درب و پنجره ترمال بریک

درب و پنجره ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک Thermal Break یا شکست حرارتی یک تیغه پلی آمید تقویت شده است که جدار بیرونی و داخلی پروفیل آلومینیومی بوده و به وسیله این نوارهای پلی آمید بهم متصل می شوند و در نتیجه عایق بندی بیشتری در قاب یا فریم درب و پنجره ایجاد می کند. اتلاف انرژی در پنجره ترمال بریک آلومینیومی تا حد بسیاری به اندازه هزار برابر کندتر از آلومینیوم اختصاصی یا نرمال است.

فناوری ترمال بریک در مورد سیستم قاب های فلزی مهم است زیرا این موضوع، انتقال دما را در سراسر سیستم قاب بندی کاهش می دهد و تضمین می کند که کل سیستم به مقادیر عملکرد حرارتی مدرن دست یابد. درب و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک سرمایه گذاری جالبی برای کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش و صرفه جویی در قبوض خانه است. بنابراین اکنون می دانید که چرا می خواهید پنجره ها و درب های آلومینیومی شما ترمال بریک باشند.

پروفیل ترمال بریک

اهمیت پنجره در انتقال حرارت

همه دوست دارند در زمستان زمانی که هوای بیرون سرد است هوای داخل به طرز دلپذیری گرم باشد و بالعکس در تابستان که دمای بیرون به صورت ناخوشایندی افزایش می یابد، داخل خنک باشد. انتخاب صحیح پنجره ها، شیشه و پروفیل ها برای رسیدن به دمای دلپذیر داخلی بسیار مهم است. با در نظر گرفتن افزایش قیمت انرژی، همه برای عایق کاری بهینه خانه خود تلاش می کنند. اکثر مردم بلافاصله به عایق سقف و دیوار یا شیشه های دو یا حتی سه جداره فکر می کنند، در حالی که پروفیل های درب و پنجره اغلب نادیده گرفته می شوند زیرا شیشه دوجداره یا سه جداره شما تنها در صورتی سود آور خواهد بود که قاب ها نیز به درستی عایق بندی شده باشد. علاوه بر این موارد، مهم ترین جنبه در مهندسی و ساخت و ساز، توانایی کاهش اتلاف انرژی در زیر ساخت (گرمایش یا سرمایش) است. تغییرات آب و هوایی و هزینه های روز افزون انرژی باعث شده است که توجه ویژه ای به راندمان حرارتی ساختمان شود، به این معنا که چقدر خوب است در یک ساختمان از عبور گرما از داخل به خارج یا از بیرون به داخل جلوگیری شود.

پروفیل های درب و پنجره در همه اندازه ها و رنگ ها و جنس های مختلفی وجود دارد. چوب، یو پی وی سی و آلومینیوم برای چندین دهه بیشترین استفاده را در ساخت درب و پنجره ها داشته اند. آلومینیوم نرمال مزایای زیادی دارد از جمله: در برابر زنگ زدگی و مواد شیمیایی مقاوم است، به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد، محکم است و بنابراین بعید است دچار تاب خوردگی شود و آسیب پذیری کمتری در برابر شکستگی دارد. علاوه بر این، آلومینیوم نرمال تقریبا در هر رنگی وجود داشته، عمر طولانی دارد، عایق صوتی خوبی را تضمین می کند و می تواند به طور کامل بازیافت شود اما آلومینیوم نرمال یک نقطه ضعف نسبت به چوب و یو پی وی سی دارد که عایق حرارتی محدود آن می باشد. مقدار Uf آن (میزان گرمایی را که از پروفیل پنجره عبور می کند.) خیلی زیاد است.

پرفیل های ترمال بریک

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

درب و پنجره های آلومینیومی به خاطر خطوط باریک، ظاهر مینیمال و مدرن مورد توجه قرار می گیرند و نیاز به نگهداری بسیار پایینی دارند و در برابر خوردگی مقاوم هستند. با این حال، آلومینیوم نرمال یک عایق طبیعی نیست و همان طور که گفته شد رسانای خوبی برای گرما و سرما می باشند به این معنی که می توانید گرمای زیادی را از طریق قاب درب و پنجره از دست بدهید یا به دست آورید که در نهایت می تواند عملکرد درب و پنجره های دوجداره را تضعیف کند. گرما یا سرمای شدید بر سطح راحتی در داخل خانه تأثیر می گذارد. با این حال، قبل از اینکه نصب درب و پنجره های آلومینیومی زیبا را به طور کلی رد کنید، همه چیز از بین نمی رود، زیرا فرآیندهای تولید مدرن و نوآورانه راه حلی را فقط برای این کار ایجاد کرده اند! در واقع به لطف توسعه فناوری و متریال پلی آمید، اختراع جدیدی به نام پروفیل های ترمال بریک آلومینیوم این مشکل رفع شده است. فناوری ترمال بریک یکی از ویژگی های مهم در درب و پنجره آلومینیومی است زیرا به تنظیم دمای خانه شما کمک می کند و درست مانند خرید بخاری یا کولر، سیستم های آلومینیومی ترمال بریک به زندگی در داخل خانه یا محل کارتان کیفیت می بخشند.

همانطور که گفته شد تیغه ای از جنس پلی آمید بین جدار داخلی و خارجی پروفیل های آلومینیومی دوخته می شود. این تیغه ها از پلی آمید ۶.۶ با ۲۵ درصد فایبرگلاس که ضریب انتقال حرارتی آن برابر ۰.۳ w⁄m^k می باشد تشکیل شده و گرما، سرما و صدا را کاهش می دهد بنابراین پروفیل های ترمال بریک مقدار Uf بسیار کمتری دارند و گرما یا سرمای بسیار کمتری را منتقل می کنند. در نتیجه، خانه شما در زمستان گرم تر می ماند، در حالی که در تابستان از گرمای بیرون در امان هستید.

مقدار "U" اصطلاحی است که اغلب برای توصیف عملکرد حرارتی تاسیسات شیشه و پنجره یو پی وی سی استفاده می شود. یک مقدار U محاسبه شده نشان دهنده اتلاف حرارت از طریق یک ماده یا تاسیسات است. هنگامی که مقدار "U" کاهش می یابد به این معنی است که انرژی کمتری می تواند از طریق ماده عبور کند. بنابراین هرچه مقدار U کمتر باشد عملکرد حرارتی بهتری خواهد داشت.

وقتی صحبت از مشخصات درب و پنجره ها می شود، عناصر مختلفی از مقدار "U" وجود دارد که مرتبط هستند:

  • Ug: عملکرد حرارتی پانل شیشه ای را نشان می دهد.
  • Uf: عملکرد حرارتی چارچوب را نشان می دهد.

برای محاسبه عملکرد حرارتی کلی، این عناصر حرارتی را به همراه اندازه دهانه، تنظیمات دهانه و طراحی قاب بندی با هم ترکیب می کنند تا یک مقدار U کلی عنوان مقدار Uw به شما ارائه دهد.

تفاوت درب و پنجره آلومینیوم نرمال و ترمال بریک

قاب درب و پنجره های آلومینیومی نرمال از یک قطعه آلومینیوم منفرد و پیوسته ساخته شده است که از نظر انتقال حرارتی، داخل و خارج ساختمان را به هم متصل می کند اما قاب ترمال بریک دارای تیغه های پلی آمید است که قسمت های داخلی و خارجی یک قاب را عایق می کند و انتقال گرما را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

کجا باید از درب و پنجره های ترمال بریک استفاده کرد؟

جدا از مقادیر Uw مربوطه که توسط مقررات ساختمانی مورد نیاز است سیستم های ترمال بریک باید در هر جایی که تفاوت آب و هوایی در هر طرف وجود دارد استفاده شود. برای محیط های گرم، یک سیستم ترمال بریک برای تمام قاب های خارجی ضروری است و یا عدم استفاده از یک چارچوب ترمال بریک در مناطق سرد می تواند منجر به یخ زدن قاب داخلی در ماه های سردتر و ایجاد تراکم در داخل بر روی سطوح فلزی سرد شود. این موضوع منجر به ایجاد کپک و رطوبت در پوشش های داخلی ساختمان مانند کفپوش های چوبی واقعی و پرده ها می شود.

رابطه بین ترمال بریک و عملکرد حرارتی

ترمال بریک را می توان به عنوان عایق حرارتی یا پل حرارتی نامید چرا که به عنوان یک محافظ در برابر انتقال حرارت عمل می کند. اگر یک قاب فلزی مانند آلومینیوم دارای شکست حرارتی نباشد، سطوح بالایی از اتلاف حرارت را از طریق قاب تجربه خواهید کرد و دستیابی به الزامات عملکرد حرارتی برای پروژه غیر ممکن خواهد بود. ترمال بریک ماده ای با رسانایی حرارتی پایین است تا جریان انرژی حرارتی در فلزاتی هم چون آلومینیوم را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند.

کارایی و خواص پلی آمید

پلی آمید یک پلیمر مصنوعی است. از پیوند یک گروه آمینه از یک مولکول و یک گروه اسید کربوکسیلیک از یک مولکول دیگر ایجاد می شود. استفاده گسترده از پلی آمید مصنوعی به دلیل استحکام و دوام آن در صنایع آشپزخانه، نساجی و خودرو یافت می شود و کاربردهای دیگری نیز از جمله در چتر نجات، قطعات تفنگ، تورهای ماهیگیری، لاستیک، کمربند ایمنی، کیسه خواب، چرخ دنده ماشین و غیره دارد که در اینجا از پلی آمید برای ایجاد شکست حرارتی در پروفیل های آلومینیومی می باشد.

پلی آمیدها به دلیل مقاومت در برابر سایش، ضریب اصطکاک خوب و خواص دما و ضربه بسیار خوب از مهم ترین و مفید ترین ترموپلاستیک های فنی هستند البته دارای خواص دیگری نیز هستند که در زیر به آن اشاره شده:

  • مقاومت شیمیایی
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • انعطاف پذیری و سازگاری
  • خاصیت ارتجاعی بالایی
  • مقاومت در برابر اشعه فرابنفش

سایر مزایای درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک

همه ما می دانیم که درب و پنجره های فلزی مزایای خود را دارند و قرن ها است که وجود داشته اند. اما فناوری ترمال بریک یک نوآوری است که مزایای بیشتری را فراهم می کنند.

  •  به عنوان یک ضد شعله قوی عمل می کنند.
  • سیستم های ترمال بریک لایه های امنیتی مناسبی را ایجاد می کنند.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند.
  • دوام و ماندگاری بالایی دارند.
  • در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم هستند.
  • عایق حرارتی و صوتی عالی

قیمت درب و پنجره های آلومینیوم ترمال بریک

اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید میزان انتقال حرارتی را بدانیم، یعنی میزان انرژی که پنجره از طریق سطح از دست می دهد. هرچه این شاخص کمتر باشد، عملکرد انرژی (و همچنین قیمت) بالاتر است. شاخص انتقال حرارتی بر میزان مصرف انرژی تأثیر می گذارد که یک ارزش اساسی برای دسترسی به کاهش هزینه ها در طولانی مدت است.

اگر علاقه مند به داشتن درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک به عنوان بخشی از پروژه بعدی خود هستید، لطفا از صفحه درب و پنجره های آلومینیومی ما دیدن کنید تا به اطلاعات بیشتری دست یابید.

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: