مقدار مکش موتور پمپ

میزان متراژ مکش موتور پمپ چقدر است؟

میزان مکش این موتور پمپ ها حداکثر 7 تا 8 متر می باشد. این بدان معنا است که موتور پمپ ها صرفا برای چاه های نیمه عمیق تا حداکثر عمق 8 متر مناسب هستند. در صورت نیاز برای متراژ بالاتر باید از سایر پمپ ها همراه با ژنراتور در مناطق بدون برق استفاده نمود.

یکی از مواردی که در انتخاب موتور پمپ (موتور آب) موثر است، مقدار مکش آن بوده به طوری که در نظر گرفتن این مورد می تواند حتی باعث عدم انتخاب موتور پمپ برای مصرف کاربران باشد. در این مقاله به بررسی میزان مکش منفی موتور پمپ ها خواهیم پرداخت.

اهمیت وجود موتور پمپ در صنعت کشاورزی

موتور پمپ ها از پر کاربردترین پمپ ها در صنعت کشاورزی می باشند که امروزه طیف وسیعی از کشاورزان مخصوصا کسانی که به برق دسترسی ندارند از این پمپ ها جهت برآورده کردن اهداف خود مانند جمع آوری و آبیاری زمین های زراعی به شکل بارانی و قطره ای و همچنین آبرسانی به باغات و غیره استفاده می نمایند که دلیل این امر، بازده مناسب موتور آب است. در واقع موتور پمپ های کشاورزی با ایجاد میزان آبدهی قابل توجه و همچنین ارتفاع آبرسانی مطلوب، در صنعت کشاورزی دارای محبوبیت بالایی هستند.

موتور پمپ در صنعت کشاورزی

رابطه عمق مکش موتور پمپ با مقدار آبدهی (دبی)

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که هر چه عمق مکش موتور پمپ (میزان مکش منفی) بیشتر باشد، مقدار آبدهی (دبی) کمتر خواهد بود. در حقیقت این دو کمیت با یکدیگر رابطه عکس دارند. لطفا به جدول زیر توجه فرمایید، همانطور که مشاهده می کنید، با افزایش عمق مکش، مقدار دبی پمپ کاهش یافته است. پس به طور کلی، می توان گفت هرچه میزان عمق مکش پمپ سانتریفیوژ بیشتر باشد، راندمان پمپ از بابت آبدهی (دبی) کمتر می شود.

رابطه عمق مکش موتور پمپ با مقدار دبی
موتور پمپ بنزینی کوشین سری SEV-50X عمق مکش (متر) مقدار آبدهی (لیتر در دقیقه)
1 550
3 490
5 400

حداکثر متراژ مکش موتور پمپ

برای انتقال آب از منابعی مانند چاه ها که دارای عمق مشخصی هستند، دو راه وجود دارد. راه اول استفاده از پمپ های خودمکش است و راه دوم بنا به شرایط کاربر، استفاده از پمپ های مستغرق می باشد. متراژ مکش پمپ‌ ها نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب و استفاده از پمپ ‌ها است. متراژ مکش به معنای حداکثر فاصله عمودی بین سطح آب و پمپ است که پمپ قادر به جذب آب از آن فاصله می باشد. در واقع، متراژ مکش نشان دهنده توانایی پمپ در جذب آب از منبع آبی است.

همانطور که ذکر شد موتور پمپ ها می توانند تا ارتفاع 8 متر مکش را انجام دهند اما در صورتی که کاربر محترم قصد انتقال آب از ارتفاع بیش از 8 متر دارد، باید از پمپ هایی متفاوت مانند پمپ کفکش و پمپ شناور در جهت اهداف خود استفاده کند و اگر به برق دسترسی ندارد، راهکار آن تهیه یک موتور برق (ژنراتور) برای راه اندازی و فعالیت الکتروپمپ می باشد.

حداکثر متراژ مکش موتور پمپ

انواع برند موتور پمپ

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع موتور پمپ (موتور آب) دیزلی، بنزینی و نفت و بنزین از برند های مشهوری چون هوندا، کوشین، روبین، استریم، لئو و غیره در سری های مختلف می باشد که در جدول زیر به نمونه های مکش بالای آنها اشاره می کنیم.

انواع برند موتور پمپ
موتور پمپ دیزلی هوندا سری WT20 موتور پمپ بنزینی کوشین سری SEV-50X
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
موتور پمپ بنزینی کوشین سری SEV-80X موتور پمپ بنزینی روبین SE-50X
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
موتور پمپ بنزینی روبین SE-80X موتور پمپ نفت و بنزین استریم سری KWP30
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

در حالت کلی، به منظور انتخاب موتور پمپ برای مصارف خود، صرفا اطلاع از متراژ مکش پمپ کافی نیست و باید عواملی مانند ارتفاع آبرسانی (هد) و میزان آبدهی (دبی) مورد نیاز و همچنین دسترسی کاربر به سوخت مصرفی این پمپ ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. به همین دلیل به منظور انتخاب مناسب ترین گزینه برای مصرف خود، با متخصصان مربوطه در این زمینه مشورت به عمل آورید. در همین راستا برای کسب اطلاعات در زمینه انتخاب بهترین موتور پمپ با توجه به شرایط خود، می توانید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

همچنین بخوانید
عملکرد همه دوربین های مداربسته یک روند یکسان و کلی را در پیش دارد. اما متناسب با نوع دوربین و اجزای تشکیل دهنده آن، طرز کار دوربین های مداربسته متغییر است. دوربین های مداربسته عمدتا مجهز به یک موتور قدرتمند هستند که به واسطه آن قابلیت زوم داشته و برحسب نیاز با حرکت در محدوده مورد نظر و زوم در یک نقطه خاص، توالی ثابتی از تصاویر مرتبط با آن نقطه یا نقاط ثبت شده را ضبط می کنند و از طریق کابل یا در مدل های بی سیم به واسطه قابلیت وای فای دیتاها را بر روی DVR ذخیره می کنند.
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: