان ممکن را فراهم می سازد. علاوه بر پخت پاستا، امکان پخت ماکارونی یا نودل نیز در این دستگاه وجود دارد. این اجاق ها بر اساس تعداد لگن ها قابلیت پخت چندین پاستا با طعم های مختلف را دارد و می توان با صرف هزینه کمتر چندین مدل پاستا را به صورت همزمان تهیه و سرو نمود.

اجاق پاستاپز صنعتی

کاربرد اجاق صنعتی

  • فست فود
  • فودکورت
  • تالارهای پذیرایی
  • آشپزخانه های صنعتی
  • آشپزخانه بیمارستانی

نحوه انتخاب اجاق صنعتی

بهتر است قبل از هر چیز نگاهی به منوی غذایی قابل ارائه خود بیاندازید و سپس با توجه به منوی غذایی و خواسته ای که از اجاق صنعتی مورد نظر دارید، اقدام به انتخاب و خرید یکی از اجاق های صنعتی موجود نمایید. در نظر داشته باشید که ابعاد و اندازه اجاق باید متناسب با فضای مورد نظر در آشپزخانه باشد و توصیه می شود هنگام تهیه پلان مبلمان آشپزخانه صنعتی به ابعاد و اندازه های اجاق های موجود در بازار توجه نمایید. همچنین در نظر داشته باشید جنس و کیفیت اجاق انتخابی یک مسئله حائز اهمیت است و همه کارفرمایان، علاقه مند به خرید تجهیزات با کیفیت و دارای عمر طولانی می باشند. پس در زمان خرید اجاق های صنعتی علاوه بر در نظر داشتن قیمت اجاق، کیفیت و جنس اجاق گاز را در اولویت قرار دهید.

نحوه نصب اجاق صنعتی

مراحل نصب اجاق صنعتی یک فرایند ساده است ولی به دلیل احتمال نشت گاز و یا احتمال خطر انفجار، بهتر است در زمان نصب اجاق های صنعتی موارد ایمنی زیر را رعایت نمایید.

  • قرار گیری صحیح اجاق در محل مورد نظر و تراز بودن اجاق متناسب با کف آشپزخانه
  • تنظیم و رگلاژ پایه ها در خصوص اجاق هایی غیر از اجاق رومیزی
  • اتصال شیلنگ انتقال گاز و اطمینان از استحکام بست ها
  • بررسی نشتی شیلنگ انتقال انرژی و شیر گاز
  • بررسی محل ورود گاز به اجاق صنعتی

اجاق گاز صنعتی دست دوم

بسیاری از خریداران و صاحبین مشاغل رستورانی به منظور صرفه جویی در هزینه ها، اقدام به خرید اجاق گاز رستورانی یا اجاق صنعتی دست دوم می کنند و به ظاهر فرد احساس می کند با صرف هزینه کمتر یک خرید موفق را رقم زده است در صورتی که با خرید یک اجاق صنعتی دست دوم، طول عمر مفید اجاق کاهش می یابد و در مقایسه با یک اجاق صنعتی نو در بازه زمانی کمتری عملکرد صحیحی را ارائه می نماید. به همین جهت متناسب با هزینه پرداختی از اجاق استفاده می شود و با توجه به نوسانات قیمت روزانه، خرید یک اجاق صنعتی نو در مقایسه با دست دوم برای فرد به صرفه تر خواهد بود.

قیمت اجاق صنعتی

تنوع و برندهای مختلف در خصوص اجاق های صنعتی موجود در بازار باعث شده است که لیست قیمت متنوعی برای اجاق های صنعتی ارائه شود. این اختلاف قیمت به جنس بدنه و متریال به کار رفته در ساخت اجاق های صنعتی وابسته است و متناسب با تعداد شعله ها و قابلیت های مختلف اجاق، قیمت نهایی اجاق های صنعتی تعیین می شود. برای اطلاع از قیمت های بروز و مشاوره های لازم در خصوص خرید اجاق های صنعتی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: