مراحل عملیات تزریق در دستگاه تزریق پلاستیک

مراحل عملیات تزریق پلاستیک

مراحل عملیات تزریق پلاستیک

عملیات تزریق در سه مرحله انجام می گردد:

1) حرکت سیلندر به جلو و عقب که هر بار برای تولید یک قطعه انجام می گیرد. تا سر سوپاپ پشت مجرای کانال تزریق قرار گیرد. 

2) حرکت مارپیچ به عقب و جلو عمل تزریق با پیشروی مارپیچ انجام می گیرد. مواد مذاب به داخل قالب تزریق می شود.

3) حرکت سوم برای بارگیری مجدد مواد به وجود می آید. مارپیچ پس از عمل تزریق به گردش در می آید و با جلو راندن محتوای خود بر اثر عکس العمل آن به عقب برگشت می کند. این بازگشت تا قطع گردش مارپیچ به وسیله میکروسوییچ درجه مواد گیری متوقف نخواهد شد.

سایر مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک

1) ستون های گیره قالب گیر
2) صفحه ثابت گیرنده قالب گیر
3) سیلندر تزریق
4) محل اتصال مارپیچ به پیستون تزریق
5) پیستون فشار تزریق
6) بوش پیستون فشار تزریق
7) پیستون حرکت سیلندر تزریق و میله آن
8) لوله های اتصال جریان روغن هیدرولیک
9) بوش پیستون حرکت سیلندر تزریق
10) بدنه واحد سیلندر تزریق

سایر مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک

سه حرکت سیلندر تزریق برای تولید یک قطعه به صورت زیر می باشد:

1) قالب بسته شده و سیلندر آماده تزریق مواد به داخل قالب است.
2) بعد از اولین فشار تزریق، برای (فشار دوم) نیروی فشار تقلیل می یابد و پس از مدتی معین فشار دوم نیز قطع می گردد و ماردون برای بارگیری مواد به حرکت در می آید و پس از بارگیری سیلندر تزریق به عقب باز می گردد.
3) قالب باز می شود و پران آن قطع را به خارج می اندازد.

سه حرکت سیلندر تزریق برای تولید یک قطعه

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
امین امینی
ارسال شده در : چهارشنبه 09 اسفند 1402

سلام، دستگاه بنده بارگیری انجام نمی دهد. آیا رطوبت مواد در این عمل تاثیر گذار است یا مشکل چیز دیگه ای هست؟ ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : پنجشنبه 10 اسفند 1402

سلام جناب امینی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.