آیا می توان پمپ آب داخل واحد نصب کرد؟

معرفی انواع پمپ آب داخل واحد

پمپ آب داخل واحد آپارتمان را در صورتی می توان نصب کرد که پمپ نصب شده بی صدا و یا با صدای بسیار کم باشد. در واقع اگر بنا به نصب پمپ در واحد باشد، پمپ مورد استفاده حتما باید بی صدا باشد تا باعث آزار افراد منزل و حتی واحدهای دیگر نشود. از طرفی، پمپ های مورد استفاده در واحد انواع مختلفی دارند و با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ های بی صدا برای نصب داخل واحد طراحی و تولید شده که بنا به نوع نیاز مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور افزایش میزان آبرسانی درون واحد مسکونی، می توان از پمپ های آب داخل واحد استفاده نمود. اما آیا امکان نصب پمپ آب وجود دارد؟ و اگر وجود دارد، آیا می توان از صدای زیاد پمپ که قرار است درون واحد مسکونی نصب شود، صرف نظر یا جلوگیری کرد؟ در این مقاله به بررسی و پاسخ به این سوالات درباره نصب پمپ آب داخل واحد می پردازیم.

انواع پمپ آب قابل نصب داخل واحد

در واحدهای مسکونی و ساختمان های چند طبقه در برخی مواقع، ساکنین طبقات بالا به منظور افزایش فشار آب ورودی به واحد و شیرها، تصمیم به استفاده از پمپ های آب مخصوص درون واحد می گیرند. همچنین، یکی از کاربردهای رایج این پمپ ها در سامانه های گرمایش و سرمایش است. با توجه به این که این سامانه ها در طول روز و شب به طور مداوم کار می ‌کنند، صدای تولید شده توسط پمپ ها می ‌تواند برای ساکنین خانه مزاحمت ایجاد کند. بنابراین، استفاده از پمپ های بی صدا در این سامانه ها می‌ تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی ساکنین ایجاد نماید. در ادامه به ذکر انواع پمپ های قابل نصب داخل واحد و بررسی مشخصات و شرایط استفاده از هر یک خواهیم پرداخت.

پمپ آب خانگی بوستر سایلنت

این نوع پمپ ها که به آنها بوستر سایلنت (Booster Silent) نیز گفته می شود، کاملا بی صدا بوده و به صورت خودمکش (تا عمق 8 متر) می باشند. همچنین داشتن سیستم کنترل الکترونیکی تمام اتوماتیک و یکپارچه از دیگر مزیت های این نوع پمپ آب خانگی می باشد. از پمپ آب خانگی بوستر پمپ سایلنت می توان در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و غیره به جهت افزایش فشار و آبدهی استفاده کرد. این پمپ به دلیل اینکه کاملا بی صدا می باشد، به راحتی می توان آن را داخل واحد مسکونی نصب کرد و با نصب این نوع پمپ افزایش میزان فشار و آبدهی واحد مسکونی تضمین می شود. در تصویر زیر نمایی از پمپ آب خانگی بوستر سایلنت را در شکل های مختلف مشاهده می کنید.

پمپ آب خانگی بوستر سایلنت

پمپ ایزی باکس (E.sybox)

پمپ ایزی باکس یا بوستر پمپ ایزی باکس به صورت افقی و عمودی تولید می شود. از جمله خصوصیات برجسته آن می توان به مواردی چون بی صدا بودن و قابلیت نصب داخل منزل، دارای سیستم تنظیم فشار الکترونیکی و متریالی مطلوب و استاندارد اشاره نمود. از پمپ ایزی باکس با خیالی آسوده می توان در واحد مسکونی به دلیل عدم ایجاد آلودگی صوتی استفاده نمود. این پمپ مجهز به اینورتر است و عملکرد آن نسبت به پمپ های سانتریفیوژ خانگی بسیار بهینه تر و هوشمند تر می باشد. این پمپ ها را غالبا زیر کابینت نصب می کنند که از این رو به آنها پمپ زیر کابینتی نیز گفته می شود. در تصویر زیر، نمایی از این نوع پمپ را مشاهده می فرمایید که به منظور آبرسانی بیشتر، به شکل بوستر قرار گرفته است.

پمپ آب خانگی بوستر سایلنت

پمپ آبگرمکن

این نوع پمپ که به آن Heater Booster Pump هم گفته می شود، در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می شود. این پمپ در واحدهای مسکونی و تجاری به منظور افزایش فشار و آبدهی آب گرم داخل واحد مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله خصوصیات پمپ آبگرمکن می توان به کاملا بی صدا بودن، بهره وری انرژی با به حداقل رساندن زمان گرم شدن آب و همچنین توزیع یکنواخت آب در سراسر واحد اشاره نمود. این پمپ ها همچنین امکان قرار گرفتن به عنوان پمپ اصلی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری را دارند. شکل زیر یک نمونه پمپ آبگرمکن را نشان می دهد.

پمپ آبگرمکن

پمپ پکیج

از جمله پمپ های مورد استفاده در واحدهای مسکونی، تجاری و اداری پمپ پکیج است که درون پکیج قرار می گیرد. این نوع پمپ های سانتریفیوژ خطی که غالبا ابعاد کوچکی دارند، با داشتن قابلیت هایی مانند بی صدا بودن و سیرکوله کردن مطلوب آب در سیستم پکیج، امروزه به منظور آبرسانی به سیستم های گرمایشی، بسیار مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد.

پمپ پکیج

آیا می توان پمپ های بشقابی، محیطی و جتی را داخل واحد نصب کرد؟

لازم به ذکر است که پمپ های بشقابی، محیطی و جتی، همگی دارای صدا هستند. مثلا نصب پمپ جتی و محیطی داخل واحد امری اشتباه است. چرا که صدای بسیار زیادی تولید می کنند و طبعا باعث آزار افراد منزل خواهد شد. از پمپ بشقابی که دارای صدای کمتری می باشد هم نمی توان در واحدهای مسکونی استفاده نمود. چرا که این پمپ ها هوا خنک هستند و با محبوس شدن در فضای عایق صوتی ممکن است عملیات خنک کاری آنها با مشکل مواجه شود.

انواع برندهای پمپ داخل واحد

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده پمپ های داخل واحد در انواع زیر می باشد:

انواع برندهای پمپ بی صدا
بوستر پمپ داب سری E SYBOX پمپ آب خانگی بی صدا داب سری Booster Silent
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
بوستر پمپ شیمجه سری PZ پمپ خانگی راد پمپ سری SS
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ آنشی سری WG15G-15B پمپ سیرکولاتور داب سری VA 
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ سیرکولاتور گراندفوس سری UPS 100 الکتروپمپ خطی ابارا سری EGO
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ آنشی سری WG15G-10
اطلاعات بیشتر

در حالت کلی، به منظور انتخاب پمپ مناسب در واحد مسکونی، تجاری یا اداری، پیشنهاد می شود با متخصصان در این زمینه مشورت به عمل آورید تا مناسب ترین مشاوره جهت انتخاب پمپ مورد نظر، به شما ارائه شود. کارشناسان هایپر صنعت فامکو برای ارائه مطلوب ترین راهنمایی وابسته به نیاز شما مبنی بر انتخاب پمپ مناسب یا خرید محصولات مورد نیاز، در خدمت شما عزیزان هستند.

همچنین بخوانید
بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.
این مقاله به عنوان یک مرجع راهنمایی مصرف کنندگان پمپ روغن داغ، اطلاعات زیر را در اختیار آنها قرار می دهد. دستورالعمل های نصب، تعمیر و نگهداری پمپ روغن داغ پمپیران روش های راه اندازی، بهره برداری و توقف پمپ روغن داغ پمپیران این مطلب همواره باید جهت بهره برداری در دسترس پرسنل تعمیر و نگهداری قرار گیرد تا بهره برداری و نصب و نگهداری از پمپ روغن داغ پمپیران، صحیح باشد.
هایپر صنعت فامکو به عنوان تولید کننده و نمایندگی فروش انواع بوستر پمپ، مفتخر است شما همراهان گرامی را در انتخاب و خرید بوستر پمپ آتش نشانی مناسب راهنمایی و مشاوره نماید. توصیه می شود قبل از نصب بوستر پمپ آتش نشانی، این مطلب را به دقت مطالعه فرمائید. نصب و کارکرد می بایست دقیقا مطابق با قوانین کشوری باشد که در آنجا محصول نصب می گردد. تخطی از این مقررات نه تنها موجب بروز صدمات فردی و آسیب رسیدن به تجهیزات می گردد، بلکه موجب صلب موارد مندرج در گارانتی می شود.
منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟
پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: