دوربین مدار بسته شارژی

یکی از مشکلات دوربین های مداربسته معمولی، داشتن محل نصب ثابت است که به همین جهت به سیم کشی نیاز دارند تا از این طریق داده های ثبت شده توسط دوربین مداربسته به دستگاه های NVR یا DVR منتقل شود و این روند نیازمند هزینه های زیادی در حین نصب می باشد و اگر بعد از مدت زمان مشخصی نیاز به جابجایی دوربین ها باشد، مجددا باید هزینه هایی صرف گردد که این امر برای کاربران ناخوشایند است. با تولید دوربین های مدار بسته شارژی این مشکل مرتفع شده است. در ادامه این مقاله به بررسی کامل دوربین مداربسته شارژی خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته شارژی

در محیط هایی که مشکل عدم دسترسی به برق وجود دارد و در عین حال نیازمند داشتن سیستم نظارتی از جمله دوربین های مداربسته می باشد، استفاده از دوربین های مداربسته شارژی می تواند جایگزین مناسبی برای دوربین های مدار بسته معمولی باشد. این دوربین ها به واسطه استفاده از باتری به برق نیاز ندارند و با ارائه خدماتی مشابه دوربین های مداربسته سیمی، در پیشرفت موارد نظارتی بسیار کاربردی خواهند بود. دوربین مداربسته شارژی یا دوربین باتری خور نوعی دوربین مداربسته بیسیم است که قابل استفاده در محیط های داخلی و فضاهای باز است.

دوربین مداربسته شارژی (دوربین مداربسته سیم کارت خور)

انواع دوربین مدار بسته شارژی

در ادامه انواع دوربین های شارژی که با نام دوربین شارژی مخفی نیز شناخته می شوند را بررسی می کنیم:

  • دوربین مداربسته قابل شارژ: این نوع دوربین ها مانند گوشی تلفن همراه باید شارژ شوند و در صورتی که شارژ دوربین رو به اتمام باشد به شارژ مجدد نیاز دارد.
  • دوربین مداربسته مجهز به پک باتری های قابل شارژ: در این نوع به صورت دوره ای و در صورت اتمام شارژ باتری ها باید پک باتری شارژ شود.

مدت زمان نگهداری شارژ در دوربین شارژی

این دوربین مجهز به سنسور PIR است و به کمک این تکنولوژی حرکات رخ داده در برابر دوربین قابل تشخیص و ثبت می باشند و در زمان عبور یا حرکت هدف در مقابل دوربین، شروع به فیلمبرداری و در حالت عادی بر روی حالت خواب قرار می گیرد که این امر بسته به حجم حرکات مقابل دوربین متفاوت است و در مجموع وقتی دوربین فعالیت مداوم روزانه داشته باشد و در مواقعی که به حالت Sleep Mode برود، حدود 12 روز و در حالت حداکثری تا 30 روز دارای شارژ است. توجه نمایید که یکی از موارد مهم در انتخاب دوربین مداربسته شارژی، مدت زمان نگهداری شارژ است و طول عمر باتری آن که در برندهای مختلف متفاوت است ولی به صورت کلی عمر باتری ها 2 تا 6 ماه است و در صورت استفاده مداوم، باتری ها هر 2 الی 3 ماه باید تعویض شوند.

شارژ دوربین مداربسته شارژی

چرا دوربین مداربسته شارژی بخریم؟

از مهم ترین ویژگی های این نوع دوربین مدار بسته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت بالا در تصاویر قابل ارائه
  • ضد آب بودن اکثر مدل ها
  • قابلیت دید در شب با وضوح تصویر در برد 12 تا 15 متر
  • قابلیت نصب اپلیکیش متناسب با برند دوربین در تلفن همراه، تبلت و غیره
  • دارای کارت حافظه Micro SD و مجهز به مموری کارت جهت نگهداری تصاویر و ویدئوهای ثبت شده با این دوربین
  • قابلیت اتصال به اینترنت به وسیله Wi-Fi

دوربین مداربسته ضدآب

محل نصب دوربین مدار بسته شارژی

برای نصب دوربین مداربسته شارژی محدودیتی وجود ندارد و در صورتی که دوربین ضد آب باشد می توان در فضای باز نیز از آن استفاده نمود. اغلب دوربین های مداربسته شارژی دارای یک پایه آهنربایی هستند که موجب نصب آسان دوربین بر روی دیوار یا سایر مکان ها می شود. دوربین مداربسته شارژی کوچک در مقایسه با سایزهای بزرگتر نصب راحت تری داشته و به راحتی در همه مکان ها نصب می شود. توجه کنید در صورتی که از دوربین باتری خور استفاده می کنید، دوربین را در ارتفاع خیلی بالا نصب نکنید تا در زمان تعویض باتری با مشکلی مواجه نشوید. دوربین مدار بسته شارژی مناسب مکان هایی است که به اتصالات برق دسترسی نداشته و در عین حال حفظ امنیت و نظارت مستمر آن محیط دارای اهمیت است. اما در زمان قطعی برق نیز می توان به منظور پشتیبانی از دوربین های مداربسته دیگر از آن استفاده نمود.

یکی از بیشترین کاربردهای آن مربوط به نصب دوربین مداربسته شارژی برای باغ است. این دوربین مدار بسته به دلیل عدم نیاز به سیم کشی به منظور اتصال به برق از قیمت بالاتری برخوردار است و در برخی برندها، دوربین مداربسته شارژی سیم کارت خور نیز عرضه می گردد. توجه داشته باشید در صورتی که در محیط مورد نظرتان به برق شهری دسترسی دارید، توصیه ما به شما خرید دوربین های مدار بسته در یکی از مدل های جدول زیر است:

دوربین مداربسته شارژی
دوربین مداربسته HDCVI دوربین IP
دوربین مداربسته HDCVI
اطلاعات بیشتر
دوربین IP
اطلاعات بیشتر
دوربین مداربسته HD
دوربین مداربسته HD
اطلاعات بیشتر

مراحل نصب دوربین مداربسته شارژی
  1. در ابتدا برنامه مختص دوربین را از Google Play یا سایت برند دوربین، متناسب با سیستم عامل گوشی خود (اندروید یا iOS) دانلود کنید.
  2. سپس دوربین را به واسطه کابل USB به شارژر وصل کرده تا به صورت کامل شارژ شود.
  3. بعد از شارژ نمودن دوربین، دکمه ON/OFF دوربین را فشار دهید تا صدایی منتشر شود و چراغ دوربین روشن گردد.
  4. سپس داخل برنامه رفته و تنظیمات مرتبط را اعمال کنید.
  5. در این مرحله دوربین را به Wi-Fi متصل کنید. حال دوربین شما تصاویر را ضبط می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش ما بر این بود که ویژگی های مختلف دوربین مداربسته شارژی را مورد بررسی قرار دهیم و مزیت های اصلی این دوربین را شرح دادیم تا به اطلاعات مفیدی درباره دوربین های مداربسته شارژی دسترسی پیدا کرده و بتوانید در زمان خرید از این موارد استفاده نمایید. به منظور خرید دوربین مداربسته شارژی به عواملی مانند کیفیت تصاویر و ویدئوهای قابل ارائه، ضد آب بودن دوربین، مجهز بودن به قابلیت دید در شب، شارژی یا باتری خور بودن دوربین و در آخر برند دوربین توجه نمایید زیرا این موارد در قیمت دوربین تاثیر گذار هستند و تعجبی ندارد که قیمت دوربین مداربسته شارژی برای باغ در مقایسه با دوربین های شارژی که مناسب فضای داخلی طراحی و تولید می شوند، بیشتر است زیرا باید در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند. در صورتی که نیاز به اطلاعات جزئی تری دارید در کامنت ها درج نمایید تا در اسرع وقت پاسخ تخصصی را دریافت نمایید.

همچنین بخوانید
از مهم ترین مزیت های اتصال دوربین مدار بسته به گوشی تلفن همراه، برای زمانی سات که شما خارج از محدوده دوربین ها هستید و می خواهید بیرون از منزل یا محل کار حتی در سفر، از امن بودن محل زندگی یا محیط کار اطمینان حاصل کنید و به داده های ثبت شده توسط دوربین دسترسی داشته تا به صورت کامل بر محل مورد نظر نظارت داشته باشید. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
برای خرید دوربین مدار بسته (CCTV) باید فاکتورهای مختلف را مد نظر قرار داد که بسته به نوع دوربین، فناوری بکار رفته و محل نصب دوربین مدار بسته این ویژگی ها متفاوت است، کیفیت تصاویر، سنسور صدا و سنسور حرکتی، قابلیت دید در شب، دسترسی از راه دور، فاصله پوشش دهی و قابلیت Pan/Tilt مهم ترین ملاک های انتخاب دوربین مداربسته است. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
تمامی اصطلاحات رایج دوربین مدار بسته، مورد نیاز در هنگام انتخاب و خرید دوربین مداربسته: امروزه با گسترش تکنولوژی و علم نیاز ما به اطلاعات و آگاهی در زمان خرید محصولات به شدت افزایش یافته است. حتما هر کدام از شما در هنگام خرید با اصطلاحات یا اختصارات مختلفی روبرو شده اید که معنی آنها را نمی دانید، در صورتی که هر کدام از اختصارات به توانایی یا عدم تونایی مهمی در محصولات اشاره می کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: