نحوه انتخاب صحیح انواع کمپرسور

نحوه انتخاب کمپرسور

برای اینکه انتخاب مناسبی در کمپرسور داشته باشید ابتدا باید هدف خود را از انتخاب کمپرسور و ابزارهای هوایی را که مورد نیازتان است. تجزیه و تحلیل کنید. انتخاب یک کمپرسور می تواند شما را در صورتی که در این کار سر رشته ای نداشته باشید، سردرگم و گیج کند. دلیل این است که طیف های وسیعی از خروجی های هوا برای این دستگاه وجود دارد. در نتیجه برای اینکه خروجی هوای مناسبی داشته باشید، باید علم کافی در این زمینه کسب کرده باشید.

نحوه انتخاب کمپرسور

ظرفیت های درج شده در کاتالوگ مطابق با شرایط متعارف می باشد و از آنجا که میزان هوادهی کمپرسور بسته به دمای محیط، ارتفاع از سطح دریاهای آزاد و درصد رطوبت محل استقرار کمپرسور متفاوت خواهد بود.

اصولا همه ی کمپرسورها دارای موتور قدرتمندی برای پمپاژ هوای فشرده می باشند که این هوای فشرده شده درون دستگاه هنگام منتشر شده نیروی لازم برای به حرکت در آوردن ابزارهای پنوماتیک را ایجاد می نماید.

ویژگی های شاخص در کمپرسورها

  1. سوئیچ کردن هنگام بار اضافی حرارت: هنگامی که درجه حرارت دستگاه از یک مرز معینی عبور می کند خود دستگاه خاموش می شود. باعث افزایش طول عمر و امنیت کاری می شود.
  2. سیستم خنک کننده هوای دستگاه: شامل پمپاژ هوای سرد به داخل دستگاه برای افزایش طول عمر موتور کمپرسور است.

کمپرسورها از نظر نوع مصرف

1. کمپرسورهای شخصی

کمپرسورهای شخصی معمولا دارای حجم و اندازه ی کوچکی هستند و معمولا برای مصارف شخصی و خانگی استفاده می شود. این نوع از کمپرسورها می توانند برای زمینه های متفاوت ساختمانی و صنعتی نیز به شرط اینکه فشار هوای مورد نیاز بالا نباشد، استفاده می شود.

کمپرسورهای شخصی

2. کمپرسورهای صنعتی

کمپرسورهای صنعتی یهترین انتخاب بری مصارف مداوم هستند. این نوع کمپرسورها دارای تکنولوژی پیشرفته ای بوده و عملکرد فوق العاده ای را دارا می باشند.

کمپرسورهای صنعتی

3. کمپرسورهای ساختمانی

این کمپرسورها مقاومت و قدرت بیشتری نسبت به کمپرسورهای خانگی را دارا می باشند. این کمپرسورها دارای دامنه کاربردی زیادی هستند. اگر نیاز به استفاده به صورت دائم و فشار هوایی بالایی باشد این مدل کمپرسورها بسیار مناسب هستند.

کمپرسورهای ساختمانی

نکاتی که در هنگام خرید کمپرسور باید در نظر داشت:

1) قابلیت حمل

قابلیت حمل کمپرسور هوا یک انتخاب مهم آن می باشد. کمپرسورهای قابل حمل در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارند. معمولا کمپرسورهای ثابت برای پارگینگ ها، تعمیرگاه ها و کارگاه های آموزشی به دلیل قابلیت اتصال به ابزارهای بادی مناسب است.

2) منیع تغذیه

منبع انرژی کمپرسورهای هوا، الکتریکی و یا دیزلی است. به طور کلی کمپرسورهایی که از منبع تغذیه دیزلی استفاده می شود. دارای عملکرد بهتر و قدرتمندتری هستند. بنابراین در صنایع سنگین و سایر صنایعی که که کیفیت بالاتری نیازمند است از این نوع کمپرسور ها استفاده می شود. به دلیل استفاده از سوخت دیزل این کمپرسورها در فضای آزاد مستقر می شوند. در الکتروموتورهای برقی به دلیل نوع انرژی مصرفی احتیاجی به فضای آزاد نیست و می توان در ساختمان ها و فضاهای بسته نیز به کار گرفته شود و در مصارف متناوب و خانگی استفاده می شود.

3) شاخص عملکرد (PSI ، HP، SCFM)

مهمترین عاملی که در خرید یک کمپرسور باید در نظر گرفت شاخص عملکرد کمپرسور می باشد. به عبارت دیگر مقدار هوای تولید شده توسط کمپرسور با واحد متر بر مکعب در دقیقه اندازه گیری می شود که به صورت SCFM بیان می شود. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که ابزار های جانبی متصل به کمپرسور دارای شاخص عملکرد SCFM است. برای تعیین میزان SCFM مناسب کلیه تجهیزات پنوماتیکی متصل به کمپرسور را با هم جمع و در عدد 5.1 ضرب نموده عدد بدست آمده مقدار SCFM مناسب کمپرسور می باشد. بر روی برخی کمپرسورها واحدهای HP نوشته می شود. هر چه میزان این عدد بزرگتر باشد قدرت دستگاه بالاتر است.

4) حجم مخزن

کمپرسورها ممکن است بر اساس کاربردهایشان بدون مخرن، مخزن کوچک و یا مخزن بزرگ مورد استفاده قرار گیرند. اگرفشار بالایی از هوا برای مدت زمان طولانی مورد نیاز باشد از کمپرسوری با حجم مخزن بزرگ استفاده می شود و در صورت استفاده از فشار کاری متناوب از کمپرسور با حجم مخزن کوچک استفاده می گردد.

5) نوع پمپ

تنوع در طراحی پمپ می تواند شاخص عملکرد و بازدهی کمپرسور را تحت تاثیر قرار دهد.

استاندارد کمپرسور

  • API Standard 617, Axial and Centrifugal Compressors and Expander-compressors
  • API Standard 672, Packaged, Integrally Geared Centrifugal Air Compressors for Petroleum, Chemical, and Gas Industry Services

استاندارد آزمون غیر مخرب

  • ASME Section V, NDE / Nondestructive Examination
  • ASME Section VIII, Rules for Construction of Pressure Vessels, Div. 1 and 2.
  • ASTM A388/A388M, Standard Practice for Ultrasonic Examination of Steel Forgings
  • ASTM A435-435M, Standard Specification for Straight-Beam Ultrasonic Examination of Steel Plates
  • ASTM E709, Standard Guide for Magnetic Particle Testing

استاندارد بالانس

  • ISO 1940-1: 2003, Mechanical vibration -- Balance quality requirements for rotors in a constant (rigid) state -- Part 1: Specification and verification of balance tolerances
  • API 684-1996 (Historical Edition), Tutorial on the API Standard Paragraphs Covering Rotor Dynamics and Balance (An Introduction to Lateral Critical and Train Torsional Analysis and Rotor Balancing)

استاندارد نصب

  • API RP 686: 1996, Recommended Practice for Machinery Installation and Installation Design

استاندارد تست کمپرسور

  • ASME PTC 10, Performance Test Code on Compressors and Exhausters
  • ISO 5389; 1st Ed.: 1992, Turbo compressors Performance Test Code

استاندارد تست کمپرسور

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ابوالفضل سقایی
ارسال شده در : چهارشنبه 03 خرداد 1402

سلام، یک کولر 18000 هایسنس دارم که کمپرسور نیاز داره، بهترین گزینه چی پیشنهاد می دین؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 06 خرداد 1402

سلام جناب سقایی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

حسین برزگرباقرابادی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 آذر 1399

ببخشید من یک فریزر پارس دارم که موتورش سوخته و میخوام موتور بخرم و از اونجایی هم که کارگرساده هستم و اوضاع مالی درستی هم ‌ندارم دلم میخواد یه موتور بخرم که قرار نباشه یک سال بیشتر کار نکنه. می خوام موتوری باشه که عمرطولانی داشته باشه و مصرف بهینه داشته باشه ولی نمیدونم‌ چه برندی بخرم. البته خودم نظرم موتور امبراکو یک چهارم هست ولی بعضیها میگن موتور هایتک ولی موتور هایتک چینی هست ولی امبراکو برزیلی. گیج شدم نمیتونم تصمیم بگیرم که چه موتوری بخرم. من ازشما مشاورین دلسوز خواهش میکنم‌ صادقانه راهنماییم کنید، ممنون، دست شما دردنکنه.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 05 آذر 1399

سلام دوست عزیزف ممنون از توضیحات کاملتون، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت و بهترین کمپرسور را به شما پیشنهاد خواهند داد.

امیر
ارسال شده در : شنبه 03 اسفند 1398

سلام و خسته نباشید. من قصد خرید مخزن کمپرسور دیزلی از هواکوب رو دارم می‌خواستم بدونم برای تست سلامت مخزن چه مواردی رو باید انجام داد؟ ممکنه راهنمایی بفرمائید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 03 اسفند 1398

سلام، لطفا با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.