سرور چیست؟

سرور چیست؟

سرور (server) به بیان ساده به کامپیوتری می گویند که در تمامی مدت شبانه روز روشن بوده و در حال خدمت به سایر کاربران یا سیستم ها می باشد. به عبارتی دیگر سایر سیستم ها درخواست های خود را به سرور ارسال می کنند و پاسخ دریافت می کنند.

سرور چیست

سرور در مدل ها و مقیاس های متفاوتی از جمله سرور کوچک در یک شرکت تا سرورهای جهانی در بستر اینترنت وجود دارند.

انواع سرور

سرورها در ارائه خدمات به چند دسته تقسیم می شوند که با آنها در ذیل آشنا می شویم:

  • سرور اشتراکی (Share Server): سرور اشتراکی برای پاسخگویی به درخواست های کاربران وب سایت، دیتابیس و غیره در مقیاس متوسط می باشد.
  • سرور اختصاصی (Private Server): سرور اختصاصی برای پاسخگویی به درخواست های کاربران وب سایت های پربازدید، فروشگاه های بزرگ و غیره که به بیش از یک سیستم مجازی و اجزای قدرتمند نیاز دارند استفاده می شود.
  • سرور مجازی (Virtual private Server): سرور اختصاصی مجازی با استفاده از مجازی ساز و از تقسیم یک سرور اختصاصی به چندین سرور مجازی اختصاصی به وجود می آید.

انواع سرور

اجزا و قطعات سرور

server با توجه به نیاز سیستم قابل تهیه می باشد. قطعات سرور مانند کامپیوتر های معمولی بوده با این تفاوت که از تعداد، قدرت پردازش و امنیت بسیار بالایی پشتیبانی می کند. در اصل قطعاتی مانند CPU، RAM و H.D.D قدرتمند، وجه تمایز این سیستم ها با سایر کامپیوترها می باشد. در انتخاب سخت افزار سرور تا جای ممکن از برند و اجزای با کیفیت استفاده کنید تا سیستم در طولانی مدت دچار اختلال نشود.

اجزا و قطعات سرور

محیط نگهداری سرور

همانطور که پیش تر بیان شد سرور می بایست در 24 ساعت شبانه روز و به صورت دائمی روشن باشد، به طوری که در کنار آن نیز از UPS استفاده می شود تا در صورت قطعی برق، UPS وظیفه تامین برق سرور را بر عهده بگیرد تا اختلالی در سرویس دهی سرور صورت نپذیرد. با توجه به روشن بودن مداوم سرور و تولید حرارت می بایست محیط نگهداری سرور همیشه خنک و دور از رطوبت باشد. به دلیل حساسیت بالای این سیستم می بایست در محلی قرار بگیرد که رفت و آمدی به جز ادمین شبکه وجود نداشته باشد. پیشنهاد می شود در صورت امکان در رک نگهداری شود تا از خطرات محیطی نیز در امان باشد.

محیط نگهداری سرور

سیستم عامل سرور

بر روی سرور بسته به نرم افزارهای مورد نیاز می توان از سیستم عامل های متفاوتی استفاده کرد از جمله:

  • انواع ویندوزهای مایکروسافت مانند: Windows 10 یا Windows Server
  • انواع ورژن های لینوکس مانند: Debian
  • انواع مجازی سازها مانند: Vmware یا VSphere

سیستم عامل سرور

کاربرد سرور
  • وب سرور (Web Server): این سرور خدمات راه اندازی وب سایت ها و هاست ها را ارائه می دهد.
  • ایمیل سرور (Mail Server): این سرور برای راه اندازی میل سرور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دیتا سرور (Data Server): این سرور خدماتی نظیر راه اندازی بانک اطلاعاتی را ارائه می دهد.
  • فایل سرور (File Server): این سرور در زمینه ذخیره و اشتراک فایل استفاده می شود.
  • سرور بازی (Game Server): این سرور خدمات آنلاین را در بازی ارائه می دهد.
  • سرور نرم افزار (Application Server): این سرور خدماتی نظیر استفاده از نرم افزارها را به کاربران ارائه می دهد.
  • پروکسی سرور (Proxy Server): این سرور پس از بررسی اطلاعات آنها را به سرور اصلی منتقل می کند.
  • صوت/تصویر سرور (Audio/Video Server): از این سرور برای پخش و دریافت محتوای چند رسانه ای برای کاربران استفاده می شود.

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بایرام ولیلو
ارسال شده در : شنبه 09 بهمن 1400

سلام، منم بایرام ولیلو هستم. درخواست مشاوره دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 10 بهمن 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

قاسم عباس پور
ارسال شده در : جمعه 24 دی 1400

سلام، خیلی جالب و جدید به نظرم می رسه. از شما فداکاران کمال تشکر را دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 25 دی 1400

سلام جناب عباس پور عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.