پمپ کمر چاهی

پمپ کمر چاهی چیست؟

پمپ کمر چاهی از سری پمپ های زمینی خود مکش است که به منظور استخراج آب از چاه‌ های نیمه عمیق و کم عمق از آن استفاده می ‌شود. این پمپ ‌ها به منظور تأمین آب برای مصارف مختلفی مانند آبیاری و یا تامین آب شرب خانگی از چاه، مورد استفاده قرار می گیرند.

عملکرد پمپ کمر چاهی به عمق چاه، نوع خاک و نوع آب بستگی دارد. در این مقاله از هایپر صنعت فامکو سعی داریم به انواع پمپ های کمرچاهی و کاربرد آنها بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

انواع پمپ های کمر چاهی

  • پمپ محیطی
  • پمپ بشقابی
  • پمپ جتی
  • پمپ دومکشه

پمپ های کمر چاهی دارای خاصیت خودمکشی (Self-Priming) هستند. این پمپ ها بیشتر در مکان هایی که مصرف کننده قصد انتقال و استفاده آب از طریق چاه را دارد، مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ های کمر چاهی در انواع مختلف از برندهای گوناگون، موجود می باشند. در ادامه به معرفی انواع مدل های این الکتروپمپ ها خواهیم پرداخت:

پمپ محیطی کمر چاهی

این سری الکترو پمپ از سری پمپ های جابجایی مثبت است که علاوه بر نصب در ساختمان ها، به منظور انتقال آب از چاه های کم عمق برای مصارف کشاوزی و خانگی، مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ محیطی کمر چاهی

پمپ بشقابی کمر چاهی

پمپ های بشقابی از جمله پمپ های سانتریفیوژ خانگی و کمر چاهی محسوب می شوند که با دارا بودن نسبت آبدهی و ارتفاع مناسب، گزینه ای مطلوب در جهت استفاده های خانگی و کشاورزی محسوب می شوند.

پمپ بشقابی کمر چاهی

پمپ سانتریفیوژ فشار متوسط کمر چاهی

این سری الکتروپمپ از جمله پمپ های سانتریفیوژ با هد و دبی متوسط است که در مصارف خانگی، کشاورزی و انتقال آب از چاه، مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ سانتریفیوژ فشار متوسط کمر چاهی

پمپ جتی کمر چاهی

این پمپ ها از سری پمپ های سانتریفیوژ پر فشار هستند که با دارا بودن خاصیت خودمکشی، گزینه ای مطلوب و مناسب به جهت مکش آب از چاه و استفاده از آن در مصارف خانگی و کشاورزی، به حساب می آیند. بدلیل وجود اجکتور در قسمت ورودی پمپ، فشار کاری و هد در این پمپ ها به نسبت دیگر مدل ها بالاتر می باشد. پمپ های جتی در نوع دیگری تحت عنوان پمپ های دولول تولید و عرضه می شوند که به واسطه داشتن دو دهانه در بخش ورودی (Two Suction) دارای قدرت مکش بالاتری نسبت به دیگر سری ها هستند.

پمپ جتی کمر چاهی

نکات انتخاب پمپ کمر چاهی

همانطور که در نمونه های بالا مشاهده می فرمایید، پمپ های کمر چاهی مختص پمپاژ آب صاف، تمیز و عاری از هرگونه مواد جامد و معلق هستند و مصرف کننده محترم برای استفاده از این نوع پمپ ها باید از صاف و تمیز بودن آب استخراجی از چاه و عدم وجود هرگونه مواد ساینده و معلق، اطمینان حاصل کند. البته برای جلوگیری از نفوذ این ذرات به داخل محفظه پمپ، معمولا از یک سوپاپ یک طرفه که در قسمت ورودی پمپ نصب می شود استفاده می کنند، اما باید توجه داشت که برای جلوگیری از گرفتگی سوپاپ یک طرفه، هر دو الی سه هفته یک بار توری آن چک شود تا از عدم پر شدن آن از املاح و ذرات معلق، اطمینان حاصل گردد.

برند های پمپ کمر چاهی

در ادامه به معرفی برند های مطرح عرضه کننده پمپ های کمر چاهی خواهیم پرداخت:

برند های پمپ کمر چاهی
پمپ پنتاکس سری PM پمپ محیطی لیو APm
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ پنتاکس سری CM پمپ بشقابی لیو ACm
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ پنتاکس سری CH پمپ جتی لیو AJm
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ خودمکش پنتاکس سری AP پمپ محیطی ابارا سری PRA
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ خود مکش پنتاکس CAM پمپ استیل تک پروانه ابارا CDX
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ نیم اسب و یک اسب داب سری KPS-KPF پمپ خودمکش ابارا AGA-AGC
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ بشقابی استیل داب مدل KI پمپ محیطی لوارا سری های P-PAB-PSA
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ خودمکش داب سری DP پمپ بشقابی لوارا سری های CEA-CA
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ آب خانگی جتی استیل داب JET INOX پمپ چدن لوارا FH
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

 

کاربرد پمپ کمر چاهی

این پمپ ها در حالت کلی مناسب شرایطی هستند که میزان آبدهی محدودی مورد نیاز مصرف کننده است. این بدین معناست که یک کشاورز با داشتن یک زمین زراعی متراژ بالا، نمی تواند از این نوع پمپ استفاده کند. همانطور که اشاره شد، می توان گفت این پمپ ها مناسب استفاده های خانگی به وسیله انتقال آب از چاه هستند. همچنین در مصارف محدود کشاورزی می توان از آنها استفاده نمود. برای مثال، پمپ های جتی گزینه مناسبی برای استفاده در سیستم آبیاری قطره ای هستند و می توان از بابت راندمان کاری این نوع پمپ در این زمینه، مطمئن بود.

مزایای استفاده از پمپ کمر چاهی
  • استفاده بهینه از آب چاه برای مصارف خانگی
  • استفاده از آب چاه در مصارف کوچک کشاورزی
  • دارای نسبت مطلوب بین هد و دبی

در حالت کلی، به منظور استفاده از این پمپ ها بایستی نوع نیاز مورد بررسی قرار گیرد. این پمپ ها برای آبیاری های گسترده مناسب نیستند و به جای این پمپ ها می توان از پمپ های کفکش، شناور یا موتور پمپ در فرآیند آبیاری های گسترده استفاده نمود.

قیمت پمپ کمر چاهی

قیمت پمپ آب کمر چاهی به فاکتورهای عبارت اند از ارتفاع آبرسانی (هد)، میزان آبدهی (دبی)، توان مورد نیاز مصرف کننده، تک فاز یا سه فاز بودن برق مصرفی کاربر، برند و نوع پمپ و نهایتا جنس بدنه و متریال پمپ بستگی دارد. پیشنهاد می شود برای انتخاب پمپ مناسب نیازتان، حتما با کارشناسان مربوطه در این زمینه، مشورت به عمل آورید. در همین راستا به منظور کسب یا تکمیل اطلاعات در مورد انتخاب انواع پمپ ها از جمله پمپ کمر چاهی، لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید
بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.
این مقاله به عنوان یک مرجع راهنمایی مصرف کنندگان پمپ روغن داغ، اطلاعات زیر را در اختیار آنها قرار می دهد. دستورالعمل های نصب، تعمیر و نگهداری پمپ روغن داغ پمپیران روش های راه اندازی، بهره برداری و توقف پمپ روغن داغ پمپیران این مطلب همواره باید جهت بهره برداری در دسترس پرسنل تعمیر و نگهداری قرار گیرد تا بهره برداری و نصب و نگهداری از پمپ روغن داغ پمپیران، صحیح باشد.
هایپر صنعت فامکو به عنوان تولید کننده و نمایندگی فروش انواع بوستر پمپ، مفتخر است شما همراهان گرامی را در انتخاب و خرید بوستر پمپ آتش نشانی مناسب راهنمایی و مشاوره نماید. توصیه می شود قبل از نصب بوستر پمپ آتش نشانی، این مطلب را به دقت مطالعه فرمائید. نصب و کارکرد می بایست دقیقا مطابق با قوانین کشوری باشد که در آنجا محصول نصب می گردد. تخطی از این مقررات نه تنها موجب بروز صدمات فردی و آسیب رسیدن به تجهیزات می گردد، بلکه موجب صلب موارد مندرج در گارانتی می شود.
منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟
پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: