چگونه جارو استخری را راه اندازی کنیم؟

چگونه جارو استخری را راه اندازی کنیم؟

جارو استخر برای نظافت استخر مورد استفاده قرار می گیرد. جارو استخر وظیفه تمیز کردن آب و کاسه استخر را بر عهده دارد و از ته نشین شدن مواد در کف و دیواره ها جلوگیری می کند. اگر نحوه راه اندازی و استفاده از جارو استخری را بلد باشید دیگر نیاز به تخلیه آب استخر به علت ایجاد جلبک در دیواره و کف استخر نیست. جارو استخری در دو مدل دستی و رباتیک ارائه می شود که در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه راه اندازی انواع جارو استخری صحبت کنیم.

نحوه راه اندازی جاروی دستی استخر

جارو استخر دستی به دو صورت با فیلتر و بدون فیلتر است. زمانی که از جاروی استخر دستی با پمپ و شاسی چرخدار مجزا استفاده می کنید بهتر است از فیلترهای کارتریجی در مدار جارو استفاده کنید تا مانع از دورریز آب استخر شوید. ولی اگر این جارو کشیدن از طریق اسکیمر و پمپ تصفیه استخر باشد و وارد فیلتر تصفیه شود نیازی به استفاده از فیلتر کارتریجی نیست و می توان بعد از اتمام جارو کشیدن از سیستم تصفیه استخر بک واش بگیرید و سیلیس های موجود در فیلتر شنی را مجددا احیا کنید.

نحوه راه اندازی جاروی دستی استخر

قبل از راه اندازی جارو دستی استخر نیاز است ابتدا اجزا این جارو را معرفی نمایید تا بتوانیم جارو را به هم متصل کرده و راه اندازی نماییم:

اجزای جارو دستی استخر

  • شاسی چرخدار
  • صافی پمپ
  • سرجارو برسدار و چرخدار
  • دسته جارو تلسکوپی
  • شلنگ جارو استخری

نحوه اتصال جاروی دستی استخر به روش پمپی

برای راه اندازی جارو استخر دستی باید طبق مراحل زیر اقدام نمایید.

  • مرحله اول: سر جارو دارای دو لوله اتصال است در ابتدا سر شلنگ جارو را به آن متصل نمایید و سپس دسته جارو تلسکوپی را درون نقطه اتصال دوم موجود در سر جارو قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا گیره سر جارو درون سوراخ های دسته تلسکوپی قرار گیرد.
  • مرحله دوم: یک سر شلنگ جارو به سر جارو و سر دیگر آن را به سر شلنگ موجود بر روی استرینر پمپ متصل می کنیم.
  • مرحله سوم: بعد از اتمام استفاده از جارو دستی استخر اقدام به جمع آوری جارو نمایید. برای جداسازی ابتدا جارو کشیدن شلنگ را از استرینر جدا کرده و آب باقی مانده درون شلنگ را تخلیه می کنیم و به صورت دایره ای کوچک جمع میکنیم و کنار می گذاریم دسته تسکوپی را از سر جارو جدا کرده و حدالمکان پمپ و گاری و دیگر ادوات مربوطه را به دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری می کنیم.

نحوه اتصال جاروی دستی استخر به روش پمپی

نحوه اتصال جاروی دستی استخر به روش اسکیمر

نحوه راه اندازی جارو اسکیمر استخر مشابه روش پمپی می باشد با این تفاوت که شلینگ بعد از هواگیری به اسکیمر متصل شده و پمپ تصفیه درون تصفیه خانه بجای پمپ سیار عمل می کند. در حین استفاده از این روش باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از اتمام جارو کشیدن باید از فیلتر شنی بکواش گرفته شود تا سیلیس درون آن احیا شود.

نحوه اتصال جاروی دستی استخر به روش اسکیمر

نحوه استفاده از جارو استخر دستی
  • جمع آوری برگ های روی استخر: استفاده از برگ گیر ذرات معلق و برگ هایی که از درختان بر روی سطح آب شناور هستند را گرفته و اجازه می دهیم آب استخر راکت شده و تمامی املاح در کف استخر ته نشین شوند.
  • تمیز کردن دیواره های استخر: بر روی دسته تلسکوپی برس را نصب می کنیم و روی دیواره ها و گوشه های استخر می کشیم تا ذرات جدا شود و در کف استخر ته نشین شوند.
  • هواگیری پمپ: در ابتدا شلنگ استخر را به استرینر پمپ متصل کرده و شلنگ را در طول استخر باز می کنیم و از طریق آب استخر و یا شلنگ آب محوطه آن را پر می کنیم و زمانی که شلنگ از آب پر شد سر جارو را دررون آب استخر به آن متصل می کنیم و مانع از هواگرفتن شلنگ جارو می شویم و سپس دسته تسکوپی را به سرجارو متصل می کنیم.
  • طریقه جارو کشیدن: جارو کشیدن باید به ارامی انجام گیرد تا مانع از هم خوردن ذرات کف استخر شود و جارو کردن باید در عرض استخر باشد و هم پوشانی داشته باشد.

نحوه راه اندازی جاروی رباتیک استخری

چندین ساعت قبل از جارو کشیدن کمی جوهر نمک و یا کلر مایع به آب اضافه می کنیم تا ذرات بیشتری از آب جدا شده و ته نشین شوند و قبل از استفاده از جاروی رباتیک سیستم تصفیه استخر را خاموش می کنیم تا اب استخر راکت شود و ذرات موجود و معلق در اب ته نشین شوند. جاروی رباتیک را تنظیم کرده و تایم مورد نظر را جهت جارو کشیدن به دستگاه داده و در اب استخر رها می کنیم و بعد از جارو کشی طبق تایم مورد نظر دستگاه را از اب استخر بیرون می کشیم و فیلتر های دستگاه را تمیز کرده و برای دفعات بعدی آماده می کنیم.

نحوه راه اندازی جاروی رباتیک استخری

نکات استفاده از جارو استخری 

  • لطفا در حین خرید جارو استخری به مدل رباتیک و دستی بودن آن توجه نمایید زیرا هزینه های جانبی هر مدل متفاوت است.
  • توصیه می شود برای استخرهای سر بار هفته ای یکبار و برای استخرهای سرپوشیده هر دو هفته یکبار از جاروی استخری استفاده نمایید.

انواع برندهای جارو استخر

انواع برندهای جارو استخر دستی و اتوماتیک می توان به برندهای زیر اشاره کرد:

 باید بدانید که راه اندازی جارو استخری بسیار آسان بوده و نیاز به تخصص خاصی نمی باشد. لازم به ذکر است که استفاده از این جارو باعث از بین بردن گرد و غبار، برگ های موجود درون استخر و مواد ضدعفونی موجود در آب که به دیلی استفاده در آب هم خورده است، می شود که نیاز مبرم عموم است. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع تجهیزات استخر برای راحتی کاربران می باش، می توانید با متخصصین این حوزه مشورت نمایید.

همچنین بخوانید
استخر هوشمند شنا به استخری می گویند که مجهز به تجهیزات هوشمند و پیشرفته می باشد و توانایی انجام فرایندهای خودکار مانند نورپردازی، تنظیم سطح pH آب، گرمایش، تنظیمات مربوط به ترکیبات شیمیایی آب و پاکسازی آب استخر را دارد. اضافه شدن فضاهایی مانند استخر به ویلاها و مشاعات ساختمان ها موجب نیاز به هوشمند سازی این گونه فضاها می شود. همچنین استخر به دلیل وجود تاسیسات پیچیده موتورخانه، امکان اتلاف انرژی بالا و ایجاد امکانات رفاهی، نیازمند هوشمند سازی می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: