نحوه نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش

نحوه نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش چگونه است؟

پمپ کف کش از جمله پمپ های مستغرق است که ست کنترل آن نمی تواند به شکل مستغرق نصب شود. بنابراین، نصب ست کنترل پمپ کف کش باید در محلی به دور از رطوبت باشد. ست کنترل از جمله تجهیزات مهمی است که بر روی پمپ آب نصب شده و ضمن کنترل فشار آب خروجی از پمپ، کنترل روشن و خاموش شدن آن را نیز بر عهده دارد.

در پمپ های خانگی ست کنترل به طور معمول بعد از خروجی پمپ و نزدیک به آن نصب می شود. اما در پمپ های مستغرق مثل پمپ کفکش که قرار است پمپ درون آب قرار گیرد، این موضوع متفاوت است. در این مقاله به بررسی چگونگی نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش خواهیم پرداخت.

نحوه نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش

نحوه نصب ست کنترل روی پمپ کف کش

پمپ های کفکش از جمله پمپ های مستغرق محسوب می شوند که برای عملکرد نیاز است در آب مستغرق شوند. به همین دلیل امکان نصب ست کنترل در نزدیکی این پمپ ها وجود ندارد. چرا که ست کنترل قابلیت مستغرق شدن در آب را ندارد. در نتیجه، می بایست این تجهیز در محلی تعبیه و نصب شود که در معرض رطوبت آب نباشد. برای مثال، یک چاه آب را در نظر بگیرید که در حیاط یک ویلا قرار گرفته است و مصرف کننده به منظور آبرسانی و تامین آب مورد نیاز خود، قصد استفاده از آب درون چاه دارد. برای انجام این کار، ابتدا می بایست پمپ کفکش را درون چاه آب مستغرق کنیم.

نصب صحیح ست کنترل روی پمپ

پس از آن، در دهانه خروجی پمپ، لوله ای قرار می دهیم که آب پمپاژ شده از پمپ، توسط این لوله به دهانه چاه برسد. حال قبل از ایجاد اتصال جدید به لوله، وقت آن است تا ست کنترل را به لوله ای که از خروجی پمپ به لبه چاه رسیده است، متصل کنیم. در این مرحله می توانیم لوله جدید را به خروجی ست کنترل وصل کنیم تا انتقال آب چاه به ویلا با واسطه ست کنترل و بسیار هوشمند تر از حالت عادی (بدون ست کنترل)، صورت پذیرد. با انجام این کار فشار لازم جهت روشن شدن پمپ و سپس خاموش شدن آن، به شکل حساب شده تری تنظیم می شود.

نصب صحیح ست کنترل روی پمپ

در حالت کلی، به منظور نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش، می بایست شرایط فعالیت صحیح ست کنترل را فراهم آورده و از قرار گرفتن آن در معرض آب و مستغرق شدن، خودداری کرد و اتصال ست کنترل به پمپ با فاصله بیشتری نسبت به ست کنترل پمپ های خانگی، انجام شود تا شرایط امن عملکرد آن مهیا گردد. به منظور نصب صحیح پمپ مورد نظرتان و اجزای متصل به آن، حتما از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. در صورت کسب اطلاعات در جهت محصول مورد نظر خود لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمائید.

همچنین بخوانید
پمپ پکیج از سری پمپ های سانتریفیوژ است که به دلیل هم راستا بودن دهانه ورودی و خروجی، با عنوان پمپ سیرکولاتور خطی نیز شناخته می شود. این پمپ ها برای به گردش درآوردن (سیرکوله کردن) آب گرم در سیستم پکیج واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال آیا این پمپ به افزایش فشار آب واحد نیز کمک می کند؟
این مقاله به عنوان یک مرجع راهنمایی مصرف کنندگان پمپ روغن داغ، اطلاعات زیر را در اختیار آنها قرار می دهد. دستورالعمل های نصب، تعمیر و نگهداری پمپ روغن داغ پمپیران روش های راه اندازی، بهره برداری و توقف پمپ روغن داغ پمپیران این مطلب همواره باید جهت بهره برداری در دسترس پرسنل تعمیر و نگهداری قرار گیرد تا بهره برداری و نصب و نگهداری از پمپ روغن داغ پمپیران، صحیح باشد.
منبع تحت فشار با نام های دیگری اعم از مخزن دیافراگمی یا منبع تحت فشار نیز شناخته می شود. چگونه باید این محصول را انتخاب نماییم؟ در زمان استفاده از این محصول چه نکاتی حیاتی می باشند؟
پمپ ها مدل ها و برند های مختلفی دارند. آنچه از پمپ ها انتظار می رود سیال را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد در این رابطه مابین فشار و دبی پمپ رابطه معکوس وجود دارد. بدین مفهوم که؛ پمپ هایی که دبی زیادی را انتقال می دهند فشار کمتری تولید می کنند و برعکس آن نیز صادق است، یعنی پمپ هایی که فشار زیادی تولید می کنند دبی کمتری تولید می کنند. برای انتخاب یک پمپ اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: