پکیج خورشیدی قابل حمل

افرادی که در مشاغلی مانند زنبورداری، گروه های امدادی هستند یا حتی افرادی که قصد رفتن به سفرهای کمپینگ و غیره را دارند به دلیل عدم دسترسی به برق معمولا با مشکلاتی همچون اتمام شارژ تلفن همراه، لپ تاپ یا روشن کردن لامپ مواجه خواهند شد، در این گونه مواقع استفاده از پکیج خورشیدی قابل حمل بسیار کاربردی خواهد بود، زیرا این پکیج با اطمینان بالا می تواند برق مورد نیازشان را تامین نماید. در این مقاله به بررسی انواع پکیج های خورشیدی قابل حمل و عشایری پرداخته ایم.

پکیج خورشیدی قابل حمل چیست؟

پکیج خورشیدی قابل حمل یکی از انواع پنل های خورشیدی می باشد که برای کاربری های محدود و با استفاده از پنل های کوچک، انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کند. پنل خورشیدی قابل حمل یا عشایری توانایی شارژ تلفن همراه، لپ تاپ و سایر تجهیزات کم مصرف را دارد.

پکیج خورشیدی سیار

پنل های خورشیدی می توانند مصارف محدودی را پوشش دهند زیرا پنل های استفاده شده در آن کوچک بوده و عموما با توان های 20 و 30 وات ارائه می شوند. پنل خورشیدی قابل حمل یا عشایری توانایی شارژ و روشن کردن تجهیزاتی مانند لامپ، لپ تاپ، تلفن همراه و غیره را دارد. پکیج خورشیدی عشایری یا قابل حمل نسبت به کارایی خود دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد زیرا این تجهیز در مواقع اضطراری بسیار کمک کننده است. شایان ذکر است که میزان برق تولید شده در پنل خورشیدی کوچک مسافرتی متفاوت بوده و به عواملی همچون میزان قرارگیری در معرض نور خورشید، سایز پنل ها و کارایی پنل بستگی دارد.

پکیج خورشیدی قابل حمل

نحوه عملکرد پکیج خورشیدی قابل حمل

عملکرد پنل خورشیدی قابل حمل یا عشایری بسیار ساده می باشد. در این محصول پنل های موجود نور خورشید را دریافت کرده و آن را به برق DC تبدیل می کنند، برق تولید شده در مرحله قبل به باتری داخل جعبه ذخیره منتقل می شود تا در مواقع اضطراری بتوان از برق استفاده کرد. لازم به ذکر است که برق، قبل از ذخیره در باتری باید توسط شارژکنترلر بررسی شود زیرا در صورت عدم بررسی و محدود سازی احتمال آسیب به باتری وجود دارد. با توجه به اینکه برق خروجی پنل خورشیدی سیار، DC می باشد برای شارژ برخی از وسایل باید از طریق یک پورت، اینورتر (100 واتی) را به باکس متصل نمود تا وسیله مورد نظر با برق AC و بدون کوچک ترین آسیب شارژ شود.

اجزای پکیج خورشیدی قابل حمل

با توجه به توضیحات بالا، دلیل نام گذاری پکیج پنل خورشیدی سیار را متوجه می شویم، این پنل خورشیدی باید به صورت پکیج کامل که شامل پنل های خورشیدی، باتری، کنترلر شارژ، اینورتر می باشد، ارائه شود تا دستگاه به درستی وظیفه خود را انجام دهد. در ادامه به بررسی هر یک از اجزای پنل خورشیدی قابل حمل می پردازیم.

  • شارژکنترلر

شارژکنترلر یکی از اجزای مهم در پکیج خورشیدی قابل حمل است زیرا این تجهیز باتری خورشیدی را کنترل کرده و مانع رسیدن آسیب به باتری می شود. نواسانات تابش نور خورشید در طول روز یکسان نیست که طبیعتا برق خروجی متفاوت خواهد بود به همین دلیل شارژ کنترلر با نگهداشتن ولتاژ ورودی باتری در یک بازه تعیین شده و امن وظیفه خود را انجام داده و احتمال رسیدن آسیب به باتری را کاهش می دهد.

شارژکنترلر

  • باتری پنل خورشیدی

باتری بخش مهمی است که با تجهیزات قابل شارژ شما در ارتباط می باشد به همین دلیل باید در خرید آن دقت زیادی داشته باشید. باتری در سیستم مولد برق خورشیدی قابل حمل به صورت دائم در حال تخلیه و شارژ می باشد به همین دلیل باید دارای راندمان بالایی بوده تا در مواقعی که از آن استفاده نمی شود تخلیه نشده و برق را در خود نگه دارد. البته لازم به ذکر است اگر قصد استفاده از چند پنل خورشیدی را دارید باید از چند باتری و یا یک باتری با ولتاژ بالا استفاده نمایید تا خروجی خوبی داشته باشید.

باتری پنل خورشیدی

  • اینورتر پنل خورشیدی سیار

اینورتر در پکیج خورشیدی قابل حمل، برق DC ذخیره شده در باتری را برای مصرف به AC تبدیل می کند، همچنین می تواند ولتاژ جریان را تنظیم نماید.

اینورتر پنل خورشیدی سیار

  • لوازم همراه پکیج خورشیدی سیار

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا تعدادی لامپ و کابل شارژ نیز در زمان خرید پکیج خورشیدی قابل حمل یا عشایری به مشتریان ارائه خواهد شد.

ظرفیت های پکیج خورشیدی قابل حمل

پکیج های خورشیدی قابل حمل با توان ها و ظرفیت های مختلف ارائه می شوند که در زیر به پر طرفدارترین آنها اشاره شده است.

  • پنل خورشیدی قابل حمل 200 وات: این پنل خورشیدی قابل حمل توانایی روشن نگهداشتن 1 تا 6 لامپ به مدت 12 تا 24 ساعت را دارد.
  • پکیج خورشیدی 100 وات: این پنل خورشیدی سیار می تواند طی ساعات مشخص (حداکثر 20 ساعت) لپ تاپ، تلویزیون، لامپ و غیره را شارژ نماید.
  • پکیج خورشیدی 20 و 30 وات: این پکیج های خورشیدی از توان کمتری برخوردار بوده و تا حداکثر 12 ساعت توانایی شارژ تجهیزات را دارند و مناسب سفر های کمپینگ یک روزه می باشند.

نحوه انتخاب پنل خورشیدی قابل حمل
  • توجه به میزان خروجی مورد نیاز در پکیج خورشیدی قابل حمل بسیار اهمیت دارد. برای مثال ما قرار است چند دستگاه را با این پنل شارژ کنیم یا چند ساعت نیاز به تامین برق از طریق این محصول داریم.
  • ابعاد پنل خورشیدی عشایری یا قابل حمل بسیار اهمیت دارد زیرا افرادی از این پنل ها استفاده می کنند که قصد جابجایی آن را دارند، پس باید در ابعاد متعارف و با وزن سبک تولید شود.
  • توجه به درجه حفاظت محصول می تواند کمک ویژه ای به نگهداری و بیشتر شدن طول عمر پکیج خورشیدی سیار نماید.
  • ظرفیت باتری و برند تولید کننده آن دارای اهمیت می باشد زیرا باتری نقش ذخیره سازی برق را بر عهده دارد و در زمان خرید باید توجه ویژه به مشخصات آن داشته باشید.
  • به گارانتی و ضمانت نامه های سازنده محصول توجه کنید. تا در زمان خرابی زودتر از زمان پیش بینی شده بتوان بدون هزینه تعمیرات لازم را انجام داد.

پنل خورشیدی عشایری

پنل خورشیدی سیار در چه مکان هایی استفاده می شود؟

سولار پنل پرتابل را می توان در تمامی مکان هایی که از شبکه برق دور است و دسترسی کامل به نور خورشید وجود دارد استفاده نمود که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

  • زنبورداران، کشاورزان و عشایر
  • سفرهای کمپینگ
  • پنل خورشیدی برای کانکس
  • طبیعت گردان و کوهنوردان
  • گروه های امدادی
  • پنل خورشیدی برای تلویزیون و یخچال های کوچک در سفر

نتیجه گیری

همانطور که عنوان شد پکیج خورشیدی قابل حمل یکی از تجهیزات مقرون به صرفه و قابل اطمینان است که علاوه بر مزیت های گفته شده در بالا می توان آن را شخصی سازی کرد و تجهیزات جانبی دلخواه را بر اساس نیاز به آن اضافه نمود و در پایان این محصول به افرادی توصیه می شود که از شبکه برق شهری دور هستند و یا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارند.

همچنین بخوانید
اگر بخواهیم به مورد این که کدام یک بهتر است نظر دهیم باید در ابتدا پنل خورشیدی و موتور برق را با هم مقایسه نماییم. زیرا هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. با بیان تمام موارد شما می توانید در مورد این که کدام یک بهتر است نتیجه گیری نمایید. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
موری
ارسال شده در : شنبه 14 بهمن 1402

درود، من نگهبان یک مجموعه هستم که برق نداره و می‌خوام که برق برای لبتاپم تمام مدت تامین بشه. خواستم بدونم چه پکیجی باید تهیه کنم که لپ تابم رو شارژ نگه داره. من در روز از هفت صبح تا هشت شب استفاده از لپتاپ دارم. لطفا راهنمایی نمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 16 بهمن 1402

سلام و عرض ادب، برای کاربری شما بهتر است از UPS استفاده شود.

عبدلی
ارسال شده در : دوشنبه 27 آذر 1402

درود، مقاله کاملی بود، هم به موارد کلی و هم جزئی اشاره مفید و قابل فهمی داشت. سپاس از شما.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 آذر 1402

سلام دوست عزیز، ممنون از نظر دلگرم کننده شما.