مقایسه درب ضد سرقت با حفاظ آکاردئونی

با توجه به اینکه حفاظ آکاردئونی تا چند سال گذشته طرفداران بسیاری داشته و با رواج استفاده از درب ضد سرقت برخی از افراد هنوز از حفاظ ها استفاده می کنند در مقاله ای که پیش رو دارید این دو وسیله امنیتی با یکدیگر مقایسه شده اند تا با خیال راحت یکی از آنها را خریداری نمایید.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت که در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده دربی است که به دلیل چند لایه بودن و استفاده از فولاد در داخل آن نسبت به درب های معمولی امنیت بیشنری دارد و به عبارتی ورود سارقین را سخت و گاها غیرممکن می کند. البته میزان امنیت درب ضد سرقت بسته به قفلی که در برای آن استفاده می کنید متغیر است.

درب ضد سرقت

حفاظ آکاردئونی چیست؟

حفاظ آکاردئونی برای افزایش امنیت درب منازل و فروشگاه ها کاربرد دارد و از تسمه های فلزی که به صورت کشویی درون یک قاب فلزی قرار دارند، ساخته شده است. این تسمه ها با پین های مخصوص به یک دیگر متصل شده اند. پرچ های این حفاظ ها از جنس تیرآهن های نمره 5 می باشند. حفاظ های آکاردئونی به صورت ریلی به یک جهت جمع می شوند.

حفاظ آکاردئونی

مزایای استفاده از درب ضد سرقت نسبت به حفاظ آکاردئونی

در ادامه به برخی از مزیت های درب ضدسرقت که در حفاظ آکاردئونی وجود ندارد می پردازیم:

امنیت بیشتر

درب های ضد سرقت دارای امنیت بالایی می باشند و نفوذپذیری کمتری دارند. به عبارتی حفاظ های آکاردئونی امکان شکستن با اهرم و دیلم دارند ولی در صورتی که درب ضد سرقت را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید شکستن آن به دلیل لایه های بیشتر و لایه فولادی موجود در آن، غیر ممکن است. شما می توانید با مراجعه به مقاله راهنمای خرید درب ضد سرقت انتخاب مناسبی داشته باشید.

امکان تعبیه سیستم قفل خودکار

امکان نصب سیستم قفل خودکار بر روی درب های ضد سرقت یکی از مزیت های آن نسبت به حفاظ تاشو است که در صورتی که بدون قفل کردن درب از منزل یا محل کارتان خارج شوید درب به صورت خودکار قفل خواهد شد.

مقاومت در برابر فشار بیرونی

در درب ضد سرقت به دلیل داشتن لایه های چوبی و فولادی امکان شکستن با فشارهای بیرونی و خارجی وجود ندارد. در صورتی که سارقین از بیرون به در ضربه بزنند ممکن است لایه رویی یا روکش درب آسیب ببیند اما لایه داخلی آن که فلزی است آسیبی نخواهد دید.

مقاومت درب ضد سرقت

جلوه ظاهری مدرن تر

اگر بخواهیم در ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی را از نظر ظاهری با هم مقایسه کنیم، درب ضد سرقت با تنوعی که دارد می تواند هر نوع سلیقه ای را راضی کند اما حفاظ های آکاردئونی از نظر ظاهری جلوه خاصی ندارند و گاها موجب بهم ریختن دکوراسیون نیز می شوند. به عبارتی حفاظ های آکاردئونی فقط از جنس فلزی هستند اما درب های ضد سرقت در انواع درب ضد سرقت کلاسیک، درب ضد سرقت نئوکلاسیک و غیره ارائه می شوند.

امکان استفاده از قفل دیجیتال

یکی از مزیت های درب ضد سرقت امکان استفاده از قفل های دیجیتال و هوشمند در آنها است که علاوه بر افزایش امنیت موجب مدرن شدن محیط منزل یا محیط کارتان می شود که در ارتباط با این قفل ها در مقاله انواع قفل مناسب درب ضد سرقت به تفصیل به آنها پرداخته ایم.

امکان قرار دادن دوربین بر روی درب

استفاده از دوربین مداربسته در منازل و سایر مکان ها بسیار کاربردی است و موجب افزایش امنیت خواهد شد اما برخی از قفل های درب ضد سرقت دارای دوربین هستند و همچنین امکان نصب دوربین امنیتی برروی درب نیز وجود دارد که این امر موجب می شود در صورتی که اگر به هر دلیلی دوربین مداربسته تصاویر را ثبت نکند یا دوربین مداربسته نداشته باشید، این دوربین ها ورود و خروج افراد را ثبت نمایند.

دوربین درب ضد سرقت

طول عمر بالا و عایق بودن

حفاظ های آکاردئونی از جنس فولاد و فلز هستند اما به دلیل نداشتن هیچ لایه دیگری دارای طول عمر کمتری نسبت به درب های ضد سرقت هستند. همچنین عایق بودن درب ضد سرقت در برابر گرما و سرما، رطوبت و آتش و غیره موجب عمر طولانی این درب شده است.

مزایای استفاده از حفاظ آکاردئونی نسبت به درب ضد سرقت

در واقع می توان گفت تنها مزیتی که حفاظ آکاردئونی نسبت به درب ضد سرقت دارد، قیمت ارزان تر است. البته حفاظ آکارئونی به دلیل ریلی بودن و جمع شدن در یک سمت فضای کمتری نیز اشغال می کند.

درب ضد سرقت بهتر است یا حفاظ آکاردئونی؟

همانطور که در بالا مزیت های این دو وسیله حفاظتی را بررسی کردیم می توان نتیجه گرفت که در ضد سرقت بسیار ایمن تر و کاربردی تر از حفاظ آکاردئونی است. در ارتباط با قیمت کمتر حفاظ نیز بدیهی است که با توجه به قسمت ها و لایه های مختلف مانند رویه، قفل، فولاد به کار رفته در درب ضد سرقت و یراق آلات و سایر قسمت های آن، قیمت بالاتر آن قابل قبول است. همچنین این قیمت بیشتر در برابر امنیتی که ایجاد می کند کاملا معقول است.

نتیجه گیری

امروزه شاهد استفاده از کرکره های برقی در فروشگاه ها هستیم و دیگر مغازه ها نیز از حفاظ های قدیمی استفاده نمی کنند زیرا این حفاظ های آکاردئونی به راحتی با دیلم و اهرم باز می شوند و با پیشرفت تجهیزاتی که سارقین از آنها استفاده می کنند بهتر است ما نیز هوشیار باشیم و از درب های ضد سرقت و انواع قفل درب ضد سرقت برای افزایش امنیت استفاده کنیم.

همچنین بخوانید
در صورتی که می خواهید درب ضد سرقت بخرید یا قصد تعویض قفل درب ضد سرقتتان را دارید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر بهترین درب را نیز تهیه نمایید در صورتی که قفل ایمن نداشته باشد نقش امنیت را به خوبی ایفا نخواهد کرد. پس از خواندن مقاله انواع قفل مناسب درب ضد سرقت شما می توانید با دانش بیشتری برای خرید اقدام نمایید. شما می توانید در هنگام خرید درب ضد سرقت از هایپر صنعت فامکو هر قفلی که مورد نیازتان است را نیز برای نصب روی درب سفارش دهید.
امروزه با توجه به نیاز عموم مردم به استفاده از درب ضدسرقت جهت افزایش امنیت منازل، گاها با عدم آگاهی یا آگاهی کم از نحوه انتخاب این درب ها مواجه هستیم. در این مقاله سعی داریم اصلی ترین و مهم ترین نکات خرید درب ضد سرقت را بررسی و بیان کنیم. در صورت وجود پرسش در ارتباط با نحوه خرید یا نکاتی که نیاز به در نظر گرفتن شرایط خاصی برای انتخاب درب ضد سرقت دارید می توانید در قسمت کامنت درج نمایید تا پاسخی تخصصی دریافت نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: