انواع فشار تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

انواع فشار تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

انواع فشار تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

فشار اول

با بسته شدن قالب، سیلندر به جلو رفته، روی بوش قالب می نشیند و مدار روغن با حداکثر فشار، پشت پیستون متصل به مارپیچ، باز و در نتیجه مارپیچ به جلو رانده می شود. تا مواد موجود در جلو سیلندر به داخل قالب تزریق شود و این فشار پشت مارپیچ یا فشار تزریق اصطلاحا فشار اول گفته می شود. در مسیر لوله ای که روغن را وارد پیستون مارپیچ می کند شیری جهت تنظیم فشار روغن نصب شده که آن را شیر تنظیم فشار اول می نامند.

فشار اول

فشار دوم

فشار دوم برای این است که مواد تزریق شده در قالب، قبل از خنک و سخت شدن از راه کانال تزریق برگشت نکند و در قطعه مکشی (فرو رفتگی) ایجاد نگردد. پس از فشار اول که مارپیچ به جلو آمد و مواد مذاب پلاستیک به داخل قالب تزریق شد. بعد از زمان کوتاهی مثلا 10 ثانیه که برای مدت فشار دوم تعیین شده و به وسیله ساعت روی تابلو برق ماشین منعکس می گردد، به وسیله برق به شیرهای هیدرولیکی، فرمان داده می شود تا مدار روغن را تعویض کرده و با فشار کمتری پشت پیستون مارپیچ قرار گیرند. این فشار کمتر بعدی را نیز اصطلاحا فشار دوم می نامند. این فشار به وسیله شیری که سر راه مدار قرار دارد تنظیم و کم و زیاد شود (فشار دوم- معمولا تا حدود 60 درصد فشار اول می باشد ولی حداکثر آن از فشار تزریق کمتر است و میزان آن به طول و قطر کانال تزریق راگا و ضخامت جدار قطعه بستگی دارد که برحسب چگونگی این عوامل تعیین می گردد. هر چه ضخامت قطعه بیشتر باشد احتیاج به فشار دوم بیشتر است. مثلا در راگای مخروطی باید از فشار دوم استفاده کرد زیرا قطر سطح مقطع راگا زیاد و راه برگشت مواد داخل قالب گشوده تر است ولی در راگای سوزنی احتیاج به فشار دوم نیست زیرا مقطع راگا بسیار باریک است و مواد کانال تزریق به فوریت خشک و مسدود می شود و دیگر فشار اثری روی آن نخواهد داشت. نظر به تفاوت سیستم ماشین های تزریقی نمی توان از یک سیستم به خصوص گفتگو کرد. مثلا در اکثر ماشین ها زمان شروع فشار دوم به وسیله ساعت مشخص نمی گردد بلکه با جلو آمدن مارپیچ روی یک میکروسوئیچ فشار آمده و به وسیله برق به شیر هیدرولیکی فرمان داده می شود و ساعن بعدا بکار می افتد.

فشار دوم

فشار سوم

پس از انقضای زمان فشار دوم ساعت دیگری شروع به کار می کند که زمان خنک شدن قطعه را داخل قالب تعیین می کند. در طول مدت خنک شدن مارپیچ برای تجدید مواد گیری شروع به گردش می کند و ضمن این گردش به وسیله گام های خود موادی که از قیف داخل آن شده به طور مداوم به جلو می آید تا به سر سیلندر برسد و جلوی آن فشرده شود و چون را خروج ندارد با فشار به مارپیچ آن را به عقب برنگشته و هوای داخل مواد جلوی سر سیلندر نشود به وسیله مدار هیدرولیکی دیگری به پشت پیستون مارپیچ تا حداکثر 20 اتمسفر وارد می کنیم. فشاری که ضمن گردش و بارگیری مارپیچ آن وارد می گردد فشار سوم خوانده می شود.

فشار سوم

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
احمد
ارسال شده در : یکشنبه 02 مهر 1402

سلام، یک دستگاه 700 گرمی دارم، می شود باهاش سبد زد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 مهر 1402

سلام دوست عزیز، دستگاه تزریق پلاستیک 700 گرم برای تولید سبدهای کوچک مناسب می باشد.

محمد حسین صادقی
ارسال شده در : چهارشنبه 05 بهمن 1401

سلام، خسته نباشید. مدتی که دستگاه تزریق پلاستیکم خیلی سبد ناقص می زنه. سیلندر هم نو می باشد. مواد هم تغیر دادم اما تغیری نکرده. می شه راهنمایی کنید؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 08 بهمن 1401

با عرض سلام و احترام، لطفا بفرمایید که این محصول را از کجا تهیه کرده اید؟ در صورت خرید این محصول از فامکو طبق برچسب خدمات پس از فروش درج شده روی کالا عمل نمایید یا اگر از جای دیگری خریداری نموده اید بفرمایید تا همکاران واحد تعمیرات با شما تماس بگیرند.

سلمان محمدی مهر
ارسال شده در : شنبه 01 بهمن 1401

سلام، عالی بود.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 01 بهمن 1401

سلام جناب محمدی مهر عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.

محمد قدمی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 آذر 1401

با سلام و خسته نباشید، الان چند وقت هستش که دستگاه تزریق پلاستیکمون خطای موقعیت اول تزریق رو نشون می دهد. اگه امکان داره می خواستم راهنماییم کنید. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 30 آذر 1401

سلام جناب قدمی عزیز، همکاران واحد تعمیرات با شما تماس خواهند گرفت.

محمد امین نیشابوری
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 08 آذر 1401

سلام، خدا قوت. تصویری از شیر های تنظیم فشار و مطلبی کلی درباره تنظیم دستگاه تزریق پلاستیک دارید؟ برای یک تحقیق برای ارائه در کلاس لازم داشتم. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 14 آذر 1401

سلام جناب نیشابوری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سعید
ارسال شده در : شنبه 01 مرداد 1401

سلام، دلیل پر نکردن شبکه کناری سبد در دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟ قالب و سیلندر دستگاه هم نو خریدیم، ولی سبد ناقص می زند. مواد هم تغییر دادیم ولی باز ناقص می زند.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 مرداد 1401

سلام دوست عزیز، همکاران واحد تعمیرات با شما تماس خواهند گرفت.

عبدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 فروردین 1401

سلام استاد، تاب درب و بدنه از چیست؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 31 فروردین 1401

سلام جناب عبدی عزیز، به درستی متوجه منظور حضرتعالی نشدیم. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

توده زعیم
ارسال شده در : جمعه 19 آذر 1400

سلام و عرض ادب. از مطالب آموزنده ای که می گذارید سپاسگزارم. یه سوال دارم. اینکه پیچ یا شیر مربوط به تنظیم میزان تراکم مواد کجای دستگاه تعبیه شده که اگه بخواهیم دستی تراکم رو تنظیم کنیم بتونیم انجام بدیم؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 20 آذر 1400

سلام، این موضوع مربوط به سیستم مدار فرمان و PLC می باشد که بدون دخالت دست و با صدور فرمان امکان پذیر خواهد بود. این امکان بصورت دستی و آنالوگ وجود ندارد.

سجاد جهانی تعاون
ارسال شده در : پنجشنبه 25 دی 1399

سلام، واقعا خسته نباشید عالی. فقط کاش فیلم های عملی واسه عیب یابی و رفع عیوب تو سایت قرار بدین. مخصوصا تنظیمات روی مانیتور دستگاه تزریق. باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 25 دی 1399

سلام، سلامت باشید، ممنون از پیشنهاد حضرتعالی، به زودی این فیلم ها در سایت آپلود خواهند شد.