نحوه کم کردن صدای اره موتوری

چگونه صدای اره موتوری را کم کنیم؟

اره موتوری ابزاری قدرتمند جهت بریدن تنه و یا شاخه های درخت می باشد. اره های موتوری از سایزهای کوچک تا بزرگ در بازار عرضه می شوند، مدل های کوچکتر آن دارای موتور برقی و شارژی بوده و در موارد بزرگتر و قدرتمندتر موتور آن بنزینی می باشد.

صدای اره موتوری

لازم به ذکر است که برای استفاده از این ابزار پر کاربرد می بایست به موارد ایمنی مربوط به آن توجه کرده و با آگاهی کامل آن را به کار ببرید. یکی از این موارد حیاتی که نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد، صدای تولید شده از اره موتوری است. در ادامه به بررسی نکات مهم و چگونگی کم کردن صدای اره موتوری می پردازیم.

چگونه صدای اره موتوری را کم کنیم؟

محدوده صدای حاصل از اره های بنزینی 110 دسی بل می باشد، در حالی که اره های برقی 80 دسی بل صدا تولید می کند. صدای تا 70 دسی بل ایمن می باشد و به مدت طولانی آسیبی به گوش وارد نمی کند اما بیشتر از این مقدار بسته به مدت زمانی که به گوش می رسد می تواند آسیب برساند. بر اساس CDC (آژانس مدیریت و پیشگیری بیماری) صداهای تا 102 دسی بل می تواند در کمتر از 5 دقیقه باعث کاهش شنوایی فرد شوند و صدای 120 دسی بل موجب آسیب فوری به گوش خواهد شد. حال اگر فردی 8 متر از تولید کننده صدا فاصله داشته باشد بعد از 2 ساعت به گوش او آسیب می رسد.

بنا بر موارد ذکر شده هنگام کار با اره موتوری استفاده از گوش بند ها و گوش گیر ها ضروری است. توجه داشته باشید که گوش بند ها نسبت به گوش گیر ها ارجحیت دارند چرا که از گوش خارجی هم محافظت می کنند. از آنجا که اره برقی صدایی معادل 80 دسی بل تولید می کند، از نظر فنی نیاز به گوش گیر یا گوش بند ندارد و مناسب استفاده در مناطق مسکونی می باشند اما اره های بنزینی در چوب بری ها و مناطق جنگلی به کار می روند. اره های بنزینی همواره به دلیل وجود موتور های قوی تر و نحوه کار کرد موتورشان، صدای بیشتری ایجاد می کنند بنابر این استفاده از گوش گیر یا گوش بند هنگام کار با این نوع اره ها بسیار ضروری است. اره های بنزینی را می بایست در مناطقی دور از سکونت به کار برد، چر ا که همسایگان و دیگر افراد در اطراف نمی توانند همگی از گوش گیر استفاده نمایند. از آن جا که اره بنزینی موتور قوی تری داشته، در زمان کوتاه تر با قدرت موتوری بالاتر اقدام به برش چوب ها می کند. با توجه ب به همه این موارد شما می توانید در مناطق دور از سکونت با گوش گیر یا گوش بند با کم ترین مشکل از اره موتوری خود در کاربرد های صنعتی استفاده نمایید. 

اقدامات لازم جهت کاهش صدای اره موتوری

اقدامات لازم جهت کاهش صدای اره موتوری

جهت اطلاع از چگونگی کم کردن صدای اره برقی و اره بنزینی به مواردی که در ادامه به آن اشاره شده است توجه نمایید.

  • قسمت های متحرک اره مانند زنجیر به طور منظم نیاز به روغن کاری دارند. زمانی که زنجیر روغن کاری نشده است صدا هایی مانند جیغ تولید خواهد کرد. هنگام کار، هوا از حفره ها و قطعات شل عبور کرده و هوا شبیه به سوت خارج می شود. به همین دلیل استفاده از پیچ گوشتی و آچار برای به منظور سفت کردن پیچ ها در کاهش تولید صدای اره موتوری موثر خواهد بود.

روغنکاری اره موتوری

  • استفاده از گوش گیر یا گوشبند هنگامی که که از اره موتوری استفاده می کنید به سلامت گوش شما کمک بسزایی خواهد کرد. گوش گیر ها اگر به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند صدا را تا 35 دسی بل کاهش می دهد. همچنین در صورت نیاز می توانید برای حفاظت بیشتر همزمان از گوشبند و گوش گیر استفاده نمایید.

گوش گیر یا گوشبند اره موتوری

  • برخی صدا خفه کن ها را بدین منظور پیشنهاد می دهند، صدا خفه کن ها مخصوص اره بنزینی استفاده می شوند اما مشکل اینجاست که در صورتی که می خواهید یک موتور کوچک را آرام کنید به نصب یک صدا خفه کن بزرگ نیاز دارید. استفاده از صدا خفه کن در نهایت منجر خواهد شد یک اره موتوری سنگین و حجیم با کاربری دشوار روی دست شما بماند و عملا کار با آن بسیار دشوار خواهد بود، همچنین استفاده از صدا خفه کن احتمالا منجر به از دست رفتن گارانتی اره موتوری شما نیز خواهد شد. 

صدا خفه کن اره موتوری

در آخر می بایست گفت هیچ راه حل کاربردی موثری وجود ندارد، بلکه می بایست در ابتدا، هنگام انتخاب اره موتوری بر مبنای کاربردی که مد نظر شماست، اره خود را خریداری نمایید. برای استفاده در مصارف محلی، شهرها و روستاها، می بایست اره برقی که مناسب وسعت های کم تر است و صدای زیادی نیز تولید نمی کند تهیه نمایید و برای مناطق خارج از شهر، جنگل ها و کارگاه ها با استفاده از گوش گیر ها و گوشبندها می توانید از اره موتوری بنزینی با بالا ترین توان استفاده نمایید. در آخر شایان ذکر است که کلاه ایمنی نیز می تواند مفید باشد و از سر، چشم و گوش کاربر محافظت کند.

همچنین بخوانید
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.
کولر گازی اینورتردار با استفاده از اینورتر دور موتور را با تغییرات فرکانس یونیت خارجی هماهنگ می کند که این امر موجب می شود کولر گازی در شروع کار خود با دور متناسب کار کند و بعد از آن به اوج برسد. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 40 تا 60 درصد کم مصرف تر می باشند. اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده می باشد و در سیستم های کمپرسوری به معنای دور متغییر است.
پمپ آب خانگی بی صدا گزینه ای مناسب برای خرید و استفاده در آپارتمان های چند طبقه و احتمالا با فشار آب پایین در طبقات بالا می باشد تا موجب آزار و اذیت ساکنین ساختمان نشود و به طوری نامحسوس عمل کند.
در ابتدا به تعریف کوتاهی از اسپلیت می پردازیم، اسپلیت نسل پیشرفته کولر گازی می باشد که بیشتر برای سرمایش استفاده می شود. اسپلیت در لغت به معنای دو تکه می باشد که در واقع نمایانگر ساختار این محصول است. اسپلیت ها تفاوت هایی با کولر گازی دارند که می توانید برای اطلاع بیشتر به مقاله تفاوت کولر گازی و اسپلیت مراجعه نمایید. به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در این نوع کولر گازی می توان انتظار بازدهی و ظرفیت بالایی از این دستگاه داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: