راگا و کانال تزریق

راگا و کانال تزریق (RUNNER)

کلمه راگا در اصطلاح به راه تزریق مواد به داخل قالب یا کانالی که مواد مذاب با عبور سریع به قطعه می رسد یا واسطه بین قطعه و کانال تزریق می باشد.

راگا و کانال تزریق

انواع راگای تزریق

  1. راگا مخروطی
  2. راگا سوزنی
  3. راگا تونلی
  4. راگا فیلمی
  5. راگا رینگی
  6. راگا چتری

راگا و کانال تزریق مخروطی

  1. متداول ترین راگا جهت تزریق پلاستیک
  2. قاعده راگای مخروطی باید در داخل بوش تزریق تعبیه شود.
  3. بوش تزریق در داخل قالب جاسازی می شود زیرا بوش از فولاد سخت تری ساخته شده تادر مقابل ضربه های سرسوپاپ سیلندر تزریق ، مقاومت کرده و آسیب نبیند.

راگا و کانال تزریق مخروطی

قسمت های مختلف راگای مخروطی

  1. راگای مخروطی
  2. بوش تزریق
  3. سوراخ سرسیلندر تزریق
  4. سر سیلندر تزریق

تفاوت راگای مخروطی و راگای سوزنی

  1. مقاومت مکانیکی بیشتر راگای مخروطی نسبت به قطعات با راگای سوزنی
  2. راگای مخروطی مناسب برای قطعات بزرگ با مواد سخت
  3. با راگای مخروطی، درموقع تزریق امکان استفاده از فشار دوم بیشتر و مکش قطعه کمتر است.
  4. البته اثر راگا بصورت دنباله زشتی روی قطعه می ماند که قطعا باید آن را از قطعه جداکرد در حالیکه راگای سوزنی اثر چندانی روی قطعه نمی گذارد.
  5. معمولا زاویه راگای مخروطی نسبت به طول راگا (ارتفاع مخروط) تا حدود 2 درجه است.

تفاوت راگای مخروطی و راگای سوزنی

بوش تزریق قالب و رینگ آن

  • راگای مخروطی
  • بوش تزریق
  • رینگ سنتر (مرکز نگهداشتن) قالب در داخل ماشین
  • پیچ رینگ

بوش تزریق قالب و رینگ آن

همچنین بخوانید
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.
کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.
پمپ آب خانگی بی صدا گزینه ای مناسب برای خرید و استفاده در آپارتمان های چند طبقه و احتمالا با فشار آب پایین در طبقات بالا می باشد تا موجب آزار و اذیت ساکنین ساختمان نشود و به طوری نامحسوس عمل کند.
در ابتدا به تعریف کوتاهی از اسپلیت می پردازیم، اسپلیت نسل پیشرفته کولر گازی می باشد که بیشتر برای سرمایش استفاده می شود. اسپلیت در لغت به معنای دو تکه می باشد که در واقع نمایانگر ساختار این محصول است. اسپلیت ها تفاوت هایی با کولر گازی دارند که می توانید برای اطلاع بیشتر به مقاله تفاوت کولر گازی و اسپلیت مراجعه نمایید. به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در این نوع کولر گازی می توان انتظار بازدهی و ظرفیت بالایی از این دستگاه داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: