دوربین مداربسته دید در شب

در دنیای امروز، افزایش امنیت به یکی از اولویت‌های اجتماعی تبدیل شده است و با توجه به تکنولوژی روزافزون، دوربین‌های مداربسته مجهز به ویژگی های جدیدی هستند که این امر موجب بهبود عملکرد دوربین های مداربسته می شود. قابلیت دید در شب به عنوان یک ابزار حیاتی در تامین امنیت دوربین های مداربسته شناخته می‌شود.

مهم ترین ویژگی های دوربین مدار بسته دید در شب

دوربین‌های مداربسته با قابلیت دید در شب از تکنولوژی Infrared (IR) یا EXIR بهره می‌برند. این تکنولوژی ها موجب می شوند به دوربین این امکان را دهد که در شرایط کم نور یا تاریک، تصاویر با کیفیت بالایی ضبط شوند. این تکنولوژی موجب می شود تا ارسال پرتوهای IR نامرئی، کیفیت تصویر در شرایطی که نور محیط مور نظر کم یا به صورت مطلق تاریک است، بهبود یابد. این امکان به سیستم‌های امنیتی اجازه می‌دهد تا با دقت بالاتر و به صورت کارآمدتری در شب عمل کنند.

دوربین مداربسته دید در شب

7 نکته طلایی درباره دوربین مداربسته دید در شب

دوربین‌های مداربسته دید در شب، از جمله ابزارهای حیاتی در سیستم‌ های مداربسته به خصوص در شرایط نوری ضعیف یا تاریک محسوب می‌شوند و ویژگی‌های اصلی انتخاب دوربین دید در شب شامل موارد زیر است.

  • تکنولوژی IR یا EXIR: بر اساس نیاز خود، می‌توانید بین تکنولوژی‌های IR یا EXIR یک قابلیت را انتخاب کنید. EXIR با توزیع نور یکنواخت و بهبود برد دید، ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهد.
  • برد دید در شب: تعیین برد دید در شب مهم است به همین دلیل انتخاب دوربین با برد مناسب بر اساس ابعاد محدوده‌ نظارتی شما دارای اهمیت است.
  • کیفیت تصویر: رزولوشن و کیفیت تصویر در شب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دوربین با رزولوشن بالا و قابلیت کاهش اثرانگشت ایده‌آل است.
  • مقاومت مطلوب در برابر شرایط جوی نامساعد: در صورت استفاده از دوربین های مداربسته دید در شب در فضاهای بیرون، مطمئن شوید که دوربین مداربسته در برابر شرایط جوی مختلف مانند باران یا برف و یخ زدگی مقاوم است.
  • تحلیل تصاویر: دوربین‌های هوشمند با قابلیت تحلیل تصاویر و اطلاعات اضافی می‌توانند امنیت سیستم را بهبود بخشند.
  • دید در شب 360 درجه: برخی دوربین‌ها امکان دید در شب 360 درجه را فراهم می‌کنند، این امر اهمیت بیشتری در نظارت بر فضاهای گسترده ایجاد می‌کند.
  • مقاومت در برابر عوامل مخرب: دوربین‌های مداربسته با ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد، تضمین می‌کنند که در هر شرایطی، عملکرد بهینه ای داشته باشند.

تفاوت تکنولوژی IR و EXIR در دوربین مداربسته دید در شب

4 مدل دوربین مداربسته دید در شب با قابلیت های کاربردی

دوربین های مداربسته دید در شب بر اساس عملکردها و قابلیت های مختلفی که ارائه می دهند در دسته بندی زیر قرار می گیرند که در ادامه همه مدل ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • دوربین مداربسته دید در شب رنگی: این دوربین ها با ارائه تصاویر رنگی، جزییات بیشتری را به همراه وضوح بالاتر ارائه می دهند.
  • دوربین مداربسته دید در شب مادون قرمز: این دوربین ها به واسطه داشتن LED های مادون قرمز، موجب روشن نمودن محیط اطراف شده و امکان تصویربرداری در محیط تاریک یا شب را ممکن می سازد.
  • دوربین مداربسته دید در شب چرخشی: این دوربین های مداربسته دارای قابلیت چرخشی هستند و می توانند متراژ بیشتری از محیط را پوشش داده و تصاویر مرتبط را ارائه دهند.
  • دوربین مداربسته دید در شب ضد آب: این نوع دوربین دید در شب قابل استفاده در محیط و شرایط جوی نامساعد است.
  • دوربین مداربسته دید در شب پلاک خوان: مکان هایی که مجهز به سیستم راه بند هستند از جمله مراکز عمومی، ادارات و سایر اماکن با شناسایی پلاک خودروها، در صورت موجود بودن پلاک در لیست مورد نظر، اجازه ورود برای آن خودرو صادر می شود. همچنین در پارکینگ ها برای سهولت عملیات ورود و خروج خودروها و پرداخت وجه به منظور پارک ماشین، از این نوع دوربین ها استفاده می شود. علاوه بر موارد ذکر شده، به دلیل داشتن قابلیت بزرگ نمایی در دوربین های پلاک خوان با تعریف نمودن چندین پلاک مشخص، می توان دوربین را طوری تنظیم نمود که به واسطه نرم افزار اختصاصی، در صورت عبور خودرو مورد نظر با اعلام آلارم به کاربر پیغام دهد.

تکنولوژی Infrared (IR) در دوربین مداربسته دید در شب چگونه عمل می کند؟

تکنولوژی Infrared (IR) در دوربین‌های مداربسته، امکان دید در شب و ثبت تصاویر را امکانپذیر می سازد. این تکنولوژی بر اساس ارسال پرتوهای نور نامرئی به طول موج بینایی انسان کار می‌کند و در نهایت این پرتوها توسط دوربین دریافت شده و به تصویر تبدیل می‌شوند. در ادامه مهم ترین ویژگی های این تکنولوژی را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • مهارت در فراهم کردن نور: تکنولوژی IR قابلیت فراهم کردن نور لازم برای ضبط تصاویر در شرایط نوری محدود را دارند.
  • افزایش دید در فاصله دور: این تکنولوژی به دوربین این امکان را می‌دهد که در فواصل دورتر نیز تصاویر را با دقت بالایی ثبت کنند.
  • حفظ کیفیت تصویر: تکنولوژی IR با حفظ کیفیت تصویر در شرایط نوری مختلف، تجربه مشاهده بهتر را برای کاربر ارائه می‌دهد.

نحوه عملکرد تکنولوژی EXIR و 4 نکته کلیدی درباره آن

تکنولوژی EXIR یک تکنولوژی جدید در حوزه دوربین‌های مداربسته است که توسط برخی تولیدکنندگان برای بهبود عملکرد دید در شب معرفی شده است. EXIR به معنای Extended Infrared" یا "پسوندهای بیشتر در محدوده فرابینایی" است. این تکنولوژی تفاوت‌های مهمی با سیستم‌های معمولی Infrared (IR) دارد که در ادامه مهم ترین موارد را شرح می دهیم. تکنولوژی EXIR با ارائه این ویژگی‌ها، به عنوان یک انتخاب پیشرفته برای دوربین‌های مداربسته دید در شب در افزایش کیفیت تصاویر در شرایط نوری محدود تاثیرگذار است و از مهم ترین قابلیت های دیگر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • توزیع نور یکنواخت: EXIR برخلاف سیستم‌های IR معمولی، نور را به طور یکنواخت در سطح تصویر پخش می‌کند و این خاصیت باعث می‌شود که تصاویر در شب به صورت با کیفیت تر و بدون لکه و نقاط روشن ضبط شوند.
  • بهبود برد دید در شب: EXIR به دوربین این امکان را می‌دهد تا در فواصل بیشتری دید کامل و با دقتی را ارائه دهد، که این امر امکان دیده شدن شکاف‌های ممکن در محیط‌های تاریک را فراهم می‌کند.
  • کاهش اثرانگشت: در مقایسه با سیستم‌های IR، EXIR دارای توانایی بهبود نقاط روشنی ناشی از اثرانگشت در تصاویر است. این امکان باعث ایجاد تصاویر با کیفیت تر و واضح‌تر می‌شود.
  • کاهش مصرف انرژی: EXIR با کاهش مصرف انرژی نسبت به سیستم‌های IR سنتی، به بهبود کارایی انرژی و افزایش عمر دیودهای LED می‌پردازد.

تکنولوژی EXIR در دوربین مداربسته دید در شب

مهم ترین مزیت های خرید دوربین مداربسته دید در شب

از مهم ترین مزیت های دوربین هایی که مجهز به قابلیت دید در شب هستند، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • امکان پایش شبانه: قابلیت دید در شب این دوربین‌ها، امکان نظارت و پایش شبانه را بهبود می‌بخشد.
  • اطمینان در شرایط تاریک: با افزایش قابلیت دید در شب، اطمینان افراد در شرایط تاریک و کم نور افزایش می‌یابد.
  • کاهش جرم و جنایت: وجود دوربین‌های دید در شب به عنوان یک عامل ایمنی تاثیر گذار عمل کرده و موجب کاهش جرم و جنایت در مناطق مختلف می شود.

انواع دوربین مداربسته دید در شب

نحوه قیمت گذاری دوربین مداربسته دید در شب

در صورتیکه قصد خرید بهترین دوربین مداربسته را دارید، توصیه می شود که از خرید دوربین مداربسته دست دوم پرهیز کنید زیرا در عین صرف هزینه، مدت زمان کمی برای شما کارایی دارد و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. تعیین قیمت دوربین های مداربسته متناسب با نوع برند دوربین متفاوت است و به منظور بررسی قیمت دوربین های مداربسته دید در شب باید انواع مختلف این دوربین، بررسی شود.

  • قیمت دوربین مداربسته دید در شب بیسیم: دوربین‌های مداربسته با دید در شب بیسیم معمولاً از فناوری‌های بیسیم برای اتصال به شبکه استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها می‌توانند از وای‌فای یا تکنولوژی‌های مشابه برای انتقال تصاویر و ویدئوها به سیستم‌های ذخیره‌سازی یا مانیتورینگ بیسیم استفاده کنند. در انتخاب یک دوربین مداربسته بیسیم با دید در شب، به مواردی مانند کیفیت تصویر، پهنای باند بیسیم، قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌ها و امنیت اتصال بیسیم توجه داشته باشید.
  • قیمت دوربین مداربسته دید در شب 360 درجه: دوربین‌های مداربسته با دید در شب و زاویه دید 360 درجه به عنوان دوربین‌های مداربسته پانوراما شناخته می‌شوند. این دسته از دوربین‌ها توانایی پوشش یک منطقه گسترده را فراهم می‌کنند و به شما امکان مشاهده کلیه زوایا و جزئیات محیط را می‌دهند. در انتخاب یک دوربین با این ویژگی، به مواردی نظیر کیفیت تصویر، قابلیت پوشش زاویه 360 درجه، قابلیت اتصال به شبکه، و سایر ویژگی‌های امنیتی توجه نمایید.

نتیجه‌گیری

تکنولوژی دید در شب در دوربین‌های مداربسته نه تنها به بهبود امنیت کمک می‌کند بلکه از دقت و کارایی بالایی در ضبط تصاویر در شرایط نوری مختلف برخوردار است. با در نظر گرفتن نکات انتخاب و بهره‌مندی از تکنولوژی های پیشرفته EXIR و IR در این دوربین‌ها به عنوان یک ابزار مهم در سیستم‌های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتیکه قصد خرید یک دوربین مداربسته عالی را دارید می توانید با کارشناسان خبره هایپر صنعت فامکو تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت نمایید. همچنین در صورتی که درباره انواع دوربین های مداربسته سوالات مختلفی دارید، توصیه می شود به صفحه مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته مراجعه نمایید. همچنین در صورتیکه تمایل دارید نحوه اتصال دوربین مداربسته به گوشی موبایل را بدانید، می توانید به صفحه مقاله راهنمای استفاده از دوربین مداربسته در گوشی مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید
از مهم ترین مزیت های اتصال دوربین مدار بسته به گوشی تلفن همراه، برای زمانی سات که شما خارج از محدوده دوربین ها هستید و می خواهید بیرون از منزل یا محل کار حتی در سفر، از امن بودن محل زندگی یا محیط کار اطمینان حاصل کنید و به داده های ثبت شده توسط دوربین دسترسی داشته تا به صورت کامل بر محل مورد نظر نظارت داشته باشید. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
برای خرید دوربین مدار بسته (CCTV) باید فاکتورهای مختلف را مد نظر قرار داد که بسته به نوع دوربین، فناوری بکار رفته و محل نصب دوربین مدار بسته این ویژگی ها متفاوت است، کیفیت تصاویر، سنسور صدا و سنسور حرکتی، قابلیت دید در شب، دسترسی از راه دور، فاصله پوشش دهی و قابلیت Pan/Tilt مهم ترین ملاک های انتخاب دوربین مداربسته است. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
تمامی اصطلاحات رایج دوربین مدار بسته، مورد نیاز در هنگام انتخاب و خرید دوربین مداربسته: امروزه با گسترش تکنولوژی و علم نیاز ما به اطلاعات و آگاهی در زمان خرید محصولات به شدت افزایش یافته است. حتما هر کدام از شما در هنگام خرید با اصطلاحات یا اختصارات مختلفی روبرو شده اید که معنی آنها را نمی دانید، در صورتی که هر کدام از اختصارات به توانایی یا عدم تونایی مهمی در محصولات اشاره می کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: