بیرینگ بابیتی

بیرینگ بابیتی یا یاتاقان بابیتی

بیرینگ بابیتی

ژورنال بیرینگ (JOURNAL BEARING)

عوامل موثر بر روی حرکت شعاعی در روتور

  1. نیروی گریز از مرکز
  2. وزن روتور
  3. خروج از مرکز بودن مرکز جرم رتور
  4. عدم همگن بودن روتور

در یاتاقان های ژورنال لایه نازک روغن بین روتور و یاتاقان وجود دارد. لایه نازک روغن نیروهای ذکر شده را کنترل کرده و با حداقل اصطکاک مانع از خارج شدن شفت از موقعیت شعاعی خود می شود.

یاتاقان ژورنال دارای تنوع زیادی بوده که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. PLAIN JOURNAL BEARING
  2. PRESSURE DAM JOURNAL BEARINGS
  3. LIMON BORE JOURANL BEARINGS
  4. MULTI-LOBE JOURANL BEARING
  5. OFFSET SPLIT BEARINGS
  6. TILTING PAD JOURANL BEARINGS

ژورنال بیرینگ

تراست بیرینگ (THRUST BEARINGS)

از مهمترین بیرینگ های مورد استفاده صنعت تراست بیرینگ ها بوده که کنترل نیروهای محوری شفت را به عهده دارد. نیروهای محوری بر اثر عوامل مختلفی مانند اختلاف فشار موجود در دو سر پره ها ایجاد می گردد به وسیله فشار روغن در حال چرخش بین تراست بیرینگ و کولار خنثی می شود.

تراست بیرینگ دارای تنوع زیادی نبوده و به صورت های زیر متداول است:

  1. FLAT LAND THRUST BEARINGS
  2. TAPER LAND THRUST BEARINGS
  3. TILTING PAD THRUST BEARINGS
  4. SELF-EQUALIZING THRUST BEARINGS

تراست بیرینگ

یاتاقان بابیتی تراست و ژورنال (THRUST AND JOURANL BEARING)

زمانی که در هر دور سر شفت نیازمند کنترل نیروهای شعاعی و محوری به طور همزمان باشیم باید از یاتاقان های تراست ژورنال استفاده شود. با توجه به نیاز سیستم از یاتاقان تراست و ژورنال متناسب استفاده می گردد. اغلب تراست موجود در این نوع یاتاقان ها از نوع INACTIVE بوده و قابلیت تحمل بار کمتری دارد. یا توجه به نیاز سیستم بیرینگ های کف گرد دارای توانایی تحمل بار یک یا دو جهته را دارا می باشد.

یاتاقان بابیتی تراست و ژورنال

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: